abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:52:13 #201
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_56250932
Snappen ze nou niet dat die hallfzachte paniekmaatregelen alleen maar tot meer onzekerheid leiden.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:53:14 #202
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56250950
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:53:54 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56250965
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:44 schreef Drugshond het volgende:
Nu begint het pas te lopen.... de geruchten steken weer de kop op.
De doomdenkers hebben vooralsnog gelijk. En op welke wijze het zal gaan gebeuren.
Ben heel benieuwd naar de opening van Wall-street.
Het gaat wel om 1200 miljard (!!) aan verzekerde obligaties. Als die 2 bedrijven snel gered moeten worden.
`

http://www.iht.com/articles/2008/01/22/business/immune.php
quote:
On his blog, JSMineSet, Sinclair has told his readers that as much as $450 trillion worth of derivatives could disintegrate, leading to a far greater, and in some ways unpredictable, calamity.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:56:44 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56251016
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:52 schreef Posdnous het volgende:
Snappen ze nou niet dat die hallfzachte paniekmaatregelen alleen maar tot meer onzekerheid leiden.
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt hoe serieus de problemen zijn. Stel je eens voor dat de ABN-AMRO opeens failliet gaat. En wat het effect daarvan in nederland is. Blaas dat dan eens op naar de VS, met 30x meer inwoners.

('t is geen goede vergelijking, maar allez, je moet iets om 't een beetje duidelijk te maken). Anyway, de huidige crisis is geen 'standaard'-recessie, IMNSHO.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56251077
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:05 schreef Drugshond het volgende:

Ben heel benieuwd... wat ik al eerder opmerkte... Als die bedrijven gaan vallen kan het wel eens heel hard gaan.
Wat een wonderlijke wereld is er toch gecreerd door onze economen. Ze bedenken allerlei afgeleides van aandelen en staatsobligaties. Dat is eerst eens begonnen met opties en vervolgens nog uitgebried met veel ander afgeleides. Nu blijkt dat veel van deze constructies eigenlijk toch een beetje te risicovol waren. Wie zitten er straks met de gebakken peren? Dat zijn niet die economen die hun dikke bonussen voor slechte producten al jarenlang hebben geincasseerd.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:00:29 #206
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56251084
quote:
Run op hypotheken in VS
DFT

NEW YORK (AFN) - De steeds lagere rentetarieven in de Verenigde Staten hebben een run veroorzaakt op woonhypotheken. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van de brancheorganisatie voor hypotheekverstrekkers Mortgage Bankers Association.

Vorige week steeg het aantal aanvragen met 8,3 procent naar het hoogste niveau sinds maart 2004. Van alle aanvragen gaat het in twee derde van de gevallen om mensen die hun huidige hypotheek omzetten naar een nieuwe.

In de Verenigde Staten is de rente sinds september vorig jaar naar beneden geschroefd wegens onrust over een mogelijke recessie. Op dinsdag verlaagde het stelsel van centrale banken, de Fed, de basisrente in een klap met 75 basispunten naar 3,5 procent. Deze noodingreep nam de Fed wegens een inzinking van aandelenbeurzen wereldwijd.
En waarschijnlijk zijn ze dan nog te duur uit.... omdat de rente wellicht nog een keer moet zakken.

De euro-dollar koers wordt wel een leuke om te volgen straks.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:02:53 #207
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56251126
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een wonderlijke wereld is er toch gecreerd door onze economen. Ze bedenken allerlei afgeleides van aandelen en staatsobligaties. Dat is eerst eens begonnen met opties en vervolgens nog uitgebried met veel ander afgeleides. Nu blijkt dat veel van deze constructies eigenlijk toch een beetje te risicovol waren. Wie zitten er straks met de gebakken peren? Dat zijn niet die economen die hun dikke bonussen voor slechte producten al jarenlang hebben geincasseerd.
Ik heb het al vaker gezegd in libertaire topics: 't probleem is niet 'de overheid'. Banken zijn het probleem.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:05:23 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56251157
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je zit nu (zoals gewoonlijk) te chargeren neem ik aan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56251313
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Je zit nu (zoals gewoonlijk) te chargeren neem ik aan?
Dit is mijn interpretatie van de feiten die nu gaande zijn. Als jij dat chargeren wilt noemen mij goed. Als je fundamentele zaken kan aanwijzen waar ik met mijn niet econmische benadering helemaal het schip mee in ga wil ik het ook wel graag horen.

Zo nu nog even een positief bericht voor de buers. (of toch niet )
quote:
Markt rekent op nieuwe renteverlaging
23 januari 2008, 10:35 uur | FD.nl
Door: Frits Conijn
De obligatiemarkt rekent op een verdere verlaging door de Federal Reserve. Die zou al voor volgende week op het programma kunnen staan.

Uit de posities op de derivatenmarkt blijkt dat handelaren denken dat de Amerikaanse rente op 30 januari met nog een half procentpunt wordt teruggebracht. Ongeveer 80% van de handelaren heeft zich voor een dergelijke maatregel ingedekt.

Als de verwachtingen uitkomen, zou dat een renteverlaging met 1,25 procentpunt in acht dagen betekenen. Dat zou de scherpste verlaging van de leenkosten betekenen sinds de Federal Reserve rond 1990 met het huidige monetaire beleid begon.

'Na de rentemaatregel van maandag kan de Federal Reserve zich vrijer bewegen', zegt Professor Mark Gertler van de universiteit van New York tegen persbureau Bloomberg. 'De beleidsmakers hebben nu aangegeven groei belangrijker te vinden dan de inflatie.
pi_56251411
Ben er weer, het is weer bloedrood zie ik
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Titel: 'Weinig kans op nieuwe ingreep van FED'
Bericht: speculatie nieuwe renteverlaging

Maar dat er een renteverlaging komt volgende week is al 100% zeker.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:18:48 #211
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56251473
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is mijn interpretatie van de feiten die nu gaande zijn. Als jij dat chargeren wilt noemen mij goed. Als je fundamentele zaken kan aanwijzen waar ik met mijn niet econmische benadering helemaal het schip mee in ga wil ik het ook wel graag horen.
Niet alle financiėle constructies zijn op lucht gebouwd oid. Er zitten uiteraard stinkers drtussen, maar als koper van een financieel product mag verwacht worden dat je jezelf ook van tevoren genoeg inlicht. Ook de groep 'economen' over een kam scheren is natuurlijk zwaar overdreven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56251521
*Handen in de lucht gooit*
Daar gaan we weer!!

Ik zie gisteren:
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:49 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Gok: -3,5% als Wall Street opengaan, en daarna lekker snel naar beneden tot -7,0%
Hmm..
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:22:00 #213
89730 Drugshond
pi_56251647
Ik word schijtziek van al die analisten met name bij rtlz die allemaal voor eigen parochie schijnen te preken. Al die ad-hoc reacties "we zijn op zoek naar een nieuwe bodem" en "de redding moet uit de VS komen".....mensen zoals Kees de Kort en Willem Middelkoop waarschuwen al jarenlang voor die misčre die er zit aan te komen. Er zijn gewoon structuele problemen met name in de VS en die zullen in bepaalde mate ook Europa treffen.

Ook dat domme geanalyseer van de reacties van Bos en Wellink...net alsof zij met hun uitspraken de beurs beļnvloeden.....teveel zogenaamde journalisten weten niet waar ze over praten....

En de mongolen die dachten een verlaging van 0,75% rente direct effect heeft op de economie.....ach waarom maak ik me zo druk...
pi_56251676
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:22 schreef Drugshond het volgende:
415 lijkt op een ondergrens.... ff wachten op de Dow Jones.
Heeft al 413.8 gehaald hoor...
pi_56251732
Wall Street open!
pi_56251822
Wat staat er vandaag weer te gebeuren op het op zijn grondvesten schuddende Wall Street!

Ben benieuwd!
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:35:19 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56251845
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:26 schreef Pulu het volgende:
Ik word schijtziek van al die analisten met name bij rtlz die allemaal voor eigen parochie schijnen te preken. Al die ad-hoc reacties "we zijn op zoek naar een nieuwe bodem" en "de redding moet uit de VS komen".....mensen zoals Kees de Kort en Willem Middelkoop waarschuwen al jarenlang voor die misčre die er zit aan te komen. Er zijn gewoon structuele problemen met name in de VS en die zullen in bepaalde mate ook Europa treffen.

Ook dat domme geanalyseer van de reacties van Bos en Wellink...net alsof zij met hun uitspraken de beurs beļnvloeden.....teveel zogenaamde journalisten weten niet waar ze over praten....

En de mongolen die dachten een verlaging van 0,75% rente direct effect heeft op de economie.....ach waarom maak ik me zo druk...
De bekende deskundologen!

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:39 #219
89730 Drugshond
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:38:14 #220
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56251933
Heui, da's nie goed!
pi_56251989
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:38 schreef gronk het volgende:
Heui, da's nie goed!
Mwah, deden ze gisteren ook.. Ff afwachten maar
pi_56251997
Vraagje, bij welke inzinking ( in procenten/punten) van de DOW breekt er volgens jullie pas echt paniek uit. Wat is het diepte punt van afgelopen maanden bv geweest?

Thanks alvast.
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_56252044
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:41 schreef nibbieworld het volgende:
Vraagje, bij welke inzinking ( in procenten/punten) van de DOW breekt er volgens jullie pas echt paniek uit. Wat is het diepte punt van afgelopen maanden bv geweest?

Thanks alvast.
ik denk dat je daar de komende uren een atwoord op krijgt

-2% in amerika...
pi_56252054
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:38 schreef gronk het volgende:
Heui, da's nie goed!

Hoeveel procent liggen ze lager dan het slot van gisteren?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_56252089
woei
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')