abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56377786
Blijft Emma 'savonds ook zo lang drinken?
Ik heb de indruk dat het na een tijdje zelfs niet eens meer drinken is, maar gewoon zoals een tutje...
pi_56377911
Whaaaaaaaaaaaaaaa Ruben wat goed!!! En vannacht ook nog.

Voor Anna was het 's avonds niet voor het drinken, maar meer om het sabbelen en hangen. Voor mezelf is het heerlijk dat ze nu zonder mij kan gaan slapen. Psychisch geeft dat veel meer vrijheid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:42:37 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56378016
Ruben Wat goed zeg!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:52:23 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56378128
JA vaak wel BM, alleenals ze heel moe is dan is ze met een kwartiertje of minder klaar. Is ze gewoon moe dan kan het wel tot een uur duren. Ik denk ook dat ze mij soms gebruikt als tutje. Soms tuttert ze wat en als ik haar dan loskoppel is er luid protest, als ik dan niet meteen weer de borst aanbied stopt ze nog wel eens met piepen en gaat lekker slapen.
En soms vind ik het het ook nietzo erg dat ze er wel zo lang over doet, met een leuk programma op de tv heb ik ook rust.

Ik ben dus soms te vlug met opnieuw de borst aanbieden

Dat dus Yppy....
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56378178
Heel herkenbaar, Jelief. Hier is het net zo. Nu met een beetje ouder te worden en steeds meer te begrijpen draait hij zich dikwijls ook gewoon om en gaat slapen, als ik zeg dat hij zijn beer moet nemen en gaan slapen.
Maar als ik dus zelf beslis dat het genoeg is en me omdraai is het groot drama...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:47:51 #107
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56379028
Troel wat goed hoe het allemaal doet joh! En wat goed van Ruben dat ie hem nu wel pakt!

Ik wilde vandaag gaan beginnen met, zoals jullie zeiden, s'ochtends te kolven omdat de productie dan het hoogst is... Heeft Floortje vannacht inneens van gisterenavond 20.00h een voeding, tot vannacht half 4 geslapen! Dat is 7,5 uur!

Kan dat eigenlijk al wel, ze is nog geen 7 weken? Ik merk dat ik het zelf niet zo fijn vind, als ik dan wakker wordt van haar en ik kijk op de klok, dan ben ik beetje ongerust... De afgelopen nachten zat er steeds wel 6 uur of ietsje meer ook tussen, dus het lijkt toch wel alsof ze eraan toe is ofzo, maar 7,5 uur vond ik wel erg veel!
Ik lag zelf om 0.00h ook echt nog wakker in be dte wachten tot ze voor de laatste voeding zou komen... Ik ben in slaap gevallen en werd dus veel later pas door haar gewekt... (Nu dacht ik, misschien had ik haar wakker moeten maken om 0.00h, dan had ze dan nog gedronken en dan echt de nacht doorgeslapen misschien... Maar ja, 'voeden op vraag' he Wat zouden jullie doen?)

En omdat mijn borsten na die 7,5 uur dus zo vol zaten, en ze maar één kant dronk, heb ik vannacht dus maar gekolfd Kwam op 50 cc...
Vanmorgen om half 9 werd ze weer wakker en omdat ik vooral tijdens die nacht en vroege voeding zoveel lek uit de borst die ik niét geef, dacht ik, ik hou mn kolf er eens onder terwijl ik haar voed... Há, er lekte zo 40 cc uit tijdens het voeden, en toen Floortje genoeg had, ehb ik de rest gekolfd en zat in totaal op 100cc.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:48:02 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379034
Men, ik heb nu echt zoiets van, waarom heb ik me gisteren druk gemaakt. Vanochtend heeft meneer dus weer gewoon de borst aangepakt. Links is wel duidelijk makkelijker dan rechts, maar ik ben allang blij dat hij nu echt gewoon drinkt

Na de voeding ga ik nog even kolven, tja, dat er dan wat minder uitkomt is niet raar, maar er kwam alsnog weer 60 cc uit.
* Troel trots is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56379515
Dat kan prima hoor, Deliedje. Als ze gezond is en overdag voldoende drinkt en alert is en voldoende plast (en misschien al een beetje lacht? ) dan kan ze best een flinke stuk slaap in de nacht pakken.
Sterker nog, geniet er van want het kan zo maar weer eens over zijn .

Troel, wat ont-zet-tend goed. <- serieus bedoeld
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:14:56 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_56379585
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:11 schreef owlet het volgende:
Dat kan prima hoor, Deliedje. Als ze gezond is en overdag voldoende drinkt en alert is en voldoende plast (en misschien al een beetje lacht? ) dan kan ze best een flinke stuk slaap in de nacht pakken.

Zo zat ik er vanochtend inderdaad ook bij. De tranen van verdriet en balen van gisteren maakten echt wel plaats voor vreugde- en opluchtingstranen vanochtend
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:15:58 #111
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_56379605
Joepie Troel!! Terecht trots vind ik!

DeLiedje, ik voedde in het begin ook op aanvraag en Ryan sliep door met 4 weken. Ik herken je ongeruste gevoel maar denk ook maar dat wanneer ze het nodig hebben komen ze vanzelf wel. Ik zou gewoon lekker die extra uurtjes slaap pakken

's nachts kolven doe ik nu ook nogsteeds. Het is best heftig, vooral als je al geslapen hebt om dan weer je bed uit te gaan.... maar de opbrengst is 's nachts wel goed merk ik.

Ik heb nog even een vraag voor jullie. Ryan is nu snipverkouden, oogjes ontstoken en neus potdicht. Hierdoor heeft hij moeite met drinken. Wat ik nu doe is sprayen met zoutoplossing, luuf smeren en dan hem rechtop laten zitten tijdens het voeden maar nog moet hij na 2 teugen weer loslaten om adem te halen. Zó sneu!

Is er een oplossing voor anders dan wachten tot het over is? Ik douche ook 2x per dag met hem omdat daar ook alles van open gaat maar zodra ik hem afdroog is het weer als voorheen.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:46:56 #112
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_56381700
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:11 schreef owlet het volgende:

Een beetje veel... zo schattig! En dat gebrabbel
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:19:17 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56382558
Geweldig, Troel! Eigenlijk is het kolven dus niet meer nodig, lijkt me (maar ik kan me voorstellen dat je voor de zekerheid een voorraadje wilt hebben).

Bibikuif, laat je Ryan tijdens het douchen ook drinken, misschien gaat dat gemakkelijker?
En tegen ontstoken oogjes helpt moedermelk in de oogjes druppelen erg goed (ze gaan er alleen niet beter van drinken, helaas )
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:55:33 #114
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56383435
Deliedje volgens mij gaat het wel lekker bij jullie. geniet inderdaad maar van dat lange slapen en pak alle uurtjes mee die je kunt.

Bibikuif je kunt de melk ook nog in zijn neusje druppelen (zo uit de borst of via een pipetje) borstvoeding heeft de aangename gewoonte om dik slijm dunner te maken waardoor de verstopping minder wordt en hij beter kan drinken.

en nogmaals applaus voor Ruben
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:27:16 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_56384326
Ik blijf nog wel kolven, sowieso wil ik straks gaan kolven als ik ga werken en voor de zekerheid is het inderdaad ook wel prettig wat bij de hand te hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56389671
Dames, ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar dat hoor ik vanzelf wel.
Ik geef Vera bv en dat gaat op zich allemaal erg goed. Alleen de laatste voeding van zo rond ene uur of elf breekt me op. Ik ben dan moe en chagrijnig en ik merk dat Vera dan minder goed drinkt. Slapen voor die voeding heb ikal geprobeerd, maar helpt niet en ik blijf me niet lekker voelen op dat moment. De rest van de voedingen gaat super en ze doet het echt goed. Ik wil ook absoluut niet stoppen met bv omdat ik het zo prettig vind.
Ik ben nu aan het overwegen om de laatste voeding een flesje te gaan geven om mezelf iets meer rust te geven. Dan kan mijn hubs ook een voeding doen en heb ik heel even de rust om bij te komen.
Of heeft een van jullie een goed alternatief voor me.
pi_56391213
breekt even in omdat ik zie dat er ook mensen meeposten die niet meer voedden en 'lang' geleden al gestopt zijn, zijn er meerderen die nog steeds melk verliezen zo nu en dan (of zelfs een tsr krijgen van een huilend babietje )
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:18:57 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_56391419
Wenneke, bedoel je een flesje kunstvoeding? Je zou ook voor het slapen gaan kunnen kolven zodat je man die voeding dan kan geven.

Knorretje, Owlet vertelde dat haar moeder dat na 9 jaar nog had (als ik het me goed herinner). En ik sta ook niet voor mijn borsten in als ik nu een huilend jong baby'tje zou zien.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:50:44 #119
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56393546
Wenneke, ik zou idd voor een flesje gekolfde melk gaan. Zeker als je wel gewoon wilt blijven voeden. Ik weet nog dat toen ik begon met 1 flesje kv overdag (en daar dus niet voor kolfde in de plaats), dat dat slecht was voor de productie. Ik had een soort "begin van het einde" gevoel zeg maar. Omdat mijn productie naar beneden ging daar dat ene flesje kv, begon ze op andere tijden ook te protesteren, dus kwam er na een aantal weken nog een flesje bij, enz enz...
Ik vind Vera zo een leuke naam Ik heb hem al voorgelegd aan mijn

Knorretje, een tsr heb ik niet geloof ik, maar ze lekken zo nu en dan nog wel
pi_56394036
ok tnx, had verwacht dat het ooit wel eens zou stoppen, maar als ik 9 !! jaar lees dan heb ik nog flink wat lekjaartjes tegaan
pi_56396355
Ik kan idd prima kolven en hem dan die fles laten geven. Dat geeft mijn tepels ook heel even een beetje meer rust. KV wil ik liever niet doen idd omdat ik genoeg melk heb en het zonde vind daarmee te stoppen.

LadyS, wij wisten meteen dat dit De naam voor ons was. Hij past ook echt bij haar. Is jouw man ook weg van de naam???
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:50:23 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56396532
Ik hoop dat het werk voor jullie!!
Ik vond het ook wel een lekker idee dat ik niet meer per se klaar hoefde te staan als ze weer gevoed wilde worden. Alleen dat gaf al rust.

Hij vindt het wel een "leuke naam", maar op de toon waarop hij dat zei, maakte ik op dat hij hem niet leuk genoeg vond Mocht het ooit weer zover komen, ga ik wel proberen om hem door te drukken denk ik . Hij was er niet negatief over, dus er is hoop
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:08:29 #123
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56396972
Troel, wat goed!
Maar voeden totdat Ruben 25 is, zie je het voor je?
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:16:58 #124
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56397208
Emma is vanavond weer zelf in slaap gevallen, dit keer zonder piepen. Mike had het weer uitgebreid uitgelegd. Dat Emma een grote meid is en zelf kon proberen om te gaan slapen en dat mama zou komen als het niet zou lukken . Er valt echt een 'last' van mijn schouders. Ik merk nu toch dat de bv dus toch meer van mij vraagt dan ik door had of toe wil(de) geven.
Ik haal haar zo wel even uit bed om te drinken want vanmiddag heeft ze ook niet gedronken en ik sta een klein beetje onder spanning (mijn borsten dus).
pi_56402128
Die Emma wat knap van d'r. Heerlijk voor je Jelief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_56408382
om nog maar even terug te komen op mijn onzekerheden...
zo gek was het niet, vandaag is meneertje gewogen, en hij was niet genoeg bijgekomen!
gaat mevrouw CB-arts mij vertellen hoe en wat ik moet gaan doen terwijl ik dus zoiets heb van.. ja.. hallo.. jullie zijn zelf de oorzaak met je adviezen, en ik ben al bezig het te verbeteren!
grmbl
mamalot is even boos.. zowel op dat CB als op zichzelf voor het niet luisteren naar dr eigen gevoel. hoewel ik dat uiteindelijk ook juist wel gedaan heb, ben immers weer terug op 2 borsten en de productie is weer wat meer geworden... niet dankzij t CB...

verder gaat het wel goed met t meneertje zelf nog steeds, hij lachte net weer zo heerlijk uitgebreid naar me dat komt allemaal wel goed!

wenneke, ik wil idd ook 1 voeding gaan vervangen door het flesje, maar niet om zelf tot rust te komen trouwens.. daar heb ik geen last van. meer dat meneer kan gaan wennen om voeding van papa te krijgen. dan ga ik zelf kolven op dat moment in de hoop telkens wat meer te krijgen en zo weer meer voorraad aan te leggen. voor een 1ste flesje heb ik nu al voldoende...
pi_56408824
Hier loopt het tot mijn eigen verbazing zo vanzelfsprekend goed, het is net of het niet anders is geweest. Wel vind ik het moeilijk om Gwen nog steeds wakker te moeten maken omdat ze niet zelf komt. Ik maak haar nu om de 2,5 a 3 uur wakker voor een schone luier en daarna de borst. Ze is ook al begonnen met clusteren 's avonds, ze heeft dan de neiging om aan de borst te blijven hangen. Gok dat ze dan wel last zal hebben van krampjes. Mijn borsten voelen eindelijk heerlijk soepel en lekken ook niet meer. De nachten gaan ook prima, al is ze weer geëindigt bij ons in bed ipv de wieg. Voor het gemak. Al wilden wij dat eigenlijk niet doen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:05:13 #128
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56408977
Wat fijn Randa en Troel dat het zo goed gaat

Owlet, wat een mooie finale zo, van jouw borstvoeding! En YPPY, ben jij nu ook gestopt?
(sorry ik heb niet alles gelezen, en ook nu ben ik nog thuis niet echt online, maar ik zag iets staan?)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56409647
Emma wat super!!
Fijn Jelief!!

Randa fijn dat het zo goed gaat!!

Zo jullie hadden nog een kolven in belgie verhaal te goed

Zondag naar een popconcert in brussel geweest, en van te voren dus gebeld voor een plekje om te kolven.
Uit voorzorg al mijn batterypack mee en wat hydrofielluiers om evt een schoon plekje te kunnen creeeren.

