abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56402402
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:06 schreef ColdFeet het volgende:
Razztwizzle, prei? Was je alleen thuis ofzo? Ik liet je ochtendhumeur-dialoogje van een paar dagen geleden toen lezen aan Mr CF, hij moest er ontzettend om lachen

Lips, Tezz, goed bezig! Tezz, lukt dat een beetje in de wok? Ik moet altijd wel echt een pan met dikke bodem gebruiken (maar dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn gasstel....).

Lips, super, een lekker & origineel idee, met mozzarella en gegrilde aubergine
Mag ik je een bescheiden tip geven? Peper kun je t best pas op het laatst toevoegen. Omdat je het dan pas op smaak maakt, maar ook omdat peper veel van z'n aroma verliest als je het kookt. Dit geldt overigens niet voor chilipoeder en -vlokken...
Ja hoor, in de wok lukt prima! Ik zet hem op een klein pitje en het vuur half. Ik heb het nog nooit ergens anders in gemaakt eigenlijk!

En bedankt voor de pepertip, je hebt helemaal gelijk!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_56407070
Leuk topic, ik heb zelf eergister nog risotto gemaakt met stuk of 6 verschillende champignon soorten, walnoten, witte wijn en wat verse bieslook (kippenbouillon gebruikt). Een vriend van me kwam net terug uit Italië en had wat lokale Parmezaanse kaas en pancetta meegebracht, was geweldig!
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_56408978
lijkt erg op mijn snelle risotto Tezz

en over de wok: ik gebruik áltijd, voor alles de wok kan niet meer zonder werkt prima hier!

Ik heb dus opzich ook wel zin in risotto vanavond.. iemand nog leuke tips voor risotto met daarin sperziebonen? Een leuke finishing touch ofzo?

er gaat in: beetje pesto, kip, sperziebonen (duh!), misschien wat champignons en wat broccoli? Maar vooral de sperziebonen moeten op..
Ja doei.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:07:24 #104
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56409031
hmmmmmmmm TVP
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:34:30 #105
101884 PeRi
Allons-y!
pi_56411032
Oh die bietenrisotto moet ik echt eens proberen. Als ik zondag niet brak ben, doe ik het.
Whatever I want.
pi_56411120
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
lijkt erg op mijn snelle risotto Tezz

en over de wok: ik gebruik áltijd, voor alles de wok kan niet meer zonder werkt prima hier!

Ik heb dus opzich ook wel zin in risotto vanavond.. iemand nog leuke tips voor risotto met daarin sperziebonen? Een leuke finishing touch ofzo?

er gaat in: beetje pesto, kip, sperziebonen (duh!), misschien wat champignons en wat broccoli? Maar vooral de sperziebonen moeten op..
Kun je dan niet beter een pastagerecht maken? Of een curry? Het zijn wel erg veel ingredienten anders, je houdt geen risotto meer over
pi_56411263
nou, als iemand een leuke tip heeft voor de sperziebonen, dan gaan alleen die erin, want die hebben de grootste prioriteit..
Ja doei.
pi_56411384
Ook prima

Je snijdt ze in dunne plakjes (zeg 2 mm) en doet ze er na de eerste schep bouillon bij! Klaar!!! Kipfilet in stukjes, lekker kruiden en bakken samen met de champi's en er los bij-eten, pesto toevoegen aan de risotto ipv boter op het end. Zou ik dan doen.
pi_56411552
quote:
ja, die had ik ook gevonden ja ik houd alleen niet écht van doperwten vandaar dat ik m had weggeklikt (jaja, ik weet, dat hoeft er niet doorheen )

Risotto idee werd met ontvangen door , dus dat wordtem..
Ja doei.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:14:25 #111
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56411904
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:06 schreef ColdFeet het volgende:
Lips, super, een lekker & origineel idee, met mozzarella en gegrilde aubergine
Mag ik je een bescheiden tip geven? Peper kun je t best pas op het laatst toevoegen. Omdat je het dan pas op smaak maakt, maar ook omdat peper veel van z'n aroma verliest als je het kookt. Dit geldt overigens niet voor chilipoeder en -vlokken...
Natuurlijk mag je dat! Dat zijn de tips waar we iets aan hebben
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:35:21 #112
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56416051
Ook nog een ideetje: Sloveense arts vindt verrassing in risotto
(of het een goed idee was zei ik niet)
pi_56463616
Vanaaf voor de tweede keer risotto gemaakt, met eigen ideetje: tomaten-risotto.

3 kleine uien en 5 tenen knoflook fijngehakt, die fruiten, de rijst erbij en dan dus een flinke scheut Chardonnay erbij.
Daarna tomatensap beetje bij beetje toevoegen tot het geheel mooi rood is gekleurd. Dan 5 trostomaten in blokjes erbij voegen.
Dan scheutje voor scheutje de (groenten)bouillon toevoegen.
Als het klaar is flink wat fijngehakte peterselie er doorheen en geserveerd met wat plakjes gerookte kipfilet en grofgeraspte parmezaan.

Volgende keer alleen 2 tenen knoflook minder

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2008 19:01:56 ]
pi_56464223
Hoe smaakte het? Had je niet liever de kaas erdóór willen doen?
Ziet er mooi en lekker uit
pi_56464328
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:56 schreef Bluezz het volgende:
Hoe smaakte het? Had je niet liever de kaas erdóór willen doen?
Ziet er mooi en lekker uit
Het smaakte erg lekker, de kaas ging er ook doorheen, maar dit stond leuker op de foto zo ernaast geserveerd

Alleen dus 2 tenen minder knoflook volgende keer

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2008 19:01:23 ]
pi_56465960
Lekker SOL! Ik ga het zeker eens proberen!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_56476486
Wat mij ook een mooi risotto recept lijkt, is deze van Heston Blumenthal. Althans, delen daaruit.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_56476843
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:44 schreef beunkster het volgende:
Wat mij ook een mooi risotto recept lijkt, is deze van Heston Blumenthal. Althans, delen daaruit.
Succes daarmee

Mister perfectionist
pi_56477981
Lol, ik ga natuurlijk niet alles zo doen
Maar het idee van de saffron butter en de butter emulsion spreken me wel erg aan, evenals de basmati-infused chicken bouillon.
En aangezien die rijst zowel moeilijk te krijgen alsook behoorlijk prijzig (6 euro voor 500 gram heb ik al gezien...) is, ga ik daarvoor 'gewone' AH Excellent risotto rijst gebruiken.
LinkedIn profiel
pi_56478046
Het is echt heel erg leuk natuurlijk, en ik geloof direct dat het fan-tas-tisch zal smaken, maar jeetje, voor dat soort dingen heb ik echt geen tijd hoor....

SoL, ik had net gisteren bedacht dat ik ook ns tomatenrisotto zou maken met blokjes tomaat en wat sap. Ziet er lekker uit, zeg. En met peterselie, mmmm Ik had zelf basilicum bedacht, wat natuurlijk erg voor de hand liggend is, maar peterselie, tomaat, knoflook en een flinke slok witte wijn is natuurlijk echt een verrukkelijke combi.
pi_56478075
Haha, ja daar moet je gewoon tijd voor maken inderdaad. Heb dat normaalgesproken ook niet
Maar zo af en toe maak ik voor dat soort dingen gewoon tijd

De risotto van SOL ziet er trouwens ook érg lekker uit
LinkedIn profiel
  zaterdag 2 februari 2008 @ 15:41:08 #122
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56480406
Ik denk dat ik vanavond maar weer risotto ga maken
Vult wel lekker voor het stappen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_56482916
Ik vind die risotto er juist helemaal niet lekker uit zien, het zal best lekker smaken maar optisch is het net kots
pi_56483002
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 18:33 schreef Xennia het volgende:
Ik vind die risotto er juist helemaal niet lekker uit zien, het zal best lekker smaken maar optisch is het net kots
vind ik ook
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56531478
Zo!, niet nieuw op Fok!, wel in dit topic en dit subforum en helemaal bereid mijn wilde creaties met jullie te delen

Ik maak vrij vaak risotto en dan doe ik vaak Citroenrisotto en dopertjesrisotto.

ook had ik nog 1 goede tip voor mensen die risotto maken denk ik.
in plaats van de altijd vertouwde spatel eens een pannelikker gebruiken, alleen uitkijken dattie niet smelt!
zo kan je het onderste uit de pan halen en is het afwassen ook geen probleem

hoop dat jullie er wat aan hebben
Keep on Tripp'n
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')