abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:46:09 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56283737
Wat ik me nou afvraag... is er een gezin in Nederland met nòg meer kinderen dan achttien stuks
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56287512
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:46 schreef Falco het volgende:
Wat ik me nou afvraag... is er een gezin in Nederland met nòg meer kinderen dan achttien stuks
Ik weet niet of de ouders nog leven en je dus van een gezin kunt spreken, maar hier heeft er in de jaren vijftig en/of zestig een gezin gewoond met 26 of 28 kinderen. Op een keer was een dochter gelijk met haar moeder uitgerekend!

En dat argument van die indoctrinatie of isolering: elk kind krijgt hoe dan ook normen en waarden aangeleerd, door de ouders, vrienden en de omgeving. En elk kind begint met te denken, dat de wereld inderdaad volgens die normen en waarden in elkaar zit. Dat valt nou eenmaal niet te voorkomen. Ik ontdekte zelf pas op de middelbare school dat er andere geloven dan het katholieke bestonden. Anderen worden als communist opgevoed, of als atheïst. Daar is niks aan te doen en de meesten komen toch redelijk terecht. En heel soms leert er iemand buiten zijn grenzen denken.
En wat is er mis met een goed vak leren? Ik ken een gezin, waarvan een broer alles aan elkaar kon sleutelen, maar niks abstracts kon leren. En de andere broer kon alles leren. Dan wordt de een toch monteur en de ander dokter?
Dat meisje uit de OP dat boekhouden geleerd had, komt heus wel hogerop, als ze het echt in zich heeft.

Ik snap niet dat zo veel mensen dat gezin de wet willen voorschrijven. Dat zouden ze zelf toch ook niet pikken, als het andersom was?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56287914
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:48 schreef G-Mart het volgende:
Geen seksuele voorlichting, geen internet, geen tv .. ben je mooi klaar mee zeg ..
stel je voor dat de kinderen iets zien waar pa niet achter staat. een blote borst ofzo de horror!!!!

die achterlijke gek meteen uit de ouderlijke macht zetten en stereliseren de tering wat een mafkees
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56288100
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

stel je voor dat de kinderen iets zien waar pa niet achter staat. een blote borst ofzo de horror!!!!

die achterlijke gek meteen uit de ouderlijke macht zetten en stereliseren de tering wat een mafkees

Dat heet nou keuzevrijheid....wat jij wil is een dictatuur.
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:12:42 #105
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_56288528
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bullshit. Elk kind is belemmerd in zijn vrijheid van meningsuiting. Ik mag thuis echt niet mn moeder verrot schelden hoor, oftewel een belemmering. Er zijn zoveel gezinnen waar je niet mag vertellen dat je homo bent omdat dan pa en/of ma helemaal gaat flippen. Ik ken meerdere gezinnen waar het totaal not done is om niet te gaan studeren. Dat is net zo erg als dit, maar het is geen religieus persoon die het zegt en dan is er niks aan de hand. Dit is gewoon zeiken op die man omdat hij streng-religieus is en naar zijn idee van hoe de regels horen te zijn leeft. So what. Hij doet niemand kwaad. Zijn kinderen krijgen een ouderwetse opvoeding ja, maar ze leren alle benodigde kennis om te functioneren in de maatschappij, ze leren een vak. Dat is genoeg. Dat hij in God vertrouwt en niet op medicijnen is zijn zaak en heel vervelend als daardoor hij of een van zijn kinderen komt te overlijden, maar dat is nu eenmaal iets wat je moet accepteren als je een vrije maatschappij wilt hebben.
Er is een verschil tussen uitschelden (asociaal gedrag) en totale indoctrinatie (religie). Daarnaast kun je niet accepteren dat die kinderen moetwillig sterven omdat hij een kut christen is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:18:45 #106
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56288717
Het is natuurlijk wachten op het moment da die kinderen gaan uitbreken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_56288928
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 23:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat heet nou keuzevrijheid....wat jij wil is een dictatuur.
nee dat wil ik niet...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 24 januari 2008 @ 23:43:15 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_56289489
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:44 schreef Kees22 het volgende:
En dat argument van die indoctrinatie of isolering: elk kind krijgt hoe dan ook normen en waarden aangeleerd, door de ouders, vrienden en de omgeving. En elk kind begint met te denken, dat de wereld inderdaad volgens die normen en waarden in elkaar zit.
Cultuurrelativist? Elk kind krijgt normen en waarden mee, daar is niets aan te doen, dus ook maar niet ingrijpen bij geestelijke terreur? (ik bedoel dan niet per se dit gezin, maar het is mijns inziens echt een compleet holle frase)
quote:
Dat valt nou eenmaal niet te voorkomen. Ik ontdekte zelf pas op de middelbare school dat er andere geloven dan het katholieke bestonden. Anderen worden als communist opgevoed, of als atheïst. Daar is niks aan te doen en de meesten komen toch redelijk terecht. En heel soms leert er iemand buiten zijn grenzen denken.
En wat is er mis met een goed vak leren? Ik ken een gezin, waarvan een broer alles aan elkaar kon sleutelen, maar niks abstracts kon leren. En de andere broer kon alles leren. Dan wordt de een toch monteur en de ander dokter?
Maar die hebben zelf de keuze, dat is het hele eieren eten.
quote:
Ik snap niet dat zo veel mensen dat gezin de wet willen voorschrijven. Dat zouden ze zelf toch ook niet pikken, als het andersom was?
Jawel, maar die zouden in de eerste plaats de kinderen niet isoleren van de buitenwereld. Wederom, dit geldt voor werkelijk alle wetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 09:28:58 #109
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56293144
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:37 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat hij in God vertrouwt en niet op medicijnen is zijn zaak en heel vervelend als daardoor hij of een van zijn kinderen komt te overlijden, maar dat is nu eenmaal iets wat je moet accepteren als je een vrije maatschappij wilt hebben.
Dat laatste is natuurlijk niet waar en dat weet jij ook best wel.

Dat de beste man zelf geen medicijnen wil krijgen, prima, maar dat mag hij niet beslissen, zowel ethisch als wettelijk, voor andere individuen, in dit geval zijn kinderen.

Het zijn zijn kinderen, maar niet zijn bezit. We leven niet in de klasieke Romeinse tijd, waar kinderen idd letterlijk het bezit van de vader waren. Dat ligt in de huidige Nederlandse maatschappij toch even wat anders.

Van mij mag die beste man, zijn kinderen de opvoeding geven waarvan hij denkt dat dat het beste is voor iedereen, enkel er zijn wel grensen tot hoever dat kan gaan. Zijn kinderen elke dag een potje de rondte in meppen is daar 1 van, medicatie weigeren is daar een ander voorbeeld van.

En tja, dat die kinderen in onze ogen in een isolement leven, allerlei dingen als internet en tv missen, niet de scholing kunnen krijgen die ze potentieel wel hadden kunnen krijgen, lijkt me in dit geval niet zo'n heel groot probleem, enerzijds omdat de kinderen wel een vak leren, anderzijds omdat ik denk dat die kinderen niet weten wat ze missen en later ook gewoon in het zelfde wereldje blijven leven, althans ik ga ik vanuit.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56293388
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:28 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk niet waar en dat weet jij ook best wel.

Dat de beste man zelf geen medicijnen wil krijgen, prima, maar dat mag hij niet beslissen, zowel ethisch als wettelijk, voor andere individuen, in dit geval zijn kinderen.
ehm, wat begrijp jij niet aan de term 'ouderlijk gezag' (wat vroeger heette 'ouderlijke macht')...?

Dat is toch echte gewoon in het Burgerlijk Wetboek vastgelegd en is het recht én de plicht je kind op te voedden.
http://www.babyinfo.nl/ad(...)t_ouderlijkgezag.asp

De ouder is dus zelfs verplicht te bepalen wat het beste is voor het kind in zijn/haar ogen, zopwel 'ethisch als wettelijk'.

natuurlijk kun je stellen dat je de mening hebt dat in dit geval een ouder dit artikel zou overtreden als hij bv zijn kind bepaalde rechten ontneemd, daarbij moet ik zeggen dat nu net recentelijk een rechter precies daarover gebogen heeft en bevestigd heeft dat hoezeer je ook een andere levensstijl voorstaan als die man, hij wel gewoon aan zijn ouderlijke plicht voldoet en er geen enkele grond is die Ouder uit zijn ouderlijke gezag te ontzetten...

Bv het weigeren van inenting is dan ook geen vorm van 'mishandeling en zelfs het weigeren van medicatie is niet strafbaar... integendeel, het is een belangrijk recht van een patient om nooit door een arts zomaar gedwongen kunnen worden bepaalde medicatie te nemen, waar hij zelf niet overtuigd is van het nut.

Ik moet zelf zeggen dat ik daar erg blij mee ben, want wat velen eventjes vergeten is dat het alternatief, nl. uithuisplaatsing van die kinderen waarschijnlijk eerder negatief zou uitwerken, omdat de Overheid zelf geen grote naam als Goede uitvoerder van het Ouderlijke gezag over Kinderen uit te oefenen die onder haar hoede geplaatst zijn ... de misstanden bij de Jeugdzorg zijn daarvoor veels te groot (zo zijn er nog steeds problemen ermee dat een bepaalde groep uit het ouderlijke gezag geplaatste kinderen in jeugddetentie-centra neergezet worden ondanks dat ze nooit iets stafbaars gedaan hebben, maar uit plaatsgebrek .....

In die situatie moet ik ook zeggen dat de Overheid niets te klagen heeft met zo'n ouder, die misschien erg gelovig is, maar waar de kinderen iig beter af zijn dan de manier waarop jeugdzorg zelf met zn protegees omgaat.. laat Jeugdzorg eerst zelf een beter Service en verzorging van de daadwerkelijk hulpbehoevende kinderen gaan leveren (dat kan overigens ook te maken hebben dat de politiek wel een grote mond heeft over de 'moraal' die ze zo graag anderen wil opleggen, maar daarvoor niet wil betalen en op jeugdzorg voornamelijk bezuinigt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:39:26 #111
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56294378
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 09:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ehm, wat begrijp jij niet aan de term 'ouderlijk gezag' (wat vroeger heette 'ouderlijke macht')...?

Dat is toch echte gewoon in het Burgerlijk Wetboek vastgelegd en is het recht én de plicht je kind op te voedden.
http://www.babyinfo.nl/ad(...)t_ouderlijkgezag.asp

De ouder is dus zelfs verplicht te bepalen wat het beste is voor het kind in zijn/haar ogen, zopwel 'ethisch als wettelijk'.
Ik begrijp erg goed wat ouderlijk gezag is, maar het is mogelijk om ouders uit dat gezag wordt gezet, als die ouders door hun manier van opvoeden het kind in gevaar brengen, iets wat wel eens gebeurt bij ouders die spoedeisende medische hulp weigeren bij hun kind. Dat mag je vervelend vinden of niet, maar dat gebeurt toch echt.
quote:
natuurlijk kun je stellen dat je de mening hebt dat in dit geval een ouder dit artikel zou overtreden als hij bv zijn kind bepaalde rechten ontneemd, daarbij moet ik zeggen dat nu net recentelijk een rechter precies daarover gebogen heeft en bevestigd heeft dat hoezeer je ook een andere levensstijl voorstaan als die man, hij wel gewoon aan zijn ouderlijke plicht voldoet en er geen enkele grond is die Ouder uit zijn ouderlijke gezag te ontzetten...
De beste man uit dit artikel staat ook gewoon in zijn recht, ik ben het er niet mee eens, maar dat is wat anders.

Ook wat anders is als 1 van zijn kinderen spoedeisende hulp nodig heeft.
quote:
Bv het weigeren van inenting is dan ook geen vorm van 'mishandeling en zelfs het weigeren van medicatie is niet strafbaar...
On-zin, verschillende keren per jaar worden ouders uit hun gezag gezet als ze spoedeisende medische hulp weigeren bij hun kind. Dat gebeurt idd niet zo snel bij inentingen of medische hulp die niet speodeisend is, maar wanneer het leven van het kind in gevaar is, dan wordt je als ouder gewoon tijdelijk uit je ouderlijke macht gezet hoor.

Zal ff lekker worden dat je als ouder een kind spoedeisende hulp mag weigeren.

En ga nu niet vertellen dat dat niet zo is, mijn moeder heeft in verschillende ziekenhuizen gewerkt in verschillende functie en ze kan met concrete voorbeelden komen waar ouders tijdelijk uit hun ouderlijke macht zijn gezet.

[
quote:
integendeel, het is een belangrijk recht van een patient om nooit door een arts zomaar gedwongen kunnen worden bepaalde medicatie te nemen, waar hij zelf niet overtuigd is van het nut.
Je vergeet even dat een kind niet handelsbekwaam is en die beslissing niet mag maken, dat mogen de ouders, maar wel tot op zekere hoogte. Nogmaals bij spoedeisende hulp gaat die vlieger niet op.
quote:
Ik moet zelf zeggen dat ik daar erg blij mee ben, want wat velen eventjes vergeten is dat het alternatief, nl. uithuisplaatsing van die kinderen waarschijnlijk eerder negatief zou uitwerken, omdat de Overheid zelf geen grote naam als Goede uitvoerder van het Ouderlijke gezag over Kinderen uit te oefenen die onder haar hoede geplaatst zijn ... de misstanden bij de Jeugdzorg zijn daarvoor veels te groot (zo zijn er nog steeds problemen ermee dat een bepaalde groep uit het ouderlijke gezag geplaatste kinderen in jeugddetentie-centra neergezet worden ondanks dat ze nooit iets stafbaars gedaan hebben, maar uit plaatsgebrek .....
Ik heb nergens gezegd dat deze kinderen uit huis geplaatst moeten worden hoor.
quote:
In die situatie moet ik ook zeggen dat de Overheid niets te klagen heeft met zo'n ouder, die misschien erg gelovig is, maar waar de kinderen iig beter af zijn dan de manier waarop jeugdzorg zelf met zn protegees omgaat.. laat Jeugdzorg eerst zelf een beter Service en verzorging van de daadwerkelijk hulpbehoevende kinderen gaan leveren (dat kan overigens ook te maken hebben dat de politiek wel een grote mond heeft over de 'moraal' die ze zo graag anderen wil opleggen, maar daarvoor niet wil betalen en op jeugdzorg voornamelijk bezuinigt)
Ik heb al aangegeven dat ik in het geval van dit gezin niet echt een probleem zie, kinderen worden niet fysiek en zover ik uit dat artikel kan halen psychisch mishandeld, ze krijgen onderwijs, ze leren een vak en worden op hun waarschijnlijke toekomstige levensstijl voorbereid.

Het is niet iets waar ik zou voor kiezen, ik ben ook niet eens met zijn meningen, maar vind dat het moet kunnen.

Maar waar ik op reageerde, is dat deze man ook medische hulp mag weigeren als zijn kind ziek is, dat mag idd maar tot op zekere hoogte. Op het moment dat het leven van 1 van zijn kinderen in gevaar komt door een medisch aantoonbare rede, zal deze beste man tijdelijk uit de ouderlijke macht worden gezet, zoals dat in Nederland in een aantal gevallen per jaar wordt gedaan.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56294826
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:39 schreef Semisane het volgende:

Ik begrijp erg goed wat ouderlijk gezag is, maar het is mogelijk om ouders uit dat gezag wordt gezet, ...
[..]

Ik heb nergens gezegd dat deze kinderen uit huis geplaatst moeten worden hoor.
spreek je jezelf niet erg tegen? Je geeft zelf aan dat het volgens jou 'kindermishandeling' zou zijn, waar iets tegen gedaan moet worden..
Of wil je heel slapjes verbergen achter dat je niet 'letterlijk' dat gezegd heb, hooguit 'gesuggereerd' dat dat wel mogelijk was

komop, vertel dan eens, wat zou er dan wél gedaan moeten worden?
Hem eens heel stevig toespreken dat wat hij doet niet mag (kopje thee en een koekje erbij?)

Dat heeft dus geen enkele zin...: Ofwel je verbied iets en je kiest er dan voor iets actief te bestrijden en overtredingen te bestraffen.. wat in dit geval zou leiden tot uithuisplaatsing .. iets wat eerder contraproductief zou zijn, en niet wenselijk is.

Óf je kiest er gewoon voor bepaalde dingen wel toe te laten, iets dat men in nederland gekozen heeft door bepaalde regelingen voor 'gemoedsbezwaarden' toe te staan en waarbij het ook mogelijk is dat bepaalde geloofsgroepen thuisonderwijs geven aan hun kinderen, én het bv ook is toegestaan dat mensen geen sociale en andere wettelijke verzekeringen hebben (maar waarbij ze wel geen financieel voordeel hebben omdat ze dan op andere punten gewoonweg meer betalen)..

Wat die man doet is gewoon volgens de bestaande wet- en regelgeving....
Mocht je dat willen veranderen en dat wat die vent doet strafbaar maken, moet je ook eens gaan uitleggen wat voor strafmaatregelen dan nuttig zouden zijn en of het wenselijk is ook daadwerkelijk op te treden... enkel regelgeving gaan invoeren of aanpassen zonder dit op strafrecht-niveau uit te willen voeren, zou wel erg zonde zijn van het geld en tijd dat met het instellen van regelgeving gemoeid is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:08:44 #113
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56294996
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

spreek je jezelf niet erg tegen? Je geeft zelf aan dat het volgens jou 'kindermishandeling' zou zijn, waar iets tegen gedaan moet worden..
Of wil je heel slapjes verbergen achter dat je niet 'letterlijk' dat gezegd heb, hooguit 'gesuggereerd' dat dat wel mogelijk was
Waar spreek ik mezelf tegen dan? Volgens mij haal jij nu mijn quotes een beetje uit hun context.

De rest ga ik maar niet op reageren, want dat is geschreven met, mijn uit de context getrokken, quotes in gedachten. Lees het nou nog eens en kijk eens goed, waar die quotes op slaan en mocht je het daarna nog niet begrijpen, zal ik het nogmaal proberen uit te leggen, want ik kan natuurlijk ook een beetje onduidelijk zijn geweest.

Vooruit; een hint. De eerste quote slaat op ouders die hun kinderen spoedeisende hulp weigeren. De tweede quote slaat specifiek op de situatie van de familie uit het artikel. Meer zeg ik niet hoor.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:32:33 #114
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56295662
Kan iemand een linkje naar de website van thuisonderwijs doen? Het Nederlandse onderwijs is zulke bagger dat ik vindt dat de man groot gelijk heeft.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:38:54 #115
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56295835
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:32 schreef Ankeiler het volgende:
Kan iemand een linkje naar de website van thuisonderwijs doen? Het Nederlandse onderwijs is zulke bagger dat ik vindt dat de man groot gelijk heeft.
Anders stuur je die man even een mailtje.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:59:22 #116
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56296357
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Anders stuur je die man even een mailtje.
Zonder internet? :p
pi_56296936
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 15:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is vooral triest voor de 18 kinderen, die in een isolement opgroeien. Het zal een hele toer worden, willen ze alle 18 een partner vinden waarmee vaderlief instemt. Om nog maar te zwijgen over de statistisch vrij grote kans dat één van de kinderen eigenlijk liever iemand van het eigen geslacht uitkiest...
daar is maar 1 oplossing voor:

kruisiging

Maar wat een triest leven zeg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56298273
Is Dit triest? Ik dacht het niet.
Ik ben nog nooit 1 school tegen gekomen waar fatsoenlijk les gegeven word. Men propt hun kinderen al vanaf het eerste levensjaar in creches en we doen zelf bijna niets meer aan opvoeding. We besteden alles uit aan derden.

Dit is bijna utopisch zo goed. Het stukje godsdienst mag naar mijn mening weggelaten worden aangezien dat je vrije keuze moet zijn. Echte ouders voeden hun kinderen fatsoenlijk op, op school worden je kinderen onbeschoft. Nergens anders dan op school leer je hoe je een pestkop moet zijn, of hoe je onder je huiswerk uit kan komen. De massaalheid heeft een gigantische invloed op je kind, opvoeding ontbreekt op elk vlak op scholen.

Het lukte mij altijd om onder de belangrijkste dingen uit te komen, ik weet bijna niks. Sterker nog, als hier de pleuris uitbreekt dan baal ik dat ik niks geleerd heb te doen buiten het specialistische dat ik kan (wat nog eens electronisch is ook). We doen wel alsof die kinderen zo onder de plak zitten, maar daar is een heel mooi woord voor:
Discipline, iets dat ver te zoeken is op scholen dezer dagen.

Laat die man zijn ding doen, hij is trots en zijn kinderen zullen daar later ook trots op zijn.

laatste opmerking: seksuele voorlichting zou hij wel moeten geven, op scholen krijgen kinderen de mogelijkheid om verkeeerde idee-en te kweken hierover. Maar in zijn eigen huis is het prima te controleren hoe de kinderen ermee omgaan. Ik denk dat dat de enige manier is om te vermeiden dat je kind een vertekend beeld van seks krijgt. TV draagt flink bij aan dit probleem.

Zonde ook van je fout, die man zegt helemaal niet dat ie geen huisarts heeft. Je loopt onnodig herrie te schoppen TS.

Ik ben 22 en ongelovig.
pi_56298402
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:23 schreef sentiao. het volgende:
Is Dit triest? Ik dacht het niet.
Ik ben nog nooit 1 school tegen gekomen waar fatsoenlijk les gegeven word. Men propt hun kinderen al vanaf het eerste levensjaar in creches en we doen zelf bijna niets meer aan opvoeding. We besteden alles uit aan derden.

Dit is bijna utopisch zo goed. Het stukje godsdienst mag naar mijn mening weggelaten worden aangezien dat je vrije keuze moet zijn. Echte ouders voeden hun kinderen fatsoenlijk op, op school worden je kinderen onbeschoft. Nergens anders dan op school leer je hoe je een pestkop moet zijn, of hoe je onder je huiswerk uit kan komen. De massaalheid heeft een gigantische invloed op je kind, opvoeding ontbreekt op elk vlak op scholen.

Het lukte mij altijd om onder de belangrijkste dingen uit te komen, ik weet bijna niks. Sterker nog, als hier de pleuris uitbreekt dan baal ik dat ik niks geleerd heb te doen buiten het specialistische dat ik kan (wat nog eens electronisch is ook). We doen wel alsof die kinderen zo onder de plak zitten, maar daar is een heel mooi woord voor:
Discipline, iets dat ver te zoeken is op scholen dezer dagen.

Laat die man zijn ding doen, hij is trots en zijn kinderen zullen daar later ook trots op zijn.

laatste opmerking: seksuele voorlichting zou hij wel moeten geven, op scholen krijgen kinderen de mogelijkheid om verkeeerde idee-en te kweken hierover. Maar in zijn eigen huis is het prima te controleren hoe de kinderen ermee omgaan. Ik denk dat dat de enige manier is om te vermeiden dat je kind een vertekend beeld van seks krijgt. TV draagt flink bij aan dit probleem.

Zonde ook van je fout, die man zegt helemaal niet dat ie geen huisarts heeft. Je loopt onnodig herrie te schoppen TS.

Ik ben 22 en ongelovig.
Ik ben ook 22 en ongelovig

Maar de dikgedrukte stukken daar gaat het over het is geen taak van de school om op te voeden dat is de taak van de ouders echter laten die het idd vaak afweten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:40:32 #120
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56301064
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 22:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Lol, waarom moet die man uit zijn ouderlijke macht ontzet worden? Omdat hij luxedingen als tv en internet niet wilt? Als we daarom ouders uit hun macht ontzetten is het hek van de dam. Dan zouden jouw ouders ook wel strafbaar kunnen zijn omdat ze je geen luxevoorwerp als een mercedes hebben gegeven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56309085
De berichten in dit onderwerp tonen in elk geval in één ding zijn gelijk aan: op de normale scholen wordt door mensen die alle kansen hebben om zich in vrijheid te laten scholen, bijzonder slecht spellen geleerd!
Krijg je alle kansen, laat je ze liggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56309403
wel scharrelkinderen mag ik hopen
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56318015
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:57 schreef Kees22 het volgende:
De berichten in dit onderwerp tonen in elk geval in één ding zijn gelijk aan: op de normale scholen wordt door mensen die alle kansen hebben om zich in vrijheid te laten scholen, bijzonder slecht spellen geleerd!
Krijg je alle kansen, laat je ze liggen.
Lol

Helaas hoor ik ook tot de legasteniker Brigade
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:34:59 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56318277
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:37 schreef Biancavia het volgende:
44 jaar en 18 kinderen gebaard?
restecp. ja
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo