abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49606572
of niet?
er is een begin ....
mijn stoel was eens weer in paar delen uit elkaar gevallen en omdat ik hem al een keer gelijmt had maar het oude houdlijm er niet af heb gehaald, heeft die het niet lang volgehouden
met een heteluchtpistool ( mijn nieuwste aanschaf!) heb ik de lijm eerst verwidjerd en hem vervolgens weer in elkaar gezet
hier de fodos!

de gereedschap

en tussen door nog even een appeltaartje gebakken

hier issie alweer in de lijm

"operatie geslaagt patient leeft"
pi_49606634
Waarom niet gewoon een nieuwegekocht?

Is overigens niet lullig bedoeld van me hoor, ik vraag me gewoon af waarom je die moeite doet?
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49606758
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:19 schreef JamesBrowny het volgende:

Is overigens niet lullig bedoeld van me hoor, ik vraag me gewoon af waarom je die moeite doet?
nou, ik heb laatst ook bij mijn ouders oude keukenstoelen geschuurd en gelakt..
"gewoon, om de sentimentele waarde"
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  maandag 21 mei 2007 @ 14:23:38 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49606803
Het is een heel kunstwerk zo, met al die lijmklemmen

En toch maar wel een topic
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49606844
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:22 schreef Djarum het volgende:

[..]

nou, ik heb laatst ook bij mijn ouders oude keukenstoelen geschuurd en gelakt..
"gewoon, om de sentimentele waarde"
Ja, dat bedoelde ik dus, zit er sentimentele waarde aan, of heb je anders vijf dezelfde stoelen en mis je er een?
Omdat ie al eerder kapot is geweest.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49607237
goed geklust
(vooral die appeltaart ziet er prima uit )
en wat een verademing als je niet meer op je stoeltje wiebelt...die van ons hebben we ook al eens gedaan, en 1 is alweer aan nieuwe lijmtoe.
  maandag 21 mei 2007 @ 14:41:09 #7
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_49607440
ziet er goed uit hoor. ik heb ook nog een paar stoelen waarbij dit moet gebeuren ik heb alleen nog niet genoeg lijmklemmen (en niet genoeg tijd).

ik vraag me trouwens af of je niet beter constructielijm kunt gebruiken, ik dacht dat houtlijm niet echt goed bleef bij verbindingen waar echt kracht op komt te staan.
  maandag 21 mei 2007 @ 14:43:59 #8
17729 SP
I hate my interests
pi_49607542
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:19 schreef JamesBrowny het volgende:

Waarom nieuw kopen als je het kan maken?

Je bent een voorbeeld voor een exponent van de hedendaagse consumeringsmaatschappij.
pi_49607637
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:43 schreef SP het volgende:

[..]

Je bent een voorbeeld voor een exponent van de hedendaagse consumeringsmaatschappij.
Prachtig woord...100 punten
Wiesdebaas ..
pi_49607664
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:43 schreef SP het volgende:

[..]

Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49607846
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:17 schreef Charisma het volgende:
de gereedschap
huh?
pi_49607927
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:52 schreef rival het volgende:

[..]

huh?
En wat vond je van de fodos dan

Tsja, nu kan 'ie er in ieder geval nóg een keer vier eeuwen tegen
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_49608552
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:47 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.
ik zou het aan je uitleggen , deze stoel is van het grofvuil weggehaald, ik heb hem 20 jaar geleden met mijn opa restaureerd en daarom zit er ook emotionele waarde aan, hij koste verder alleen de beits en wat werkuren om hem te herstellen
en hij heeft inderdaad emotionele waarde voor mij
dat jij hem lelijk vindt en zomaar een nieuwe koopt is jou mening, moet je gewoon doen. Ik wilde de stoel ook niet tonen omdat ik hem zo mooi vind maar het ging om de "klus"
pi_49608638
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:23 schreef sanger het volgende:
Het is een heel kunstwerk zo, met al die lijmklemmen

En toch maar wel een topic
het moest er toch van komen
nu ga ik aan mijn zwenkdeur gebinnen, ook verf afhalen ed..
en nu is het droog en staat niet meer zo veel wind ...

de stoelklemmen heb ik destijds gekocht omdat "lenen" veels te duur werd, tja, ze komen altijd weer te pas
en ik ben gek op gereedschap
pi_49608652
dubbel ...
  maandag 21 mei 2007 @ 15:17:52 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49608786
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:13 schreef Charisma het volgende:

[..]

het moest er toch van komen
nu ga ik aan mijn zwenkdeur gebinnen, ook verf afhalen ed..
en nu is het droog en staat niet meer zo veel wind ...

de stoelklemmen heb ik destijds gekocht omdat "lenen" veels te duur werd, tja, ze komen altijd weer te pas
en ik ben gek op gereedschap
Gereedschap heb je nooit teveel indd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 21 mei 2007 @ 15:42:48 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49609697
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:47 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

ik vind 'm anders prachtig...mooie sierlijke pootjes, lange rugleuning met subtiel snijwerk...me like
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_49610317
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:11 schreef Charisma het volgende:

[..]

ik zou het aan je uitleggen , deze stoel is van het grofvuil weggehaald, ik heb hem 20 jaar geleden met mijn opa restaureerd en daarom zit er ook emotionele waarde aan, hij koste verder alleen de beits en wat werkuren om hem te herstellen
en hij heeft inderdaad emotionele waarde voor mij
dat jij hem lelijk vindt en zomaar een nieuwe koopt is jou mening, moet je gewoon doen. Ik wilde de stoel ook niet tonen omdat ik hem zo mooi vind maar het ging om de "klus"
Ik zei al, ik bedoelde het niet lullig, en sentimentele waarde kan ik begrijpen, ook kan ik begrijpen dat je het bv gewoon leuk vind om te doen.en, kun je er al op zitten?
Cut brownies in squares
Godfather of sticky food
pi_49623023
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:58 schreef JamesBrowny het volgende:

[..]

Ik zei al, ik bedoelde het niet lullig, en sentimentele waarde kan ik begrijpen, ook kan ik begrijpen dat je het bv gewoon leuk vind om te doen.en, kun je er al op zitten?
ik neem je je posting ook helemaal niet kwalijk joh !
smaken verschillen gewoon en als je niet weet wat er achter zit dan kan je uiteraard andere conclusies trekken

inmiddels ben ik al weer aan het klussen geweest , de deur is voor een deel los van de verf, ( wat een rotklus zeg - drie verflagen)

foDos komen zo - effus laden
pi_49623713
nou dan
deze deur zit dus in de hal als "tussendeur" ( tochtdeur) oorspronkelijk zou het een deur moeten zijn met glas in lood maar denk dat die ooit weg is gehaald en dan werd deze neergezet
er was een aan beide kanten een plaat op gespijkert ( ca 150 spijkertjes ) die heb ik afgehaald en de deur was meteen 5 kilo lichter .. deze moet dus uit een andere huis zijn gehaald want de andere paneeldeuren hebben een andere indeling "paneel"
enfin, hout is hout, oud is oud en de moeite waard om weer terug te brengen in oorspronkelijke staat

ik ben eerst begonnen met super-albastine, het waaide nogal hard in de tuin dus wilde ik niet alle houtsnippers rond zien vliegen
achteraf werkte de heteluchtpistool veel beter

zie hier de foDos!

ma 4 uur werk = eeeeh nee plezier

ik heb er nog deuren te gaan !! kom maar op met je schuurmaschine
pi_49623980
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:39 schreef truttebosje het volgende:
laat je nog wel wat over voor als ik kom helpen klussen?
ja
8 deuren ! moeten allemaal vand ed verf af, schuren - ontvetten weer schuren - ontvetten...weet je nog ?
pi_49624027
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:41 schreef Charisma het volgende:

[..]

ja
8 deuren ! moeten allemaal vand ed verf af, schuren - ontvetten weer schuren - ontvetten...weet je nog ?
Warum moes die ferv ab?????

Trouwens schone STUHL
pi_49624246
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:34 schreef Charisma het volgende:

deze deur zit dus in de hal als "tussendeur" ( tochtdeur) oorspronkelijk zou het een deur moeten zijn met glas in lood maar denk dat die ooit weg is gehaald en dan werd deze neergezet
er was een aan beide kanten een plaat op gespijkert ( ca 150 spijkertjes ) die heb ik afgehaald en de deur was meteen 5 kilo lichter *
Dat was in de jaren 70 mode Paneel deuren werden met hardboard bekleed.
En dan rood geel groen paars blauw of oranje geschilderd. Liefst zo fel mogelijk.
Later kwam daar weer mintkleur over.
En ja idd nu ontdekken we weer de luxe van paneeldeuren.
pi_49624566
Hier gaat iets fout, althans je haalt je werk op jehals voor niks.
Afbranden van oude verflagen doe enkel en alleen als het nodig is.
Wanneer is dat nodig: Als de verf aan het afbladderen is of als je niet meer met kleur wil lakken met je het hout wilt zien en mat blanke lak gaat werken.

Deze deur, als je die eerst met een sopje (dreft) had schoon geschrobt daarna afgedroogd en even goed laten drogen , dan had je hem bij kunnen plamuren, de plekjes. De zijkant waar de beschadigingen zitten(aan de kant van de scharnieren) mooi rond schuren. Daar wat grondverf over heen.
EN AFLAKKEN. Als je die een keer afgelakt hebt ziet hij er weer als nieuw uit.

Nu heb je een probleem. Door alles er af te halen heb je heel veel oneffenheden. die moeten allemaal na de eerste grondlaag bijgewerkt. worden. En eer je dat mooi glad (als een babybilletje) hebt ben je een paar dagen verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')