Ohh MM mag ik je een tip geven? Op de zaterdag markt van Leiden staat altijd een champignonnen-kraam, ongeveer bij de achterkant van het stadhuis. Die sames verkopen hele goede paddenstoelen en champignons, en ze hebben porcini-boullionblokjes! Het is hardstikke lekker om daar paddenstoelen-risotto mee te maken, in vind het zelf lekkerder met porcini-boullion dan met kippen- of kruidenboillion. En als je dan een bakje gemengde paddenstoelen neemt...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben benieuwd, ikzelf ben nl. een tikje sceptisch
ik had het ook nog nooit gegeten maar het is serieus goed bevallenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb nog nooit risotto gegeten, heb ook geen idee of ik het lekker vind, maar die paddestoelenrisotto wil ik toch zeker een keer proberen
wat een goeie tip, thanksquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:53 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ohh MM mag ik je een tip geven? Op de zaterdag markt van Leiden staat altijd een champignonnen-kraam, ongeveer bij de achterkant van het stadhuis. Die sames verkopen hele goede paddenstoelen en champignons, en ze hebben porcini-boullionblokjes! Het is hardstikke lekker om daar paddenstoelen-risotto mee te maken, in vind het zelf lekkerder met porcini-boullion dan met kippen- of kruidenboillion. En als je dan een bakje gemengde paddenstoelen neemt...![]()
![]()
iehquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:59 schreef Leintjeuh het volgende:
Risotto ziet er vaak uit als hersenen... Maar het smaakt wel érg lekker, moet ik zeggen!
Ik heb vandaag mijn eerste risotto gemaaktquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:40 schreef miss_dynastie het volgende:
De laatste risotto die wij gegeten hebben is van Jamie O:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat dit de komende tijd nog wel vaker op het menu zal staan.Zou ik ook iets kunnen met paksoi? Ik heb er een liggen en ik weet nog niet wat ik er mee zal doen.
There is no love sincerer than the love of food.
Risotto rijst van AH Excellent. Bouillon gebruik is met kip, tuinkruiden of rundvleessmaakquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:36 schreef Haijo het volgende:
tvp
En een vraagje: Wat voor rijst gebruiken jullie en wat voor bouillon? Mijn enige en eerste poging was met Lassie Risotte rijst en een blokje groentebouillon.Dat was echt een ramp, het enige wat het nog eetbaar maakte was de Parmezaanse kaas die ik er doorheen gegooid had.
Bouillion vaak gewoon blokjes kippen- of paddestoelen bouillion. Hangt er vanaf wat erin zit.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:36 schreef Haijo het volgende:
tvp
En een vraagje: Wat voor rijst gebruiken jullie en wat voor bouillon? Mijn enige en eerste poging was met Lassie Risotte rijst en een blokje groentebouillon.Dat was echt een ramp, het enige wat het nog eetbaar maakte was de Parmezaanse kaas die ik er doorheen gegooid had.
Ik heb nog nooit risotto gehadquote:Op zaterdag 19 april 2008 15:49 schreef Uccie het volgende:
TVP, ik heb nog nooit lekkere risotto gegeten.
Goh, ik dacht een boullionkip.quote:Op maandag 21 april 2008 20:11 schreef ColdFeet het volgende:
Weltschmerz, met het risico dat je denkt dat ik flauw ben: een soepkip
En runderbouillon dan? (ik vraag gewoon door hoor, stoor je er vooral niet aan) Ik dacht bij paella gaan kip en vis ook prima samen en met visbouillon wordt het misschien wat erg vissig als je er zeevruchten door heen gooit. Ik houd wel van vis maar ik ben niet zo dol op dat typische en sterk vissige.quote:Visbouillon voor visrisotto's, kippenbouillon voor groente-achtige risotto's.
Soepkip is een specifieke soort kip geloof ik. Wordt gebruikt in de Surinaamse keuken onader andere.quote:Op maandag 21 april 2008 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Goh, ik dacht een boullionkip.Ik had al zo'n vermoeden maar mijn slager verkoopt kip er een beetje bij af en toe en is niet echt een poulier dus dan moet ik met een beetje concrete wensen komen. Maar moet ik dan zo'n ouwe legkip (dat is een soepkip toch?) heel in de pan mikken, of zijn er stukken die ik daarvoor moet hebben?
[..]
En runderbouillon dan? (ik vraag gewoon door hoor, stoor je er vooral niet aan) Ik dacht bij paella gaan kip en vis ook prima samen en met visbouillon wordt het misschien wat erg vissig als je er zeevruchten door heen gooit. Ik houd wel van vis maar ik ben niet zo dol op dat typische en sterk vissige.
Nee, ik zou geen soepvlees er in doen. Nergens voor nodig. Allen mergpijpjes en schenkel is goed. Zit meer dan genoeg smaak aan (en bovendien zit er aan schenkel ook gewoon vlees).quote:Op maandag 21 april 2008 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als ik runderbouillon maak, dan moet ik dus mergpijpjes en schenkel hebben, en ook soepvlees?
Dat is standaard, uiteraard om de gewenste smaak te bereiken. Dit zijn zo'n beetje de ingrediënten voor een klassieke (runder)bouillon.quote:Op maandag 21 april 2008 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
En al die groente, is dat gewoon standaard of voor die gewenste smaak?
Ja, en een flink poosje ook. Het moet echt goed roosteren.quote:Op maandag 21 april 2008 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan moet ik alles (behalve de kruiden neem ik aan) eerst in een hete oven leggen?
Kippenbouillon zou ik niet gebruiken voor risotto met vis. Daar zou ik fumet voor gebruiken. En dat maak je zelf, van bijvoorbeeld graten of de schelpen van schelpdieren en de schalen van schaaldieren.quote:Op maandag 21 april 2008 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
kippebouillon voor de risotto's met witte wijn en vis enzo?
Wanneer je de krachtige, stevige smaak van runderbouillon wilt. Bijvoorbeeld als je met paddenstoelen een risotto maakt (maar dan kun je ook groentebouillon of kippenbouillon gebruiken).quote:Op maandag 21 april 2008 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
En runderbouillon dan?
Uiteraard, daar is dit forum voorquote:Op maandag 21 april 2008 20:30 schreef Weltschmerz het volgende:
(ik vraag gewoon door hoor, stoor je er vooral niet aan)
Je kunt je vrouwtje niet beter verwennen dan met risotto Golfer!quote:Op woensdag 23 april 2008 18:44 schreef golfer het volgende:
Vandaag weer gemaakt: risotto met paddenstoelen.
quote:Op woensdag 23 april 2008 18:37 schreef Uccie het volgende:
Nou het is gelukt hoor....mijn eerste Risotto.
Heel basic, met knoflook, uitje, bosuitje en na het koken handje parmezaanse kaas, roomboter en zongedroogde tomaatjes. Ik vond het lekker, maar was wel zenuwachtig bij het koken. En door die kaas is het wel erg machtig.
'het vrouwtje' heeft meteen een uurtje met een ontplofte maag op de bank geslapenquote:Op woensdag 23 april 2008 19:41 schreef Tezz het volgende:
Je kunt je vrouwtje niet beter verwennen dan met risotto Golfer!
Ik kan het me helemaal voorstellen, hihi! (ik had dat gister na de bianco risotto met verse pesto en gegrilde kip en groentes)quote:Op woensdag 23 april 2008 20:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
'het vrouwtje' heeft meteen een uurtje met een ontplofte maag op de bank geslapen![]()
Heerlijk echt!!
@ Uccie,
Dat ziet er best uitquote:Op woensdag 30 april 2008 19:12 schreef Brentmeister het volgende:
Vandaag eens een risotto met champignons en spekjes gemaakt:
[ afbeelding ]
*Grom*quote:Op woensdag 30 april 2008 19:12 schreef Brentmeister het volgende:
Vandaag eens een risotto met champignons en spekjes gemaakt:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |