abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56161344

Het vorige deel: Slank de lente in #118

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_56161396
TVP
pi_56161695
Hey een nieuwe en ik wilde net wat zeggen ...

Vanmorgen ging om het onmenselijke tijdstip van 5 uur mijn wekker ... 5 minuten later stond ik buiten mijn bed . Doe ik anders nooit zo snel, maar moest nu wel ... haastig aankleden, kranten lopen, drijfnat regenen en weer 5 minuten thuis om me om te kleden, en naar het NK taekwondo. Was heel erg leuk om te zien, maar mên ik ben moe en brak nu . Wat een haastwerk allemaal zeg ...

Wel gezond gegeten! * trots is. Ik had 2 boterhammen ontbijt, en totaal 4 overdag. Vlak voor ik thuiskwam een soort dipje, 5 dropjes gehad en toen was ik weer helder. Thuis zelfgemaakt sonja bakker pizza, en 2 bolletje stratiatella (of hoe je dat schrijft) ijs . Dat laatste was enige extraatje, terwijl iedereen zichzelf volstopte met zoetigheid enzo, voel me nu wel trots . (en voel me een stuk beter dan normaal na zo'n dag, gewoonlijk ben ik spuugmisselijk van alle zooi en zoetigheid, nu voel ik me gebalanceerd. Zometeen nog een peer slachten, heb ik mijn fruit ook weer gehad.)

En nu wil ik een douche en mn bed ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56163353
teeveepee

shoarma was heeeeeeeeeeeerlijk
Ja doei.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:26:40 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56163567
Tvp. Nu hardlopen. Hopelijk is het droog (al ga ik wel harder rennen als het regent ).
Niet meer actief op Fok!
pi_56164344
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:19 schreef motorbloempje het volgende:
teeveepee

shoarma was heeeeeeeeeeeerlijk
Ik ook, nog bedankt voor de inspiratie

Ik eet het eigenlijk nooit, omdat ik er altijd teveel van eet Maar nu heb ik gewoon precies 100 gram vlees gebakken en maar 1 pitabroodje in de oven gestopt. Ik heb het broodje opengesneden en er eerst een laagje rauwkost ingedaan, dan een lepeltje knoflooksaus, dan een beetje vlees dan wat grof geneden ui, zoete paprika en verse koriander, weer een beetje saus en dit herhaald tot het broodje helemaal vol zat. Het was echt lekker!!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 22:47:16 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56165816
Zo, 12 minuten zijn ook gelukt. Wel een kortere wandelperiode tussendoor (1 min ipv 3) en dat merkte ik wel, maar ik hield het goed vol . Over 3 weken de duurloop van 20 minuten .

Nu douchen en dan naar bed. Morgen mijn verjaardag vieren in Overijssel, bij mijn broer .
Niet meer actief op Fok!
pi_56167019
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 21:58 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ook, nog bedankt voor de inspiratie

Ik eet het eigenlijk nooit, omdat ik er altijd teveel van eet Maar nu heb ik gewoon precies 100 gram vlees gebakken en maar 1 pitabroodje in de oven gestopt. Ik heb het broodje opengesneden en er eerst een laagje rauwkost ingedaan, dan een lepeltje knoflooksaus, dan een beetje vlees dan wat grof geneden ui, zoete paprika en verse koriander, weer een beetje saus en dit herhaald tot het broodje helemaal vol zat. Het was echt lekker!!
ik heb 3 broodjes op maar ze zaten niet heul vol

wij hadden met z'n tweeen 150 gram vlees ongeveer
Ja doei.
pi_56167088
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb 3 broodjes op maar ze zaten niet heul vol

wij hadden met z'n tweeen 150 gram vlees ongeveer
150 gram rauw?? Das idd dan niet zoveel! Bij mij viel er wat naast m'n broodje zo vol zat het
pi_56167151
misschien was het 175 ofzo, maar zeker niet meer, máár, ik had dus groente meegebakken dus dat schiet dan wel weer op (gelukkig schiet dat dan weer niet op met de caloriën, da's weer fijn )

en geen koekjes op bij de thee, wel maar ik heb braaf alleen 2 mokken thee gedronken

score voor vandaag:

3 mini pistoletjes om 12 uur en 3 pita broodjes zelfmaakshoarma

en een mok of 7 thee

niet veel, opzich, maar heb ik niet echt veel gedaan
Ja doei.
pi_56167312
Mijn "score":

1pistoletje
2 crackers
1 wodka
bakje japanse nootjes
pitabroodje
citroensorbetijs
3 bonbons (ik heb dat allemaal nog in huis van de kerst)
bakje ananas
pi_56167381
heb de lekkere Leffe Dubbel Champagne-fles die hier ligt weten te weerstaan

maar weet niet hoe lang dat gaat lukken.. ik denk dat die aangebroken wordt woensdag, als vriendlief ook even 2 weekjes vakantie heeft

maar, voorlopig drink ik alleen thee en water eigenlijk.. of soms een sapje, dat hebben we ook in huis, maar frisdrank hebben we sowieso niet in huis want dat drinken we gewoon niet dus da's mooi..
Ja doei.
pi_56167429
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:45 schreef motorbloempje het volgende:
heb de lekkere Leffe Dubbel Champagne-fles die hier ligt weten te weerstaan

maar weet niet hoe lang dat gaat lukken.. ik denk dat die aangebroken wordt woensdag, als vriendlief ook even 2 weekjes vakantie heeft

maar, voorlopig drink ik alleen thee en water eigenlijk.. of soms een sapje, dat hebben we ook in huis, maar frisdrank hebben we sowieso niet in huis want dat drinken we gewoon niet dus da's mooi..
O ja, over sapjes gesproken: ik had vanochtend ook nog een mix van jus met vifit-framboos. Frisdrank drink ik alleen ijskoude fanta-light; dat vind ik echt lekker en heeft 5 cal. per glas of zo.
pi_56167473
vifit met jus d'orange?

ioew

lijkt me dan..

zo maar eens kijken of ook wil ehm.. 'slapen'

truste allemaal
Ja doei.
pi_56167495
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:49 schreef motorbloempje het volgende:
vifit met jus d'orange?

ioew

lijkt me dan..

truste allemaal
Ja das lekker!

"Slaap ze"
pi_56171645
Goedemorgen allemaal
Ik ben alweer een uurtje wakker, zometeen maar weer verslagen gaan maken.
pi_56171810
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 23:49 schreef motorbloempje het volgende:

truste allemaal
TMI
Hier vanmorgen zowaar 64,2 Nuja, ik kan er niet mee zitten, heb tegen mezelf gezegd dat alles tussen de 63 en 65 prima is, dus daar houd ik me ook aan.
Het is ook niet raar trouwens na gisteren en eergisteren
pi_56171928
Maar freecell je was toch ook een tijdje ziek en je kon niet eten vanwege je tanden, toch?
dan is het ook niet gek dat je weer aankomt
  zondag 20 januari 2008 @ 10:02:34 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56172011
Morgen .

Nu aan het ontbijt (yoghurt met cruesli en glas melk ) en over een uurtje naar mijn ouders. Dan rijden we met hen mee naar mijn broer.
Dat betekent dat ik mijn lunch mis, dus ik neem even wat fruit mee in de auto. Anders heb ik bij mijn broer zo honger dat ik het appeltaartje van mijn moeder naar binnen schrok .

Taco kwam vannacht tot drie keer toe op mij liggen. Twee keer op m'n buik en één keer op m'n rug (waarbij hij z'n natte neus in m'n oor stak ). Wel heel lief spinnen natuurlijk, maar goed, op den duur wilde ik verder slapen en heb ik hem van me af geduwd .
Niet meer actief op Fok!
pi_56172032
De katten slapen bij ons in de keuken, soms vind ik dat wel jammer want kan toch wel gezellig zijn

Zondag is altijd brunch bij ons dus ik moet nog ff wachten op mijn eten, jammer genoeg
pi_56172203
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 19:23 schreef Miss_S het volgende:
Net stukjes op van verschillende soorten pizza en chocolade ijs na
Over een uurtje aan de wijn en stokbrood en dan gaan we weer normaal eten
Ik lees de afgelopen maanden wel heel erg vaak dit soort berichtjes van je, Miss S. Val je überhaupt nog wel af? Want volgens mij sta je al heel erg lang stabiel of je past het lijstje nooit meer aan. Nou ja, stabiel is ook goed natuurlijk

Gisteren heerlijke appeltaart gegeten en een gezellige verjaardag gehad Ik probeer dus meer te eten, en sindsdien ben ik meer dan een kilo afgevallen. Maf lijf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56172235
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik lees de afgelopen maanden wel heel erg vaak dit soort berichtjes van je, Miss S. Val je überhaupt nog wel af? Want volgens mij sta je al heel erg lang stabiel of je past het lijstje nooit meer aan. Nou ja, stabiel is ook goed natuurlijk

Gisteren heerlijke appeltaart gegeten en een gezellige verjaardag gehad Ik probeer dus meer te eten, en sindsdien ben ik meer dan een kilo afgevallen. Maf lijf.
Afgelopen maand was December
En nee ik val niet af ben stabiel, maar ben nu ook pas met de eerste week echt bezig en merk wel aan de centimeters dat die er wel al weer af aan het gaan zijn
Maar van wie moet ik afvallen? Ik kom niet aan, en dat is het belangrijkste
pi_56172455
Je ziet er ook gewoon heel goed uit hoor En pizza en chocoladeijs is niets mis mee, waar iets mis mee is is dat ik heel vaak 'morgen weer normaal' of woorden van gelijke strekking lees Die pizza en dat ijs moeten ook gewoon ín dat normale eetpatroon kunnen passen Alleen dan heel heel af en toe.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56172689
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:49 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet er ook gewoon heel goed uit hoor En pizza en chocoladeijs is niets mis mee, waar iets mis mee is is dat ik heel vaak 'morgen weer normaal' of woorden van gelijke strekking lees Die pizza en dat ijs moeten ook gewoon ín dat normale eetpatroon kunnen passen Alleen dan heel heel af en toe.
Ja ok, maar dan is het wel iets minder normaal
Het is niet dat ik het elke week eet, maar ik het er ook zeker geen moeite mee (behalve dat ik buikpijn aan het eind van de avond had)
pi_56173079
Vanmorgen turks brood als ontbijt . Ik ben echt zo'n sucker met turks brood, dat vind ik zo ongelooflijk heerlijk. Met 5 personen een compleet brood op (het zijn van die grote ronde broden). Heeeeerlijk . Zit wel nog steeds vol.

En mijn lijf wil niet meer afvallen. Lijkt wel alsof ik overal meer spieren krijg (valt niets te knijpen aan de zijkant van mijn buik, het is gewoon hard?), maar strakker wordt het niet , en ik val ook niet af. Kom op, ik wil die 62 nu wel eens een keer zien. Gek trouwens, als ik weinig eet blijf ik gelijk of kom ik aan ... als ik veel eet, of veel snoep, val ik af ... zou ik te weinig eten ofzo ? Of ontwikkelen mijn spieren zich beter als ik weinig eet? Ik snap er niets van.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')