Bron : Geenstijl.nlquote:4 Gestoorde jongens uit Arhem hebben ruim 2 jaar lang de autistische 17 jarige Schonach Asiss zwaar mishandeld en sexueel misbruikt. Ze hebben filmpjes van de mishandeling op youtube geplaatst. Bij toeval ontdekten de ouders van Shonach de filmpjes van de mishandeligen.
Shonach werdt zo hard in elkaar gemept dat je zijn schedel hoort kraken. De filmpjes hebben jarenlang ongezien of in iedergeval onopgemerkt op youtube gestaan. Twee van de 4 gestoorde jongens moeten zich voor de mishandelingen deze maand verantwoorden bij de rechter.
2vandaag heeft een reportage gemaakt over de mishandelingen, inclusief beelden van de filmpjes. Shonach is inmiddels bij zijn ouders weggehaald.
Ik dus ook niet. Ik kan er ook helemaal geen lol in vinden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:11 schreef ShaoliN het volgende:
Ik begrijp werkelijk waar niet wat er in zulke gasten omgaat.
Tjsa. Criminelen zijn een afspiegeling van de maatschappij.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:30 schreef Nee het volgende:
Producten van de maatschappij.
boete van 200 euro en 5 dagen schoffelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Zieke gasten.
Maar wat zouden ze krijgen? 240 uur Taakstraf?
Anders ik wel.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:36 schreef Qwea het volgende:
Man, ik zou graag afreizen naar Arnhem
Hoe durf je zoiets te zeggen. Men houdt tegenwoordig weinig rekening met de rechten van het kind, arme tere zieltjes.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Zieke gasten.
Maar wat zouden ze krijgen? 240 uur Taakstraf?
Ik zou zeggen "ja sorry. Ik moest pissen man. Ze zijn er zoooooo tussendoor geglipt"quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:45 schreef 16meter het volgende:
[..]
Anders ik wel.
Hoe moet je je als wout voelen als je dit soort tuig moet beschermen tegen de enige behandeling die ze verdienen. Ik hoop heel beroerd.
En dan toch nog 15 uur moeten schoffelenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:30 schreef Nee het volgende:
Producten van de maatschappij.
Zou best kunnen. En dat de rechter dan zegt dat dat is omdat de schuldigen al voor het leven getekend zijn door de filmpjes op YouTube. Ik vraag me altijd af of die gozers (die Tim in ieder geval die duidelijk op een filmpje te zien is) ooit nog ergens aan de bak kunnen komen. Ik bedoel, ik gun ze niet veel, maar levenslang krijgen ze zeker niet, hoogstwaarschijnlijk niet eens meer dan 5 jaar.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:39 schreef TheThirdMark het volgende:
En ik denk inderdaad dat ze met ¤150 boete en 40uur schoffelen hun straf wel uitgediend hebben
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:49 schreef waht het volgende:
[..]
Zou best kunnen. En dat de rechter dan zegt dat dat is omdat de schuldigen al voor het leven getekend zijn door de filmpjes op YouTube. Ik vraag me altijd af of die gozers (die Tim in ieder geval die duidelijk op een filmpje te zien is) ooit nog ergens aan de bak kunnen komen. Ik bedoel, ik gun ze niet veel, maar levenslang krijgen ze zeker niet, hoogstwaarschijnlijk niet eens meer dan 5 1 jaar.
Stoere plak plaatjesquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Ik kan er ook helemaal geen lol in vinden.
Hier nog een filmpje.
En die titels ook
dit zijn die gasten
Die vent die wat tikken krijgt is ene tim. Op het eind hoor je ze ook zeggen "Jammer dat Shonach weg is"
ze staakte toch?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:45 schreef 16meter het volgende:
[..]
Anders ik wel.
Hoe moet je je als wout voelen als je dit soort tuig moet beschermen tegen de enige behandeling die ze verdienen. Ik hoop heel beroerd.
Dat mag niks uitmaken. Van mij bergen ze die lui voorgoed op.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
Opvallend hoe rustig zo'n topic blijft als het gaat om autochtonen die een neger mishandelen trouwens.
5jaar krijg je in Nederland eigenlijk alleen maar voor Moord met voorbedachte rade. En dan nog is er weinig kans dat je daadwerkelijk 5jaar zit.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:49 schreef waht het volgende:
[..]
Zou best kunnen. En dat de rechter dan zegt dat dat is omdat de schuldigen al voor het leven getekend zijn door de filmpjes op YouTube. Ik vraag me altijd af of die gozers (die Tim in ieder geval die duidelijk op een filmpje te zien is) ooit nog ergens aan de bak kunnen komen. Ik bedoel, ik gun ze niet veel, maar levenslang krijgen ze zeker niet, hoogstwaarschijnlijk niet eens meer dan 5 jaar.
Dit is dus wél weer mooi. Mits aangetoond kan worden dat de daders van deze mishandeling die graffiti aangebracht hebben spreek je van een goed doordachte actie. En dan kan je als advocaat ontoerekeningsvatbaar al afschrijven.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
Vandaag staan ze dus voor de rechter.
Saillant detail is het racistische tintje aan de zaak. Ze wilden gewoon een neger slaan.
In de buurt stond ook graffiti met 'Kick the Nigger' etc.
http://www.gelderlander.n(...)ld-niet-begrijpt.ece
Dit maakt voor mij niet uit. Het feit dat 2 allochtonen elkaar afrossen boeit mij net zoveel als dat 1 allochtoon 1 autochtoon afrost, of dat 2 autochtonen met elkaar op de vuist gaan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
Opvallend hoe rustig zo'n topic blijft als het gaat om autochtonen die een neger mishandelen trouwens.
Inderdaad...en hoe komen ze aan die haat? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar. En nog wat...ik ben er dus wel voor om die jongens een tijd lang op te laten sluiten en ze net zo behandelen als hoe zij die jongen hebben behandeld.quote:
Even ter info..ik ben een blanke autochtoon. Voordat de generalisatie parten gaat spelen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)ld-niet-begrijpt.ece
Wat dus pertinent niet waar is. Youtube kan onmogelijk alle filmpjes controleren. De gebruikers moeten zich aan de regels houden. Op straat moet je je ook aan de regels houden, en daar kan niemand over je schouder meekijken, dus waarom zou het dan op internet wel moeten.quote:Vader Roberto is ervan overtuigd dat de videosite een stimulerende werking had op de jongeren. Hij houdt YouTube ook verantwoordelijk voor het beeldmateriaal dat op de site staat.
,,Kijk, we slaan een neger: dat willen ze met de filmpjes laten zien. Hoe vaker een filmpje bekeken wordt, hoe meer sterren het krijgt. Ze worden dus aangemoedigd."
Dat viel mij ook al op ja, waar zijn de Marokkanen/allochtonen-bashers die volgens zichzelf absoluut niet racistisch zijn maar gewoon een hekel hebben aan kutjeugd ongeacht afkomst...?quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
ik vind er nogal een verschil in zitten of er een stel achterlijke neo-nazi's zijn die neger mishandelen, een incident.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:30 schreef Posdnous het volgende:
Ooit een Marokkaan gezien die Tim heette?quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:07 schreef Zeg_Maar het volgende:
maar goed, wie zegt dat de daders autochtonen zijn en geen marokkanen...
Simon? Hij heet toch Shonachquote:Altijd was Simon (nu 18) een keurige jongen, zeggen vader Roberto en pleegmoeder Femke, allebei uit Arnhem. Autistisch, maar keurig. Maar sinds een jaar of drie gedraagt hij zich anders. Zo vraagt hij nieuw beltegoed of 3 euro voor een frietje, terwijl hij net zakgeld gekregen heeft. Of klaagt hij over een lekke band, terwijl die gisteren nog geplakt is. Zijn tas smijt hij in de hoek, als de lamp op zijn fiets kapot is. Maar, zegt Roberto, we hadden er toch net een nieuwe op gezet?
Laat maar. Ik moet echt de sidenote lezen die bij het artikel staatquote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ooit een blanke Marokkaan gezien die Tim heette?
Ja hoor...quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:01 schreef Gia het volgende:
Ik blijf erbij. Heropvoedingskampen voor iedere jeugdige die voor crimineel gedrag voor de rechter komt. En daar mogen ze blijven tot hun 23ste. Uiteraard dienen de ouders de normale kosten van onderhoudsplicht te betalen. Kids krijgen er een opleiding, kunnen een vak leren en kunnen in elk geval al die tijd niks meer aanrichten in de maatschappij.
Wmb komen die kampen er vandaag nog.
Ja. In ieder geval, ik hoorde er mensen over spreken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:10 schreef OldJeller het volgende:
Ik lees op internet dat er politie voor de huizen van de daders staat, ter bewaking.
Kan iemand uit Arnhem dit bevestigen?
Typischquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef Pulu het volgende:
on topic: dit zijn gewoon een stelletje mongolen die eigenlijk de pest pleuris geslagen zouden moeten worden....
-edit- Nutteloos
Daarmee wil ik de overlast die terroriserende marokkaantjes veroorzaken niet bagatalliseren, maar je merkt dat nieuwswaardigheid minder hijgerig is....
we are all terrifiedquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je zou als vader toch gewoon een end hout pakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |