quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:50 schreef nebelung het volgende:Lotje, je kent de dingen waaraan je kan zien of hij genoeg krijgt?
- In de eerste weken drinkt hij minsten 7 a 8 keer per etmaal. Je ziet (en/of hoort) hem ritmisch drinken en klokken.
- hij komt tussen de 100 en 200 gram per week aan.
- hij heeft 4 wegwerp plasluiers per etmaal (6 als je katoenen luiers gebruikt). Ook heeft hij de eerste weken een paar keer ontlasting per dag (tot een week of 4 in elk geval.)
- hij is alert en tevreden.
Is dit het geval, dan krijgt hij genoeg binnen.
Je zou best eens een contactpersoon van de VBN in je regio kunnen bellen om de boel eens even live door te spreken. Kan je even je verhaal doen en iemand denkt met je mee

hij begon met 6 keer per dag, is nu naar 5 keer terug. CB-mevrouw vond dat alleen maar super goed.
ik let idd ook op of hij echt drinkt, slikt, en dat doet hij (vooral in t begin)
de luiers zijn goed vol,het aankomen was ook nooit een probleem en alert en tevreden is hij absoluut..
hij lacht volop, en doet sinds n paar dagen het tong-uitsteek-spelletje met papa, echt super schattig

ik zal me vast zorgen maken om niks, hij heeft bijvoorbeeld altijd al heel veel zuigbehoefte. hij geeft nu ik hem 2 borsten geef ook meer terug.
bedacht me vandaag dat het trouwens begonnen is sinds CB-mevrouw me zei dat hij 'echt geen half uur hoeft te drinken hoor, in de eerste 10-15 minuten krijgt hij genoeg binnen'. (ik kreeg last van mn tepels omdat hij idd maar bleef doorsabbelen) nu denk ik dat hij de tijd vooral niet lang genoeg vindt die hij dicht bij mama is.
volgende week ben ik weer op t CB en dan zal ik er ook zeker nog eens naar vragen.
hij is niet huilerig of iets dus de enige die last ervan heeft ben ik

.
als hij idd zelf of vaker zou komen, of meer zou huilen of iets dan had ik al wel gebeld idd.
maar ik ben wel weer blij met jouw reactie, zeker met die punten die je noemt. alleen de eerste komt niet overeen, maar omdat het een flinke knul is verwacht ik niet dat daar een probleem in zit.