JIJ!!! Heb 3 verschillende risotto's bij je gegeten, dus er is nog veel meer wat je kan posten aan receptenquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
Zo. Wie heeft er nog meer verrukkelijke risottorecepten?
quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:07 schreef SiGNe het volgende:
Die ziet er wel heel erg lekker uit!
Maar hoe maak je bietensap zonder sapcentrifuge? ik heb alleen een handblender..
Wat Bluezz zegt, of er gewoon 1 aanschaffen...ik ben sinds afgelopen weekend de trotse eigenaresse van een sapcentrifuge (mede door CFquote:Op donderdag 24 januari 2008 01:07 schreef SiGNe het volgende:
Die ziet er wel heel erg lekker uit!
Maar hoe maak je bietensap zonder sapcentrifuge? ik heb alleen een handblender..
CF!quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
Speciaal voor DarkElf: een recept voor bietenrisotto. Met foto's, van elk klein ministapje.
*knip*
ja, ik ben helemaal verbaasd dat die er nog niet was!quote:
gewoon bij de supermarktquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:15 schreef JacMar het volgende:
Lekker! (denk ik) Waar koop je de arboriorijst
die jij gebruikt in dit recept?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gemaakt, maar wil dit wel eens proberen!
JacMar, ik koop het per kilo bij de turkquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:15 schreef JacMar het volgende:
Lekker! (denk ik) Waar koop je de arboriorijst
die jij gebruikt in dit recept?
Ik heb het eigenlijk nog nooit gemaakt, maar wil dit wel eens proberen!
Wel als je daar de hoeveelheid mee bedoelt iigquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:34 schreef Thorical het volgende:
Misschien ligt het er aan dat ik het net als de boullion bijvoeg.
Niet om 't een of ander, misschien is het wel lekker maar dit is gewoon geen risotto maar meer een pasta recept waarin de pasta is gesubstitueerd door risottorijst.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:59 schreef motorbloempje het volgende:
mijn snelle variant:
zolang er geen pasta in zit is het geen pastagerecht natuurlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:02 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Niet om 't een of ander, misschien is het wel lekker maar dit is gewoon geen risotto maar meer een pasta recept waarin de pasta is gesubstitueerd door risottorijst.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:15 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
zolang er geen pasta in zit is het geen pastagerecht natuurlijk
Ui en champignons snijden, bakken in roomboterquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:10 schreef ASSpirine het volgende:
Bluezz, ben ook wel benieuwd naar jouw risotto, heb het nooit echt gegeten. Maar wil het wel proberen, en paddestoelen zijn sowieso
Sure. De basis is hetzelfde: uitje in boter/olie fruiten, rijst meebakken (250 g voor twee personen, mits een van de twee een grote eter is).quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:44 schreef SeaOfLove het volgende:
CF zou jij het receptje van die spinazie-risotto kunnen posten? Miss dat ik dat vanaaf of zondag ga maken.
Tnxquote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sure. De basis is hetzelfde: uitje in boter/olie fruiten, rijst meebakken (250 g voor twee personen, mits een van de twee een grote eter is).
Evt sap maken van een paar handjes spinazieblaadjes, hoeft niet veel te zijn, want het kleurt als een gek.
Witte wijn bij de rijst, wachten tot het opgenomen is, dan evt spinaziesap erbij en lepel voor lepel de bouillon.
Na ongeveer 10 minuten beginnen met wat handjes fijngescheurde spinazie erin te laten slinken, zoveel als je lekker vindt (hier komt vaak nog wel ietsie vocht uit, dus niet helemaal op het einde doen!), en onderwijl zonodig meer bouillon toevoegen.
Als de rijst beetgaar is: vuur uit, klontje boter en fijngeraspte parmezaanse kaas erdoor. Wat basilicum scheuren en dat er direct voor het opdienen doorheen roeren.
Is ook weer verrukkelijk metuitgebakken pancetta
![]()
Oh ja, hou altijd ongeveer 300 ml bouillon aan voor 100 gram rijst - per rijstmerk kunnen er kleine verschillen zijn, dat is waarom je t lepel voor lepel toevoegt en niet in een grote plens. Iets teveel = rijstepap.
Maar dat gedoe met bouillon is natuurlijk ook heel erg leuk
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:56 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Tnx, oeii hoop het voor vanavond al te maken
Doe het maar met de ketanrijst, dan. En foto's graagquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:29 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Hmmm er is alleen nog basmati en ketan rijst in huis ..
Hmmmm misschien olijfolie, geperste knoflook, zeezout, grove peper en een flinke hand gescheurde basilicum bladeren?? Ik gok maar wat, maar ik denk dat dit op zich wel kan en qua smaak ook wel past! Zal het eens voor je uitproberen binnenkort....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
iemand nog ideeen om de kip met pesto te marineren zonder dat 't qua smaak minder wordt?
Kreeg te horen dat 't niet zo goed was voor de pestodus vraag me af hoe 't wel kan.
Toen ik ooit voor 't eerst risotto maakte, uit zo'n Knorr pak, zat er een soort van 'pesto-marinade' bij: poeder dat je moest aanlengen met olie. Na één keer zo'n pak had ik 't wel gezien, maar heb ik dus altijd de kip met gewone pesto gemarineerd, maargoed.. dat is dus zonde, hoorde ik, en vroeg me af hoe ik mijn kip wel lekker die smaak kan laten behouden. Nóg meer pesto-smaak is niets mis mee namelijk
Nee hoor, volgens mij is het 'traditioneel' wel het geval, maar pecorino kan sowieso ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:24 schreef Trusten het volgende:
Misschien een domme vraag maar onder het motto 'de enige domme vraag is een niet gestelde vraag': moet risotto altijd met parmesaanse kaas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |