Dan ben je dus van mening dat je een onderklasse mensen hebt die eigenlijk geen invloed mag hebben op de vorm waarop het land bestuurd wordt, beperkt stemrecht misschien maar zeker niet volledig.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:43 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Niet iedereen in de bevolking is even helder. Het is een hele gevaarlijke situatie op die manier, enorm veel zwakzinnige met het zelfde doel. Laten ze nou net zelf een staat willen...
Zo mag het dus niet werken Dagonet
Ja, eigenlijk wel.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan ben je dus van mening dat je een onderklasse mensen hebt die eigenlijk geen invloed mag hebben op de vorm waarop het land bestuurd wordt, beperkt stemrecht misschien maar zeker niet volledig.
Dan heb je dus ook een bovenklasse die beslist wie in welke klasse thuishoort, verschillende groepen met verschillende rechten wellicht. Een senaat, censors, consuls, tribunen van het plebs.
Romeinse Republiek!
Helaas is dat een ideaalbeeld. Die tijden zijn lang vervlogen.quote:
Als ze buiten de wet om willen werken dan zullen ze zeker aangepakt moeten worden. Maar het hebben en uiten van hun wens tot een islamitisch Nederland is legaal en kan je verbieden noch strafbaar stellen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze hebben geen meerderheid. Nu niet en dat zal ook nooit gebeuren. Langs politieke weg gaat ze dit nooit lukken. Willen ze het op andere manieren gaan proberen, dan moet daar tegen opgetreden worden. Handhaving van de democratische rechtsstaat is het allerbelangrijkste en deze moet beschermd worden tegen allen die haar willen aantasten.
Ik denk dat veel mensen die ''Neo-Romeinse'' stroom eerder kiezen dan die islamitischequote:Op donderdag 24 januari 2008 17:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Helaas is dat een ideaalbeeld. Die tijden zijn lang vervlogen..
Alleen maar omdat ze hopen tot de bovenklasse te horen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:56 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen die ''Neo-Romeinse'' stroom eerder kiezen boven die islamitische.
Denk ik ook wel, helemaal als ze zich er wat meer in verdiepenquote:Althans, dat hoop ik wel
Punt 1, noem ze dan gewoon Amerikanenquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:50 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Punt 1, ik trok die vergelijking omdat ze beiden de bevolking willen controleren. alleen in dat opzicht.
punt 2, ik prefereer helemaal geen communistische leuzen, ik hou het bij ratio.
En een harde hand van de regering is niet eens zo slecht. Als het maar rechtmatig is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef COUNTERFACED het volgende:
[..]
Punt 1, noem ze dan gewoon Amerikanen
Punt 2, Maar je prefereert wel overheidscensuur, wat in een liberaal/sociaaldemocratisch bestel niet voor zou mogen
komen
punt 3? Was je het daar wel mee eens?
Je verwijt de moslims gewelddadigheid en intolerantie, maar sympathiseert een volk wat hier een deugd van heeft gemaakt. Enig idee wat dat inhoudt voor je bejaarde oma, voor dat neefje met een leerachterstand, voor alle zwakkeren van de maatschappij? Ook de Romeinen wilden een sterk en superieur volk neerzetten, dus onderdrukking en vernietiging van het inferieure. Alleen als je hun mening volgde had je kans op overleving. Kan nog leuk klinken als je bij de sterken hoort, maar reken jezelf daar maar niet te snel bij.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:56 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen die ''Neo-Romeinse'' stroom eerder kiezen dan die islamitische.
Althans, dat hoop ik wel
Pardon?, de Romeinse samenleving was naar mijn mening, tot nu toe de meest perfecte.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:07 schreef COUNTERFACED het volgende:
[..]
Je verwijt de moslims gewelddadigheid en intolerantie, maar sympathiseert een volk wat hier een deugd van heeft gemaakt. Enig idee wat dat inhoudt voor je bejaarde oma, voor dat neefje met een leerachterstand, voor alle zwakkeren van de maatschappij? Ook de Romeinen wilden een sterk en superieur volk neerzetten, dus onderdrukking en vernietiging van het inferieure. Alleen als je hun mening volgde had je kans op overleving. Kan nog leuk klinken als je bij de sterken hoort, maar reken jezelf daar maar niet te snel bij.
Nee hoor, ik ben juist voor de vrijheid van meningsuiting, maar als die mensen hun zin krijgen, dan is het juist die vrijheid van meningsuiting waarop ik me niet meer kan beroepen. Ook is er dan geen vrijheid van godsdienst meer een worden de rechten van de vrouw drastisch beperkt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het hebben van een mening en die uiten is verboden zolang die niet strookt met de jouwe, is that it?
Ja hoor, je kan het wel verbieden. Als je een meerderheid daarvoor kan vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als ze buiten de wet om willen werken dan zullen ze zeker aangepakt moeten worden. Maar het hebben en uiten van hun wens tot een islamitisch Nederland is legaal en kan je verbieden noch strafbaar stellen.
Pssst, we hadden het over de Republiek, dus voor de keizers.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:13 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Pardon?, de Romeinse samenleving was naar mijn mening, tot nu toe de meest perfecte.
De omvang en welvaart waren ongekend. We hebben zeer veel aan hen te danken.
Ze waren niet helemaal perfect , tuurlijk niet. Maar aan het hoofd stond een keizer die zich heeft moeten bewijzen. Daar werd je niet zomaar gekozen.
Waarom wil je ze dan het land uithebben omdat ze hun mening en hun wens uiten?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben juist voor de vrijheid van meningsuiting, maar als die mensen hun zin krijgen, dan is het juist die vrijheid van meningsuiting waarop ik me niet meer kan beroepen. Ook is er dan geen vrijheid van godsdienst meer een worden de rechten van de vrouw drastisch beperkt.
Zij zien dat toch anders.quote:Ik zie de Sharia dan ook niet als een staatsvorm/wetgeving, maar als een onderdrukkingsmiddel.
True, maar dan wel als ze daarbij binnen de grenzen van de wet blijven.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:14 schreef Perecules het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan het wel verbieden. Als je een meerderheid daarvoor kan vinden.![]()
In elk geval staat het iedereen vrij om duidelijk te laten weten hoe zij over deze personen en idealen denken.
Binnen de grenzen van de wetten die politici maken.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
True, maar dan wel als ze daarbij binnen de grenzen van de wet blijven.
Het is ook te veel om op te noemen, dat Romeinse Rijk, zoveel gebeurt, zoveel om op te noemenquote:Op donderdag 24 januari 2008 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Pssst, we hadden het over de Republiek, dus voor de keizers.
Zijn er andere wetten?quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:20 schreef Perecules het volgende:
[..]
Binnen de grenzen van de wetten die politici maken.
Omdat er een extremistische gedacht aan ten grondslag ligt: onze mening opdringen aan een ander. Dan ben je in Nederland aan het verkeerde adres. Dus adviseer ik ze te verkassen waar de door hun gewenste utopie wel aanwezig is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom wil je ze dan het land uithebben omdat ze hun mening en hun wens uiten?
[..]
Zij zien dat toch anders.
Contradictio in terminis: een aanwezige utopie.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:22 schreef JeMoeder het volgende:
Omdat er een extremistische gedacht aan ten grondslag ligt: onze mening opdringen aan een ander. Dan ben je in Nederland aan het verkeerde adres. Dus adviseer ik ze te verkassen waar de door hun gewenste utopie wel aanwezig is.
Hey, in ieder geval proberen ze wel iets te doen aan het door hen zo verfoeide systeem. Da's een heel stuk anders dan de gemiddelde Nederlander die schande spreekt van de islamitische sharialanden en vanaf de bank met een vingertje en een frons zegt dat dat niet kan en achterlijk is.quote:Ik zeg het maar zo: wel leven onder vrijheden en het sociaal-economische systeem van het westen, maar ondertussen haat spreken over diezelfde maatschappij. Dat is gewoon not-done. Pas als die mensen hun uitkeringen en verzekeringen stopzetten worden ze geloofwaardig.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:23 schreef COUNTERFACED het volgende:
Niet? Ze hadden alles en toen . . . . . . helemaal niks. Heeft iemand toch een niet zo slimme zet gedaan.
Republiek is veel leuker dan keizerrijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:21 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Het is ook te veel om op te noemen, dat Romeinse Rijk, zoveel gebeurt, zoveel om op te noemen![]()
Maar inderdaad ik pakte een one liner uit het verkeerde tijdperk.
In C&H is men dól op lappen teksten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:25 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Als je wil dat ik hier serieus op in ga, open ik een apart topic voor je want dat worden toch lappen teksten.
Ja maar kijk, de gemiddelde nederlander komt niet zo op het idee om te emigreren. laat staan het gastland te vervelen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Contradictio in terminis: een aanwezige utopie..
En ga weg, we moeten je mening hier niet, rot op naar een andere zandbak want je mening stinkt, da's natuurlijk niet je mening opdringen?.
[..]
Hey, in ieder geval proberen ze wel iets te doen aan het door hen zo verfoeide systeem. Da's een heel stuk anders dan de gemiddelde Nederlander die schande spreekt van de islamitische sharialanden en vanaf de bank met een vingertje en een frons zegt dat dat niet kan en achterlijk is.
Misschien moeten wij gewoon ook met een miljoen man naar Saudi Arabië verkassen om daar het staatsbestel te veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |