quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:31 schreef Litpho het volgende:
[..]Dat kan ik niet hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brutal. Fucking. Metal.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]praat niet zo moeilijk
![]()
Powerchords FTW
quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:31 schreef Litpho het volgende:
[..]Op de een of andere manier vind ik die niet zo mooi klinkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ik vind 133000 anders héél raarquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Powerchords zijn voor watjes. In échte muziek zit ten minste één raar akkoord.
Daarom zijn powerchords ook zo geweldigquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Powerchords zijn voor watjes. In échte muziek zit ten minste één raar akkoord.
Geniaal antwoordquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarom zijn powerchords ook zo geweldig. Bijna elk ander akkoord is dan automatisch raar
.
Met jou kan ik pratenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]Ik vind niks lekkerder dan gewoon powerchords, goed veel gain, in combinatie met m'n Heavy Metal pedaal
Dat maakt niet uit, men wilde een makkelijk akkoord en als je maar je best doet heeft elk beestje een naampjequote:Op woensdag 23 januari 2008 15:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik die niet zo mooi klinken.
Jep, daarom speel ik de rare akkoorden dan ook niet, nergens voor nodigquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarom zijn powerchords ook zo geweldig. Bijna elk ander akkoord is dan automatisch raar
.
Een B/E7?quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:37 schreef Dribbel_ het volgende:
7
8
7
9
x
x
Is het moeilijkste akkoord wat we gebruiken in onze muziek
Op een gegeven moment ga je de uitdaging toch wel opzoekenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:38 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Jep, daarom speel ik de rare akkoorden dan ook niet, nergens voor nodig
Dat geloof ik wel ja.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:43 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ga je de uitdaging toch wel opzoeken
E7/B. Als je met alle geweld er een slash chord van wil maken, ik heb hem ook wel als E7 gezien.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
E7/B. Als je met alle geweld er een slash chord van wil maken, ik heb hem ook wel als E7 gezien.
Andere Slash. Alhoewel iedereen die grap moet maken, dat hoort erbijquote:
Was mijn theoriekennis even aan het testenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
E7/B. Als je met alle geweld er een slash chord van wil maken, ik heb hem ook wel als E7 gezien.
qft!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja.
En niet doorvertellen hoor, maar ben zelfs wat toonladder dingen aan het oefenen
Daaromquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andere Slash. Alhoewel iedereen die grap moet maken, dat hoort erbij.
quote:
Ohoh! Slet!quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel ja.
En niet doorvertellen hoor, maar ben zelfs wat toonladder dingen aan het oefenen
Ja, dat het celestions worden was ik al uit, maar of het nou de G12H, G12M, G12T of een combi van de 1e 2 gaat worden, daar ben ik nog niet uit. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de G12T. De andere 2 vind ik bij veel distortion met humbuckers te modderig klinken maar met single coils klinken de G12H's weer beter.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:03 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Kijk aan
Paar leuke Celestions ofzo
voor me twin kom ik op zo'n 250 euro uit...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:08 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel kost het gemiddeld om de buizen te vervangen?
Hou je mondquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:30 schreef Dribbel_ het volgende:
Ohdan kan ik bij m'n ouders in de tuin gaan zitten en beetje luisteren
ownee
wacht..
..
Iron maiden is kut
':')
Maar je voortrapbuizen hoef je lang niet zo vaak te vervangen, dus dat valt lager uitquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
voor me twin kom ik op zo'n 250 euro uit...
4 X 6L6
2 X 12AX7A
5 X 12AX7WA
1 X 12AT7
dat zijn een hoop buizenquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
4 X 6L6
2 X 12AX7A
5 X 12AX7WA
1 X 12AT7
59 euroquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
16 Augustus... TT Assen.... IRON MAIDEN!!!
http://www.mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1368
zaterdag meteen een kaartje kopen
Wawawiewaquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
4 X 6L6
2 X 12AX7A
5 X 12AX7WA
1 X 12AT7
Ik heb er 7 inzittenquote:Op woensdag 23 januari 2008 18:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wawawiewa.
Maar goed, da's dan ook een flinke versterker. Bij een buizenversterker van 6/700 euro zal dat wel ietsje lager uitvallen.
Goed bezig jongenquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb er 7 inzittenMaar 4 voor eidnversterker die voroversterker hoef je al helemaal niet snel te vervangen. Dus dat loopt wel los
[ afbeelding ]![]()
![]()
het fotode logo
punkers
Whehe... daar stonden we 23 november jl! Leuke tent maar het is een jeugdsoos waar de max. leeftijd 23 jaar is... ik mag niet meerquote:Op woensdag 23 januari 2008 19:25 schreef imported_sphinx het volgende:
Hey, lang niet geweest hierIk kom toch maar even melden dat ik vrijdag eindelijk mn eerste gig heb
www.metalmeeting.nl Tis in de Sjem in Malden (bij Nijmegen) en de entree is gratis. Dus als je toevallig in de buurt bent en je hebt zin in wat gezellige takkeherrie, wip even langs zou ik zeggen.
[ afbeelding ]
Nee. en ja. ..We doen et deze keer zonder drummer, helaas, maar et moet dan maar. Maar we hebben wel contact met een drummer die we aldaar gaan ontmoeten en dan zullen we zien of hij zich bij ons aansluitquote:
Okeequote:Op woensdag 23 januari 2008 20:42 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Nee. en ja. ..We doen et deze keer zonder drummer, helaas, maar et moet dan maar. Maar we hebben wel contact met een drummer die we aldaar gaan ontmoeten en dan zullen we zien of hij zich bij ons aansluitHoudt in iedergeval wel in dat de drums superstrak zijn voor een eerste gig
Nou ja, als het goed is klinkt het net zoals een gewoon drumstel. Maar hoe het uit de speakers komt via de laptop is inderdaad nog afwachten. Waarom hebben we ook geen drummer zoals normale bandsquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:49 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okeebenieuwd hoe zoiets klinkt dan
Geen gezeik met vervelende drummer ja
![]()
Alleen dan hopen dat je geen technische storing hebt dat de zooi vastloopt![]()
Succes in ieder geval
(foto's volgen later)
quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:42 schreef Good-for-nothing het volgende:
Nou, het is dan toch gebeurd: ik heb de net de London City Comet opgehaald. Heb hem even kunnen testen, en hij voelde robuust aan en speelde lekker. Fijn gitaartje dus [ afbeelding ](foto's volgen later)
Emin7/B.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wel als je met de amps die drummer niet kunt overstemmen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:16 schreef imported_sphinx het volgende:
voordeel is wel dat we altijd kunnen oefenen met vrij laag volume, maar met een drummer zit je toch in een oefenruimte waar dat geen zak uitmaakt.
Onze amps gaan wel hard genoeg. Met een 4x12" cab eronder durf ik em niet veel harder dan 2 te zetten in een kleine ruimte. En we hebben al eens met een drummer gespeeld.. zonder enig zinvol resultaat.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wel als je met de amps die drummer niet kunt overstemmen..
Dit kon pas toen een van onze gitaristen zijn Marshall halfstack kocht en meenam om te testen. Toen blies hij de drummer van zijn druk af..
pannensetquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:11 schreef Sloggi het volgende:
Metaldrummers drummen niet, die rammen op die kuttrommels van ze.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:04 schreef SNArky het volgende:
[..]
Emin7/B.
E7/B zou xx9797 zijn geweest
quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
http://www.flabber.nl/archief/022874.php
Dan maak je em vies! je pakt maar een keukenmes!quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:19 schreef Litpho het volgende:
[..]![]()
![]()
* op zoek gaat naar een Flyin' V om Harakiri mee te plegen*
Een metaldrummer zei eens tegen mij: "als ik mijn kit had willen aaien was ik wel jazz gaan spelenquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:11 schreef Sloggi het volgende:
Metaldrummers drummen niet, die rammen op die kuttrommels van ze.
Een Dean Razorback werkt beter.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:19 schreef Litpho het volgende:
[..]![]()
![]()
* op zoek gaat naar een Flyin' V om Harakiri mee te plegen*
Een Dean die lijkt op een PRS,.. ahum... zeg niet zulke enge dingen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dat lijkt wel heel erg op PRS zeg...
Het is onzin dat metaldrummers enkel als een neanderthaler op een kit zitten te hengsten. Dat denken ze wel op het conservatorium, maar een goede metaldrummer doet dat niet. In grote lijnen hebben Metal- en jazzdrummers dezelfde insteek denk ik: zo virtuoos mogelijk spelen. Een hoop spelen ook beide muzieksoorten (of een combi van metal en fusion jazz). Metal is alleen een hardere soort muziek, dus logisch dat je harder speelt dan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:45 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je je instrument met gevoel moet bespelen, maar volgens mij doen die metaldrummers allemaal aan hardcore sm-bondage.
De truc is juist ZACHTER te spelen dan kan je namelijk veel sneller !!quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is onzin dat metaldrummers enkel als een neanderthaler op een kit zitten te hengsten. Dat denken ze wel op het conservatorium, maar een goede metaldrummer doet dat niet. In grote lijnen hebben Metal- en jazzdrummers dezelfde insteek denk ik: zo virtuoos mogelijk spelen. Een hoop spelen ook beide muzieksoorten (of een combi van metal en fusion jazz). Metal is alleen een hardere soort muziek, dus logisch dat je harder speelt dan..
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Triggers...houd op man. Je gebruikt toch ook geen MIDI-element voor je primaire gitaargeluid? Ik vind triggers echt wat voor metaldrummertjes die stoer willen dubbelbassen, maar het nog lang niet kunnen (volumeverschillen bijv) en maskeren dat met triggers. Ook hoor je weleens het argument "dat is makkelijker voor de geluidstechnicus om het geluid goed te krijgen". Rot op, die knakker moet gewoon zijn werk goed doen.
Als je niet het volume kan halen moet je gewoon beter leren spelen.. Hard meppen heeft zeker een voordeel, want je geluid wordt er anders door. Het geluid wordt voller en dat is mooi voor Metal. Net zoiets als dat Metalzangers (en dan heb ik het over clean zingende tenoren bijv) met een hoog volume zingen en niet in de mic fluisteren. Power!
.
Ga maar eens een Dean hardtail bekijken dan, die zijn behoorlijk prs-achtig, op de headstock na.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Een Dean die lijkt op een PRS,.. ahum... zeg niet zulke enge dingen.
Autotune ookquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.
het wordt niet voor niets door professionele drummers in professionele studio's gebruikt.
Autotune?quote:
Het is een keuze die je dan maakt. Er zijn ook drummers die het op een electrische kit inspelen. Maar een hoop drummers, zoals de onze, wilde per se een akoestisch geluid met alle dynamiek. Tja, dat ís idd een klote werk, maar dat hoor je uiteindelijk wel terug. Zeker gezien onze drummer een jazzy swing heeft. Als je een Derek Roddy bent merk je daar weinig van, want die drumt sowieso al machinaal. Kan me goed voorstellen dat bij bijv Death Metal je het machinaal strak wilt hebben, maar wij als Folk Metalband houden wel van een beetje 'couleur folklorique'.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Het is dus typisch wel takkewerk om fatsoenlijk geluid van die drums in je microfoons te krijgen he.
het wordt niet voor niets door professionele drummers in professionele studio's gebruikt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:11 schreef Svyatagor het volgende:
Is Nightfall hier al weer gesignaleerd?
"Auto-Tune is a proprietary audio processor created by Antares Audio Technologies for correcting pitch in vocal and instrumental performances."quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:34 schreef allsystemshalt het volgende:gna gna
Topic ombouwt tot drummerstopic
Dat is juist niet in MIDI. In MIDI is het een eitje, de truuk van Auto-Tune is dat het met reguliere audio kan (ook subtiel, mevrouw Cher).quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Auto-Tune is a proprietary audio processor created by Antares Audio Technologies for correcting pitch in vocal and instrumental performances."
Synthesizers inspelen in MIDI en het dan strak trekken is ook heel normaal..
Dat waren twee volstrekt losse opmerkingen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 01:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is juist niet in MIDI. In MIDI is het een eitje, de truuk van Auto-Tune is dat het met reguliere audio kan (ook subtiel, mevrouw Cher).
Misschien komt dit als een schok, maar er is geen moderne rock/metal cd waar GEEN triggers gebruikt zijn. Midi en samples onder drums zetten is net zo normaal als gitaarpartijen meerdere keren over elkaar leggen om het geluid dik te krijgen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:07 schreef Witchfynder het volgende:
Triggers...houd op man. Je gebruikt toch ook geen MIDI-element voor je primaire gitaargeluid? Ik vind triggers echt wat voor metaldrummertjes die stoer willen dubbelbassen, maar het nog lang niet kunnen (volumeverschillen bijv) en maskeren dat met triggers. Ook hoor je weleens het argument "dat is makkelijker voor de geluidstechnicus om het geluid goed te krijgen". Rot op, die knakker moet gewoon zijn werk goed doen.
Hier is het ook weer zo: autuotune wordt bij bijna iedere productie gebruikt, zij het wat subtieler dan op de britney-platen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat waren twee volstrekt losse opmerkingen..
En idd, dat kan. Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes..
Behind Blue Eyes van Limp Bizkit staat er, zeker vocaal, ook vol mee. U wou pre-fab, u kreeg pre-fabquote:Op donderdag 24 januari 2008 07:44 schreef Witchfynder het volgende:
Autotune is echt geweldig voor al die Britneys en andere pre-fab artiestjes..
quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:30 schreef Goover het volgende:
Bijna een jubileum nummer!
Ik zoog vandaag eens niet op gitaarles
"Je pikt het snel op, nog even en we gaan een nummertje van Muse proberen"![]()
Ondertussen zit ik in het lesboek al op 3 snaren(dus +- op de helft..)
Mja,... iets andere verhoudingen en die vogeltjes doen het 'm een beetje bij PRSquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ga maar eens een Dean hardtail bekijken dan, die zijn behoorlijk prs-achtig, op de headstock na.
Blijkbaar kan het wel leuker dus!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:08 schreef Aresdreams het volgende:
iemand die blij is met de belastingsdienst?
ja, door de belastingdienst heb ik werk!!!quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:08 schreef Aresdreams het volgende:
iemand die blij is met de belastingsdienst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |