Ik hield mijn hart vast toen ik de opstelling zag, en nog een keer toen de 0-1 erin lag. Gelukkig kwam het allemaal nog goed.

NEC wel weer slordig de laatste 20 minuten. Toen hadden er zo nog twee doelpunten kunnen vallen.
Ook het opportunisme in het voetbal wordt weer duidelijk; NEC tot twee weken geleden nog een rampploeg zonder ruggegraat en scorende spitsen. Nu hoor ik de commentator en interviewer tijdens de wedstrijden weer zeggen dat NEC een echt team is met een paar "beukers" op het middenveld en gevaarlijke snelle spitsen. Zelfs Been deelde die mening. Lens noemde AZ een ploeg met veel individuele klasse maar zonder mensen die de mouwen opstropen en zonder een echt collectief, "Wij (NEC) hebben dat wel"... Ja, de laatste twee weken wél ja...
NEC is (was) voor mij toch echt een ploeg met een belabberde mentaliteit en spitsen die kans op kans om zeep hielpen. Een tijdje geleden werd er zelfs door spelers (o.a. Wisgerhof) nog getwijfeld aan de kwaliteit van de selectie. Nu hoor ik Been zeggen dat NEC héél erg blij kan zijn de met een selectie zoals deze.
Goed, hele wedstrijd dus gezien en wederom zijn Sibum en El Akchaoui de helden wat mij betreft. Zeer goed aan het voetballen, zéér fel en continu storend. De rest van het team ook een dikke pluim. Zó hoor je te voetballen als je niet het beste team van de eredivisie hebt. Had dat de eerste seizoenshelft ook gedaan en we hadden in het linker rijtje gestaan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava