Dat vraag ik me af, ik heb sterk het idee dat de commissie met haar voorlopige oordeel op het verkeerde spoor zit/zat. De waarde van de deal is namelijk juist waar Alves zelf de zaak over heeft aangespannen. Die zaak tussen Alves en AZ schijnt donderdag (morgen dus) te dienen. De zaak tussen SC Heerenveen en AZ daarentegen is meer dat AZ stelt dat alle contracten zijn getekend en SC Heerenveen gewoon moet meewerken/overschrijvingsformulier ondertekenen. SC Heerenveen is het daar niet mee eens en hangt op 2 zaken:quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:29 schreef rubbereend het volgende:
woensdag weten we in iedergeval de waarde van de deal tussen Alves & AZ.
In februari komt de Elfstedentoch immers suffiequote:Op woensdag 23 januari 2008 09:02 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Bah, dan is de Australian Open ook al afgelopen. Geen Alves-soap meer.. Wat moet ik dan met al m'n vrije tijd doen?
Oja, maar die had ik zelf al voor afgelopen vrijdag voorspeltquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:13 schreef SCH het volgende:
[..]
In februari komt de Elfstedentoch immers suffie
quote:Dunga selecteert aantal nieuwelingen
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 22 januari om 21:29
Bondscoach Dunga heeft 21 namen vrijgegeven die Brazilië zullen vertegenwoordigen tijdens een oefenduel in en tegen Ierland. De trainer lijkt de trip naar Dublin te gebruiken om een paar jonge spelers te testen, vooral met het oog op de komende Olympische Spelen. Zo zijn er aantal Kanaries die een eerste selectie achter hun naam hebben gekregen. Klik hier! Het zijn aanvallende middenvelder Thiago Neves (Fluminense), verdediger Breno (Bayern München) en doelman Renan (Internacional) waar Dunga nooit eerder zijn selectie-oog op heeft laten vallen. Daarentegen werden Afonso Alves en Heurelho Gomes genegeerd door de voormalig captain van Brazilië.
Het duel tegen de Ieren vindt op woensdag 6 februari plaats. De wedstrijd zal in Cork worden afgewerkt.
De volledige Braziliaanse selectie:
Doel: Renan (Internacional), Júlio Cesar (Internazionale)
Verdediging: Maicon (Internazionale), Rafinha (Schalke 04), Marcelo (Real Madrid), Alex (Chelsea), Luisão (Benfica), Lúcio en Breno (beiden Bayern München)
Middenveld: Hernanes (São Paulo), Lucas (Liverpool), Richarlyson (São Paulo), Josué (VfL Wolfsburg), Anderson (Manchester United), Thiago Neves (Fluminense), Júlio Baptista (Real Madrid) en Kaká (AC Milan)
Aanval: Robinho (Real Madrid), Luís Fabiano (Sevilla), Alexandre Pato (AC Milan) en Rafael Sóbis (Reak Betis)
Ik vraag me af of de uitsrpaak vandaag wel komt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:20 schreef MaxPower het volgende:
Hoe laat is de uitspraak vandaag?
quote:Alves komt naar spoedarbitragezaak
ZEIST (ANP) - Afonso Alves is donderdag in Zeist aanwezig bij de spoedarbitragezaak die de Braziliaanse spits heeft aangespannen tegen AZ. Dat maakte zijn Nederlandse advocaat Pim de Vos woensdag bekend.
,,Naast Alves komen ook zijn Braziliaanse advocaat Ribeiro en twee zaakwaarnemers naar de zitting'', aldus de Vos, die zelf ook present is met zijn zakenpartner Frans de Weger.
Op verzoek van De Vos bestaat de arbitragecommissie niet uit dezelfde personen die de zaak tussen AZ en SC Heerenveen hebben geleid. De heer Franken is voorzitter van de commissie, die verder bestaat uit de leden Anker, Nan en secretaris De Leeuw. Franken was ook voorzitter van de commissie in de zaak van Luis Suarez en FC Groningen vorig jaar.
AZ weet nog niet wie aanwezig zijn in Zeist. ,,We wachten woensdag eerst de uitslag van onze arbitragezaak tegen Heerenveen af'', aldus woordvoerder Klaas Wilting.
Alves ondertekende op 23 december een contract bij AZ. Daarop ontbreekt echter de handtekening van Ribeiro, de Braziliaanse advocaat van Alves. Het contract van Alves met AZ is daarom, volgens De Vos, niet rechtsgeldig.
,,Het belangrijkste is dat een contract altijd moet worden ondertekend door de speler zelf én een zaakwaarnemer met licentie of een advocaat. Dat zijn officiële FIFA-regels, die zijn ingesteld om spelers tegen zichzelf in bescherming te nemen. In deze zaak is dat niet gebeurd en dat wordt steeds vergeten. AZ heeft onderhandeld met zaakwaarnemers zonder licentie.''
,,Alves heeft het concept-contract ondertekend en daarna alle drie de versies meegenomen voor Ribeiro, die op dat moment in Brazilië verbleef'', zegt De Vos. ,,Alves deed dat bewust, omdat de teksten in het Engels geformuleerd waren. Die taal beheerst Alves niet. Hij wilde het Ribeiro laten bestuderen. Dat heeft hij gedaan. Op 10 januari hebben Alves en Ribeiro besloten om er vanaf te zien. Een concept-contract wordt in dit geval pas een contract als ook de handtekening van Ribeiro erop staat.''
De Vos voerde maandag in Amsterdam uitgebreid overleg met Alves en Ribeiro. ,,We hebben besloten om deze zaak aan te spannen, omdat Alves in de arbitragezaak tussen Heerenveen en AZ geen partij is. Ik heb vertrouwen in een goede afloop. In het verleden zijn er vaker van dit soort zaken geweest.''
quote:***VOETBAL******************************
**** AZ verliest arbitrage rond Alves
**De arbitragecommissie van de KNVB
heeft AZ in de zaak tegen sc Heerenveen
over de transfer van Afonso Alves in
het ongelijk gesteld.
AZ meende een rechtsgeldig contract met
de Friese club te hebben.Heerenveen was
op 30 december akkoord met AZ,maar had
wel een opschortende voorwaarde gesteld
met betrekking tot de beëindiging van
zijn lopende contract.
Volgens de arbitragecommissie is er van
een rechtsgeldig contract tussen beide
clubs geen sprake Er dient donderdag
nog een arbitragezaak van Alves tegen
AZ.De Braziliaanse spits stelt dat zijn
contract met AZ slechts een concept is
en geen definitief contract. **********
Eigenlijk niet, maar die gaat over wat anders.quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:26 schreef SCH het volgende:
Is die arbitragezaak van Alves zelf dan nog wel nodig???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |