abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2008 @ 00:32:32 #26
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_56312255
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:56 schreef dmace het volgende:
Terug Vind Planetengedoe ;-)
een tvp voor [Het Grote Jogy & Geartsjuh Debat]...?
Wat je vindt, ...
pi_56351671
De Maya's waren uiteraard niet de enigen met kennis van astronomie:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)ringen/20080327.aspx

Even offtopic, maar weet iemand hoe ik aan die aflevering kan komen? Hij staat niet bij uitzendinggemist.nl en ik heb vanavond maar de helft ervan gezien.. Hij was echt heel goed.
  zondag 3 februari 2008 @ 15:23:45 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56501209
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:03 schreef Geartsjuh het volgende:
De Maya's waren uiteraard niet de enigen met kennis van astronomie:
http://www.avro.nl/tv/pro(...)ringen/20080327.aspx

Even offtopic, maar weet iemand hoe ik aan die aflevering kan komen? Hij staat niet bij uitzendinggemist.nl en ik heb vanavond maar de helft ervan gezien.. Hij was echt heel goed.
Nope, ook niet op youtube te zien helaas.

Anyway: http://www.mayamysteryschool.com/pdf%20files/Carlos_Barrios.pdf Leuk documentje om te lezen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_56503864
quote:
Op zondag 3 februari 2008 15:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Nope, ook niet op youtube te zien helaas.

Anyway: http://www.mayamysteryschool.com/pdf%20files/Carlos_Barrios.pdf Leuk documentje om te lezen .
Boeiende tekst .
quote:
Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say
that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The
world will not end. It will be transformed.
quote:
He said
Mayan Daykeepers view the Dec. 21, 2012 date as a rebirth, the start of the World of the
Fifth Sun. It will be the start of a new era resulting from and signified by the solar meridian
crossing the galactic equator, and the earth aligning itself with the center of the galaxy.

At sunrise on December 21, 2012 for the first time in 26,000 years the Sun rises to conjunct
the intersection of the Milky Way and the plane of the ecliptic. This cosmic cross is
considered to be an embodiment of the Sacred Tree, The Tree of Life, a tree remembered
in all the world's spiritual traditions. Some observers say this alignment with the heart of
the galaxy in 2012 will open a channel for cosmic energy to flow through the earth,
cleansing it and all that dwells upon it, raising all to a higher level of vibration.

Jammer, dat doet de geloofwaardigheid van het stuk toch wel dalen. We hadden volgens mij in het vorige topic al aangetoond dat het hoogtepunt van die 'alignment' al geweest is.
quote:
According to Mr. Barrios' reading of the Mayan calendar, if war happens in November
2002 or after, then it's bad, but not catastrophic. But if it happens between April and
November 2003, it will be catastrophic. Really bad. It could eventually result in the death
of two-thirds of humanity. "So stay active," he said. "If we are active, we can transform
the planet. The elders watch to see what happens."
Klinkt alsof deze tekst al een aantal jaren oud is. Er is natuurlijk nogal wat gebeurd in 2002 en in 2003, maar tot nu toe is er niks catastrofaals (nouja..) uit voort gekomen. In ieder geval niet op een schaal van een wereldoorlog oid.

Ik vind het een mooie tekst . Vooral met zijn conclusies ben ik het eens omdat die erg overeenkomen met mijn zienswijze.
  zondag 3 februari 2008 @ 17:42:37 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56504151
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:29 schreef Geartsjuh het volgende:

Jammer, dat doet de geloofwaardigheid van het stuk toch wel dalen. We hadden volgens mij in het vorige topic al aangetoond dat het hoogtepunt van die 'alignment' al geweest is.
Die alignment is op galactische schaal hé, heeft weer niets te maken met onze eigen planeten, voor zover ik het begrijp dan. Maar inderdaad wel een fijne tekst. En tja, Irak is in 2003 binnengevallen en dat 'feest' is nog lang niet voorbij. Iran ligt ook nog op tafel.
Vrijheid
  zondag 3 februari 2008 @ 17:48:03 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56504255
Vrijheid
  zondag 3 februari 2008 @ 17:52:01 #32
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56504328
omg, dat kan geen toeval zijn
*Hosselcopter*
pi_56507402
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Die alignment is op galactische schaal hé, heeft weer niets te maken met onze eigen planeten, voor zover ik het begrijp dan.
Ze bedoelen de aarde volgens mij:
quote:
It will be the start of a new era resulting from and signified by the solar meridian
crossing the galactic equator, and the earth aligning itself with the center of the galaxy.

