abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2008 @ 20:26:36 #127
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56533342
Ik heb me vandaag weer uitgeleefd!! (ipv zaterdag)

Het is risotto met champignons en paprika geworden.

Risotto afwegen

Pannetjes! Rechts met bospaddenstoelen bouillon en links met lente-ui, sjalotje, risotto en de eerste scheut bouillon

Kaasburgertje erbij!

We zitten op de helft!

Kaasburger in de oven

Champignons en paprika in de wok

Daarna bij de risotto

en eten!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56536814
en was het lekker??? , leuk zo met die foto's
Keep on Tripp'n
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:53:13 #129
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_56543386
Water in de mond loopt topic.
Ik maak meestal zelf toch wel een klassieke risotto. Of een risotto met visbouillion en gebakken gamba's.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_56543579
Vind het er juist allemaal niet echt lekker uitzien, erg veel ingredienten en erg nattig. Maar geloof gelijk dat het heerlijk moet smaken!
Sweet and innocent...
  dinsdag 5 februari 2008 @ 13:59:13 #131
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56544589
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:48 schreef MiestOr het volgende:
en was het lekker??? , leuk zo met die foto's
Ja was lekker! Misschien dat ik bij deze de volgende keer wat cashewnoten erdoor doe. Daar kwam ik gisteren maar niet over uit of ik dat wel of niet zou doen, dus dat gaan we proberen

Cashewnoten waren iig lekker bij risotto met spinazie, rode paprika en feta
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56591843
Het was weer smullen van mijn eerder gepostte risotto met parmaham en rucola, ook al vind ik het er niet smakelijk uitzien.

pi_56591957
Eigenlijk ziet het er allemaal uit als hersendrab of een maaienmengesel op de foto's, alhoewel ik dat idee niet heb als ik het ook daadwerkelijk op mijn bord heb.
pi_56592170
De spinazie-risotto waar ik mee was begonnen:

Spinazie-blaadjes door de sapcentrifuge jetsen tot een mooi groen sapje

Alles klaarzetten

Pancetta uitgebakken en bouillon gemaakt (zit in de maatbeker), rijst afgewogen

Eerst de uitjes dan risotto en de wijn

Spinaziesap en later de blaadjes erbij

Basilicum toevoegen en gemalen peper toevoegen

En serveren maar

Helaas de parmezaan vergeten te kopen, maar smaakte toch prima
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:35:46 #135
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56592297
Ziet er lekker uit!
Ik eet morgen Risotto Milanese (met saffraansaus) (zit heel fout in een pakje van Grand' Italia) met een gegrilde zeebrasemfilet (grijze Dorade)
Zal er ook wel een fotootje van maken.
  donderdag 7 februari 2008 @ 22:59:22 #136
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56592867
ziet er leuk uit zo SoL

zou je alleen wel even de foto's wat kleiner willen maken?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:24:55 #137
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56594753
SOF Zou je voortaan niet later de basilicum er doorheen doen?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56594822
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:24 schreef honda1990 het volgende:
SOF Zou je voortaan niet later de basilicum er doorheen doen?
Over wie heb je het?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:31:12 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56594872
Ziet er lekker uit, SOL.
Gisteren heb ik ook weer eens risotto gemaakt. Dit keer de saffraanrisotto uit het boek "De Italiaanse keuken' van Claudia Roden met echte saffraan.
Was erg lekker.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:37:11 #140
182728 honda1990
pi_56594963
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:28 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Over wie heb je het?
SOL bedoel ik het is laat
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56595001
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:31 schreef golfer het volgende:
Ziet er lekker uit, SOL.
Gisteren heb ik ook weer eens risotto gemaakt. Dit keer de saffraanrisotto uit het boek "De Italiaanse keuken' van Claudia Roden met echte saffraan.
Was erg lekker.
Ohhh CNK heeft het ook steeds over saffraan, je hebt echt en neppe ofzo

Post eens een receptje, ben benieuwd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2008 00:43:04 ]
pi_56595038
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:37 schreef honda1990 het volgende:

[..]

SOL bedoel ik het is laat
L en F liggen ver uitelkaar, maargoed voordeel van de twijfel.

Wanneer had ik die basilicum dan erin moeten doen volgens jou?

Dat is nl iets wat je altijd op het laatste moment erbij doet, bij wat voor gerecht dan ook
pi_56595069
SIGNE: waarom de saffraansaus kopen? het is zo makkelijke n zo lekker om het zelf te maken! Ik zou het bijna voor je willen doen...!!

SOL: lekker joh! die pancetta tip heb ik ook gedaan, ik eet me nu helemaal lam aan dat spul haha!
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:47:53 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56595117
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:39 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Ohhh CNK heeft het ook steeds ver saffraan, je hebt echt en neppe ofzo
Je hebt echte safraandraadjes (volgens mij van een soort krokusplant uit Spanje geplukt?) die voor een paar gram ca. 1 euro kosten en je hebt saffraanpoeder, wat volgens mij alleen maar een soort gele kleurstof is.
quote:
Post eens een receptje, ben benieuwd
Milanese recept van Claudia Roden ziet er ongeveeeer zo uit (uit mijn hoofd):

Verwarm de bouillon.
Verhit boter in een ruime pan met dikke bodem.
Bak sjalotjes of uien en wat knoflook zachtjes glazig in ongeveer 5 min. in de boter.
Voeg de rijst toe en roerbak totdat de korrels mooi glanzen.
Voeg de wijn toe als de rijstkorrels lijken te schreeuwen om vocht (ze mogen echt niet kleuren) en roer totdat bijna alles is opgenomen.
Week de saffraan in wat hete bouillon.
Voeg steeds kleine delen bouillon toe aan de rijst en laat onder regelmatig roeren door de rijst opnemen.
Voeg telkens als het grootste deel is opgenomen de volgende scheut bouillon toe.
Voeg na ongeveer 15 min het saffraanvocht toe.
Breng de rijst op smaak met zout en peper, roer 30 gram boter en de helft van de kaas erdoor en serveren maar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56595184
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:45 schreef Perruche het volgende:
SIGNE: waarom de saffraansaus kopen? het is zo makkelijke n zo lekker om het zelf te maken! Ik zou het bijna voor je willen doen...!!

SOL: lekker joh! die pancetta tip heb ik ook gedaan, ik eet me nu helemaal lam aan dat spul haha!
Die tomatenrisotto had ook veulll beter met panchetta gekund Alhoewel de risotto dus ook wel milder was geweest met 2 teentjes knoflook minder en de gerookte kipfilet er miss dan ook beter had bij gepast.

Ik hou van CF door haar risotto met panchetta
pi_56595231
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Je hebt echte safraandraadjes (volgens mij van een soort krokusplant uit Spanje geplukt?) die voor een paar gram ca. 1 euro kosten en je hebt saffraanpoeder, wat volgens mij alleen maar een soort gele kleurstof is.
[..]

Milanese recept van Claudia Roden ziet er ongeveeeer zo uit (uit mijn hoofd):

Verwarm de bouillon.
Verhit boter in een ruime pan met dikke bodem.
Bak sjalotjes of uien en wat knoflook zachtjes glazig in ongeveer 5 min. in de boter.
Voeg de rijst toe en roerbak totdat de korrels mooi glanzen.
Voeg de wijn toe als de rijstkorrels lijken te schreeuwen om vocht (ze mogen echt niet kleuren) en roer totdat bijna alles is opgenomen.
Week de saffraan in wat hete bouillon.
Voeg steeds kleine delen bouillon toe aan de rijst en laat onder regelmatig roeren door de rijst opnemen.
Voeg telkens als het grootste deel is opgenomen de volgende scheut bouillon toe.
Voeg na ongeveer 15 min het saffraanvocht toe.
Breng de rijst op smaak met zout en peper, roer 30 gram boter en de helft van de kaas erdoor en serveren maar.
kinkt goed! Mischien morgen maken. Kreeg laat vanaaf toen vriend van CNK naar huis ging te horen dat hij morgen komt eten en dat ik kook
pi_56597231
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Uh... saffraan is wel iets duurder hoor. Een paar draadjes kosten al een euro volgens mij. Ik heb pas een gram gekocht in India en dat kostte een euro. Ben er alleen nog niet uit of het nu echte saffraan is.
Naast echte saffraan heb je namelijk ook neppe saffraan.
pi_56598493
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:35 schreef SiGNe het volgende:
Ziet er lekker uit!
Ik eet morgen Risotto Milanese (met saffraansaus) (zit heel fout in een pakje van Grand' Italia) met een gegrilde zeebrasemfilet (grijze Dorade)
Zal er ook wel een fotootje van maken.
Die van Grand Italia is lekker! Bovendien nog snel ook. Er bestaat er ook eentje met een mix voor rundvlees Milanese erbij, kan even niet op de naam komen. Die is geweldig!
Sweet and innocent...
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:14:45 #149
97745 Thorical
finding a way
pi_56598570
Tip: Voor safraan zou ik naar een Iraanse Toko gaan.
De Spaanse vind ik te duur. En in de Iraanse winkel heb je al een doosje voor minder dan 5 euro.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:27:11 #150
182728 honda1990
pi_56599807
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:42 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

L en F liggen ver uitelkaar, maargoed voordeel van de twijfel.

Wanneer had ik die basilicum dan erin moeten doen volgens jou?

Dat is nl iets wat je altijd op het laatste moment erbij doet, bij wat voor gerecht dan ook

Gelukkig geef je me het voordeel van de twijfel

Helemaal op het einde idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')