abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2008 @ 03:24:52 #26
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_56241826
De lyrics op de AM site kloppen inderdaad niet. Vooral bij Brianstorm maken ze het heel erg bont imo.
quote:
Top marks for not trying
So I'd like you to bless us with your effortlessness
We'd wait for and so trained and comforted
Als je deze tekst erbij pakt en het nummer op zet, hoor je duidelijk dat dit nergens op slaat. Moet natuurlijk zijn:
quote:
Top marks for not trying
So glad you've blessed us with your effortlessness
We're grateful and so strangely comforted
Aan het niet-skippen van Balaclava bij de goede versie ben ik nog steeds niet volledig gewend.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_56244182
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 00:35 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik balen dat die 7" natuurlijk weer alleen met CreditCard was te bestellen. Ik zag al doemscenerio's van gaten in collecties en woekerprijzen op eBay voor me . Bedacht ik me dat ik per toeval een dag eerder een CreditCard, waarvan ik niet wist dat ik die ooit ontvangen had, had gevonden. En jawel hoor, kort na mijn bestelling was-ie uitverkocht en stond-ie voor 100 euro op eBay. Net als met concertkaartjes voor een Melkweg of Tivoli, eigenlijk. Dat is nog wel een leuke discussie voor een ander topic. Wat is erger? Iemand die concertkaartjes opkoopt en doorverkoopt voor de driedubbele prijs, of iemand die gokt op de goede bands om demo's/gelimiteerd spul jaren later voor het twintigvoudige van de originele prijs te verkopen? Want ook daar maken mensen hun beroep van.

De prijs op eBay van Death Ramps stijgt en daalt met de dag. Na release ging-ie dus voor 100 euro weg, sommige zelfs voor 150 euro. Maar doordat de helft van de oplage op eBay stond , daalde de prijs al snel. Nu kun je hem (met wat geluk) inderdaad voor 40, 50 euro kopen. Soms zelfs voor 30 euro. Veel geld voor een dun wit hoesje met een stempel, met daarin een vinyl single zonder label. Maar een gat in de collectie vind ik erger, haha.

Dat hij niet zo veel waard is als Five Minutes, ligt in dit geval natuurlijk niet aan de schaarste. Het komt door de muziek die er op staat, die nu niet bepaald legendarisch is. Wat je al wel kunt zeggen over Five Minutes With Arctic Monkeys met demo-versies van Fake Tales en From The Ritz uit mei 2005, waar al snel 150 euro voor wordt neergelegd. Ik ben echt benieuwd hoe veel die over 10 jaar waard is. De waarde is in 32 maanden al vervijftigvoudigd. Kun je nagaan...

Nu terug naar de muziek.
Ja die veiling heb ik dus ook de hele week zitten volgen . Maar zoveel geld kan ik op het moment even niet missen. Five Minutes is gewoon ook een prachtige hoes om te hebben, dus vrees dat ik het nog waard vind ook.

In hoeverre verzamel jij alles? Ga je ook zo ver om al die demo's te sparen?
pi_56244396
Bite Mark In A Terror (v) Pocket.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:33:41 #29
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_56251806
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:48 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Pas op, straks raak je verslaafd aan het verzamelen! Je zal niet de eerste zijn. Waar heb je de Death Ramps 7" gekocht? Hopelijk niet voor al te veel geld gekocht?
[..]
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 00:07 schreef KneiterS het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Die mis ik ook nog, gaat me denk ik wel 50 euro kosten binnenkort.
(semi) off-topic:

Heb al grote Guano Apes verzameling
*, maar nu die aardig compleet is (op singles na) begin ik maar met wat andere band

Ik denk trouwens dat het wel mee valt hoe gelimiteerd Death Ramps is en dat de betere platenzaak/cd-winkel hem wel voor je kan bestellen (al wordt dat nu wel lastig die van mij heeft ook de nodige tijd gekost).

Staan er nu ook twee op Marktplaats (al zijn die wel prijzig):

link 1
link 2

--
* nog niet helemaal up-to-date, want heb pas een pakket met 17 CDs gekocht. Meeste had ik al, maar het was zo goedkoop dat ik het niet kon laten gaan! Achteraf bleek dat een album een promo versie was (stond als gewoon album in advertentie) die weer anders was dan de promo van dat album die ik al had

-> terug naar AM
pi_56252902
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 03:24 schreef TC03 het volgende:
[..]

Aan het niet-skippen van Balaclava bij de goede versie ben ik nog steeds niet volledig gewend.
Same here! Wat de teksten betreft: Lang leve de Japanse edities met bijgevoegd tekstboekje!
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:20 schreef KneiterS het volgende:

[..]

Ja die veiling heb ik dus ook de hele week zitten volgen . Maar zoveel geld kan ik op het moment even niet missen. Five Minutes is gewoon ook een prachtige hoes om te hebben, dus vrees dat ik het nog waard vind ook.

In hoeverre verzamel jij alles? Ga je ook zo ver om al die demo's te sparen?
Hij is het waard omdat het een vinyl-versie van de eerste officiele uitgave van klassieke nummers in demo-vorm betreft, waar er ook nog eens maar 500 stuks op de gehele wereld zijn. Er zijn relatief veel veilingen op eBay voor Five Minutes With Arctic Monkeys. Maar voor 150 euro heb ik ze nog niet zien gaan! Ja, misschien eind 2005, en later weer met de release van FWN ofzo. Vaker gaan ze voor de helft van de prijs weg. Ook dom dat er tegelijkertijd een Nu Kopen-aanbieding voor 100 euro was .

Trouwens, als je gaat bieden op Five Minutes, zorg dan dat de verkoper niet uit China ofzo komt . Schijnen nog al wat neppe versies te zijn. Sommige zijn erg doorzichtig. Neem nu deze promo van Five Minutes. Ja, er zijn zeker CD-R promo's van Five Minutes in omloop die 400 tot 500 euro waard zijn. Maar die hebben niet THE Arctic Monkeys op de voorkant, jaartal 2004 en Domino als platenmaatschappij.

In hoeverre ik alles verzamel? Nou ehh... Ik heb alles op alle soorten CD en alle mogelijke vinyl-uitgaven. Verder heb ik alle CD's en singles in Japanse versie (tekstboekje, OBI-strip en zo nu en dan een ander hoesje). Ook heb ik alle promo's voor alle singles en albums. (Andere hoesjes, radio edit's, gecensureerde versies en dergelijke). Ook EPK's (Electronic Press Kit) op DVD en CD verzamel ik. Die zijn het meest zeldzaam. Bootleg-LP's niet te vergeten. Tot slot alle Domino-promo's met Arctic Monkeys-nummers daarop. Een nummer als 'Settle For A Draw' is alleen op vinyl te beluisteren, maarrr....er is een een Japanse Domino-promo met daarop 'Settle For A Draw', dus in CD-kwaliteit.

De demo's zijn een apart verhaal. Hun demo's zijn verspreid op internet via P2P, en door een vriend van ze zo nu en dan op CD-R uitgedeeld bij optredens. Dat waren elke keer andere compilaties, met verschillende demo-nummers. Stuk of 3, 4 nummers. Er bestaat dus helemaal geen Beneath The Boardwalk-demo ofzo, met alle nummers. Dat is verzonnen door fans, die alle beschikbare demo's in crappy kwaliteit (helaas...) hebben verspreid in een gezellige .RAR-file. Dat er nog nooit een demo op eBay is verschenen, bewijst dat. De enige demo die ik dan ook in tastbare vorm heb, is Five Minutes With Arctic Monkeys, op CD en vinyl.

Wat ontbreekt er? De vinyl-promo van Five Minutes With Arctic Monkeys. Is misschien pas 2 of 3 keer op eBay verschenen, en gaat dan ook altijd voor 500 euro 'over de hamer'. Die koop ik wel.....als ik miljonair ben ofzo .
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:32:31 #31
192683 AMDB
Visionair.
pi_56253232
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:19 schreef Aisumasen het volgende:

Wat ontbreekt er? De vinyl-promo van Five Minutes With Arctic Monkeys. Is misschien pas 2 of 3 keer op eBay verschenen, en gaat dan ook altijd voor 500 euro 'over de hamer'. Die koop ik wel.....als ik miljonair ben ofzo .
Nepfan Of in voetbaltermen: teletekst-supporter

pi_56257586
quote:
Arctic Monkeys' Alex Turner plays secret gig with Lightspeed Champion
Rascals, Fred Les and Ipso Factor join Dev Hynes' indie supergroup

Lightspeed Champion marked the launch of his debut album last night (January 22) by recruiting a indie supergroup for a secret gig in London.

Rather than play songs from his LP 'Falling Off The Lavender Bridge' (released on January 21), Dev Hynes instead fronted a band featuring Arctic Monkeys' frontman Alex Turner, The Rascals' Joe Edwards, Ferry Gouw from Semifinalists, Ox.Eagle.Lion.Man mainman Fred Les and members of Ipso Facto.

Watched by the likes of The Horrors, Kelly Osbourne, Florence And The Machine and the rest of The Rascals, the band played a set of "indie hit" covers at club night White Heat in Soho venue Madam Jojo's.

Calling themselves the Pun Lovin’ Criminals, the group took to the stage asking "Who wants to hear some indie?" before opening with a thrashy version of the The Von Bondies' 'C'mon C'mon'.

Interpol's 'Slow Hands' followed, with The Walkmen's classic 'The Rat' maintaining up the New York theme.

The Vines - "from way back in 2001" according to Hynes - then got the same treatment with a cover of their single 'Get Free', before Hynes went back to Interpol, producing a White Stripes-esque drums-and-guitar-only version of 'NYC'.

Turner and Rascals bassist Edwards then took to the stage.

After a brief delay to set up their equipment, the supergroup performed their most accomplished cover of the evening, a storming version of The Strokes' 'Reptilia' led by the Arctic Monkeys singer.

he Pun Lovin' Criminals played:

'C'mon C'mon'
'Slow Hands'
'The Rat'
'Get Free'
'NYC'
'Reptilia'
Wow, gaaf concert
Maar Alex is wel veel bezig met al dit soort projecten, werk liefst een beetje door aan t volgende album
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:39:18 #33
192683 AMDB
Visionair.
pi_56257740
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:34 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

Wow, gaaf concert
Maar Alex is wel veel bezig met al dit soort projecten, werk liefst een beetje door aan t volgende album
Is toch juist leuk, lijkt me ook leuk om inspiratie op te doen. Ik vind dat ie moet doen wat ie leuk vind, kan de muziek alleen maar beter van worden
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:50:13 #34
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_56258106
Filmpje van dat optreden
pi_56258263
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:32 schreef AMDB het volgende:

[..]

Nepfan Of in voetbaltermen: teletekst-supporter

Haha, lol . Serieus, er zijn grenzen .
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:39 schreef AMDB het volgende:

[..]

Is toch juist leuk, lijkt me ook leuk om inspiratie op te doen. Ik vind dat ie moet doen wat ie leuk vind, kan de muziek alleen maar beter van worden
Wat hij zegt! Vet filmpje! Hij heeft er echt (weer) plezier in.
pi_56259850
Wat een vet concert zeg! Ook de andere filmpjes van whiteheatmayfair van dat concert zijn echt goed. En hij speelt op een Telecaster, ook eens wat anders Whatever People Say I Am, That's What I'm Not is vandaag trouwens 2 jaar oud
Stay on my arm, you little charmer
pi_56267072
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:19 schreef Aisumasen het volgende:
In hoeverre ik alles verzamel? Nou ehh... Ik heb alles op alle soorten CD en alle mogelijke vinyl-uitgaven. Verder heb ik alle CD's en singles in Japanse versie (tekstboekje, OBI-strip en zo nu en dan een ander hoesje). Ook heb ik alle promo's voor alle singles en albums. (Andere hoesjes, radio edit's, gecensureerde versies en dergelijke). Ook EPK's (Electronic Press Kit) op DVD en CD verzamel ik. Die zijn het meest zeldzaam. Bootleg-LP's niet te vergeten. Tot slot alle Domino-promo's met Arctic Monkeys-nummers daarop. Een nummer als 'Settle For A Draw' is alleen op vinyl te beluisteren, maarrr....er is een een Japanse Domino-promo met daarop 'Settle For A Draw', dus in CD-kwaliteit.
Ik zou wel wat meer willen weten over die EPK's. Want daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat is dat precies en wat voor EPK's circuleren er zoal dan? Overigens vind ik je verhalen altijd super interessant. Wat heb jij een berg info in je hoofd over de aapjes zeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door KneiterS op 24-01-2008 02:07:06 ]
pi_56289792
Gadver, hoe vet kan een filmpje zijn, ik heb misschien een fles wijn op, maar damn, hier had ik heel graag bij willen zijn
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_56290109
Reptilia.
Let's Rummikub the night away.
pi_56291770
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 00:09 schreef SnowCockroach het volgende:
Reptilia.
Fokking hell yeah , wat een heerlijk nummer
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_56298222
Guitar Hero
Waarom zitten de AM niet in GH?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:36:54 #42
192683 AMDB
Visionair.
pi_56298567
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:20 schreef Leonos het volgende:
Guitar Hero
Waarom zitten de AM niet in GH?
Idd, dat is echt een misser
pi_56302969
Tof nummer Reptilia.

Alex komt op mij wel een beetje over als iemand die aandacht nodig heeft op dat filmpje though
pi_56305301
Leukleukleuk!
Of eigenlijk, geweldig!
pi_56305328
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:16 schreef Xrenity het volgende:
Tof nummer Reptilia.

Alex komt op mij wel een beetje over als iemand die aandacht nodig heeft op dat filmpje though
Naja, hij kan er ook niks aan doen dat ie populair is.
En volgens mij vind ie het gewoon leuk om daar te spelen.
pi_56305596
quote:
Auw, mijn oren. Auw mijn ogen.
pi_56305657
Het ging dus om die pit
pi_56305728
Dat deed dus pijn aan mijn ogen

Wall of death is dat toch? Of dat probeerden ze te doen.
pi_56306050
iemand die weet waar ik bestandje kan vinden van de nummers die ik nog niet heb? heb niet zo zin in alle singles te gaan kopen, nep fan dat ik ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')