Ennuh, je langsrazende planeet all-hell-breaks-lose-scenario komt niet echt in deze tekst voor he?
quote:
Maar inderdaad wel een fijne tekst. En tja, Irak is in 2003 binnengevallen en dat 'feest' is nog lang niet voorbij. Iran ligt ook nog op tafel.
Ja, we zullen zien.. Ik ben benieuwd iig.

Nu is het tijd om Contact te kijken
  zondag 3 februari 2008 @ 20:40:39 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56507676
quote:
Op zondag 3 februari 2008 20:26 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ze bedoelen de aarde volgens mij:
[..]
Het zonnenstelsel in zijn totaliteit zakt op één lijn met de melkweg, ( ofzo ) en daar zit de aarde ook bij .
quote:
Ennuh, je langsrazende planeet all-hell-breaks-lose-scenario komt niet echt in deze tekst voor he?
[..]
Nope, ben ik ook niet bedroeft over hoor .
quote:
Ja, we zullen zien.. Ik ben benieuwd iig.

Nu is het tijd om Contact te kijken
Same here, gelukkig hebben we nog ff .
Vrijheid
  maandag 4 februari 2008 @ 22:40:20 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56536615
http://www.space.com/scienceastronomy/070515_st_mag_field.html Dat dus, het zonnenstelsel als geheel gaat op een gegeven moment door het midden van de melkweg .
Vrijheid
pi_56538194
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:40 schreef jogy het volgende:
http://www.space.com/scienceastronomy/070515_st_mag_field.html Dat dus, het zonnenstelsel als geheel gaat op een gegeven moment door het midden van de melkweg .
Dat staat niet in de tekst . Er staat dat het zonnestelsel bijna asymmetrisch naar het midden van de melkweg is gericht, niet dat het nog precies zo in het midden gaat staan.

Misschien ben ik hier nu te moe voor hoor, maar volgens mij doelen de meeste Maya-verhalen toch echt op de zon die in alignment komt te staan met het midden van de Melkweg gedurende de december equinox. Over dat laatste hadden we al geconstateerd dat het hoogtepunt daarvan al is geweest. Maar is dit nu weer een nieuwe theorie?
  dinsdag 5 februari 2008 @ 11:10:20 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56542693
quote:
Op maandag 4 februari 2008 23:51 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat staat niet in de tekst . Er staat dat het zonnestelsel bijna asymmetrisch naar het midden van de melkweg is gericht, niet dat het nog precies zo in het midden gaat staan.
Ok, even hoe ik het zie hè is al er iets met een hoek door iets anders gaat dan komt deze altijd door het middenpunt ( van de breedte, niet de lengte ) van hetgeen waar het doorheen vliegt.

Even een paint om het duidelijk te maken .

Dus, dat blauwe is de melkweg, de groene streep het middelpunt en die rode stip ons zonnestelsel. Die rode pijl is de weg die het aflegt. Wederom niet op schaal of wat dan ook maar gewoon een verduidelijking van wat ik bedoel ( hoop ik dan )
quote:
Misschien ben ik hier nu te moe voor hoor, maar volgens mij doelen de meeste Maya-verhalen toch echt op de zon die in alignment komt te staan met het midden van de Melkweg gedurende de december equinox. Over dat laatste hadden we al geconstateerd dat het hoogtepunt daarvan al is geweest. Maar is dit nu weer een nieuwe theorie?
Volgens mij is dit net wat anders. Hoe dan ook is het nog lang niet bekend op welk punt ons zonnestelsel zit en is dat hele 'wij reizen met een hoek door de melkweg'relatief nieuw omdat de voyager-satellieten daar pas aanwijzingen voor hebben gevonden. Het was wel een redelijk oude theorie maar zonder enige data die het staafde. Nu niet meer als zodanig. De vorige keer hebben we het een beetje door elkaar gegooid en keken we naar de planeten binnen het zonnestelsel maar het gaat dus over het zonnestelsel in zijn totaliteit die door het middelpunt ( in de breedte ) door de melkweg gaat en daar is dan die verhoogde straling ( die eventueel ook dus voor een meer 'verbonden' gevoel kan zorgen en een eventueel hoger bewustzijn door een werking die wij nog niet begrijpen.

Een spontane verhoging zonder aanleiding vind ik gewoon ietwat moeilijk te slikken dus zoek ik naar een aanleiding en dit zou er één kunnen zijn.
Vrijheid
pi_56561565
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, even hoe ik het zie hè is al er iets met een hoek door iets anders gaat dan komt deze altijd door het middenpunt ( van de breedte, niet de lengte ) van hetgeen waar het doorheen vliegt.

Even een paint om het duidelijk te maken .

[ afbeelding ]

Dus, dat blauwe is de melkweg, de groene streep het middelpunt en die rode stip ons zonnestelsel. Die rode pijl is de weg die het aflegt. Wederom niet op schaal of wat dan ook maar gewoon een verduidelijking van wat ik bedoel ( hoop ik dan )
Ok, nu snap ik wat je bedoelt. Maar voor jouw voorgestelde beweging moet er dus een bepaalde kracht zijn die het zonnestelsel van boven naar beneden beweegt. Die kan er misschien wel zijn (zoals ook blijkt uit dat artikel met de data van voyager), maar die kan nooit een afwijking van 5,5 graden in krap 5 jaar afleggen:

Het lijkt een heel klein verschil, maar astronomisch gezien is dit een énorme afstand. Een dergelijke verschuiving zou gemakkelijk 's avonds te zien moeten zijn, zelfs voor een amateur astronoom. En zoals ik het nu begrijp staan we al een tijdje op een afwijking van 5,5 graden. Maar eerlijk gezegd kan ik er niet superveel info over vinden. We weten hier nog gewoon weinig vanaf. Maar de beweging die jij voorstelt is iig erg onrealistisch omdat dit soort bewegingen enorm langzaam plaatsvinden (vanuit ons gezichtspunt dan). En ik ben deze theorie eigenlijk nog nooit tegengekomen in combinatie met 2012.
quote:
Volgens mij is dit net wat anders. Hoe dan ook is het nog lang niet bekend op welk punt ons zonnestelsel zit en is dat hele 'wij reizen met een hoek door de melkweg'relatief nieuw omdat de voyager-satellieten daar pas aanwijzingen voor hebben gevonden. Het was wel een redelijk oude theorie maar zonder enige data die het staafde. Nu niet meer als zodanig.
Klopt, dit staat allemaal nog in de kinderschoenen. Maar wat je zelf ook al zegt, op basis van wat we vanaf de aarde gezien kunnen zien kunnen we al een theorie bouwen. De Voyagers zorgen voor de data om dat te bevestigen. Volgens mij is het niet erg lastig om op basis van wat we nu al weten een grove positie te bepalen. Je kan het zelfs elke avond zien als je wil (mits helder weer en weinig lichtvervuiling).
quote:
De vorige keer hebben we het een beetje door elkaar gegooid en keken we naar de planeten binnen het zonnestelsel maar het gaat dus over het zonnestelsel in zijn totaliteit die door het middelpunt ( in de breedte ) door de melkweg gaat en daar is dan die verhoogde straling ( die eventueel ook dus voor een meer 'verbonden' gevoel kan zorgen en een eventueel hoger bewustzijn door een werking die wij nog niet begrijpen.

Een spontane verhoging zonder aanleiding vind ik gewoon ietwat moeilijk te slikken dus zoek ik naar een aanleiding en dit zou er één kunnen zijn.
Dat kan ik me voorstellen ja. Aangezien de Maya's op het gebied van astronomie ver ontwikkeld waren zou ik ook zeggen dat er in 2012 op dat gebied iets zou moeten gebeuren. Het is alleen nog even zoeken wat dat dan mag zijn .

Voorlopig kunnen we ons verheugen op een volledige maansverduistering op 20/21 februari. De 'rode maan' werd door de Maya's altijd erg gevreesd en gezien als een slecht voorteken. Wat mij betreft is het een machtig mooi gezicht .
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:16:38 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56689723
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:29 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ok, nu snap ik wat je bedoelt. Maar voor jouw voorgestelde beweging moet er dus een bepaalde kracht zijn die het zonnestelsel van boven naar beneden beweegt. Die kan er misschien wel zijn (zoals ook blijkt uit dat artikel met de data van voyager), maar die kan nooit een afwijking van 5,5 graden in krap 5 jaar afleggen:

[ afbeelding ]

Het lijkt een heel klein verschil, maar astronomisch gezien is dit een énorme afstand. Een dergelijke verschuiving zou gemakkelijk 's avonds te zien moeten zijn, zelfs voor een amateur astronoom. En zoals ik het nu begrijp staan we al een tijdje op een afwijking van 5,5 graden. Maar eerlijk gezegd kan ik er niet superveel info over vinden. We weten hier nog gewoon weinig vanaf. Maar de beweging die jij voorstelt is iig erg onrealistisch omdat dit soort bewegingen enorm langzaam plaatsvinden (vanuit ons gezichtspunt dan). En ik ben deze theorie eigenlijk nog nooit tegengekomen in combinatie met 2012.
Wie weet staat het hele gebied met verhoogde straling wel precies voor de deur aangezien we niet weten waar ons zonnestelsel precies zit in relatie tot die straling en of het een geleidelijke opbouw is of misschien el een hele snelle. Te veel onbekende factoren om er ook maar iets zinnigs van te maken
quote:
[..]

Klopt, dit staat allemaal nog in de kinderschoenen. Maar wat je zelf ook al zegt, op basis van wat we vanaf de aarde gezien kunnen zien kunnen we al een theorie bouwen. De Voyagers zorgen voor de data om dat te bevestigen. Volgens mij is het niet erg lastig om op basis van wat we nu al weten een grove positie te bepalen. Je kan het zelfs elke avond zien als je wil (mits helder weer en weinig lichtvervuiling).
[..]

Dat kan ik me voorstellen ja. Aangezien de Maya's op het gebied van astronomie ver ontwikkeld waren zou ik ook zeggen dat er in 2012 op dat gebied iets zou moeten gebeuren. Het is alleen nog even zoeken wat dat dan mag zijn .
We merken het snel genoeg iig .
quote:
Voorlopig kunnen we ons verheugen op een volledige maansverduistering op 20/21 februari. De 'rode maan' werd door de Maya's altijd erg gevreesd en gezien als een slecht voorteken. Wat mij betreft is het een machtig mooi gezicht .
Tof . Hopen dat ik het niet vergeet .

Oh en om het nog even af te sluiten. Een psychedelisch en opvallend filmpje van google.
Je moet wel snel kunnen lezen .

http://video.google.com/videoplay?docid=8810949184378664013
Vrijheid
pi_56862679
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 20:16 schreef jogy het volgende:

Tof . Hopen dat ik het niet vergeet .
Vast niet :
Maansverduistering met geluk te zien
quote:
Oh en om het nog even af te sluiten. Een psychedelisch en opvallend filmpje van google.
Je moet wel snel kunnen lezen .

http://video.google.com/videoplay?docid=8810949184378664013
Ohja, die heb ik nog gezien. Hel en verdoemenis . Wel veel te veel BNW-achtig naar mijn mening. En ik zie de link met 2012 niet echt?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:28:28 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_57093092
http://dsc.discovery.com/news/2008/02/28/planet-solar-system.html

Oeh oeh oeh! Niet zo heel erg groot, maar wel en bewijs dat er nog steeds heel grote hemellichamen gevonden worden vandaag de dag.
quote:
Scientists at a Japanese university said Thursday they believed another planet up to two-thirds the size of the Earth was orbiting in the far reaches of the solar system.

"The possibility is high that a yet unknown, planet-class celestial body, measuring 30 percent to 70 percent of the Earth's mass, exists in the outer edges of the solar system," said a summary of the research released by Kobe University.

"We are expecting that the ongoing joint celestial observation project will eventually discover Planet X"
Vrijheid
pi_57102807
Jogy, had ook al op je log geschreven over 2012.

Maar dan even hier mijn gedachte spuien. In mijn ogen is er niet één tijdstip waarbij het tot een einde komt of juist tot een grote omslag., in principe is iedere seconde een moment dat het veranderd. Volgens mij gaat het allemaal geleidelijk door. Alsnog het idee van een verandering in het bewustzijn. De mensheid wordt steeds ouder en van de andere kant jonger door vernieuwing. Na alle generaties van afgelopen eeuwen lijkt het me vanzelf zo dat iedere nieuwe generatie anders alles meemaakt.

Het wakker worden uit de slaap zoals ik het schreef als reactie op je log. Dat wanneer de tijd verstrijkt mensen wakker worden en dat het wakker worden logisch is als de mensheid ouder wordt. Niet alleen de mens die nu in leven is maar ook gezien van oermens tot modern mens. Genetische factoren die bepalend zijn, en zo zal nog meer ermee te maken hebben. Een constant proces van verandering.

Dan nog het ouder worden van de natuur en het heelal, de zon die steeds langer gebrand heeft en dan het idee dat het licht vanzelf anders gaat schijnen. Vervolgens het licht dat bepaald hoe het bewustzijn tot uitdrukking komt.

Vandaag is het bewolkt hier in het zuiden en alsnog lijkt het een heldere dag te zijn, weet niet of het aan mij ligt dat ik uitgeslapen ben door een goede nachtrust of dat het daadwerkelijk aan de natuur ligt. In ieder geval doet het licht goed, alsof het vitamines zijn
Genieten is toegestaan!!!
pi_57119438
Planet Projected at Solar System's Edge

Planet X Feb. 28, 2008 -- Scientists at a Japanese university said Thursday they believed another planet up to two-thirds the size of the Earth was orbiting in the far reaches of the solar system.

The researchers at Kobe University in western Japan said calculations using computer simulations led them to conclude it was only a matter of time before the mysterious "Planet X" was found.

"Because of the very cold temperature, its surface would be covered with ice, icy ammonia and methane," Kobe University professor Tadashi Mukai, the lead researcher, told AFP.

The study by Mukai and researcher Patryk Lykawka will be published in the April issue of the Astronomical Journal.

"The possibility is high that a yet unknown, planet-class celestial body, measuring 30 percent to 70 percent of the Earth's mass, exists in the outer edges of the solar system," said a summary of the research released by Kobe University.

"If research is conducted on a wide scale, the planet is likely to be discovered in less than 10 years," it said.

Planet X--so called by scientists as it is yet unfound--would have an oblong elliptical solar orbit and circle the sun every thousand years, the team said, estimating its radius was 15 to 26 billion kilometers.

The study comes two years after school textbooks had to be rewritten when Pluto was booted out of the list of planets.

Pluto was discovered by the American astronomer Clyde Tombaugh in 1930 in the so-called Kuiper belt, a chain of icy debris in the outer reaches of the solar system.

In 2006, nearly a decade after Tombaugh's death, the International Astronomical Union ruled the celestial body was merely a dwarf planet in the cluttered Kuiper belt.

The astronomers said Pluto's oblong orbit overlapped with that of Neptune, excluding it from being a planet. It defined the solar system as consisting solely of the classical set of Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus and Neptune.

http://dsc.discovery.com/news/2008/02/28/planet-solar-system.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:29:16 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_59870524
http://news.nationalgeographic.com/news/pf/76158139.html
quote:
Rapid changes in the churning movement of Earth's liquid outer core are weakening the magnetic field in some regions of the planet's surface, a new study says.

"What is so surprising is that rapid, almost sudden, changes take place in the Earth's magnetic field," said study co-author Nils Olsen, a geophysicist at the Danish National Space Center in Copenhagen.

The findings suggest similarly quick changes are simultaneously occurring in the liquid metal, 1,900 miles (3,000 kilometers) below the surface, he said.

The swirling flow of molten iron and nickel around Earth's solid center triggers an electrical current, which generates the planet's magnetic field.
In combinatie met

http://science.nasa.gov/headlines/y2006/10mar_stormwarning.htm
quote:
This week researchers announced that a storm is coming--the most intense solar maximum in fifty years. The prediction comes from a team led by Mausumi Dikpati of the National Center for Atmospheric Research (NCAR). "The next sunspot cycle will be 30% to 50% stronger than the previous one," she says. If correct, the years ahead could produce a burst of solar activity second only to the historic Solar Max of 1958.
Hm. Een verminderd magnetisch veld in combinatie met een zonnenstorm is best pittig te noemen.
Vrijheid
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:20:08 #45
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_59962599
quote:
Like most experts in the field, Hathaway has confidence in the conveyor belt model and agrees with Dikpati that the next solar maximum should be a doozy. But he disagrees with one point. Dikpati's forecast puts Solar Max at 2012. Hathaway believes it will arrive sooner, in 2010 or 2011.
wel weer toevallig dat het omstreeks 2012 gebeurt..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_62021361
Dat van die poolverschuiving mag voorlopig ook weer in de ijskast:
Onderzoekers voorspellen magnetische omslag
Maar voorlopig dus nog niet , 2012 gaan we in ieder geval niet halen. En ook de gevolgen van zo'n omslag zijn dus niet zo dramatisch als de doemdenkers beweren.
  woensdag 17 december 2008 @ 14:02:55 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64087582
A Giant Breach in Earth's Magnetic Field
http://science.nasa.gov/headlines/y2008/16dec_giantbreach.htm
quote:
The years ahead could be especially lively. Raeder explains: "We're entering Solar Cycle 24. For reasons not fully understood, CMEs in even-numbered solar cycles (like 24) tend to hit Earth with a leading edge that is magnetized north. Such a CME should open a breach and load the magnetosphere with plasma just before the storm gets underway. It's the perfect sequence for a really big event."
Dit dus in combinatie met het hele zonnestorm in 2012 gedoe, maakt het wel interessant. Misschien wel poollichten boven Amsterdam .
Vrijheid
  woensdag 17 december 2008 @ 14:06:16 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64087694
Ohja, plus dit natuurlijk.

http://www.nasa.gov/home/(...)-301_ATIC_paper.html

Mysterious Source of High-Energy Cosmic Radiation Discovered
quote:
WASHINGTON -- Scientists announced Wednesday the discovery of a previously unidentified nearby source of high-energy cosmic rays. The finding was made with a NASA-funded balloon-borne instrument high over Antarctica.

Researchers from the Advanced Thin Ionization Calorimeter (ATIC) collaboration, led by scientists at Louisiana State University, Baton Rouge, published the results in the Nov. 20 issue of the journal Nature. The new results show an unexpected surplus of cosmic ray electrons at very high energy -- 300-800 billion electron volts -- that must come from a previously unidentified source or from the annihilation of very exotic theoretical particles used to explain dark matter.

"This electron excess cannot be explained by the standard model of cosmic ray origin," said John P. Wefel, ATIC project principal investigator and a professor at Louisiana State. "There must be another source relatively near us that is producing these additional particles."

According to the research, this source would need to be within about 3,000 light years of the sun. It could be an exotic object such as a pulsar, mini-quasar, supernova remnant or an intermediate mass black hole.

"Cosmic ray electrons lose energy during their journey through the galaxy," said Jim Adams, ATIC research lead at NASA's Marshall Space Flight Center in Huntsville, Ala. "These losses increase with the energy of the electrons. At the energies measured by our instrument, these energy losses suppress the flow of particles from distant sources, which helps nearby sources stand out."

The scientists point out, however, that there are few such objects close to our solar system.

"These results may be the first indication of a very interesting object near our solar system waiting to be studied by other instruments," Wefel said.

An alternative explanation is that the surplus of high energy electrons might result from the annihilation of very exotic particles put forward to explain dark matter. In recent decades, scientists have learned that the kind of material making up the universe around us only accounts for about five percent of its mass composition. Close to 70 percent of the universe is composed of dark energy (so called because its nature is unknown). The remaining 25 percent of the mass acts gravitationally just like regular matter, but does little else, so it is normally not visible.

The nature of dark matter is not understood, but several theories that describe how gravity works at very small, quantum distances predict exotic particles that could be good dark matter candidates.

"The annihilation of these exotic particles with each other would produce normal particles such as electrons, positrons, protons and antiprotons that can be observed by scientists," said Eun-Suk Seo, ATIC lead at the University of Maryland, College Park.

The 4,300-pound ATIC experiment was designed to be carried to an altitude of about 124,000 feet above Antarctica using a helium-filled balloon about as large as the interior of the New Orleans Superdome. The goal was to study cosmic rays that otherwise would be absorbed into the atmosphere.
Vrijheid
  woensdag 17 december 2008 @ 14:52:46 #49
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64089208
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:06 schreef jogy het volgende:
Ohja, plus dit natuurlijk.
Natuuuuuuurlijk

Hebben jullie nou ook het gevoel dat dit onderwerp helemaal niet meer zo leeft als zeg maar een jaar geleden?
* ondertussen gewoon door-hamstert met voorwerpen/gebruiksartikelen
Wat je vindt, ...
  woensdag 17 december 2008 @ 16:21:43 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64092012
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:52 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Natuuuuuuurlijk

Hebben jullie nou ook het gevoel dat dit onderwerp helemaal niet meer zo leeft als zeg maar een jaar geleden?
* ondertussen gewoon door-hamstert met voorwerpen/gebruiksartikelen
Misschien is er een stukje 'berusting' bij degene die er al een tijdje mee bezig zijn ofzo . Of gewoon een 2012 overload . Jeweetwel, zodra het 'mainstream' gaat dan haken mensen af.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')