abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56269684
veel water drinken is overrated trouwens, las ik vorige week in de krant... het is niet ongezond om anderhalf a 2 liter te drinken, maar meer was zeker niet goed.. zal eens kijken of ik dat artikel terug kan vinden

zit hier lekker aan de koffie overigens, en straks wel een flesje water even vullen.. en heb bruine bammetjes met slankie bij me!
Ja doei.
pi_56269783
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:55 schreef conleche het volgende:
Mogge!!!

Gisteren gegeten:

Ontbijt: 1 geroosterde boterham met tartaar, sjalot en rauwkost en 1 met 30+ kaas en sjalot van onder de grill.

Lunch: grote kom Chinese tomatensoep (is nu eindelijk op ) en wat fruitsalade

Tussendoor: bakje Japanse mix

Diner:salade met ui, ei en walnoten vooraf en daarna een stoommaaltijd van de AH met als toetje: koffie en een evergreen. (Van de stoommaaltijd wel de meeste aardappels aan Peter gegeven)

Tussendoor: 200 gram ananas

±1400 cal.

Vandaag alleen nog maar , maar ik ben ook pas een half uurtje op.

Hoe komt het dat jouw eten altijd zo lekker klinkt
pi_56270235
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:19 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Hoe komt het dat jouw eten altijd zo lekker klinkt
Ik denk dat ik het "lekker" opschrijf, want gister was het toch niet heel bijzonder met een stoommaaltijd van de AH
pi_56270253
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:42 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het "lekker" opschrijf, want gister was het toch niet heel bijzonder met een stoommaaltijd van de AH
je kan het inderdaad wel altijd 'lekker' beschrijven
pi_56270312
Miss_S - het is niet zo moeilijk . Kijk maar:

Je kan bijvoorbeeld aardappelen met schnitzel en boontjes ook omschrijven als "Heerlijke kruimige aardappeltjes, gekookt tot ze net goed gaar waren, met een lekkere malse kruidig gepaneerde schnitzel en beetgaar gekookte verse boontjes" .

Volgens mij doet half CUL dat namelijk om hun eten culinair te doen klinken .
pi_56270347
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:45 schreef Razztwizzle het volgende:

Je kan bijvoorbeeld aardappelen met schnitzel en boontjes ook omschrijven als "Heerlijke kruimige aardappeltjes, gekookt tot ze net goed gaar waren, met een lekkere malse kruidig gepaneerde schnitzel en beetgaar gekookte verse boontjes" .

ja zo kan je het inderdaad ook bekijken.....
pi_56270360
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:45 schreef Razztwizzle het volgende:

Je hebt wel een beetje gelijk!
pi_56270700
Nog een voorbeeld, ik heb net ontbeten met:

1 geroosterde snee volkorenbrood met biologische achterham, licht besmeerd met lightmayo, sambal badjak en paprikarauwkost
1 bordje met bananencompôte, gemengd met een beetje verse jus en wat frambozenjam.

Ik kan dat ook omschrijven als:

1 boterham met ham/rauwkost en een bananenprakkie.

Klinkt dat eerste toch lekkerder!
pi_56270728
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:03 schreef conleche het volgende:

1 geroosterde snee volkorenbrood met biologische achterham, licht besmeerd met lightmayo, sambal badjak en paprikarauwkost
1 bordje met bananencompôte, gemengd met een beetje verse jus en wat frambozenjam.

Dat zeker, alleen zou ik dat eerste zelf nooit verzinnen
pi_56271059
vind het trouwens wel fijn dat mijn lichaam zo snel went aan minder eten komt wrsch ook door de regelmaat en het verspreiden, dat wel, maar heb totaal geen honger/trek en ook totaal niet de behoefte om tussendoor nog wat te eten. Al wil ik wel wat meer fruit tussendoor gaan eten (even kopen dus).

dat yoghurt/muesli is een goed begin van de dag, ben blij dat ik dat weer gedaan heb, en die van de Aldi is ook te betalen (en super-lekker)!
Ja doei.
pi_56271085
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
vind het trouwens wel fijn dat mijn lichaam zo snel went aan minder eten komt wrsch ook door de regelmaat en het verspreiden, dat wel, maar heb totaal geen honger/trek en ook totaal niet de behoefte om tussendoor nog wat te eten. Al wil ik wel wat meer fruit tussendoor gaan eten (even kopen dus).

dat yoghurt/muesli is een goed begin van de dag, ben blij dat ik dat weer gedaan heb, en die van de Aldi is ook te betalen (en super-lekker)!
Heeft de Aldi ook muesli? Of bedoel je die cruesli?
pi_56271227
Muesli is idd erg gezond, maar ik vind het niet lekker en ik weiger om dingen te eten die ik niet lekker vind. (ik red het nog net om dingen niet te eten die ik wél lekker vind ) In de plaats daarvan neem ik weleens fruit 'n fibre, dat is waarschijnlijk wel iets minder gezond, maar dat vind ik wel heel goed te doen. Als je cruesli eet kan je volgens mij net zo goed koekjes eten, zo zoet als dat is.
pi_56271269
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:26 schreef conleche het volgende:
Muesli is idd erg gezond, maar ik vind het niet lekker en ik weiger om dingen te eten die ik niet lekker vind. (ik red het nog net om dingen niet te eten die ik wél lekker vind ) In de plaats daarvan neem ik weleens fruit 'n fibre, dat is waarschijnlijk wel iets minder gezond, maar dat vind ik wel heel goed te doen. Als je cruesli eet kan je volgens mij net zo goed koekjes eten, zo zoet als dat is.
Cruesli kan je inderdaad het beste vermijden
Muesli vind ik ook niet erg lekker, maar wel goed voor afentoe de variatie in het ontbijt te houden alleen vraag ik me af hoelang de muesli goed blijft
pi_56271343
Hier een lekker relaxed dagje vandaag, alleen vanmiddag voor het eerst sinds jaren weer naar de tandarts

Hopelijk bevalt mn nieuwe tandarts wel en durf ik wel gewoon regelmatig te gaan

Weegschaal gaf 60.4 aan, dus gaat nog steeds naar beneden, en ga vandaag nog wel ff een uurtje bodyforming doen, want heb geen spierpijn van gisteren
pi_56271371
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:30 schreef Sylvana het volgende:
Hier een lekker relaxed dagje vandaag, alleen vanmiddag voor het eerst sinds jaren weer naar de tandarts

Hopelijk bevalt mn nieuwe tandarts wel en durf ik wel gewoon regelmatig te gaan

Weegschaal gaf 60.4 aan, dus gaat nog steeds naar beneden, en ga vandaag nog wel ff een uurtje bodyforming doen, want heb geen spierpijn van gisteren
Tandarts brrr.............
Succes ermee en kom astjeblieft terug met een positief verhaal
(ik moet ook echt weer eens een keertje)
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:34:03 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56271426
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:03 schreef conleche het volgende:

.

Jij moet culinair recensent worden .

Ik ben weer klaar voor vandaag . Al het materiaal voor mijn scriptie naar de prof gestuurd en nu is het wachten op zijn reactie. Ga voor de rest van de dag lekker lezen, denk ik en morgen weer nuttige dingen doen .
Morgenmiddag t/m zondag ga ik naar een oude vriend van me in Ede.
Niet meer actief op Fok!
pi_56271550
pi_56271631
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:38 schreef Miss_S het volgende:
kunnen jullie me eraan herinneren niet meer in de dieetclub te posten
Ik zal je een tip geven: je moet daar posten zoals je hier post. Dan gaan ze je stukken liever vinden! Ik denk dat je bij de dieetclub zoveel krediet hebt verspeeld, dat ze geen (goed bedoelde) tip meer van je zullen aannemen voorlopig.
pi_56271652
niet doen.

[ Bericht 97% gewijzigd door Mirjam op 24-01-2008 12:56:49 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 11:50:29 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56271935
* Viking84 gaat even gezellig op bezoek bij de Dieetclub .

Ik eet wel cruesli trouwens, maar niet zo vaak. Heb momenteel liever een banaan.
En idd wat Conleche zegt: het is al moeilijk genoeg om lekkere dingen niet te eten. Dan moet je het me niet ook nog eens aan doen om vieze dingen wél te eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56271980
Je bent te laat Renske

Kan iemand nog een tosti lekker omschrijven, die ga ik namelijk zo eten
pi_56272031
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:52 schreef Miss_S het volgende:
Je bent te laat Renske

Kan iemand nog een tosti lekker omschrijven, die ga ik namelijk zo eten
Een dubbele sandwich met lekkere jonge kaas, loeiheet gegrilld en daardoor extra smakelijk
pi_56272117
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 11:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Een dubbele sandwich met lekkere jonge kaas, loeiheet gegrilld en daardoor extra smakelijk

Met nog een ananas er tussen heb ik besloten
pi_56272253
Eet smakelijk allemaal.

Allereerst, voor de dames die erom vroegen, wat hoepelinformatie!

- Hoepelen met een speelgoedhoepel gaat dus echt niet als beginner. Die dingen zijn piepklein en vederlicht, en vreselijk lastig omhoog te houden. Een hoopdance-hoepel is wat dikker, heel wat zwaarder en vooral groter in diameter. Het beste kun je als richtlijn aanhouden dat de hoepel ergens tussen je navel en je borsten moet komen als je 'm voor je op de grond zet. Verder speelt je buikomtrek natuurlijk een beetje mee; bij een smalle taille kun je volstaan met een iets kleinere diameter en vice versa.
Ik (1 meter 59 groot) heb er zelf twee, ééntje met een diameter van 102 cm, daarmee heb ik het basishoepelen geleerd. En ik heb een kleinere van 92 cm, voor een vluggere rotatie en om makkelijker hand- en nektrucs mee te oefenen.

- Wat betreft de verkrijgbaarheid; mijn uitstekende hoepels komen uit Engeland, van http://www.hoopguy.com. Die verzendt naar Nederland, en doet dat vanwege de kosten het liefst met meerdere hoepels tegelijk, maar als je 'm mailt dan kan -ie je zo vertellen wanneer de eerstvolgende zending is. Voor zover ik weet is er nog niemand in Nederland die professionele hoepels verkoopt.
Zelf maken kán ook (http://www.jasonunbound.com/hoops.html) , maar ik heb het vorig jaar na een paar weken zoeken (uit gemakzucht) opgegeven om in Nederland precies de juiste soort irrigatiebuis en tussenstukjes te vinden.

- Als je net begint en de techniek nog niet helemaal beheerst, dan krijg je blauwe plekken.
Ter illustratie, ik in mijn vrolijke pyjamabroek:

Dat was vorig jaar na mijn eerste echte middag nonstop oefenen. En ja, de buik is sindsdien heel wat platter geworden. Bij het leren van elke nieuwe move krijg je wat blauwe plekken, bijvoorbeeld op schouders, handen en bovenbenen. Maar, zodra je het onder de knie hebt, dan hoepel je beslist blauweplekloos!

- Wie er trouwens nog aan twijfelt of het al dan niet leuk is.. Kijk eventueel eens naar dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=idCQQKr8Bso
("That Old Pair of Jeans" van Fatboy Slim, geluid aan, want het is ook nog een leuk liedje!)

Deze videoclip geeft echt precies weer wat voor gevoel hoepels me geven; het is echt een heerlijke, expressieve, relaxte dansvorm.
Ik woon zelf in de buurt van de befaamde molens van Kinderdijk, en als ik 's zomers in de polder in het gras, tussen de molens aan het hoepelen ben dan ontplof ik bijna van vrolijkheid!
Ik ben altijd al een tamelijk blij, ontspannen en relativerend persoon geweest, maar ik kan niet anders dan zeggen dat hoepelen nóg meer heeft bijgedragen aan mijn lichamelijk, maar vooral ook geestelijk welbehagen. Gelukkig zijn is voor mij sowieso al een basistoestand, en daar heb ik dan ook nog eens een activiteit bij gevonden die nog een schepje bovenop mijn stemming doet!
Hoopdance heeft dat effect overigens op veel mensen die zich ermee bezig houden. Dus als je naast lichaamsbeweging ook nog iets zoekt om blijer en evenwichtiger te worden, zonder de voor sommige mensen storende zweverigheid van bijvoorbeeld yoga of meditatie, dan is hoepelen een prima optie.

Oh, en Gwyneth Paltrow doet het ook, zij het hier niet al te sierlijk!
pi_56272267
Ik zou dat omschrijven als:

Lunch: tosti van volkorenbrood met 30+ kaas en achterham en ik heb er wat ananas tussengedaan

Razztwizzle legt het er íets teveel bovenop, bovemdien zouden de meesten in CUL het hebben over "héérlijke oude kaas

Tip: meng anders eerst wat tomatenketchup met sambal en doe daar dan de ananas door, voor jet op het brood doet, dan krijg je een soort pizza Hawaii
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')