Er staat toch niet in het bericht dat ze de Yakult gebruikt hebben voor het onderzoek? Er staat dat er probiotica gebruikt is en dat probiotica in producten als yakult zit.quote:
aangezien het een gerandomiseerde dubbel blinde placebo gecontroleerde studie is waarbij in de ene groep 9 sterfgevallen (placebo) en de probiotica groep 24 doden zijn gevallen lijkt me je conclusie hierboven erg uit de lucht gegrepen...quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, ook dat niet. Wil men het hier nu niet snappen?
De patienten zijn niet overleden door die bacteriën maar ze zijn overleden omdat die bacteriën niet goed bleken te helpen tegen de alvleesklierontsteking.
Ze zijn dus overleden aan een niet goed behandelde alvleesklierontsteking.
Niet door het gebruik van probiotica.
Als ze 2x per dag een paracetamol hadden gegeven ipv die probiotica waren er hoogstwaarschijnlijk nog méér mensen overleden.
Vergelijk het met het volgende:
Er is een brand en de brandweer gebruikt bij wijze van experiment natte, witte broodbolletjes om het vuur uit te krijgen.
Het blijkt niet goed te werken.
Dag later in de krant "natte, witte broodbolletjes levensgevaarlijk!".
Heb je je testament al geschreven!?quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:20 schreef AryaMehr het volgende:
Ik heb vandaag nog een pakje Yakult opgehaald
Ach, het spul heeft wel een gezondheidsbevorderend effect (tenzij je lijdt aan een acute alvleesklierontsteking, dan)... Alleen kan je je afvragen of het veel zin heeft als je gewoon gezond eet.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zou natuurlijk wel een zege zijn als de troep van de markt verdwijnt, als dat met valse argumenten moet gebeuren heb ik daar geen moeite mee.
En dat is mijn grootste bezwaar tegen dit soort producten. Niet dat ik het erg vind dat fabrikanten het verkopen, maar dat er mensen zijn die het kopen terwijl een gezond dieet gewoon nog het best werkt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:31 schreef Jordy-B het volgende:
Alleen kan je je afvragen of het veel zin heeft als je gewoon gezond eet.
homoquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."De woordvoerster verwacht niet dat het middel bij gezonde mensen kwaad kan. "Maar ernstig zieken op een intensive care, zouden het middel niet moeten gebruiken."
Doen ze wel vaker, ik heb ooit als patiënt op dezelfde afdeling gelegen als Prins Bernhard, werden ik en andere patiënten ook nog geïnterviewd of we van iets wisten, gewoon op de afdeling..quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:36 schreef leejow het volgende:
Daarom dat de hallen van het UMC vandaag vervuilt waren met journalisten. Die lutsers stonden zwaar de Medische bieb te blocken
Zo bijdehand ben je dus nietquote:
Het werkte gewoon niet effectief.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:44 schreef starla het volgende:
Dat houdt dus in dat als deze patienten de reguliere behandeling kregen bij een pancreatitis dat ze het waarschijnlijk overleefd hadden, NIET dat probiotica dodelijk zijn.
Het heeft jaren geduurd voor men erachter kwam dat mensen die te veel vitamines slikken minder lang leven. Yakult en andere producten worden enkel gekocht omdat ze zogenaamd goed zouden zijn voor de gezondheid. Waar geen enkel bewijs voor bestaat. En uit deze studie zou je kunnen besluiten dat het tegendeel het geval is. Waarom zouden we dure produktn tolereren die geen enkel bewezen voordeel bieden?quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:31 schreef Pulu het volgende:
pikkies en kutjes...ten eerste hadden we hier te maken met een groep die al ernstig ziek was....ze waren proefpersonen verdeeld in een groep die een placebo kreeg en de andere groep kreeg een medicijn....in dat medicijn zitten zoveel keer de concentratie van een bestandsdeel dat ook in de yakult zit.....
Als yakult levensgevaarlijk was dan was dat toch al veel eerder aan het licht gekomen.....
Mijn vader werkte met de vrouw die door financiering van haar rijke man yakult naar nederland heeft gebracht....ken het al jaren en jaren maar nog nooit gebruikt. Ze is wel erg rijk geworden btw..quote:Op donderdag 24 januari 2008 02:43 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ik heb middags 2 Yakult op, serieus
Smaakt vrij zoet en is gewoon te duur om het dagelijks te gebruiken en dat is nou juist van belang bij pro-bioticaquote:Op donderdag 24 januari 2008 03:00 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Mijn vader werkte met de vrouw die door financiering van haar rijke man yakult naar nederland heeft gebracht....ken het al jaren en jaren maar nog nooit gebruikt. Ze is wel erg rijk geworden btw..
Niet zeker van, aquarius kost ook verdomd duur en er zit gewoon niks in. Je betaald verdomme gewoon voor hun OS sponsoring.quote:Op donderdag 24 januari 2008 03:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Smaakt vrij zoet en is gewoon te duur om het dagelijks te gebruiken en dat is nou juist van belang bij pro-biotica
6 flesjes kost 6 euro ofzo..
Als ze het voor de helft van de prijs zouden verkopen zouden ze meer dan 2 keer zoveel verkopen denk ik.
..over het algemeen wel. Ik heb zelf in 2004 een acute pancreatitis gehad, met multi-orgaan-falen. 7 weken op de IC gelegen in comateuze toestand (aan de beademing, spoelmachine voor de neiren etc.). Bij mij is de ontsteking d.m.v. de conservatieve methode behandeld: rust en antibiotica. Dus geen operatie.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:52 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Yakult is niet levensgevaarlijk, een acute alvleesklierontsteking is wel levensgevaarlijk en wordt bij mijn weten bestreden met antibiotica. Misschien hebben die probiotica de werking van de antibiotica verminderd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |