Gewoon even kopiėren uit het vorige topic
Even een nieuw screenshot momentje van een nieuw spel dat ik gestart ben.
Het eerste passagiersstation. Hier eindigen twee lijnen, maar alreeds drie stations gebouwd en grond gekocht voor een eventueel vierde platform. Een Canadeese T12-10-4 'Selkirk' vertrekt juist, terwijl een andere aan het wachten is op perron 2.
Een andere locomotief die door het spoorbedrijf gebruikt wordt, is de 2-10-2 'Santa Fe'. Deze wordt vooral ingezet voor het goederen transport, hier te zien met 17 kleine koolwagentjes.
Hier niet volledig te zien, maar hetzelfde type locomotief wordt ook gebruikt om boomstammen te vervoeren van het bos naar de zagerij.
Terwijl je hier een lege trein ziet die terugrijdt naar het station uit de vorige screenshot. Op deze lijn rijden er momenteel zo'n 4 treinen. Eerst wou het bedrijf deze lijn geėlektrificeerd hebben om zo de nieuwe elektrische locomotieven te testen, maar deze bleken nog niet instaat te zien om zware goederentreinen te trekken. De plannen zijn voorlopig opgeborgen, maar er gaan geruchten de ronde dat er binnenkort een kort testspoor komt tussen twee kleine steden.
De eerste tramroute is ook aangelegd. Hier werd aanvankelijk gedacht om de lijn uit te breiden naar de dichtstbijzijnde stad, maar deze ligt aan de andere kant van het meer. De kosten voor de brug konden wel opgehoest worden door het bedrijf, maar men heeft afgezien van de bouw er van. Aan de andere kant van het meer zijn wel al de werken gestart om de lijn verder te trekken naar de andere stad. Het is wachten op trams die een hogere snelheid kunnen halen en meer passagiers kunnen vervoeren dan deze 'Brush Class'.
Een nieuwe stad werd aangesloten op het netwerk, hierbij is gekozen voor slechts 1 spoor verder te trekken. Als later blijkt dat er veel passagiers opstappen in deze stad wordt de verdubbeling van de lijn doorgetrokken tot in het station. In de stad is al een petitie gestart om de twee-uur dienst te vervangen voor een trein elk uur. Het bedrijf heeft het voorstel momenteel in overleg.
Op een andere plaats is een 'experimentele' tramlijn gelegd. Hier test het bedrijf prototypes van trams uit. Veel kan hier niet over gezegd worden, aangezien het goede informatie zou zijn voor de concurrenten (die toch niet in het spel zitten
).
De andere kant van de 'experimentele' tramlijn. Het onderzoek focused hem vooral op de spreiding van de trams. Hoe verhoudt de afstand van de trams zich als ze enkel tussen een zeer drukke en een zeer kalme halte rijden.
Dit laatste beeld is enkel voor de investeerders. Zo te zien hebben we elk jaar al kunnen afsluiten met een positief kassaldo, en zitten we voorlopig goed bij kas. De komende jaren gaan zware jaren worden aangezien er grote expansies op de planning staan. Zo
zouden er in de komende vijf jaar maar liefst
20 nieuwe stopplaatsen geopend worden. We zullen moeten afwachten als dit waar is, al is op sommige plaatsen wel an een bouwvergunning aangevraagd, op sommige plaatsen zijn al enkele huizen gesloopt die in de weg zouden staan voor het station dat er zou komen. De inwoners van deze huizen hebben een magere compensatie gekregen, zij mogen de komende drie jaar gratis rijden om het ganse net, maar hun station komt er misschien maar over vier jaar.
Enkduinen was bereidt om een station te laten bouwen aan de rand van de stad. Het gemeentebestuur had gehoord van de geruchten om een testlijn te bouwen met elektrische treinen en wou dan graag deze primeur van het land hebben. Het bedrijf wou het enkel als de stad meebetaalde in de bouw van het station, en zo geschiede. De gemeente betaalde 30% van de totale kosten en het bedrijf begon aan de bouw en exploitatie van de eerste geėlektrificeerde lijn. Als locomotief werd gekozen voor het prototype van de 'Z1a'. Vier passagierswagonnen van tweede klas werden tevens aangepast. De trein heeft een capaciteit van 160 reizigers en dit aantal zou voldoende moeten zijn voor de komende jaren. Als de test positief is, zal er een tweede geėlektrificeerde lijn komen. Deze zal van Purmezijlen (zie eerste screenshot) lopen naar een nog niet verbonden stad.
Volgende keer nog enkele screenshots