abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:05:39 #101
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56377704
Troel en Ruben Goed zeg!

Owlet ik ben niet echt aan het afbouwen maar het zou nog steeds erg fijn zijn als Emma minder afhankelijk is van mij om te gaan slapen 's avonds. Het scheelt mij zoveel tijd voor mijzelf Dat ik om half 1 een kwartier wakker ben geweest omdat ze nog wat wilde drinken vind ik dan weer helemaal niet erg.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56377786
Blijft Emma 'savonds ook zo lang drinken?
Ik heb de indruk dat het na een tijdje zelfs niet eens meer drinken is, maar gewoon zoals een tutje...
pi_56377911
Whaaaaaaaaaaaaaaa Ruben wat goed!!! En vannacht ook nog.

Voor Anna was het 's avonds niet voor het drinken, maar meer om het sabbelen en hangen. Voor mezelf is het heerlijk dat ze nu zonder mij kan gaan slapen. Psychisch geeft dat veel meer vrijheid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:42:37 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56378016
Ruben Wat goed zeg!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:52:23 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56378128
JA vaak wel BM, alleenals ze heel moe is dan is ze met een kwartiertje of minder klaar. Is ze gewoon moe dan kan het wel tot een uur duren. Ik denk ook dat ze mij soms gebruikt als tutje. Soms tuttert ze wat en als ik haar dan loskoppel is er luid protest, als ik dan niet meteen weer de borst aanbied stopt ze nog wel eens met piepen en gaat lekker slapen.
En soms vind ik het het ook nietzo erg dat ze er wel zo lang over doet, met een leuk programma op de tv heb ik ook rust.

Ik ben dus soms te vlug met opnieuw de borst aanbieden

Dat dus Yppy....
pi_56378178
Heel herkenbaar, Jelief. Hier is het net zo. Nu met een beetje ouder te worden en steeds meer te begrijpen draait hij zich dikwijls ook gewoon om en gaat slapen, als ik zeg dat hij zijn beer moet nemen en gaan slapen.
Maar als ik dus zelf beslis dat het genoeg is en me omdraai is het groot drama...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:47:51 #107
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56379028
Troel wat goed hoe het allemaal doet joh! En wat goed van Ruben dat ie hem nu wel pakt!

Ik wilde vandaag gaan beginnen met, zoals jullie zeiden, s'ochtends te kolven omdat de productie dan het hoogst is... Heeft Floortje vannacht inneens van gisterenavond 20.00h een voeding, tot vannacht half 4 geslapen! Dat is 7,5 uur!

Kan dat eigenlijk al wel, ze is nog geen 7 weken? Ik merk dat ik het zelf niet zo fijn vind, als ik dan wakker wordt van haar en ik kijk op de klok, dan ben ik beetje ongerust... De afgelopen nachten zat er steeds wel 6 uur of ietsje meer ook tussen, dus het lijkt toch wel alsof ze eraan toe is ofzo, maar 7,5 uur vond ik wel erg veel!
Ik lag zelf om 0.00h ook echt nog wakker in be dte wachten tot ze voor de laatste voeding zou komen... Ik ben in slaap gevallen en werd dus veel later pas door haar gewekt... (Nu dacht ik, misschien had ik haar wakker moeten maken om 0.00h, dan had ze dan nog gedronken en dan echt de nacht doorgeslapen misschien... Maar ja, 'voeden op vraag' he Wat zouden jullie doen?)

En omdat mijn borsten na die 7,5 uur dus zo vol zaten, en ze maar één kant dronk, heb ik vannacht dus maar gekolfd Kwam op 50 cc...
Vanmorgen om half 9 werd ze weer wakker en omdat ik vooral tijdens die nacht en vroege voeding zoveel lek uit de borst die ik niét geef, dacht ik, ik hou mn kolf er eens onder terwijl ik haar voed... Há, er lekte zo 40 cc uit tijdens het voeden, en toen Floortje genoeg had, ehb ik de rest gekolfd en zat in totaal op 100cc.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:48:02 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379034
Men, ik heb nu echt zoiets van, waarom heb ik me gisteren druk gemaakt. Vanochtend heeft meneer dus weer gewoon de borst aangepakt. Links is wel duidelijk makkelijker dan rechts, maar ik ben allang blij dat hij nu echt gewoon drinkt

Na de voeding ga ik nog even kolven, tja, dat er dan wat minder uitkomt is niet raar, maar er kwam alsnog weer 60 cc uit.
* Troel trots is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56379515
Dat kan prima hoor, Deliedje. Als ze gezond is en overdag voldoende drinkt en alert is en voldoende plast (en misschien al een beetje lacht? ) dan kan ze best een flinke stuk slaap in de nacht pakken.
Sterker nog, geniet er van want het kan zo maar weer eens over zijn .

Troel, wat ont-zet-tend goed. <- serieus bedoeld
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:14:56 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379585
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:11 schreef owlet het volgende:
Dat kan prima hoor, Deliedje. Als ze gezond is en overdag voldoende drinkt en alert is en voldoende plast (en misschien al een beetje lacht? ) dan kan ze best een flinke stuk slaap in de nacht pakken.

Zo zat ik er vanochtend inderdaad ook bij. De tranen van verdriet en balen van gisteren maakten echt wel plaats voor vreugde- en opluchtingstranen vanochtend
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:15:58 #111
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56379605
Joepie Troel!! Terecht trots vind ik!

DeLiedje, ik voedde in het begin ook op aanvraag en Ryan sliep door met 4 weken. Ik herken je ongeruste gevoel maar denk ook maar dat wanneer ze het nodig hebben komen ze vanzelf wel. Ik zou gewoon lekker die extra uurtjes slaap pakken

's nachts kolven doe ik nu ook nogsteeds. Het is best heftig, vooral als je al geslapen hebt om dan weer je bed uit te gaan.... maar de opbrengst is 's nachts wel goed merk ik.

Ik heb nog even een vraag voor jullie. Ryan is nu snipverkouden, oogjes ontstoken en neus potdicht. Hierdoor heeft hij moeite met drinken. Wat ik nu doe is sprayen met zoutoplossing, luuf smeren en dan hem rechtop laten zitten tijdens het voeden maar nog moet hij na 2 teugen weer loslaten om adem te halen. Zó sneu!

Is er een oplossing voor anders dan wachten tot het over is? Ik douche ook 2x per dag met hem omdat daar ook alles van open gaat maar zodra ik hem afdroog is het weer als voorheen.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:46:56 #112
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56381700
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:11 schreef owlet het volgende:

Een beetje veel... zo schattig! En dat gebrabbel
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:19:17 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56382558
Geweldig, Troel! Eigenlijk is het kolven dus niet meer nodig, lijkt me (maar ik kan me voorstellen dat je voor de zekerheid een voorraadje wilt hebben).

Bibikuif, laat je Ryan tijdens het douchen ook drinken, misschien gaat dat gemakkelijker?
En tegen ontstoken oogjes helpt moedermelk in de oogjes druppelen erg goed (ze gaan er alleen niet beter van drinken, helaas )
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:55:33 #114
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56383435
Deliedje volgens mij gaat het wel lekker bij jullie. geniet inderdaad maar van dat lange slapen en pak alle uurtjes mee die je kunt.

Bibikuif je kunt de melk ook nog in zijn neusje druppelen (zo uit de borst of via een pipetje) borstvoeding heeft de aangename gewoonte om dik slijm dunner te maken waardoor de verstopping minder wordt en hij beter kan drinken.

en nogmaals applaus voor Ruben
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:27:16 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_56384326
Ik blijf nog wel kolven, sowieso wil ik straks gaan kolven als ik ga werken en voor de zekerheid is het inderdaad ook wel prettig wat bij de hand te hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56389671
Dames, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar dat hoor ik vanzelf wel.
Ik geef Vera bv en dat gaat op zich allemaal erg goed. Alleen de laatste voeding van zo rond ene uur of elf breekt me op. Ik ben dan moe en chagrijnig en ik merk dat Vera dan minder goed drinkt. Slapen voor die voeding heb ikal geprobeerd, maar helpt niet en ik blijf me niet lekker voelen op dat moment. De rest van de voedingen gaat super en ze doet het echt goed. Ik wil ook absoluut niet stoppen met bv omdat ik het zo prettig vind.
Ik ben nu aan het overwegen om de laatste voeding een flesje te gaan geven om mezelf iets meer rust te geven. Dan kan mijn hubs ook een voeding doen en heb ik heel even de rust om bij te komen.
Of heeft een van jullie een goed alternatief voor me.
pi_56391213
breekt even in omdat ik zie dat er ook mensen meeposten die niet meer voedden en 'lang' geleden al gestopt zijn, zijn er meerderen die nog steeds melk verliezen zo nu en dan (of zelfs een tsr krijgen van een huilend babietje )
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:18:57 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_56391419
Wenneke, bedoel je een flesje kunstvoeding? Je zou ook voor het slapen gaan kunnen kolven zodat je man die voeding dan kan geven.

Knorretje, Owlet vertelde dat haar moeder dat na 9 jaar nog had (als ik het me goed herinner). En ik sta ook niet voor mijn borsten in als ik nu een huilend jong baby'tje zou zien.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:50:44 #119
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56393546
Wenneke, ik zou idd voor een flesje gekolfde melk gaan. Zeker als je wel gewoon wilt blijven voeden. Ik weet nog dat toen ik begon met 1 flesje kv overdag (en daar dus niet voor kolfde in de plaats), dat dat slecht was voor de productie. Ik had een soort "begin van het einde" gevoel zeg maar. Omdat mijn productie naar beneden ging daar dat ene flesje kv, begon ze op andere tijden ook te protesteren, dus kwam er na een aantal weken nog een flesje bij, enz enz...
Ik vind Vera zo een leuke naam Ik heb hem al voorgelegd aan mijn

Knorretje, een tsr heb ik niet geloof ik, maar ze lekken zo nu en dan nog wel
pi_56394036
ok tnx, had verwacht dat het ooit wel eens zou stoppen, maar als ik 9 !! jaar lees dan heb ik nog flink wat lekjaartjes tegaan
pi_56396355
Ik kan idd prima kolven en hem dan die fles laten geven. Dat geeft mijn tepels ook heel even een beetje meer rust. KV wil ik liever niet doen idd omdat ik genoeg melk heb en het zonde vind daarmee te stoppen.

LadyS, wij wisten meteen dat dit De naam voor ons was. Hij past ook echt bij haar. Is jouw man ook weg van de naam???
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:50:23 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56396532
Ik hoop dat het werk voor jullie!!
Ik vond het ook wel een lekker idee dat ik niet meer per se klaar hoefde te staan als ze weer gevoed wilde worden. Alleen dat gaf al rust.

Hij vindt het wel een "leuke naam", maar op de toon waarop hij dat zei, maakte ik op dat hij hem niet leuk genoeg vond Mocht het ooit weer zover komen, ga ik wel proberen om hem door te drukken denk ik . Hij was er niet negatief over, dus er is hoop
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:08:29 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56396972
Troel, wat goed!
Maar voeden totdat Ruben 25 is, zie je het voor je?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:16:58 #124
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56397208
Emma is vanavond weer zelf in slaap gevallen, dit keer zonder piepen. Mike had het weer uitgebreid uitgelegd. Dat Emma een grote meid is en zelf kon proberen om te gaan slapen en dat mama zou komen als het niet zou lukken . Er valt echt een 'last' van mijn schouders. Ik merk nu toch dat de bv dus toch meer van mij vraagt dan ik door had of toe wil(de) geven.
Ik haal haar zo wel even uit bed om te drinken want vanmiddag heeft ze ook niet gedronken en ik sta een klein beetje onder spanning (mijn borsten dus).
pi_56402128
Die Emma wat knap van d'r. Heerlijk voor je Jelief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')