quote:
'Ik toon aan dat AZ een fout heeft gemaakt'
05/02/2008 23:20
Bureaucratische sores weerhielden AZ ervan Miralem Sulejmani aan te trekken. Nu is de Serviër de bliksemschigt van SC Heerenveen en doet hij Afonso Alves vergeten.
Een week lang liep Sulejmani ooit stage in Alkmaar, maar technisch diecteur Marcel Brands liet hem toch gaan. 'Ik voel me volledig happy in Heerenveen', zegt de aanvaller in de nieuwe Voetbal International. 'Ze zullen er daar nog wel eens aan terugdenken. Volgens mij laat ik nu wel zien dat ze een fout hebben gemaakt.' Inmiddels denken insiders dat de Europese top haalbaar moet zijn voor de negentienjarige speler.
Zaterdag is PSV de opponent, met daarbij vriend en landgenoot Danko Lazovic. 'In de Servische ploeg staat hij nog voor me, maar ik wil hem graag laten zien wat ik kan. Als we winnen in Eindhoven, wordt de competitie écht nog spannend.'
Ook Sulejmani vindt het onbegrijpelijk dat trainer Gertjan Verbeek na dit seizoen bij de Friese club moet vertrekken. 'Dit snap ik echt niet. Die man is een toptrainer, net zo goed als Louis van Gaal. Of hij bij Feyenoord of Ajax kan werken? Absoluut. Sterker nog, ik denk dat zijn top nog veel hoger ligt.'
En zijn voorganger voorin, Afonso Alves? 'Afonso is een topper, geen kwaad woord over hem. Maar het is nu tijd voor anderen. Ik wil graag de nieuwe ster van Friesland zijn.'
vi.nl