nou, ik heb laatst ook bij mijn ouders oude keukenstoelen geschuurd en gelakt..quote:Op maandag 21 mei 2007 14:19 schreef JamesBrowny het volgende:
Waarom niet gewoon een nieuwegekocht?
Is overigens niet lullig bedoeld van me hoor, ik vraag me gewoon af waarom je die moeite doet?
Ja, dat bedoelde ik dus, zit er sentimentele waarde aan, of heb je anders vijf dezelfde stoelen en mis je er een?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:22 schreef Djarum het volgende:
[..]
nou, ik heb laatst ook bij mijn ouders oude keukenstoelen geschuurd en gelakt..
"gewoon, om de sentimentele waarde"
Waarom nieuw kopen als je het kan maken?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:19 schreef JamesBrowny het volgende:
Waarom niet gewoon een nieuwegekocht?
Is overigens niet lullig bedoeld van me hoor, ik vraag me gewoon af waarom je die moeite doet?
Prachtig woord...100 puntenquote:Op maandag 21 mei 2007 14:43 schreef SP het volgende:
[..]
Waarom nieuw kopen als je het kan maken?
Je bent een voorbeeld voor een exponent van de hedendaagse consumeringsmaatschappij.
Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:43 schreef SP het volgende:
[..]
Waarom nieuw kopen als je het kan maken?
Je bent een voorbeeld voor een exponent van de hedendaagse consumeringsmaatschappij.
En wat vond je van de fodos danquote:
ik zou het aan je uitleggen , deze stoel is van het grofvuil weggehaald, ik heb hem 20 jaar geleden met mijn opa restaureerd en daarom zit er ook emotionele waarde aan, hij koste verder alleen de beits en wat werkuren om hem te herstellenquote:Op maandag 21 mei 2007 14:47 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.
het moest er toch van komenquote:Op maandag 21 mei 2007 14:23 schreef sanger het volgende:
Het is een heel kunstwerk zo, met al die lijmklemmen![]()
En toch maar wel een topic
Gereedschap heb je nooit teveel inddquote:Op maandag 21 mei 2007 15:13 schreef Charisma het volgende:
[..]
het moest er toch van komen![]()
nu ga ik aan mijn zwenkdeur gebinnen, ook verf afhalen ed..
en nu is het droog en staat niet meer zo veel wind ...![]()
de stoelklemmen heb ik destijds gekocht omdat "lenen" veels te duur werd, tja, ze komen altijd weer te pas
en ik ben gek op gereedschap![]()
ik vind 'm anders prachtig...mooie sierlijke pootjes, lange rugleuning met subtiel snijwerk...me likequote:Op maandag 21 mei 2007 14:47 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Zo kun je het zien, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen(en maar niet heb gedaan omdat ik niemand voor het hoofd wilde stoten) is dat ik het een lelijke stoel vind. Maar ja, ik zou hem dus in de eerste plaats al niet gekocht hebben, dus was ie ook niet kapot gegaan en hd ik hem ook niet hoeven maken en dus ook niet voor de keus gestaan om hem evt weg te doen.
Ik zei al, ik bedoelde het niet lullig, en sentimentele waarde kan ik begrijpen, ook kan ik begrijpen dat je het bv gewoon leuk vind om te doen.en, kun je er al op zitten?quote:Op maandag 21 mei 2007 15:11 schreef Charisma het volgende:
[..]
ik zou het aan je uitleggen , deze stoel is van het grofvuil weggehaald, ik heb hem 20 jaar geleden met mijn opa restaureerd en daarom zit er ook emotionele waarde aan, hij koste verder alleen de beits en wat werkuren om hem te herstellen
en hij heeft inderdaad emotionele waarde voor mij
dat jij hem lelijk vindt en zomaar een nieuwe koopt is jou mening, moet je gewoon doen. Ik wilde de stoel ook niet tonen omdat ik hem zo mooi vind maar het ging om de "klus"![]()
ik neem je je posting ook helemaal niet kwalijk joh !quote:Op maandag 21 mei 2007 15:58 schreef JamesBrowny het volgende:
[..]
Ik zei al, ik bedoelde het niet lullig, en sentimentele waarde kan ik begrijpen, ook kan ik begrijpen dat je het bv gewoon leuk vind om te doen.en, kun je er al op zitten?
jaquote:Op maandag 21 mei 2007 21:39 schreef truttebosje het volgende:
laat je nog wel wat over voor als ik kom helpen klussen?
Warum moes die ferv ab?????quote:Op maandag 21 mei 2007 21:41 schreef Charisma het volgende:
[..]
ja
8 deuren ! moeten allemaal vand ed verf af, schuren - ontvetten weer schuren - ontvetten...weet je nog ?![]()
Dat was in de jaren 70 mode Paneel deuren werden met hardboard bekleed.quote:Op maandag 21 mei 2007 21:34 schreef Charisma het volgende:
deze deur zit dus in de hal als "tussendeur" ( tochtdeur) oorspronkelijk zou het een deur moeten zijn met glas in lood maar denk dat die ooit weg is gehaald en dan werd deze neergezet
er was een aan beide kanten een plaat op gespijkert ( ca 150 spijkertjes) die heb ik afgehaald en de deur was meteen 5 kilo lichter *
hardboard ja zo heet dat wel... ach soms kom ik niet op de naamquote:Op maandag 21 mei 2007 21:46 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat was in de jaren 70 mode Paneel deuren werden met hardboard bekleed.
En dan rood geel groen paars blauw of oranje geschilderd. Liefst zo fel mogelijk.
Later kwam daar weer mintkleur over.
En ja idd nu ontdekken we weer de luxe van paneeldeuren.
ik hoop toch ook met je heteluch kanon?quote:Op maandag 21 mei 2007 14:17 schreef Charisma het volgende:
[afbeelding]
en tussen door nog even een appeltaartje gebakken![]()
die vraag had ik ook alquote:Op maandag 21 mei 2007 22:10 schreef Archont het volgende:
[..]
ik hoop toch ook met je heteluch kanon?
lees nu pas je verhaal - sorry stond tusseninquote:Op maandag 21 mei 2007 21:58 schreef Solingjan het volgende:
Weiter: Ook kost het je klauwen vol geld aan afbeitmiddel.Is milieuonvriendelijk. Je kunt het op je longen krijgen. Alos je een wondje hebt , levensgevaarlijk als je dat spul daar op krijgt. Je hebt troep. Waar laat je dat. En gigantisch veel werk
Die oude deuren daar zit al een mooie basis verf op. Die is sowieso al veel gladder dan die kale deur.
Nee hooguit een ander merk lijm die wat makkelijker werken dan de 'bouwmarkt' lijm op de foto.quote:Op maandag 21 mei 2007 14:41 schreef gottegottegott het volgende:
ik vraag me trouwens af of je niet beter constructielijm kunt gebruiken, ik dacht dat houtlijm niet echt goed bleef bij verbindingen waar echt kracht op komt te staan.
Ik heb altijd gelijk en als ik geen gelijk heb dan heb ik toch gelijkquote:Op maandag 21 mei 2007 22:20 schreef Charisma het volgende:
[..]
lees nu pas je verhaal - sorry stond tussenin
ik ben ook al gestopt met de beits..het afval sorteer ik in een speciale zak en deponeer dit bij giftige afvalstoffen op de vuilnis plaats in Scheveningen
dus je zegt de deuren zo laten ? nou dan kan bijna niet want als je de platen afhaald heb je sowieoso al verschil met de verflagen, drie verflagen zijn een paar millimeter dik al , dus als je dit lakt ( vooraf schuren uiteraard) dan zie je toch verschil
nu valt het opzich mee, ik heb met een borstel alles afgeveegd en als ik het nu een of twee keer schuur ( na plamuren van de gaatjes) denk ik dat het weer mooi glad wordt
ik heb al eerder een oud bed gerestaureerd en dat ging ook prima
enfin, ik zal zien of jij toch gelijk hebt, dit is pas de eerste deur en misschien doe ik het bij de rest wel anders
je mag uiteraard altijd even komen kijken![]()
attentie attentie de stoel is klaar. Concentratie op de deurenquote:Op maandag 21 mei 2007 22:34 schreef Charisma het volgende:
oeps ik wordt helemaal dizzy van je verhaal over lijm![]()
nou de stoel zit weer strak in elkaar en ik heb de gele houtlijm gebruikt idd![]()
quote:Op maandag 21 mei 2007 22:34 schreef Charisma het volgende:
nou de stoel zit weer strak in elkaar en ik heb de gele houtlijm gebruikt idd![]()
Dr. Albert Einstein wurde einmal von einem Reporter gefragt:quote:
jajajajajajaja....quote:Op maandag 21 mei 2007 22:40 schreef Solingjan het volgende:
[..]
attentie attentie de stoel is klaar. Concentratie op de deuren![]()
waar woon jij zeg ? in een hotel???quote:Op maandag 21 mei 2007 22:32 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Ik heb altijd gelijk en als ik geen gelijk heb dan heb ik toch gelijk![]()
Ik heb in huis maar 24 deuren en die heb ik totnogtoe pas 3 keer van een andere laklaag voorzien.
Mijn rechterarm is daardoor ook een keer zo dik als mijn linker. Van het schuren.
Hoe staat het er mee.quote:
haha...ik kwam op 17 uit, zonder enige inbouwkast oid.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:47 schreef AnneX het volgende:
Vier deuren dus: voordeur, meterkast, toilet en achterdeur.
wedstrijdje?
Volgens mij klopt dit niet, dat zou betekeken dat het toilet in de woonkamer of in de keuken uitkomt, en dat mag niequote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:47 schreef AnneX het volgende:
Vier deuren dus: voordeur, meterkast, toilet en achterdeur.
wedstrijdje?
ssst.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dit niet, dat zou betekeken dat het toilet in de woonkamer of in de keuken uitkomt, en dat mag nie![]()
ik denk dat hij nog hulp zoekt voor de 83 deuren die hij nog moet schuren.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:34 schreef AnneX het volgende:
Help. Zijn er mensen die een schuur fetish hebben???
Wat bedoelt SolingJan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |