abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56204020
Zie de titel. Je ziet het steeds vaker, vooral in Nederland. Halverwege het seizoen proberen vooral de topclubs de selecties te versterken met spelers van voornamelijk subtoppers. Even voor de zwakke plekken een speler halen en hup, we kunnen weer helemaal voor de titel gaan. En de subtoppers dan?

Silva van FC Groningen naar Ajax, Alves naar AZ (of Middlesbrough), Amrabat die hot is, Engelaar die van FC Twente naar Ajax kan, enzovoort. Vroeger werden er ook zat spelers gehaald in de winterstop (Huntelaar naar Ajax, Vlaar naar Feijenoord, Samaras weg bij Heerenveen). Waar gaat het naar toe?

Een club bereidt zich na het einde van een seizoen bijna 2,5 maand voor op het nieuwe seizoen. Nieuwe spelers worden gekocht, er worden vriendschappelijke wedstrijden gespeeld en een team wordt gevormd. En dan proberen de doelstellingen te halen. Goede spelers spelen zich ondertussen in de kijker en de kans is dan groot dat zo'n speler dan in de winterstop weggekocht wordt. De topclubs blij, de subtoppers niet.

Het zou toch ontzettend zonde zijn als FC Twente en FC Groningen door het mogelijke vertrek van bijvoorbeeld Silva, Nevland en Engelaar ineens de vorm niet meer houden en buiten de CL-playoffs vallen? Daarom zeg ik; verbied transfers in de winterstop, dan is het zo eerlijk mogelijk. Je hebt dan ook geen gezeur meer met arbitragecommissies (Alves), spelers die trainingen overslaan (Silva), maar iedereen zet zich het hele seizoen in voor zijn/haar club en de club weet waar het aan toe is. En als je spelers tekort komt door blessures, dan haal je die maar uit de jeugd.

Wat vinden jullie?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:08:55 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_56204057
Als we dan transfers in de zomer ook verbieden is het nog eerlijker!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_56204209
Doe maar niet, het is soms een kans om je seizoen nog te redden.
Dat Alves en Silva er zo'n puinhoop van maken is pech voor die clubs, maar andere clubs kunnen zich juist in de winterstop versterken om bijvoorbeeld uit de degradatiezone te knokken.
Gister stonden er bij NEC 3 spelers die hun debuut maakte in de competitie en gekocht/ gehuurd waren tijdens de winterstop.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 21 januari 2008 @ 18:16:35 #4
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56204248
Klinkt goed, RayMania.

Alleen moet er dan een uitzondering worden gemaakt als een speler zwaar geblesseerd raakt op een positie waarvoor intern weinig vervangers te vinden zijn.
pi_56204303
Als ik zeg Davids en Huntelaar, dan zeg ik nee Ray, deze keer niet.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_56204326
Helemaal mee eens Ray!!

In Spanje schijnt er een regel te zijn dat als je 5 wedstrijden hebt gespeeld een binnenlandse transfer in de winter niet meer mogelijk is.. Dat lijkt me ook een prima regel. Op die manier kan je eventueel nog versterken in geval van nood.

Maar zoals het nu gaat slaat nergens op!!

Het liefst gewoon weg met de transferperiode in de winter,
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56204468
Het is een uitstekende gelegenheid voor ontevreden spelers om een andere plek te zoeken.

Ik zie je punt wel, maar het moet Europees wel een groter probleem zijn dan alleen Twente en Groningen. Want ik zie in het buitenland ook middenmoters die hun team versterken deze maand.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_56204477
Verbieden is me te veel van het goede, maar de transfers inperken lijkt me een prima plan
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_56204515
Helemaal mee eens. Subtoppers die bovengemiddeld presteren worden leeggekocht en clubs die per ongeluk in degradatienood verkeren doen paniekaankopen wat op de lange termijn voor zo'n club desastreus kan zijn, om over concurrentievervalsing nog maar niet te spreken.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:29:48 #10
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56204536
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:20 schreef venomsnake het volgende:
Helemaal mee eens Ray!!

In Spanje schijnt er een regel te zijn dat als je 5 wedstrijden hebt gespeeld een binnenlandse transfer in de winter niet meer mogelijk is.. Dat lijkt me ook een prima regel. Op die manier kan je eventueel nog versterken in geval van nood.

Maar zoals het nu gaat slaat nergens op!!

Het liefst gewoon weg met de transferperiode in de winter,
Die 5-wedstrijden regel lijkt me een goede.

Verder gaat van alle voorbeelden die je geeft waarschijnlijk alleen Bruno Silva weg, RayMania.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:30:17 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56204543
Niet mee eens.
Het geeft niet alleen de rijke topclubs kansen, maar biedt ook de degradatiekandidaten kans zich nog tussendoor te versterken om zodoende uit die degradatie-zone te ontsnappen.

Waar ik wel een voorstander van ben is om de zomertransferperiode te beperken tot 1 maand voor het begin van de competitie. (Gevalletje Sneijder in de toekomst op die manier uitsluiten).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56204569
Ik vind dat je de transfers in de winterstop niet kunt verbieden. Het is allemaal heel vervelend, met spelers die dwars gaan ligggen, maar deze periode is voor veel spelers een uitkomst. Spelers die in een uitzichtloze positie zitten kun je niet vasthouden door zo'n geopperd verbod. Men moet vrij zijn om zich te kunnen bewegen. 2 transferperiodes is weinig, maar in de voetbalwereld noodzakelijk, om meer chaos te voorkomen.

En ook clubs moeten de kans krijgen om dingen recht te breien, zich te versterken. Een voetbalclub is(vaak opportunistisch) een bedrijf, starre regels helpen niet. Daar maak je meer kapot mee dan je zult denken. Geef clubs en spelers de ruimte. Werkweigeraars als Samaras, Silva en ook Alves vind ik schandalig, dat terzijde. Dat is klote voor de betrokken clubs, maar dat is maar zo, die situaties horen erbij.
That's all folks!
pi_56204638
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:30 schreef golfer het volgende:
Waar ik wel een voorstander van ben is om de zomertransferperiode te beperken tot 1 maand voor het begin van de competitie. (Gevalletje Sneijder in de toekomst op die manier uitsluiten).
Dat gaat je nooit lukken tenzij de competities allemaal dezelfde begindatum krijgen. En dat is een utopie met zomer- en wintercompetities en zo.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_56204804
Dit kan volgens mij eigenlijk alleen als je de hele competitieopzet verandert (zoals ook wel eens is voorgesteld). Dus geen zomerstop meer (of geen winterstop), maar een langere periode vrij na het eind van een seizoen. Maarja, dat is ook weer zo radicaal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56204923
Het ergste is nog hóe het er aan toe gaat. Er worden al weer wedstrijden gespeeld terwijl de transferperiode nog bezig is. Spelers die te horen hebben gekregen dat er interesse voor ze is gaan moeilijk doen of zijn er niet meer helemaal bij met hun hoofd. Dit ten kosten van de teams en het spel.

Ook vind ik dat clubs eerst er samen uit moeten komen dat er een deal valt te maken en dán pas de speler inlichten. Nu zoals met Da Silva gaat zo'n gozer meteen kansloos staken terwijl ie misschien alsnog niet naar Ajax gaat, bij Groningen niet meer wordt geslecteerd en iedereen verliest.

Ik snap ook niet zo goed waarom die jongens niet een half jaartje kunnen wachten, zijn ze nou zo bang dat een club ze dan ineens niet meer wil? En kampioen met groningen worden staat beter op je CV dan 2e met ajax. En dan lig je nog beter in de markt en komt er sowieso wel een transfer paar maanden later dus waarmee je dan dat beoogde salaris gaat verdienen.

Engelaar lijkt het te snappen, als je 'm mag geloven.... maar de meeste spelers niet.

Het is enkel vieze spelletjes, gezeik, topspelers die moeilijk gaan doen, een smet op de eredivisie

Dus óf afschaffen, óf beter regelen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 januari 2008 @ 18:46:49 #16
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56204946
doen, naaien we de zomercompetities in het noorden en oosten van Europa, de VS en delen van Azië
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56205449
Transfers in de winter eruit gooien, ik vind het een goeie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 januari 2008 @ 19:11:25 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56205528
Ik ben benieuwd hoe iedereen het hier zou vinden als hij of zij alleen gedurende 2 maanden in de zomer van baan mag veranderen.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56208835
Een voetbalclub moet aan het begin van het seizoen haar selectie rond hebben en het daar het seizoen mee doen. Dat de transfermarkt in de winter weer wordt geopend heb ik nooit zo goed begrepen.
pi_56208936
Maar 1 keer in het jaar de transfermarkt open, dat is toch bizar?
That's all folks!
pi_56208989
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben benieuwd hoe iedereen het hier zou vinden als hij of zij alleen gedurende 2 maanden in de zomer van baan mag veranderen.
Maak er dan gelijk één maand opzegtermijn van.
pi_56209021
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:28 schreef Zjakkie het volgende:
Een voetbalclub moet aan het begin van het seizoen haar selectie rond hebben en het daar het seizoen mee doen. Dat de transfermarkt in de winter weer wordt geopend heb ik nooit zo goed begrepen.
Gefeliciteerd, je hebt uiteindelijk wel de o/p gelezen
pi_56209312
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:37 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je hebt uiteindelijk wel de o/p gelezen
Die had ik al gelezen hoor, maar ik denk ik zal nog een uitleggen waarom ik dat vind
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar 1 keer in het jaar de transfermarkt open, dat is toch bizar?
Is het dan niet bizar dat je na de winterstop tegen een ander team van een bepaalde club speelt dan voor de winterstop?
  maandag 21 januari 2008 @ 22:00:12 #24
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_56209614
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Alleen moet er dan een uitzondering worden gemaakt als een speler zwaar geblesseerd raakt op een positie waarvoor intern weinig vervangers te vinden zijn.
Dat is in eerste instantie ook waar de wintertransfer periode voor bedoelt was...ooit..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 januari 2008 @ 22:02:05 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56209653
Ik vind het voorbeeld van Twente trouwens niet zo goed, die waren vorig jaar maar wat blij dat ze Aisatti konden huren in de winter
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')