abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 22:58:04 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56211296
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:30 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Niet bewust in de planten, hoor. Een Spar komt er hier niet in wat mij betreft, dus het blijft bij een bloemetje . Berk is grappig, maar tikje te absurd. Misschien Den?
Jongensnamen vind ik moeilijk. Bram is mijn all-time fav, maar mijn schoonvader heet zo. Niet dat het een belemmering moet zijn maar toch.
Ik ken een Eike, is dat wat?
pi_56212374
Eike Dat vind ik zielig
Saartje
pi_56212396
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef cattie het volgende:
Marit, mijn lijstje vind ik ook wel bij Ilse passen!
Kozakken, dat is wel waar ja. Maar een meisjesnaam mag wel een beetje zacht zijn van mij.
Iemand anders nog leuke namen voor bij Ive?
Sue??
The waves you made will always be
pi_56212692
eike zou ik ook nooit doen nee.

en cattie, als ik een meisjesnaam bij ive zou moeten kiezen zou ik er niet een nemen die ook op -e eindigt. dat vind ik wat te zijïg worden. liever iets dat eindigt op ie of y of a of gewoon een medeklinker. suzy, nora, saar, liza bijvoorbeeld. of liedewij, lidwien. die laatste twee passen misschien wat beter in de zachtaardige categorie (net als ive), maar toch ook duidelijk anders genoeg.
  maandag 21 januari 2008 @ 23:47:39 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56212739
Eike is (gelukkig voor hem) een jaar of 35 en niet nu kind.
Volgens mij was 'eikel' in onze jeugd nog niet zo'n standaard woord.
pi_56213445
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:21 schreef Popples het volgende:
ik was even aan het surfen naar een meisjes naam.

kom ik op een site met unieke babynamen voor een meisje: Fanta

bah wat is het moeilijk om een leuke naam te vinden bij Renske.
Ik kende een gezin met 3 meisjes: Renske, Saskia en Lonneke
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:21:33 #157
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_56216356
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:46 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Aster voor een jóngen
Ik vind het echt 100% een meisjesnaam!
Taxus klinkt goed, is een stoere naam, goeie tip
Cactus weet ik niet zo...
Jouw namen vind ik mooi, alleen worden ze door de Hollandse uitspraak zo lelijk. Behalve Lilly dan (ook een bloem trouwens).

hehe astu
Hehe ja het is vreemd hoe je dan die associatie dan wel gelijk hebt met een jongen in dit geval, ik ken verder niemand die zo heet..
Net zoiets als de naam Sterre.. ik kende alleen meisjes die zo heten en nu opeens dan ook een jongen
En anders heb je voor een jongen ook nog een afgeleide van een bloem: Amaryldo
een jongen op het werk heet zo

Het is juist omdat ik het Engelse zoveel mooier vind dan het Nederlands.
Een ieder die de naam verdraait met zon hollandse uitspraak krijgt een klap met de mattenklopper
~I tried to be diplomatic, but mostly I just lied a lot.~
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:24:24 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56216382
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:21 schreef Elfy het volgende:

[..]

hehe astu
en anders heb je voor een jongen ook nog een afgeleide van een bloem: Amaryldo
een jongen op het werk heet zo

Het is juist omdat ik het Engelse zoveel mooier vind dan het Nederlands.
Een ieder die de naam verdraait met zon hollandse uitspraak krijgt een klap met de mattenklopper
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.

Hoe is de engelse uitspraak trouwens? Ik kom niet verder dan 'Emmarildo' en dat vind ik nauwelijks anders, laat staan mooier dan Amarildo.

En voor engelstalige kindjes kan het sowieso leuk zijn om het te verbouwen tot Armadillo.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:27:09 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56216407
Oh, stinkie had van de week ook iets grappigs op zijn werk, er is een nieuwe collega en iedereen sprak zijn naam (David) zo raar uit, met een harde 'f' en hele rare klemtoon op de laatste lettergreep.
Bleek dus dat het Dafith is.
pi_56216473
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe is de engelse uitspraak trouwens? Ik kom niet verder dan 'Emmarildo' en dat vind ik nauwelijks anders, laat staan mooier dan Amarildo.

En voor engelstalige kindjes kan het sowieso leuk zijn om het te verbouwen tot Armadillo.
Aaaaaamaryldo shalalalalalalala
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:36:55 #161
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_56216479
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja inderdaad
De naam blijft mooi alleen zou ik die inderdaad nooit aan mn kind geven.
Dan moet ik gelijk denken aan de aflevering van de Simpsons dat ze een naam zoeken voor de zoon en met bart komen omdat geen enkel zinnig pestwoord daarbij is
De Engelse uitspraak is praktisch hetzelfde als de Nederlandse in dat geval, de klemtoon komt dan alleen te liggen op de -ril-

Ik blijf bij mn eigen engelse naampjes
zie 'Hayden, aiden, colin/ lilly, raven, melody'
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:38:38 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56216493
Ik heb op z'n hollands ook de klemtoon op -ril- staan. Net als bij Amaryllis bijvoorbeeld.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:39:59 #163
203229 Elfy
Care for a cup of cloud?
pi_56216507
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb op z'n hollands ook de klemtoon op -ril- staan. Net als bij Amaryllis bijvoorbeeld.
oops true, je spreekt alleen de ril anders uit
meer als
rhil
pi_56217026
Raar is dat he dat een naam voor je gevoel al zo vast kan staan. Ik wilde al jarenlang een Emma . Echt al zo'n 15 jaar. En nu is het een hele populaire naam, dus ben ik uiteindelijk afgehaakt al blijft het echt een hele mooie naam. Toen we echter een paar kinderdagverblijven bezochten zag ik ergens op een muur met de namen van de kindjes maar liefst drie(!) Emma's staan. Het zal er misschien ook maar net aan liggen in welke streek/buurt je woont of er al veel Emma's zijn want op ons huidige KDV is er geeneen.

Uiteindelijk hebben we DE naam gevonden terwijl naar de tv zaten te kijken. Ik was nog niet zwanger en we waren er zelfs nog niet eens mee bezig om echt zwanger te worden toen er tijdens het zappen een Linde voorbij kwam in volgens mij Lingo . Mijn vriend was meteen verkocht, bij mij duurde het nog eventjes omdat ik twijfelde of het niet te 'hippie' was. Maar achteraf ben ik er nog steeds heel blij mee!

Andere meisjesnamen die ik ook leuk vond, maar die we bij een volgende toch niet meer gaan gebruiken omdat die naar mijn mening niet leuk bij Linde passen zijn: Lieke en Liza (de laatste was meteen een vernoeming naar mijn oma Elizabeth/Liesbet)
pi_56217176
Sinds mijn man en ik elkaar kennen hebben we al een meisjesnaam die een speciale betekenis voor ons heeft. Ons eerste kindje had die naam ook gekregen als het het juiste geslacht had gehad Maar nu voor het tweede kindje hebben we tóch een andere gekozen. Eigenlijk om dezelfde reden die jij aangeeft Stiemie, de populariteit. We hebben heel erg lang zitten dubben of we ons daar iets van zouden aantrekken. Zelf heb ik immers ook een naam die toen op nummer 1 stond denk ik en daar heb ik nooit last van gehad of erg gevonden. Toch voelde een populaire naam niet goed omdat het niet bij ons persoonlijk past. Ik wil altijd liever iets nét wat anders dan de rest

Linde vind ik een mooie naam en Liza zou daar in mijn ogen best wel bij passen hoor! Ik stoor me nooit zo aan dezelfde beginletters. De klank is immers verschillend, in tegenstelling tot 'Lieke'.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:47:43 #166
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56217432
Gisteren in een tijdschrift: "Griselle". Als je het schrijft gáát het nog, maar als je het uitspreekt ...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:57:45 #167
108648 cattie
lieve moeder
pi_56217612
Griezel!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:58:51 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_56217634
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:45 schreef bixister het volgende:
eike zou ik ook nooit doen nee.

en cattie, als ik een meisjesnaam bij ive zou moeten kiezen zou ik er niet een nemen die ook op -e eindigt. dat vind ik wat te zijïg worden. liever iets dat eindigt op ie of y of a of gewoon een medeklinker. suzy, nora, saar, liza bijvoorbeeld. of liedewij, lidwien. die laatste twee passen misschien wat beter in de zachtaardige categorie (net als ive), maar toch ook duidelijk anders genoeg.
Volgens mij houd ik wel van zijïg..
Al zijn Jet, Lis en Thirza ook erg leuk!
pi_56217937
Griselle, griezel.

Giselle vind ik wel mooi.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:18:39 #170
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56218008
Ik ken een Gisela. We noemen haar nog steeds Griezela
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56220027
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, stinkie had van de week ook iets grappigs op zijn werk, er is een nieuwe collega en iedereen sprak zijn naam (David) zo raar uit, met een harde 'f' en hele rare klemtoon op de laatste lettergreep.
Bleek dus dat het Dafith is.

Dusssss.
Hardloper.
IG @webkim
pi_56220373
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:20 schreef bl0emetjE het volgende:

[..]

Ik kende een gezin met 3 meisjes: Renske, Saskia en Lonneke
wel leuke namen alleen dan manlief overtuigen is moeilijk.(smaak verschillen)

we hebben nu 2 namen waarvan 1 bovenuit springt. maar wat kun je toch twijfelen over een naam of hij wel past
mama van 3 kids!
pi_56220703
Hier blijft het voorlopig bij Fons en Pol of Fons en Marie, Jet... (voor een meisje raken we er maar niet uit, allez, mijn lief niet dus...)
pi_56220888
Pol!!!!!!! Daar heb ik hier nog boekjes van liggen, die las ik als kind en mijn kids moesten dat dus ook verplicht leuk vinden

Pol is tof
Polleke
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56220936
Ik zal voor de grap ook eens wat namen van mij en mn halfbroertje en zusjes opnoemen Zijn een beetje in dezelfde categorie

Axel, Sascha, Liv, Tara en zelf heet ik Nicky
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')