Wij keurig op tijd bij die zaal, vriendinnetje alvast een mooi plekje gaan zoeken en ik op jacht naar de kolfplek.
Eerst maar muntjes kopen en aan die muntverkoop jongen gevraagd, "nee weet ik niet moet je bij de bar proberen", bij de bar "geen idee, probeer de security eens, ik zou niet weten waar de ehbo ruimte is".
1e security.... spreekt geen Nederlands, alleen Frans... 2e security, zelfde verhaal maar riep een nederlands sprekende collega. Die had geen flauw idee wat ik bedoelde.... "nou ik geef mijn kindje borstvoeding, maar aangezien mijn zoontje hier niet is, moet ik de melk dus uit mijn borsten in flesjes stoppen, anders loop ik over"... security man knalrood hoofd maar riep eindelijk de floormanager.
Floormanager : "waar is u kindje dan" ... ZUCHT!!!.... die is thuis daarom moet ik de melk in flesjes doen .... "maar die kunt u dan nu toch niet geven" .... en dan alles in zeer gebrekkig nederlands en hij snapte de helft niet wat ik zei.
Echt toen was mijn van het kastje naar de muur irritatiegrens wel bereikt. Vriendelijk gevraagd of ik nu eindelijk naar de ehbo ruimte kon... en he he eindelijk...

De EHBO ruimte bleek een vergrote bezemkast, met gelukkig wel een wastafeltje.
Maar goed gekolft, ze hadden heel handig kluisjes ipv garderobe, dus mijn kolftas kon netjes opgeborgen. concertje daarna was leuk!!

Na het concert wat gedronken en weer op naar de kolfruimte. Vriendinnetje mee. Kon nu zo doorlopen door zelfverzekerd door te lopen, wist toch waar ik moest wezen. Ik kolven. Lopen we daarna de zaal in.
LEEG!!! Niemand meer te zien. Stond nog net 1 security figuur bij de voordeur... maar we hadden bijna opgesloten gezeten

Gisteren bij een crematorium gekolft, dat was geen enkel punt. De medewerker snapte wat ik kwam doen, en ik werd netjes naar een lege familiekamer gebracht waar me stopcontact, wasbak en toilet gewezen werd. Zo kan het dus ook
pi_56409804
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:34 schreef p_iglet het volgende:

Floormanager : "waar is u kindje dan" ... ZUCHT!!!.... die is thuis daarom moet ik de melk in flesjes doen .... "maar die kunt u dan nu toch niet geven" ....
Ik dacht even dat het hele telefoongesprek wat je al eerder met ze gehad had op herhaling ging
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56409846
Mag ik een vraagje stellen?
Pasgeleden was hier iemand die had een beurs gevoel in z'n borst, nu heb ik dat ook. Jullie gaven toen aan dat het waarschijnlijk naar binnen geslagen spruw was. Alleen ik heb niet het idee dat dat het is.
Even een kleine opsomming van wat er de laatste tijd gebeurd is. Elise heeft me vorige week een keer gebeten waarna het bloedde. Schijnbaar smaakte het toen wat minder lekker, want ze heeft 2 daagjes slechter aan die kant gedronken. Op zich kon ik dat wel hebben, dus dat was geen probleem.
Vervolgens is ze 2 dagen/nachten heel vaak gekomen en toen 2 nachten ineens heel weinig. Gevolg was mega stuwing waar ik erg last van had (uiteindelijk beide keren de kolf maar gepakt om de druk eraf te kolven). En nu dus sinds gisteren dat beurse gevoel op 1 plek, het is ook een beetje harder maar lijkt niet op die harde plekken die ik altijd heb als ik stuwing heb. Het is niet rood (nouja, klein beetje maar wsl omdat ik er net aan heb gezeten) en volgens mij ook niet warmer dan de andere kant. Wel had ik lichte verhoging vanmorgen. Ik vind dit nou ook niet echt klinken als een borstontsteking in wording toch?
Eigenlijk denk ik dat het gewoon van de stuwing komt, dat het een beetje verrekt is van binnen. Kan dat? Of moet ik hiermee maar naar de dokter gaan volgens jullie? Ik hou het natuurlijk goed in de gaten en als het te lang duurt ga ik alsnog.
pi_56410105
p_iglet, da's zo typisch Brussel. Tweetalig gebied maar in de praktijk hoofdzakelijk franstalig.
En probeer daar dan maar eens duidelijk te maken wat je bedoeld met kolven
In Vlaanderen is 't vast niet zo'n probleem

Ik werk in Brussel, en zelfs winkelpersoneel van de krantenkiosk, metro, ... zijn vaak niet tweetalig, hoewel ze dus ook nederlandstalige producten verkopen. Vaak schakel ik dan maar over op Frans, om toch ergens te raken...
pi_56411052
Sidn3y beter te vroewg dan te laat naar de dokter, ik zou er wel even langs gaan zeker als je het niet helemaal vertrouwd. Meestal zit de vrouwelijke intuitie wel goed.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:25:34 #134
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56412161
P_iglet, wat een gedoe weer!
Wat je al niet moet overhebben als je je kindje BV wil blijven geven, tssssss

Sidn3y, ik was naar de huisarts gegaan met een pijnlijke plek, kreeg te horen dat het stuwing was en zeker geen ontsteking. Een dag later, vooral op aanraden van hier, met verergerde klachten naar de HAP gegaan. Dus mooi wel een ontsteking!
Gelukkig was ik er vroeg bij en was met de antibiotica + pijnstillers al vrij snel klachtenvrij.
Moraal van het verhaal: zoals Jelief zegt: vertrouw op je intuitie en bij twijfel: gewoon naar de huisarts toe!
pi_56412242
Daarstraks voor de minipil naar de apotheek geweest en meteen ook maar een pipetje gevraagd zodat ik wat bv in het oogje van Gwen zou kunnen druppelen. Heel verbaasd was ze de apothekersassistente, ze had er nog nooit van gehoord, maar kreeg wel mooi een eenvoudig plastic pipetje mee, makkelijk.
pi_56417544
Even een vraagje over kolven. Ik geef Emma nog volledige borstvoeding en ben afgelopen maandag begonnen met werken. Die dag ging het kolven al niet zo lekker (ondanks de nette 'zoogkamer' met stromend water en slot, etc), ongeveer 140 ml per keer. Vandaag (2e werkdag) was het helemaal weinig, 's ochtends krap 120 ml, 's middags net 100 ml.

Nu drinkt Emma ook met veel moeite maar ongeveer 150 ml uit een flesje, dus misschien klopt het wel? Gelukkig heb ik een voorraadje in de vriezer om de tekorten van vandaag aan te vullen. Maar toch word ik er een beetje onzeker van. Ben ik te gespannen of is er misschien iets anders aan de hand? Heeft iemand tips?
pi_56417875
piglet, 140ml per keer is hardstikke netjes!!!
misschien kun je smorgens voordat je thuis weggaat, of net na of tijdens de ochtendvoeding ook nog kolven, dan heb je reserve.

Iig niet stressen want dan wordt het zeker niets, geef jezelf ook even de tijd om er aan te wennen. Komt vast goed.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:09:43 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56418276
Piglet, ik ben nooit veel verder gekomen dan 140 a 150 kolven op werkdagen, dus dat is hartstikke goed hoor!

Sidn3y, ik vind 't een beetje als een verstopping klinken.... en dat kan heel makkelijk een borstontsteking worden. Wat ik met zulke plekken deed, was de warme (zo warm mogelijk) douche erop zetten en ondertussen de beurse plek masseren richting tepel. En elke voeding die kant beginnen.
Daarna moet je wel weer 'afbouwen' om beide kanten in evenwicht te krijgen, maar vond die beurse plekken veel te eng
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56418377
Dank je voor je reactie p_iglet

Met 140 ml was ik ook wel enigszins tevreden (thuis krijg ik dit overigens wel eens uit 1 borst gepompt, op m'n werk moet ik echt beide kanten kolven), maar van die 120/100 van vandaag werd ik een beetje moedeloos.
En na het drinken krijg ik er altijd maar heel weinig uit (vanavond ook nog geen 20 ml)
Maar qua aantallen kan het wel kloppen dus? Emma weegt ruim 5 kilo en ik had begrepen dat ze dan ongeveer 185 ml per voeding nodig heeft (ze krijgt 5 voedingen per dag).
pi_56418425
ET ook bedankt voor je reactie. Stelt me al weer een stuk meer gerust
Ik denk dat ik op m'n vrije dagen maar een beetje extra ga proberen te kolven dan. Gelukkig werk ik maar 3 dagen.
pi_56418560
nou piglet, die 185 halen echt niet alle bv kindjes...
hier eentje die thuis nu eindelijk 5x 180drinkt, maar die is dan ook 7,5 kilo. op de opvang is het max 140cc.

115 tot150ml x aantal kilo = totaal aantal milliliter per dag.
in geval van emma bij 5 kilo en 5 voedingen, dsu tussen de 115 en 150ml per voeding... 185ml is echt veel.
pi_56419248
Ok, heel goed om te weten! Vooral ook voor de ongeruste papa en oma's die tijdens mijn afwezigheid er 185 ml in probeerden te proppen
O, ja ik ben trouwens zo onzeker omdat Lucas echt een totaal andere eter was. Die slurpte de maximale hoeveelheid voeding (borstvoeding is toen niet zo lang goed gegaan) binnen een paar minuten naar binnen
pi_56419583
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:37 schreef _lotje_ het volgende:
om nog maar even terug te komen op mijn onzekerheden...
zo gek was het niet, vandaag is meneertje gewogen, en hij was niet genoeg bijgekomen!
gaat mevrouw CB-arts mij vertellen hoe en wat ik moet gaan doen terwijl ik dus zoiets heb van.. ja.. hallo.. jullie zijn zelf de oorzaak met je adviezen, en ik ben al bezig het te verbeteren!
Wat is niet genoeg? Is hij minimaal 100 gram per week aangekomen? (dan is het genoeg).
En oor in, oor uit, hoor. Het gaat goed, zíj geeft adviezen die totaal niet aan de orde zijn bij een kind op zijn leeftijd. Het gaat goed en hij doet het goed!

Piglet, als Emma 's avonds nog een beetje gelegenheid krijgt om eventueel nog bij te drinken, zou ik me geen zorgen maken hoor.
Variety is the spice of life
pi_56419777
Ik ga hier uit van 110 x lichaamsgewicht/gedeeld door voedingen. Dan kom ik op 120 à 135 uit, maar ze drinkt meestal maar 100 uit. Soms zelfs minder, alhoewel we al blij zijn dat ze terug vlot haar flesje begint aan te nemen.

Ik vind de kolfhoeveelheden die je verkrijgt ook mooi hoor piglet... ik ben ook nog steeds bang voor een tekort, maar ik werk gelukkig nog even deeltijds, dus ik kan soms zelfs aan voorraadopbouw doen.

En nu ga ik verder aan mijn glaasje champagne nippen, want we hebben de koopakte van ons huisje vandaag ondertekend!
Dan mag het wel vind ik
pi_56420919
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:49 schreef nebelung het volgende:
Piglet, als Emma 's avonds nog een beetje gelegenheid krijgt om eventueel nog bij te drinken, zou ik me geen zorgen maken hoor.
Dat krijgt ze gelukkig wel. Ze heeft net bijna 45 minuten gedronken (gewoonlijk nog geen half uur) en lijkt nog steeds niet helemaal voldaan. Ik ga nu zelf maar even wat drinken, dan kan zij zo nog weer even

Bedankt allemaal!

Edit: gefeliciteerd Iksje
pi_56422417
hij was afgevallen...
van 4.31 naar 4.12 in 2 weken tijd
mn productie was wel verminderd in de week ofzo dat ie 1 kant 10/15 minuten kreeg. nu hij beide kanten krijgt wordt het weer wat meer.
verder issie vandaag wel n stukje huileriger en heeft ie meer herrie in zn buik.. maar das er ook net weer uitgekomen. hij lacht nog steeds, maar zelf voel ik me er niet prettig bij iig.
pi_56422710
Regeldagen? Het is wel ongeveer de tijd dat hij regelt.
pi_56422792
_lotje_ Ik ben "blij" te horen dat er nog iemand met hetzelfde dillema als ik zit. Het CB heeft tegen mij doodleuk gezegd dat ik bij teruglopende productie maar even een paar dagen in bed moet gaan liggen met Vera en haar maar zo vaak mogelijk aanleggen. Er wordt alleen even vergeten dat ik nog een dametje van 2 heb rondrennen die ik niet de hele dag alleen kan laten.

Vanmorgen had ik bijna niks over na de voeding. Voor mijn gevoel lopen mijn borsten ook niet meer vol zo als ze eerst deden. Buiten vaker aanleggen ben ik nu dus maar weer aan het kolven extra na elke voeding in de hoop de productie weerwat op te krikken.
pi_56422920
Dank jullie wel voor jullie reactie. Vanmiddag heb ik het warm gemaakt voor de voeding en tijdens alle voedingen vandaag heb ik steeds geprobeerd richting de tepel mee te masseren. Heb vanmorgen een paar uur in bed gelegen omdat ik me niet lekker voelde en ben helaas ook ziek geworden vanmiddag/vanavond (maar dat had hier niets mee te maken). Net ook nog een paar uur geslapen. Het lijkt wel dat die rust me goed heeft gedaan, want net even laten onderzoeken door Watje5 en het lijkt toch wel verbeterd tov vanmorgen. Het doet ook iets minder pijn.
Ik ga zo nog even de warme douche erop zetten en Elise zal ook nog wel komen drinken verwacht ik, maar anders kolf ik het leeg voor het slapen gaan. Als het morgen toch weer verergert dan ga ik de dokter bellen (die natuurlijk niet werkt op donderdag).
pi_56423022
Maar wenneke, dat is op zich geen fout advies of zo. Veel aanleggen is de beste methode om de boel weer op te krikken. Dat je geen tijd hebt om in bed te gaan liggen snap ik natuurlijk! Maar het is geen fout advies of zo.

Voed je op verzoek?
pi_56423841
Nee dat klopt, het is ook geen fout advies, maar wel een advies waar je met nog een kleine niet zo veel mee kunt. Het gaat ook meer om de manier waarop men hier met dit soort vragen omgaat. BV is het hoogste goed en ten koste van alles MOET je dat blijven doen.
Voor mij staat voorop dat ik bv wil geven maar op het moment dat mijn productie zonder aanwijsbare reden terugloopt ondanks regelmatig aanleggen en kolven vraag ik uiteraard om advies van een deskundige.
Er wordt door het cb meteen gereageerd alsof ik het zelf schuld ben dat ik niet genoeg aanmaak en dat doet zeer. Vooral omdat ik het zo graag wil geven aan Vera.

Ik voed enigzins op verzoek. Mw meldt zich om de drie a drie en een een half uur. Vrij regelmatig dus.
pi_56425043
bij mij was er wel een aanwijsbare rede.. en dat was het advies van het CB... andere dame, dat wel. maar je zou mogen verwachten dat ze 1 lijn moeten trekken... ik kreeg nu overigens exact het zelfde advies als jij wenneke, het hele weekend in bed, en zoveel mogelijk voeden.
dat ikzelf de productie al weer wat had opgekrikt hoorde mevrouw volgens mij niet.

regeldag... ik denk niet dat dit er een was/is. maar dat zit er idd wel weer aan te komen ja.

en over t afvallen, zou dat ook kunnen als meneer niet 'genoeg' slaapt? we hebben m nl ook n tijdje tussen voedingen ook beneden gehad in de wagen, en daarin sliep hij eigenlijk niet. nu brengen we hem naar bed als we duidelijk zien dat hij moe is, en dan slaapt hij absoluut beter.
(maar das hier wat offtopic)
pi_56426128
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:55 schreef Jelief het volgende:
Deliedje volgens mij gaat het wel lekker bij jullie. geniet inderdaad maar van dat lange slapen en pak alle uurtjes mee die je kunt.
Het gaat wel lekker ja, en ik geniet enorm, maar soms is het ook wel moeilijk... Floortje huilt de laatste dagen soms zo onverklaarbaar hard ineens weer (krampjes? En worden die misschien nun weer erger door de medicijnen tegen spruw? Of heeft ze gewoon last van die spruw nog? Gek wordt ik soms van het 'niet weten' en ze huilt zo erg dan! Zelfs mn pink helpt dan niet, en dan moeten we lopen, lopen, lopen... Tot het over is).
Maar ze heeft ook zulke vrolijke momenten Je kan echt heerlijk met haar kletsen en lachen!

En waarom ik zo vroeg hier ben...? (das voor mij echt een uitzondering )
Nou, ik heb haar net gevoed, nadat ze 9 uur had geslapen!!
pi_56426660
Wow negen uur geslapen!!! Dat is lekker zeg.
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:25:27 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_56427200
Nouja, hier zitten we een beetje in een impasse. Ondanks dat hij nu aan de borst drinkt en ik echt verdraaid regelmatig en vooral vaak aan het kolven ben, heb ik simpelweg niet genoeg. Meneer kan rustig 20 minuten aan de borst hangen, dan echt actief aan het drinken zijn en dan alsnog een flesje met 60 cc naar binnen werken en dat krijg ik dus niet gebolwerkt
Mocht het vandaag en morgen niet beter worden, dan gaat de kunstvoeding toch echt weer aangemaakt worden, want ik voel me er totaal niet prettig bij en wellicht geeft me dat gewoon wat rust.
Aan de andere kant baal ik er gewoon stevig van dat ik afgelopen weekend dus rustig 300 cc kon kolven en ik nu voor het voeden niet eens 40 cc krijg.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56427347
Das wel vreemd Troel. Biedt je allebei de borsten aan of maar een?

Ik had even een andere vraag, maar weet niet of jullie dat weten. Ik heb een bol.com bon liggen en wil een boek bestellen over bijvoorbeeld de rapleymethode. Hebben jullie enig idee wat een goed boek is?
pi_56428050
die van Stefan kleintjes van borst tot boterham maar of die ook bij bol te koop is?
pi_56428063
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:35 schreef amaranta het volgende:
Das wel vreemd Troel. Biedt je allebei de borsten aan of maar een?

Ik had even een andere vraag, maar weet niet of jullie dat weten. Ik heb een bol.com bon liggen en wil een boek bestellen over bijvoorbeeld de rapleymethode. Hebben jullie enig idee wat een goed boek is?
Ha, deze weet ik!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56428307
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:25 schreef Troel het volgende:
Nouja, hier zitten we een beetje in een impasse. Ondanks dat hij nu aan de borst drinkt en ik echt verdraaid regelmatig en vooral vaak aan het kolven ben, heb ik simpelweg niet genoeg. Meneer kan rustig 20 minuten aan de borst hangen, dan echt actief aan het drinken zijn en dan alsnog een flesje met 60 cc naar binnen werken en dat krijg ik dus niet gebolwerkt
Mocht het vandaag en morgen niet beter worden, dan gaat de kunstvoeding toch echt weer aangemaakt worden, want ik voel me er totaal niet prettig bij en wellicht geeft me dat gewoon wat rust.
Aan de andere kant baal ik er gewoon stevig van dat ik afgelopen weekend dus rustig 300 cc kon kolven en ik nu voor het voeden niet eens 40 cc krijg.
Troel, uit een flesje drinkt ook veel makkelijker!! Sommige kindjes drinken dan nog verder ondanks dat ze eigenlijk genoeg hebben.
Wat je kunt doen is geen flesje meer na geven, wel erna kolven. Heeft Ruben dan na 1,5 uur weer honger, prima dan weer aan de borst. Zo steigt je productie het snelst...
Wat je kloft dan bewaren voor als hij na de borst echt nog krijst van de honger of voor 's avonds 's nachts zodat jij iets meer rust hebt.
pi_56428491
Troel, heb je al een lactatiekundige of een vrijwilligster van VBN of LLL gesproken? Je hebt de kans dat je in een negatieve spiraal gaat komen als je naast het borstvoeden ook steeds meer borstvoeding en/of kunstvoeding uit de fles gaat geven. Ruben zal dan toch minder uit de borst drinken waardoor jij minder gaat produceren waardoor Ruben nóg minder gaat drinken waardoor jij nóg minder gaat produceren, etc.

Het zou zomaar kunnen zijn dat Ruben helemaal voldoende uit jouw borst drinkt maar dat hij het flesje daarna gewoon lekker weg klokt omdat het lekker smaakt, vertrouwd is en zo makkelijk gaat ten opzichte van de borst.
Dat wil dat dus helemaal niet zeggen dat hij onvoldoende uit jouw borst drinkt!

Hoe is Ruben qua gewicht ten opzichte van zijn geboortegewicht? Gezonde kinderen zouden het prima aankunnen om niet meer bij te geven en alleen de borst te geven en dan te kijken hoe het gaat.

Maar goed, dat zijn dingen die je eigenlijk het beste met een lactatiekundige of vrijwilligster kan bespreken. Als je op je eigen houtje van fulltime kolven naar fulltime borstdrinken gaat dan zijn er een aantal valkuilen waar je voor uit moet kijken en een lactatiekundige of vrijwilligster zou je daar het best bij kunnen helpen omdat die in tegenstelling tot de "experts" hier Ruben kan zien en kan zien of hij echt perse extra voeding nodig heeft of dat hij het prima kan doen op alleen borstvoeding uit jouw borst.

Ik zou graag een "komop Troel je kan het, goed bezig, wat fijn, wat goed-jompelpost willen posten" maar feit is dat zo ongeveer de meeste vrouwen die tegen hun zin in stoppen met borstvoeding "omdat ze niet genoeg hebben" dat doen nadat ze zijn begonnen met steeds meer bijvoeden.
Dus als je graag nog even door wilt gaan met voeden dan is het echt zaak om indien mogelijk met een expert eens te kijken naar hoe het nu verder aan te pakken.
Jullie zijn al zó ver gekomen (zie je, toch een beetje jompels ) om van fulltime kolven naar aan de borst drinken te gaan, er is niet zo heel veel meer voor nodig om volledig aan de borst te voeden behalve een portie geduld en vooral vertrouwen dat hij voldoende uit jouw borst drinkt!
pi_56428844
Troel, ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel herkenbaar vind en je gevoel deel. Je wil zo graag, maar op een of andere reden produceer je even niet genoeg.
Mijn zus omschreef het heel mooi gister. Wij zijn( zij en ik en vroeger onze moeder ook) blijkbaar niet goed in elkaar gezet om voeding te geven. Zij heeft na een ks en een week fulltime kolven uiteindelijk voor de fles gekozen omdat ze in de hele week mss 25 cc gekolfd had ondanks constant aanleggen en kolven etc etc. Ik zit zelf nu ook op het punt dat ik het niet meer weet. et maar weer het CB gebeld omdat ik nu ook nog een angina erbij heb en ik dus niet weet of ik daarmee kan doorvoeden op een goede manier.
Het zou in elk geval bij mij wel de dip in de voeding kunnen verklaren.
pi_56429374
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:25 schreef Jelief het volgende:
die van Stefan kleintjes van borst tot boterham maar of die ook bij bol te koop is?
Volgens mij alleen een oudere versie Overigens is dat book idd. wel een aanrader, heb het hier ook staan. Al moet ik zeggen dat je het voor de handige recepten en dagmenu's niet hoeft te kopen, ik merk zelf tenminste dat het niet echt 'alledaagse' ingredienten zijn die worden gebruikt. Best te doen als je een groene winkel om de hoek hebt maar het zijn niet de dingen die ik standaard in huis heb
Voor de info over rapley, schema's met wanneer welke groente en ook info over borstvoeding is het wel een hele goede bron van informatie!
It's all up to you
pi_56430942
Voorlopig drinkt Anna door PM, dus ik ga ook door. Het is alleen niet meer zo vaak. 's Ochtends en soms 's nachts als ze niet lekker is.

Troel, ik ben het helemaal eens met owlet. Het kan best zijn dat Ruben genoeg bij jou drinkt, maar een flesje is lekker makkelijk en dus drinkt hij dan meer. Ik vind het zo super dat je van kolven naar live bent gegaan.

Misschien ter geruststelling: ik heb regelmatig productiedips gehad. Vooral 's avonds was dat erg. Anna lag al een paar uur aan de borst en had nog niet genoeg. Dan kreeg ze gekolfde melk en ging meteen slapen. Elke dag daarna dronk ze minder gekolfde melk en wat mijn productie iets beter. We zijn er elke keer bovenop gekomen, maar ben wel een paar keer flink wanhopig geweest. Door zoiets kan ik me dus voorstellen als je stopt en het gevoel krijgt dat het niet lukt.k
*OUD heilige*
pi_56435844
Helemaal blij dat de borstvoeding zo goed loopt, Gwen is vandaag naar het CB geweest moest er toch zijn voor Merlijn en haar dus ook maar meteen even gewogen. Ze woog 2970 vandaag met 13 dagen. Haar geboortegewicht was 2885 gram dus en ze woog afgelopen vrijdag nog 2740, dus mooi 230 gram aangekomen is 6 dagen . Erg blij is.
pi_56436028
Randa! Fijn dat Gwen zo goed aankomt!

Hier op het CB riepen ze ook al dat er bij mij vast roomboter uit kwam...4100 gram met 14 dagen en het geboortegewicht van Yara was 3550...
It's all up to you
pi_56436439
Ben op het moment alleen een beetje bang al spruw te hebben. Mijn "slechte" borst is schraal rondom de tepel en tepelhof en het jeukt. Net meende ik ook witte vlekjes in de mond te zien bij Gwen. Even in de gaten houden omdat er verder geen tekenen zijn van onrustig drinken dor Gwen of kloofjes bij mij. Heb er nu maar purelan opgesmeerd rondom de tepel zodat het schrale misschien wegtrekt. Jammer genoeg zijn volgens mij alle huisartsen dicht hier op het moment ivm met een verhuizing, dinsdag gaan ze pas weer open.
pi_56436485
Randa, als je dat vermoed NU de huisartsenpost bellen!!!
Zeker als Gwen witte plekjes in haar mond heeft.

Als je wacht tot dinsdag ben je straks een stuk verder van huis.
pi_56436905
Het klinkt niet goed, Randa. Schraal, jeuk, witte plekjes en eerder kloven in die tepel (toch? Kloofjes zijn een mooie plek voor een schimmeltje om te gaan groeien)... Als je er vroeg bij bent ben je er hopelijk ook weer snel van af, ik zou even de HAP bellen. Misschien hoef je niet eens langs en kunnen ze een recept faxen naar de apotheek en het eventueel thuis laten bezorgen zelfs.
pi_56437149
Ik twijfelde heel erg of het spruw was, al wist ik dat mijn borst al een goed voorbeeld was van. De witte vlekjes zag ik daarstraks ineens zitten, maar toen had ze op zich wel net gedronken. Maar het is dus terecht dat ik me zorgen maakte. Jammer dat mijn eigen huisarts er niet zat, de HAP gaat pas na 17.00 open en ik dus eerst 2 andere huisartsen heb moeten bellen om een recept te krijgen. Kreeg overigens wel meteen een recept voorgeschreven voor mij en Gwen.
pi_56437619
Fijn dat het niet te veel moeite kostte om een recept te krijgen. Hopelijk ben snel van de spruw af.
pi_56438725
Randa, sterkte met het spruwgebeuren.

Vanmiddag tijdens het voeden was Devin nogal ruw met mijn borst aan het spelen. Hij draaide er hardhandig aan en liet op hetzelfde moment de tepel los. Had ik mezelf mooi in mijn oog gespoten
pi_56438990
hehehehe
Dat vind ik toch echt wel enorm knap
pi_56438994
Ik net trots tegen de papa: "Geef je haar vandaag een flesje bv dan? Die staat in de koelkast te wachten...!"
Hij: "Ja maar hoelang staat die er al?"
Ik: "3 dagen..."
Hij: "maar het mag toch maar 48 uur bewaard in de koelkast?"
Ik: "Nee toch? 5 dagen dacht ik....."

Dacht ik, mijn kostbare goedje! Was er zo trots op!

* kijk in handleiding van Avent Handkolf... staat inderdaad 48 uur...
* lees in het linkje in de OP op borstvoedingsforum, 5 dagen...

* DeLiedje snapt het niet meer...
  donderdag 31 januari 2008 @ 18:23:30 #174
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56439289
Volgens mij is het ook 5 dagen, hoor
Zeker als het meteen gekoeld is enzo.
pi_56439461
Ja, het zijn 2 porties die allebei eerst (meteen na het kolven) de koelkast in zijn gegaan, en pas later bij elkaar gedaan... De 'oudste' melk is van 2 nachten geleden...

En als we het dan toch over rare verschillen hebben, waarom lees ik op de meeste plekken dat je bv niet in de magnetron mag opwarmen, en staat er in de gebruiksaanwijzing van het nieuwe difrax flesje wat ik vandaag heb gekocht dat dat wél mag?
Hoe zit dat dan?
pi_56439535
Vijf dagen en nadeel van de magnetron is dat het soms te heet gaat worden op bepaalde plekjes en die dus 'kapot' gaan. Maar kwaad kan het niet echt.
pi_56440166
Nou, grote tube Daktarin in huis alleen mag ik daar maar heel weinig van smeren bij Gwen. 4x daags 1ml Nog even kijken hoe ik dat moet aanpakken.
pi_56440530
randa het algemene advies van de borstvoedingsorganisaties is met de daktarin na elke voeding 3 erwtjes vna het spul verdelen in het mondje.

DeLiedje, 5 dagen kan echt zeker wel, als je maar zorgt dat je dan iedere dag je kolf steriliseerd en het achterin zet en niet bijvoorbeeld in de deur waar de temperatuur veel schommelt.
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:13:54 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56441857
Even een dikke voor Troel. Ik hoop dat het je gaat lukken. Ik heb het bij Fleur niet gered. Kolven, tepelhoedje en de hele ratteplan, maar na 3 maanden heb ik het opgegeven en heb inderdaad naar de bijvoeding gegrepen tijdens deze 3 maanden. Bij Maud was ik zo vast beraden dat ik 3x LLL gebeld heb en nog een lactatiekundige langs heb laten komen. Ik wilde gewoon niet weer in die valkuil komen. Het is me uiteindelijk gelukt om 6 maanden volledige bv te geven (borst en afgekolfd uit de fles) en daarna nog 4 maanden een combi tussen bv en KV (toen kolfde ik niet meer) en nu krijgt ze dus weer bv van P-iglet (waar Maud helemaal dol op is).

Ik ken de frustratie, maar dat wat Owlet en P-iglet zeggen, sluit ik me helemaal bij aan. Geef niet op en 20 minuten aan de borst is in het begin ook helemaal niet raar. Vermoeiend wel, maar raar niet. En liever Ruben om de 2 uur aan de borst, dan om de 3-4 uur met bijvoeding. Want dan gaat het met jouw productie alleen maar slechter. Ook die om de 2 uur zijn vermoeiden, maar zeker de moeite waard. Ik heb het zelf ook twee dagen gedaan (Maud overdag voeden op verzoek en soms zelf aanleggen zonder vraag en zelf in de nacht kolven om de 3 uur). Het zorgde voor zo'n stijging in de productie dat ze daarna alleen op de gewone momenten heeft ge-regeld.

Andere bv-mama's . Het gaat goed hier

Randa sterkte met de spruw. Als het niet over is ander spul halen....vraag maar ff aan Nebelung of P-iglet wat dat ook al weer moet zijn.
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:57:50 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_56442914
Hier na een dag met veel hoofdpijn, na overleg, de knoop doorgehakt. We gaan stoppen met de borstvoeding en ik ga weer gewoon kolven en als het nodig mocht zijn geven we bijvoeding. Juist de regelmaat die Ruben had toen hij uit de fles dronk en die hij niet heeft als hij uit de borst drinkt, het toch nog geklungel met hem in een houdgreep moeten leggen om hem goed aan te leggen en de energie die het mij kost die ik nog niet heb, plus de rust die het me gaf nu een beslissing genomen te hebben, geeft mij aan dat het de juiste keuze is.
Ik ga dus op regelmatige tijden kolven, om de productie niet te laten zakken en volgende week gaan we opnieuw beginnen met aanleggen. Kijken of de houdgreep dan nog nodig is (overigens heeft ie dat bij alle aanlegmethodes).

Vandaag halverwege de dag Bert thuis laten komen omdat ik het echt niet meer trok, dus het was echt tijd om een beslissing te nemen. Ook lang met mijn moeder gepraat. Voor mij is borstvoeding geven niet iets wat gezellig of knus is (nouja, knus is het wel, maar Ruben gewoon op schoot hebben is ook knus), maar voornamelijk het doorgeven van de antistoffen. Het is voor mij dus veel belangrijker dat hij dus borstvoeding drinkt, dan dat hij bij mij uit de borst drinkt. Vandaag was ik echt een emotioneel wrak en merkte ik duidelijk dat bepaalde zaken bij mij toch anders werken dan bij veel anderen. We gaan gewoon vol voor deze aanpak en dan kijken we gewoon volgende week weer. En als het dan nog niet lukt, dan kijken we dan gewoon weer wat we doen. In ieder geval gaat de eerste regel hier regelmaat worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56443588
Troel, ik vind je erg moedig. Als dit voor jou goed voelt is het goed. Dikke knuffel voor jou.
pi_56443969
ik sluit me daarbij aan, erg dapper van je
pi_56444292
prima besluit toch Troel? ik hoop dat 't op die manier een hele tijd goed zal gaan. en dat er snel weer iets meer rust (eh regelmaat ) is voor Ruben & jullie. succes!
pi_56444691
Als het voor jullie goed voelt, dan is het goed!

DeLiedje, de magnetron wordt afgeraden omdat juist die stofjes die moedermelk zo goed maken de neiging hebben om kapot te gaan in de magnetron. Maar dan nog is moedermelk uit de magnetron rijker aan antistoffen kan kunstvoeding dus voor zo af en toe zou ik er persoonlijk geen bezwaar tegen maken.
Wel moet je goed oppassen voor hotspots en de melk dus na verwarmen nog even roeren of "walsen".
pi_56444706
Troel, ik vind het goed en heel verstandig dat jullie een beslissing hebben genomen en dat je voor jezelf duidelijkheid heb. Over wanneer je gaat kolven en hoe vaak. En over een week kun je altijd nog verder kijken.
*OUD heilige*
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:49:09 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56445809
Heel goed Troel. Vooral rust voor jezelf is belangrijk. Stress pikt Ruben ook op. Dus echt super. En ik hoop dat het volgende week wel lekker gaat en je dan kan komen vertellen dat het goed gaat. Ik heb trouwens ook ooit gehoord dat een kindje van fles naar borst werd over gewend met de speen van de fles.... deze op de tepel zetten en zo laten zuigen en dan elke keer een stukje van de speen afknippen zodat het kindje uiteindelijk alleen de tepel vast had....maar of dat werkt en of het bij jullie kan werken, durf ik niet te zeggen...
pi_56446639
Troel petje af hoor! fultime kolven is niet niks en ik vind het heel knap dat je doorzet! Ik hoop dat je zo de rust krijgt die je nodig hebt. Dikke kus.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 10:26:04 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_56452762
Nou, gisteravond de verpakking HA opengemaakt en drie kant en klare porties klaargezet, zodat we niet midden in de nacht moeilijk moesten doen. Gisterenavond gewoon wezen kolven en dat viel me niet tegen. Nadat ik gisteren een halve middag had liggen slapen, sliep ik nu om half 12 en ik werd om half 7 weer wakker. Bert was tot half 3 bezig geweest met Ruben. Kortom, meneertje heeft ook nog eens een regeldag ofzo. In ieder geval merk ik dat mijn productie alweer omhoog is in vergelijking met begin van de week, ik kan nu met gemak een volledige voeding kolven
Mijn hoofdpijn is ook verdwenen en ik voel mezelf een stuk beter. Ik hoef denk ik niet te zeggen dat ik daar erg blij om ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56452809
Wat fijn!
*OUD heilige*
  vrijdag 1 februari 2008 @ 16:51:51 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56461787
Kersjes

Troel, wat fijn dat het kolven weer beter gaat! Goed van je dat je eenbeslissing hebt genomen!

DeLiedje, vwb opwarmenin de magnetron, de hotspots kunnen uiteraard voorkomen worden door halverwege het opwarmen ook ff te roeren...

Snel weer weg is uit het bv-topic...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:01:58 #191
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56465577
Wat knap Troel! Ik heb het ook gedaan, twee keer een week ongeveer. Het was zwaar, ik weet hoe het is. Maar het geeft je wel rust, ook dat kan ik me herinneren.

Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 3 februari 2008 @ 13:36:58 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_56498602
Ik heb nu een dag voorraad in de vriezer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 3 februari 2008 @ 13:41:36 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_56498731
Wowie, dat is vlug!
*OUD heilige*
pi_56507439
Ik begin een lichtelijke borstvoedingsobsessie te ontwikkelen
Ik droom er nu ook over, maar wil daar eigenlijk ook veel aandacht van vriendlief zeg maar (wat ik toch ook lichtelijk disturbing vind voor als ik zometeen wel een kleine aan de borst heb liggen, niet dat ik zometeen 2 dingen door elkaar haal, maar ik vertrouw erop dat dat wel goed zit en gewoon anders zal zijn). De boel is gewoon sensitiever.
Maar vanmiddag ook wat liggen lezen op bed, oa over borstvoeding en dan het idee zo in bed te liggen met een kleintje aan de borst, zo fijn lijkt me dat, die band die je dan met je kleine hebt.

Ik vergelijk het voor mezelf met een ligreflex. Als je een varken, of kat zeg maar aanraakt bijv bij de buik als ze zogende zijn dan gaan ze ook meteen liggen om de jongen te kunnen zogen. Denk dat ik die kriebels een beetje begin te ontwikkelen.

Begin er nu ook gefocust op te raken of ik nu al lek of niet, ik wil denk gewoon te graag, maargoed heb nog een ruime 20 weken te gaan
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 3 februari 2008 @ 21:53:51 #195
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56509547
Llewella, leuk dat je al zo´n voorpret hebt!
Verstandig ook dat je je al inleest, een goede voorbereiding kan heel zinvol zijn.
En dan over 20 weekjes (meer of minder) fijn meeposten hier
  zondag 3 februari 2008 @ 22:11:20 #196
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56510182
troel knap hoor petje af dat je zo goed kolft en door gaat.

Llewella, leuk he die voorpret. Hier kon ik ook heel lang fantaseren over de bv. Zeker bij de tweede omdat ik wist wat ik kon verwachten en dan het idee dat ik na de bevalling zo een heerlijk ruikend niet gewassen baby op mijn buik heb die ik meteen kan aanleggen. wauw dromen, dromen en dromen heerlijk.

Hier heb ik sinds 3 dagen weer last van mijn borsten, dat ze overvol zitten, Zoë verslikt zich steeds weer en ik had het idee dat ze ze niet leeg gedronken kreeg. Dus heb vanmiddag na de voeding maar eens gekolfd en ik kolfde zonder problemen 120cc nadat ze zichzelf eerst had volgetankt. Dus nu begrijp ik ook waarom ze zo vol bleven en maar bleven lekken.

Hebben andere ook zo een sterk toeschietreflex? Hier spuit het er uit en vaak laat ze dan ook meteen los waardoor het meteen uit mijn borst stroomt. Soms spuit het in haar gezicht of druipt (in heel veel druppels) tot mijn broek en trui zeiknat is en meestal gebeurt dat als het toeschietreflex er is, zij zich verslikt, los laat en ik haar dan op pak en dus niet meteen mijn zoogkompres goed doe dan is alles zeik nat.
Herkenning?
pi_56511530
ik herken het wel.
Bij mij ging het vanzelf over toen we goed op elkaar afgestemd waren, denk ergens tussen de zes weken en de twaalf weken.
  maandag 4 februari 2008 @ 10:19:11 #198
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56521294
Ja hoor hier ook een fontein in het begin
  maandag 4 februari 2008 @ 10:22:23 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_56521348
Geen idee of het bij mij ook zo spuit als Ruben drinkt, maar ik zit nog steeds met grote ogen te kijken naar die stroompjes melk waarvan er soms wel 6 tegelijkertijd die kolf inschieten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 februari 2008 @ 10:29:33 #200
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56521460
Oh ja dat ging zo hard! Na een tsr kon de kolf de melk amper verwerken

Het gaat trouwens heel goed 's avonds. Omdat ik gisteren boven kwam om mijn lenzen uitte doen wilde Emma wel drinken maar ik kon na twee borsten Emma wakker in bed leggen zonder gepiep en gezeur
pi_56522048
Nooit last van gehad van overproductie hier...
jelief, fijn dat het met emma zo vlot loopt!

Llewella, ik droomde ook regelmatig over borstvoeding geven. Waar het hart van vol is, lopen de dromen van over

Ik kom weer eens om tips vragen... ivm heel harde ontlasting bij mijn kleine meid.
Tot voor kort zaten er 2-3, uitzonderlijk 4 dagen tussen de stoelgang, en daar had ze geen last van. De voorlaatste keer was het al 5 dagen, met de nodige krampen en een heel huilerige baby tot gevolg.
De stoelgang die toen kwam was vast, en de volgende luier heel waterig.
Gisteren was het echter net geen week geleden dat ze stoelgang had gemaakt, en dat hebben we een heel weekend mogen merken: huilen, krampen, veel windjes, moe door het weinige slapen ten gevolge van huilen en krampen, gevolg meer huilen... de stoelgang die uiteindelijk kwam, was heel vast, je kon hem kneden (stopverfachtig)... zo vast heb ik het nog niet geweten tot nu toe.
Ik kon wel snappen dat ze er zo'n last van had, als je zoiets naar buiten moet werken.
Veel sinaasappelsap drinken heeft niet geholpen... kan ik zelf nog iets doen om de stoelgang terug frequenter te maken?
Ik weet dat BV-kindjes er makkelijk wat meer tijd tussen (mogen) laten, maar dit was echt afzien voor onze kleine meid.
  maandag 4 februari 2008 @ 11:28:44 #202
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56522607
Misschien is de sinaasappelsap juist de veroorzaker? Waar heb je die tip vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')