Ja inderdaadquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.
Hoe is de engelse uitspraak trouwens? Ik kom niet verder dan 'Emmarildo' en dat vind ik nauwelijks anders, laat staan mooier dan Amarildo.
En voor engelstalige kindjes kan het sowieso leuk zijn om het te verbouwen tot Armadillo.![]()
oops true, je spreekt alleen de ril anders uitquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb op z'n hollands ook de klemtoon op -ril- staan. Net als bij Amaryllis bijvoorbeeld.
Volgens mij houd ik wel van zijïg..quote:Op maandag 21 januari 2008 23:45 schreef bixister het volgende:
eike zou ik ook nooit doen nee.
en cattie, als ik een meisjesnaam bij ive zou moeten kiezen zou ik er niet een nemen die ook op -e eindigt. dat vind ik wat te zijïg worden. liever iets dat eindigt op ie of y of a of gewoon een medeklinker. suzy, nora, saar, liza bijvoorbeeld. of liedewij, lidwien. die laatste twee passen misschien wat beter in de zachtaardige categorie (net als ive), maar toch ook duidelijk anders genoeg.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, stinkie had van de week ook iets grappigs op zijn werk, er is een nieuwe collega en iedereen sprak zijn naam (David) zo raar uit, met een harde 'f' en hele rare klemtoon op de laatste lettergreep.
Bleek dus dat het Dafith is.
wel leuke namenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 00:20 schreef bl0emetjE het volgende:
[..]
Ik kende een gezin met 3 meisjes: Renske, Saskia en Lonneke
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Lief he! Fons met zijn kleine broer Polleke.
Lenka.... klinkt als een dubieus oosteuropees automerkquote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:48 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij zijn ook begonnen met onze zoektocht naar namen. Niet makkelijk! En manlief en ik vinden totaal andere dingen mooi.
Gisteren op het vliegtuig was een van de airhostessen een "Lenka" vond ik heel mooi. En ik heb het ook wel voor Anne - Lotte (of Annelotte) of Margot.
Haha dat was ook het eerste waar ik aan dachtquote:
Ik vind zowel Famke als Rebecca geen leuke namenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:21 schreef bixister het volgende:
ja, eigenlijk kan gewoon alles wel bij renske.
ik vind 't echt een heel leuk rijtje!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:24 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind zowel Famke als Rebecca geen leuke namenIk dacht ik gooi er eens iets in...
Lara vind ik ook zo mooi. Droom je zo bij wegquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:24 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Misschien heb ik de naam ergens onbewust al gelezen (of iets wat er op lijkt) maar ik vind TARA ook een hele mooie meidennaam
En Thora? Vind je dat niks?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind de naam Thirza erg lief, en leukMaar hij kan echt niet met de achternaam :-/
quote:
Lara is wat liefiger en Tara wat stoerderquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Lara vind ik ook zo mooi. Droom je zo bij weg
Lenka (ook wel Lenke) is de ontzettend lieve Tsjechisch/Hongaars joodse tante van een mijner exen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Lenka.... klinkt als een dubieus oosteuropees automerk
Wat grappig dat je dat zegt Rocka, ik had precies hetzelfde gevoel bij die naamquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:54 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Lara vind ik ook zo mooi. Droom je zo bij weg
zo heet de hond van de schoonouders van een vriendin van mijquote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
Ik kwam laatst Kalle tegen in een boek, mooie jongensnaam
Lara............. zucht.......... Dr. Zhivagoquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:58 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Wat grappig dat je dat zegt Rocka, ik had precies hetzelfde gevoel bij die naam![]()
We hadden allang een andere naam met proefdruk en al tot ik ergens zag staan: 'Mijn dochter Lara..' en ik was op slag verliefd!
Ben er nog steeds erg blij mee
Dat moet je niet in België doen, stomme kalle.quote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
Betekent 'bruid' in het jiddischquote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
Volgens mij de scandinavische variant van Karel. (Wat ik trouwens ook een errug leuke naam vind.)quote:Op woensdag 23 januari 2008 06:42 schreef Belana het volgende:
die ken ikquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:59 schreef Noli. het volgende:
Ik heb ooit een huisarts gehad die Berber heet. Ik vond het altijd een hele mooie naam tot toen.
Als ze de telefoon opnam hoorde je alleen "met Brrrbrrrrr Pieksma"![]()
Heeft deze naam ook een bepaalde achtergrond? Nog noooooit van gehoord.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:52 schreef S_oepstengel het volgende:
Huld
Dan zou ik toch voor 'Juniper' gegaan zijn...quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:22 schreef S_oepstengel het volgende:
Inderdaad een jongetje dat Borre heet ja. Maar 't andere kind heet dus Maas. Achja.![]()
Enne het meisje dat Huld heet, heeft nogal zweverige ouders. De moeder gelooft heilig in hekserij en dat soort dingen en had een boek gelezen waarin een heks Huld heette geloof ik.
In het boek 'Borre en de Nachtzwarte kat' is het een hond.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn kat heet BorreHeet er echt een kind zo?
Ik ken een jongetje wat Beer heet. En of het nou door het jongetje komt... ik vind het een echt toffe naam..
Ik word echt steeds benieuwder naar die bizarre achternaam van jouquote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind de naam Thirza erg lief, en leukMaar hij kan echt niet met de achternaam :-/
Ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik word echt steeds benieuwder naar die bizarre achternaam van jou.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:46 schreef S_oepstengel het volgende:
Wel Beau dan toch Rocka? Of echt Bau?
Ik snap je vriend wel...
Dat bestaat helemaal niet. Althans, dat hoop ikquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Bau als in Baudewijn (of Boudewijn, mijn voorkeur gaat uit naar AU ipv OU)
Er bestaan anders wel Baudewijns!quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:15 schreef bixister het volgende:
rocka!Boudewijn kan in mijn ogen alleen maar met ou.
Beer ken ik ook wel als jongensnaam. uit 't boek 'de wereld van beer ligthart'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |