Mjah Alabastine maakt prima plamuren, ze hebben een aantal soorten, voor verschillende diktes. Zowel voor gaten van 1cm diep tot 1mm, en Snelplamuur (droogtijd 18˚ = 30min) en lakplamuur (als het voorwerp al gelakt of gegrond is, ook maar mm -werk). Kijken even goed op de verpakkingen van de plamuren zodat je zeker weet welke de goeie isquote:Op zondag 20 januari 2008 20:20 schreef gronk het volgende:
Nog aanraders voor plamuur?
Ja helemaal correct, als de ondergrond laag al niet goed vast zit, zal de laag die daaroverheen komt natuurlijk ook niet vast blijven zittenquote:Op maandag 21 januari 2008 10:33 schreef gronk het volgende:
Verfstripper d'r op gezet, en in tien minuten tijd heb ik een kant voor de helft kaal.
Heb nog even advies gevraagd bij de plaatselijke Echte DHZ-zaak, en die waren ook voor kaal; ook omdat de oude laag niet goed hecht en de nieuwe laag daardoor na een half jaar gaat bobbelen/barsten etc. [afbeelding]
1 2 3 4 5 6 7 8 | | \ \ \ \ | ------------------------ |
Een schuurpapiertje op een klein latje of stukje MDF lijmen. Daarmee kun je de meeste profielen weer netjes krijgen. Neem wel een goede kwaliteit schuurpapier anders blijf je plankejs maken. Als het heel erg beschadigt is kun je met een profiel schaaf een nieuw randje aanzetten.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:39 schreef gronk het volgende:
Update: deuren zijn los (oplossing: zwaardere hamer, plus zo'n dingetje waarmee je de impuls van je hamer op een klein punt kunt centreren).
Wel een paar andere problemen, ongetwijfeld bekend:
-op de deuren zitten panelen, met een paar hoekjes van een/twee mm. Zoiets ziet er ongeveer zo uit:
[ code verwijderd ]
Het kaalmaken van die kleine randjes is niet overal even goed gelukt.Oftewel, op sommige plaatsen zien de randen er ronduit bobbelig uit ipv strak recht. Hoe los je zoiets op? Creatief zijn met plamuur, nep-hout, gewoon opschuren en zien dat 't dan wel meevalt, of iets anders?
Deurlijsten moeten pas na het stucwerk gemonteerd worden. Ze dekken de overgang tussen de verschillende materialen van het hout en het gips / kalk af, die door het werken van de materialen scheurt en lelijk wordt. De lijsten die er nu op zitten kun je ook niet meer los maken zonder het stucwerk van de muur er ook af te trekken zoals je al opmerkt. Wat waarschijnlijk het netste zal zijn om met een grof schuurpapiertje de verf er af te schuren en daarna een dun latje over de overgang te plaatsen. Kies dit latje passend uit bij de lijst.quote:Twee: ik heb om de deurkozijnen deurlijsten zitten, waar 'tegenaan gestucadoord is'. Oftewel, als ik de deurlijsten ervanaf zou willen halen, dan kan ik opnieuw laten stuccen. Bij het verven van de muur ben ik hier en daar over de deurlijsten heen gegaan. Hoe krijg ik die dingen het beste geschilderd? Opschuren en dan oververven? D'r over heen gaan met de verfstripper is geen optie..
Die had ik iets eerder moeten weten (of ook niet); ik heb nu al een paar deuren in de grondverf staan. Duh. Naja, ik was toch al niet van plan om die deuren superstrak te krijgen (onbegonnen werk).quote:Op maandag 25 februari 2008 09:45 schreef tnimble het volgende:
Een schuurpapiertje op een klein latje of stukje MDF lijmen. Daarmee kun je de meeste profielen weer netjes krijgen. Neem wel een goede kwaliteit schuurpapier anders blijf je plankejs maken. Als het heel erg beschadigt is kun je met een profiel schaaf een nieuw randje aanzetten.
Ja, dat weet ik nuquote:Deurlijsten moeten pas na het stucwerk gemonteerd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |