nou, ik heb laatst ook bij mijn ouders oude keukenstoelen geschuurd en gelakt..quote:Op maandag 21 mei 2007 14:19 schreef JamesBrowny het volgende:
Waarom niet gewoon een nieuwegekocht?
Is overigens niet lullig bedoeld van me hoor, ik vraag me gewoon af waarom je die moeite doet?
Ja, dat bedoelde ik dus, zit er sentimentele waarde aan, of heb je anders vijf dezelfde stoelen en mis je er een?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:22 schreef Djarum het volgende:
[..]
nou, ik heb laatst ook bij mijn ouders oude keukenstoelen geschuurd en gelakt..
"gewoon, om de sentimentele waarde"
Waarom nieuw kopen als je het kan maken?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:19 schreef JamesBrowny het volgende:
Waarom niet gewoon een nieuwegekocht?
Is overigens niet lullig bedoeld van me hoor, ik vraag me gewoon af waarom je die moeite doet?
Prachtig woord...100 puntenquote:Op maandag 21 mei 2007 14:43 schreef SP het volgende:
[..]
Waarom nieuw kopen als je het kan maken?
Je bent een voorbeeld voor een exponent van de hedendaagse consumeringsmaatschappij.
Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:43 schreef SP het volgende:
[..]
Waarom nieuw kopen als je het kan maken?
Je bent een voorbeeld voor een exponent van de hedendaagse consumeringsmaatschappij.
En wat vond je van de fodos danquote:
ik zou het aan je uitleggen , deze stoel is van het grofvuil weggehaald, ik heb hem 20 jaar geleden met mijn opa restaureerd en daarom zit er ook emotionele waarde aan, hij koste verder alleen de beits en wat werkuren om hem te herstellenquote:Op maandag 21 mei 2007 14:47 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.
het moest er toch van komenquote:Op maandag 21 mei 2007 14:23 schreef sanger het volgende:
Het is een heel kunstwerk zo, met al die lijmklemmen![]()
En toch maar wel een topic
Gereedschap heb je nooit teveel inddquote:Op maandag 21 mei 2007 15:13 schreef Charisma het volgende:
[..]
het moest er toch van komen![]()
nu ga ik aan mijn zwenkdeur gebinnen, ook verf afhalen ed..
en nu is het droog en staat niet meer zo veel wind ...![]()
de stoelklemmen heb ik destijds gekocht omdat "lenen" veels te duur werd, tja, ze komen altijd weer te pas
en ik ben gek op gereedschap![]()
ik vind 'm anders prachtig...mooie sierlijke pootjes, lange rugleuning met subtiel snijwerk...me likequote:Op maandag 21 mei 2007 14:47 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.
Ik zei al, ik bedoelde het niet lullig, en sentimentele waarde kan ik begrijpen, ook kan ik begrijpen dat je het bv gewoon leuk vind om te doen.en, kun je er al op zitten?quote:Op maandag 21 mei 2007 15:11 schreef Charisma het volgende:
[..]
ik zou het aan je uitleggen , deze stoel is van het grofvuil weggehaald, ik heb hem 20 jaar geleden met mijn opa restaureerd en daarom zit er ook emotionele waarde aan, hij koste verder alleen de beits en wat werkuren om hem te herstellen
en hij heeft inderdaad emotionele waarde voor mij
dat jij hem lelijk vindt en zomaar een nieuwe koopt is jou mening, moet je gewoon doen. Ik wilde de stoel ook niet tonen omdat ik hem zo mooi vind maar het ging om de "klus"![]()
ik neem je je posting ook helemaal niet kwalijk joh !quote:Op maandag 21 mei 2007 15:58 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Ik zei al, ik bedoelde het niet lullig, en sentimentele waarde kan ik begrijpen, ook kan ik begrijpen dat je het bv gewoon leuk vind om te doen.en, kun je er al op zitten?
jaquote:Op maandag 21 mei 2007 21:39 schreef truttebosje het volgende:
laat je nog wel wat over voor als ik kom helpen klussen?
Warum moes die ferv ab?????quote:Op maandag 21 mei 2007 21:41 schreef Charisma het volgende:
[..]
ja
8 deuren ! moeten allemaal vand ed verf af, schuren - ontvetten weer schuren - ontvetten...weet je nog ?![]()
Dat was in de jaren 70 mode Paneel deuren werden met hardboard bekleed.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:34 schreef Charisma het volgende:
deze deur zit dus in de hal als "tussendeur" ( tochtdeur) oorspronkelijk zou het een deur moeten zijn met glas in lood maar denk dat die ooit weg is gehaald en dan werd deze neergezet
er was een aan beide kanten een plaat op gespijkert ( ca 150 spijkertjes) die heb ik afgehaald en de deur was meteen 5 kilo lichter *
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |