abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56522048
Nooit last van gehad van overproductie hier...
jelief, fijn dat het met emma zo vlot loopt!

Llewella, ik droomde ook regelmatig over borstvoeding geven. Waar het hart van vol is, lopen de dromen van over

Ik kom weer eens om tips vragen... ivm heel harde ontlasting bij mijn kleine meid.
Tot voor kort zaten er 2-3, uitzonderlijk 4 dagen tussen de stoelgang, en daar had ze geen last van. De voorlaatste keer was het al 5 dagen, met de nodige krampen en een heel huilerige baby tot gevolg.
De stoelgang die toen kwam was vast, en de volgende luier heel waterig.
Gisteren was het echter net geen week geleden dat ze stoelgang had gemaakt, en dat hebben we een heel weekend mogen merken: huilen, krampen, veel windjes, moe door het weinige slapen ten gevolge van huilen en krampen, gevolg meer huilen... de stoelgang die uiteindelijk kwam, was heel vast, je kon hem kneden (stopverfachtig)... zo vast heb ik het nog niet geweten tot nu toe.
Ik kon wel snappen dat ze er zo'n last van had, als je zoiets naar buiten moet werken.
Veel sinaasappelsap drinken heeft niet geholpen... kan ik zelf nog iets doen om de stoelgang terug frequenter te maken?
Ik weet dat BV-kindjes er makkelijk wat meer tijd tussen (mogen) laten, maar dit was echt afzien voor onze kleine meid.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:28:44 #202
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56522607
Misschien is de sinaasappelsap juist de veroorzaker? Waar heb je die tip vandaan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56523254
Daar dacht ik ook meteen aan Jelief.
Ikzelf krijg ook kramp van sinaasappelsap. Laat staan heel veel .
pi_56524289
In het ziekenhuis kreeg ik te horen dat fruitsap laxerend werkt voor baby's en dat ik daarmee moest opletten. (omdat ik zei dat ik eigenlijk alleen water en fruitsap lust qua drinken, ze boden me koffie en bruin bier aan bij het avondeten )
Dus omdat ze er nu toch last van leek te hebben, van zo lang geen stoelgang te maken, dacht ik: misschien als ik 2-3 glaasjes drink (da's toch een halve fles, best veel dus) dan helpt dat bij haar de stoelgang vooruit? Ze is nu 23w...
Ik ben pas beginnen drinken toen ze er zo'n last van leek te hebben, van het niet kunnen gaan.
Maar misschien heb ik zo de boel alleen maar erger gemaakt
  maandag 4 februari 2008 @ 13:04:39 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_56524401
nou, laxerend heb ik nog niet meegekregen. Ik drink veel vruchtensappen, maar meneer hier had gisteren echt wel last van poep die maar niet wilde komen. De thermometer was uiteindelijk de oplossing, zelfs een lepeltje vitamine K en D op oliebasis was niet voldoende
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 februari 2008 @ 13:14:26 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_56524591
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:22 schreef Troel het volgende:
Geen idee of het bij mij ook zo spuit als Ruben drinkt, maar ik zit nog steeds met grote ogen te kijken naar die stroompjes melk waarvan er soms wel 6 tegelijkertijd die kolf inschieten
Haha, ik was gisteren aan het kolven en ik dacht precies het zelfde!!!
pi_56525504
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:14 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha, ik was gisteren aan het kolven en ik dacht precies het zelfde!!!
Heel herkenbaar. En vooral als ik dan luister naar dat geluid van die melk die in de kolf spuit 'psssssssst!'
Krijg wel een beetje een beeld nu als ik eerlijk ben
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 4 februari 2008 @ 14:03:47 #208
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56525571
Het is zo raar met wat er nou wel en niet invloed heeft. De ene moeder merkt heel sterk dat haar baby reageert op wat ze eet en de andere moeder dus niet. Ik heb zelf eigenlijk niet zo gemerkt dat Emma reageerde op wat ik at. Nou verschilde wat ik voor en na de bevalling at niet zo veel.
Anderzijds kunnen allergische kindjes zelfs reageren op sporen van de allergeen die moeders gegeten heeft.

Je kunt proberen of de sinaasappelsap juist de dader is door het een week of twee niet te drinken.

en de thermometer die Troel al meldt wil ok wel eens helpen

Maar ja voorkomen is beter dan genezen. Ik heber geen ervaring mee maar misschien helpt het wel als je zachtjes haar buikje masseert en 'fietst' met haar benen.
  maandag 4 februari 2008 @ 14:04:01 #209
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56525577
Ai Iksje...
In het babietjestopic heb ik wat tips gekregen voor moeilijk poepende kleintjes, Devin heeft er momenteel ook last van namelijk.
In het begin hadden we belachelijk veel poeluiers hier, de laatste maanden echter meestal 3 of 4 per dag. Nu al sinds vrijdagavond af en toe een keiharde keutel waar hij dan enorm zijn best op moet doen, en duidelijk last van heeft. Zo zielig
.... met gevoel voor drama....
pi_56525651
Ik denk erover om ermee te stoppen. Helemaal duidelijk tussen mijn hart en hoofd is dat nog niet, maar nu speel ik wel met de gedachte (en dat is nog niet eerder gebeurd).

Als ik het zo zou doen als ik bedacht heb, dan is ze bijna 2,5 jaar. Nou, dat lijkt me wel mooi zo eigenlijk.
Variety is the spice of life
  maandag 4 februari 2008 @ 14:15:35 #211
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56525785
Bij mij waart het ook wel een beetje door mijn hoofd Nebelung. Zeker nu het 's avonds zo goed gaat. En 2,5 jaar is idd wel een mooie tijd.
  maandag 4 februari 2008 @ 14:23:09 #212
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56525929
Jelief, die sporen daar reageerd Z"oë erg op en ook Mara had dat. Heel moeilijk een streng dieet maar ik merkte meteen zo veel verschil bji beide.
Maar helaas word het nog wel eens afgeschoven op onzekere, niet wetende moeders.

Nebelung vaak is dat de eerste stap naar het stoppen toe en gaat het vaak heel natuurllijk en geleidelijk.
Succes en 2,5 jaar is een prima leeftijd zijn niet veel mensen die je dat nadoen.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 13:30:17 #213
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56544313
Nebelung, is er een speciale reden dat je er mee stoppen wil,of is het gewoon de lengte nu? Erg mooi hoor, zo lang!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:36:16 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_56544891
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:59 schreef TearSong het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. En vooral als ik dan luister naar dat geluid van die melk die in de kolf spuit 'psssssssst!'
Krijg wel een beetje een beeld nu als ik eerlijk ben
Ik heb soms echt moeite met mezelf inhouden niet gigantisch mijn borsten te gaan melken om meer psssst-en te krijgen

Met kolven gaat het weer prima, ruime voorraad en ruime voedingen, een groot nadeel: mijn eczeem begint weer op te komen en dat gaat nu echt weer richting mijn rug, maar ook richting mijn tepelhoven. Mijn normale zalf mag ik niet smeren tijdens de borstvoeding (duh, die hormonen wil je niet in je borstvoeding hebben), dus ik moet even kijken wat ik kan doen, want de cardiflor werkt dus niet meer afdoende. En als die eczeem mijn rug bereikt heeft, dan is het niet leuk meer voor mij
Mijn moeder vond het wellicht een idee om dan tijdelijk flesvoeding te geven en de diepvriesvoorraad te gebruiken, mijn zalf een paar dagen te gebruiken en dan de gekolfde melk weg te gooien en pas na een aantal dagen na de zalf weer de melk te voeren, maar uiteraard heb ik geen flauw idee hoe lang je dat dan zou moeten doen
Zou een apotheker dat weten? Mijn huisarts weet dat namelijk vast niet en een lactatiekundige zal ook niet specifiek zoiets weten denk ik?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56544925
Troel, hormoonzalf mag (met mate) wel tijdens borstvoeding.
Ik heb hydrocortison, locoid en bethametasoncreme voor mijn huid, en alleen die laatste mag liever niet tijdens borstvoeding. Op je tepelhoven is ook geen punt, als er maar minstens een uur zit tussen smeren en voeden.
Dat gaat niet direct via de huid je melk in, en na een uur krijgt Ruben het niet meer binnen als hij drinkt.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 15:00:54 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_56545159
Ik heb Emovate en vanuit de bijsluiter staat dat het niet "mag", maar als het inderdaad na een uur alweer uit de voeding is, dan is het natuurlijk geen probleem

Overigens gebruik ik de zalf, en daar zit wel beta-methason-valeraat in

[ Bericht 25% gewijzigd door Troel op 05-02-2008 15:08:32 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56545209
ik zal het ff voor je uitzoeken... heb jij zalf of creme? want daarbij verschilt de stof.

het is na een uur alweer uit de oppervlakte huid, dus al sj eht op je tepelhof smeert.
dus niet uit je voeding het beetje wat opgenomen word, maar bij de meeste cremes is dat zo klein dat die hoeveelheid neit schadelijk is. dat zou ik moeten uitzoeken voor je.
pi_56549620
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 13:30 schreef PM-girl het volgende:
Nebelung, is er een speciale reden dat je er mee stoppen wil,of is het gewoon de lengte nu? Erg mooi hoor, zo lang!
Geen speciale reden en ook niet de leeftijd/lengte. Ik weet het eigenlijk niet precies
Ik ben het gewoon een beetje zat, denk ik.

Maar het wordt een 'tough nut' om te kraken vrees ik. Ik zie geen enkele aanwijzing dat mijn dochter er mee op wil houden. En ik heb ook geen vastomlijnd plan nog waar ik me aan vast kan houden (want ik moet het dan toch weigeren vrees ik).
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:35:12 #219
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56549718
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 14:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb soms echt moeite met mezelf inhouden niet gigantisch mijn borsten te gaan melken om meer psssst-en te krijgen
Hoezo dan?
Ik moet zeggen dat ik dat juist best regelmatig doe tijdens het kolven
Als het niet zo vlot meer eruit stroomt, hupsa, even een paar keer flink kneden...
.... met gevoel voor drama....
pi_56555687
Dat heet compressie, een techniek die je ookkunt gebruiken als je kindje steeds stopt met drinken aan de borst.
compressie

[ Bericht 20% gewijzigd door Jelief op 06-02-2008 09:21:32 ]
pi_56556200
Hier een beetje aan het twijfelen over de nachtvoedingen. Gwen is er een die niet altijd komt. Als ze komt zoals vannacht om 4.00 (de laatste voeding was om 23.00) dan lukt het niet goed om haar aan te leggen en valt ze weer in slaap om uiteindelijk onder dwang van mij 3 kwartier later er wel aan te liggen. Ze zou in staat zijn om op dat moment eigenlijk gewoon door te slapen. En dat wil ik dus gewoon nog niet. Ze is nog zo klein zal de 3 kilo nu wel gepasseerd zijn maar ik vind dat ze 's nachts voorlopig toch wel zou moeten drinken ook al komt ze zelf niet echt of half.

Tja en dan heb je het er over in je omgeving en krijg je dus allerlei meningen. Niet erg maar bij mij slaat toch wel een beetje de twijfel toe. Mijn vraag, wat vinden jullie? Als ze 's nachts niet komt of half, door laten slapen of toch voeden??
  woensdag 6 februari 2008 @ 10:08:08 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_56556542
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:35 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Hoezo dan?
Ik moet zeggen dat ik dat juist best regelmatig doe tijdens het kolven
Als het niet zo vlot meer eruit stroomt, hupsa, even een paar keer flink kneden...
Omdat ik dan pas echt een ben

Ik doe het wel hoor, probeer ze zo ver mogelijk leeg te kolven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56559137
randa, mijn idee is dat als de kleine vanzelf doorslaapt is t goed, of komt ze overdag ook niet uitzichzelf?
slaap is voor zo;n kleintje volgens mij bijna net zo belangrijk..
maar... ik ben absoluut geen deskundige!

hier gaat het intussen trouwens helemaal goed! mijn mannetje is weer lekker aangekomen! na het afvallen is dat toch wel erg fijn om te zien!
hij heeft gewoon niet het standaard drinkritme van de eerste 10.15 minuten veel drinken... hij neemt er (zeker overdag) makkelijk n half uur voor, en das pas 1 kant.
nu.. zo kan ie t krijgen
pi_56559630
Randa, ze is nog geen maand toch? Ik zou haar dan wel onder lichte dwang voeden geloof ik. Meer dan 5 uur tussen voedingen vind ik sowieso erg lang voor zo'n kleintje nog.
pi_56560216
Eens met Anneja. Voor haar maar ook voor jou (vanwege prolactine en aanmaak melk etc. Plus als je er te lang tussen laat zitten raken je borsten overvol, met het ongemak van dien en waardoor de productie zelfs weer kan dalen). En zoals ik je post lees, vind je zelf ook dat je het moet doen, je voelt je ongemakkelijk om haar door te laten slapen.

En gewoon goed op de bekende dingen letten als plas/poepluiers/groei/alertheid etc. Dan krijg je een beeld van hoe het gaat en dan weet je vanzelf wel wanneer je haar wel kan laten slapen of niet. Als je je er nu onzeker over voelt zeg ik: aanleggen.
pi_56560223
Goede berichten lotje!
pi_56560263
Zeg anneja, hoe lang heb jij je oudste gevoed en hoe ben je gestopt?

Of poemojn en bixister, hoe hebben jullie dat gedaan met afbouwen van myrthe en anna?
pi_56560309
quote:
Op maandag 4 februari 2008 12:58 schreef Iksje het volgende:
In het ziekenhuis kreeg ik te horen dat fruitsap laxerend werkt voor baby's en dat ik daarmee moest opletten. (omdat ik zei dat ik eigenlijk alleen water en fruitsap lust qua drinken, ze boden me koffie en bruin bier aan bij het avondeten )
Dus omdat ze er nu toch last van leek te hebben, van zo lang geen stoelgang te maken, dacht ik: misschien als ik 2-3 glaasjes drink (da's toch een halve fles, best veel dus) dan helpt dat bij haar de stoelgang vooruit? Ze is nu 23w...
Ik ben pas beginnen drinken toen ze er zo'n last van leek te hebben, van het niet kunnen gaan.
Maar misschien heb ik zo de boel alleen maar erger gemaakt
Lucas kreeg van alle citrucvruchten problemen, appelsap hielp wel goed!
pi_56560558
gelukkig wel nebelung!
op naar de volgende stap... het kolven
de kolf is schoon en zit in een speciaal daarvoor gekocht afsluitbare doos. en de flesjes ... zitten nu in de tron om geheel rein te worden.
heeft iemand nog tips over hoe het eea te bewaren enzo?
pi_56560583
In de OP staat een link daarover, lotje.
pi_56560977
Bedankt voor jullie tips. Vannacht zat er eigenlijk alweer te lang tussen vond ik zelf eigenlijk ook al. Uitzichzelf komt ze ook echt pas na een uurtje of 4, 5. Overdag ook. Overdag probeer ik ook nog steeds er maar een uurtje of 3 tussen te laten zitten, tenzij ze zelf toch eerder komt, maar dat is alleen maar als ik haar wakker maak of ze wakker is. Even wennen dat ik nu toch meer klok moet kijken om het voeden een beetje bij te houden. Mijn schoonzusje zei ook al dat ik haar het beste nog een paar maandjes 's nachts kon blijven voeden, Gwen is nu pas 2,5 week. Verder hebben mijn borsten zich al goed aangepast, zijn eigenlijk nooit gespannen en voelen eigenlijk lekker soepel.
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:09:05 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_56561173
Wij maken Ruben wakker als hij niet komt. Hij is krap 6 pond nu.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56561266
Ik moet erg wennen dat er een kleintje aan de borst ligt die het moeilijker heeft met het zoeken naar de borst als ik haar bij me in bed neem. Merlijn was natuurlijk veel gemakkelijker daar hoefde ik niet eens voor wakker te worden toen hij nog 's nachts kwam omdat hij daar groot genoeg voor was en de borst zelf wel vond. Even wennen dus.
pi_56562108
BH-vraagje: ik ben (bijna) uit m'n gewone BH's gegroeid en wil er nu dus nieuwe gaan kopen.
Heeft het zin als ik nu al borstvoedingsBH's koop? In de zin van dat ik er niet nu nieuwe moet kopen en dan nog eens voor tijdens de borstvoeding omdat ik dan met die oude niks meer kan doen?
Welke merken/winkels zijn goed?
pi_56564269
al lekker vernederlandst vlaamse nederlandse vrouwen (schijnt) kopen het minst vaak nieuwe bh's/lingerie.
volgens mij kun je best vooruit met voedings bh's, maar het kan goed zijn dat je borsten nog meer gaan groeien natuurlijk. en dan moet je wéér nieuwe gaan kopen.
zelf heb ik me een hele poos prima kunnen redden met meegroei bh's van de hema. die zijn niet zo heel duur. maar ze hebben D cup als grootste maat.
pi_56564497
Jaja, ik ben goed aan het inburgeren .
Ga eens in de hema binnenspringen, bedankt voor de tip! Al zal ik er niet lang kunnen mee doen denk ik. Zat voor zwangerschap al op rande C/D... Maar ik kan maar proberen hé .
  woensdag 6 februari 2008 @ 21:31:47 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_56569946
Ik zat voor de zwangerschap op een C cup, ik zit nu op een G cup
Overigens heb ik vrij snel de meegroeibeha;s van de Hema overboord gegooid en gewoon Anita's gehaald, dat zat en zit stukken beter!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:02:11 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_56570726
Hier heeft Ruben trouwens eigenlijk altijd krampjes als hij borstvoeding gehad heeft, maar na flesvoeding (Nutrilon HA), heeft hij daar geen last van. Nou wordt er gesproken over dat hij wel eens een koemelkallergie zou kunnen hebben, want die eiwitten zitten natuurlijk niet in de HA melk, maar wel degelijk in mijn melk (ik drink meer melk dan een kalfje ). Voor mij zit het er ook echt niet in om de zuivel te laten staan omdat ik dan in de problemen kom met bepaalde mineralen en dergelijke. Moeilijk moeilijk moeilijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 februari 2008 @ 22:16:25 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56571075
Kan je dan niet 1 week zonder zuivelproducten om te kijken of er verandering is? Ik zou toch niet zomaar met de bv stoppen als het niet absoluut zeker is.

Waarom krijgt hij trouwens HA voeding? Mss een idee om eens normale voeding te proberen om te zien of hij daar wel krampjes van krijgt ook, dan zou jij zelf niet zonder hoeven.
pi_56575034
dat kolven is nog lastig zeg... de eerste week heb ik het geprobeerd en toen ging het super, had toen ook heel veel melk. maar nu net de volle borst gekolft, meneer wilde maar 1 kant, heb ik net een mini bodempje eruit gekregen...
eerder vandaag ook geprobeerd en nog minder (waren dan ook geen volle borsten)...
ik moet het duidelijk nog leren.
pi_56576092
Kolven moet je inderdaad leren lotje. Ik kolfde soms ook voor de voeding, omdat de baby er altijd meer uitkrijgt dan een kolf.

Veel baby's die borstvoeding krijgen, krijgen daarnaast HA BE. Dat heeft iets te maken met de beschermende werking van bv en dat je die zo beter behoudt. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het is wel een normaal iets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 7 februari 2008 @ 10:42:31 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56577905
Ah ok. Ik vroeg het me af omdat normaal gesproken bij flesvoeding geadviseerd wordt (voor zover iemand zich daaraan durft te wagen ) om met normale voeding te beginnen tot er anders nodig blijkt te zijn.
pi_56578611
dat is ook alleen omdat ha duurder is denk ik (en vaak viezer); een merk als NAN heeft alleen hypo-allergene voeding.

Juliette had trouwens last van koolsoorten als bloemkool en broccoli, leverde gegarandeerd krampjes op. Dat eten kalfjes gewoonlijk niet. Was ook weinig moeite om dat een poosje niet te eten.

/edit
Nebelung, ik was zwanger van Juliette toen ik stopte met Myrthe. Dus er was al weinig productie over, en eea ging kapot. Ik kon haar toen wel goed uitleggen dat de borst kapot en op was, en zo is het langzamerhand opgehouden (en vervangen door een boekje voorlezen). Ik zal 's kijken of ik 't nog kan terugvinden in een oud topic hier. /edit Nee, alleen een melding eind juli 2006 dat ik gestopt ben.
Valt ze nog aan de borst in slaap? Zo niet dan kun je het al makkelijker afbouwen waarschijnlijk?
De LLL heeft (in het engels) ook wel afbouwtips, bijv de tijd dat een kind mag drinken steeds verkorten dmv tellen. En Kellymom ook natuurlijk, http://www.kellymom.com/bf/weaning/index.html

[ Bericht 36% gewijzigd door poemojn op 07-02-2008 11:36:32 ]
pi_56579226
huh, wat ging er dan kapot poemojn?

nebelung, hier was 't langzamerhand al niet zo heel veel meer wat er 's ochtends & 's avonds gedronken werd dus ik had ook de indruk dat ze 't niet meer zo heel hard nodig had. toen moest ik een weekje weg voor m'n werk, en moest anna dus ineens een week zonder doen. ik had de kolf nog wel meegenomen maar kreeg er nauwelijks meer wat uit. toen ik terugkwam leek het me dan ook wel een goed moment om ermee te stoppen. en ze heeft er nauwelijks meer naar getaald. een paar keer wilde ze nog wel graag en heb ik 'r ook nog even laten 'drinken' maar dat leverde weinig meer op. en omdat we 't uit de standaard routine gegooid hadden was 't voor haar toen ook al snel weer heel gewoon. al met al verliep het stoppen veel makkelijker dan ik gedacht had. 't was ook precies 't goede moment denk ik.
  donderdag 7 februari 2008 @ 12:33:41 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56580345
Be de eiwitketens van BV waarbij de moeder gewoon melk drinkt en andere zuiveproducten gebruikt, is vergelijkbaar met hypoallergene voeding qua grootte van de eiwitketens.

Troel, gaat met name om de calcium gok ik? dan zou je misschien rijstemelk met extra calcium kunnen proberen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56582311
Ik weet niet goed hoe het kwam Bix, geen kloven ofzo maar de huid liet los en de wondjes waren dan dus heel pijnlijk. Misschien iets hormonaals ofzo. Was iig een goede reden om te stoppen, vond ik.
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:11:19 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_56582377
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 12:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Be de eiwitketens van BV waarbij de moeder gewoon melk drinkt en andere zuiveproducten gebruikt, is vergelijkbaar met hypoallergene voeding qua grootte van de eiwitketens.

Troel, gaat met name om de calcium gok ik? dan zou je misschien rijstemelk met extra calcium kunnen proberen?
Jeps, met name de calcium. Rijstemelk gaat het niet worden voor mij, ik heb een tijd geleden al alle "andere" soorten melk geprobeerd omdat ik het daar wellicht beter van opneem, maar ik krijg het gewoon mijn strot niet in en ga er van spugen Zal ongetwijfeld tussen de oren zitten, maar vervelend is het wel. We gaan nu gewoon een paar daagjes aankijken of de krampjes midner worden/weg blijven bij het niet geven van bv, ondertussen vries ik het lekker in. Maakt het niet uit, dan krijgt ie straks weer gewoon bv
Stoppen met zuivel, al is het maar voor een week is echt geen optie, daar gebruik ik veel te veel zuivel voor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56582447
Troel wat je ook nog kan proberen is geitenzuivel gebruiken.
Dat is milder dan koeienzuivel, sommige kindjes die gevoelig zijn voor koemelk kunnen daar wel tegen.
De melk vind ik niet te zuipen, maar bij yoghurt proef je het verschil nauwelijks.

Overigens neem je normaal gesproken uit 2 ons broccoli meer calcium op als uit 2 liter melk geloof ik, maar weet niet hoe dat bij jou zit.
  donderdag 7 februari 2008 @ 14:22:10 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_56582573
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 14:14 schreef p_iglet het volgende:
Troel wat je ook nog kan proberen is geitenzuivel gebruiken.
Dat is milder dan koeienzuivel, sommige kindjes die gevoelig zijn voor koemelk kunnen daar wel tegen.
De melk vind ik niet te zuipen, maar bij yoghurt proef je het verschil nauwelijks.

Overigens neem je normaal gesproken uit 2 ons broccoli meer calcium op als uit 2 liter melk geloof ik, maar weet niet hoe dat bij jou zit.
Geitenmelk? Smaakt dat net zo als geitenkaas?

Nu ja, ik zal morgenmiddag als ik naar de merkt ga het biologische winkeltje maar eens inlopen, kijken wat ze hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56582614
hahaha geitenmelk vind ik smerig, dat smaakt naar geit, net als de vla

geitenyoghurt, smaakt gewoon naar gewone yoghurt.
en karnemelk ook naar gewone karnemelk.

overigens geldt bij geitenkaas dat hoe ouder het is, hoe minder het naar geit smaakt.
Jonge geitenkaas smaakt heel erg naar GEITENkaas, terwijl je het verschil bij oude nauwelijks proeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')