Voelen zich denk ik nu heel wat mensen op hun pik getraptquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:29 schreef Adelante het volgende:
die "foute" hapjes uit de OP kom ik op menig feestje nog tegen anders...
Bitterballen zijn op feestjes altijd een slecht idee. Bij een vriend van me hangen de bitterballen van oud en nieuw 2006 nogsteeds aan de muurquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Een grote bowl met vruchtenpunch, plakjes leverworst, plakjes droge worst.
En voor de warme snack: bitterballen.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:38 schreef Adelante het volgende:
of een stuk ei in rookvlees gewikkeld
da's toch gewoon lekker?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:18 schreef Curiosity het volgende:
Mijn man wordt in Juni 40, ik wil dan zgn "foute "hapjes serveren.
Wat zijn nu echt hapjes uit de jaren 70, die nu eigenlijk niet meer kunnen.
Zelf had ik al bedacht, gevulde eieren, kaas met zilveruitje, knakworstjes.
Wie heeft er ook nog leuke tips en eventueel recepten.
Hehe dat hebben ze sowieso hier in Zwolle wel. Kom daar net vandaan en heb goed gelachen om die magnetronkookboeken met bruine kaft en een blij kijkende hippie op de voorkantquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:10 schreef Vork het volgende:
Je zou eventueel ook kunnen kijken bij een kringloopwinkel ofzo of ze daar tussen alle "gerechten uit de mikrogolfoven" boeken van de jaren '80 geen echte ouderwetsche half vergane kookboeken uit de jaren '70 hebben staan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
kroosjes bloemkool en stukken wortel
Hapjes:quote:Wat dronken we in de jaren ‘70…
Drankjes van toen waren o.a. 'Snor', een soort Cola met een schuimkraag. De jongeren dronken Sneeuwwitje, (bier met 7-up) later in de jaren 70 verworden tot Shandy. Rose, toen al hip, nu weer in. ‘Oud Bruin’ (bier) werd ook gedronken. Het drankje om zelf te mixen was Spoetnik. Neem een glas met 3 scheppen Suiker, scheut koffiemelk en dan overgieten met limonadesiroop (oftewel bulk) met een beetje 7-up. Verder werd ontdekt dat het Hollandse biertje niet alleen goed drinkbaar was, want ook als haar shampoo voldeed het prima!
quote:Hapjes uit de jaren 70…
In het begin van de jaren 70 maakte Nederland kennis met de 'Kiwi' en sneden we kaas in blokjes (met een uitje of stukje fruit op een cocktailprikker) Ook werd het Chinees restaurant, (wat in ieder stad of dorp in opmars was) graag bezocht.
In dat geval:quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:11 schreef Curiosity het volgende:
Ik denk dat de meeste het verkeerd begrijpen, ikzelf vind die hapjes ook niet fout, maar overal om je heen zie je op feestjes de meest luxe en extravagante hapjes.
De gewone bitterbal verdwijnt een beetje.
Ik wil juist de draak steken met al dat luxe gedoe en terug naar de basis.
Gewoon leuke, simpele maar lekkere hapjes.
Yep, toastjes met Henk de Vries waren helemaal hip in de jaren 70.quote:
Wat was dat dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:21 schreef beelz het volgende:
[..]
Yep, toastjes met Henk de Vries waren helemaal hip in de jaren 70.
Carpaccio gemaakt van Henk de Vries.quote:
Dat had ik op mijn verjaardag al, moet niet steeds hetzelfde doen tochquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:37 schreef Ps2K het volgende:
Gedroogde schapescrotum op een bedje van ruccola met een stukje tomaat
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Carpaccio gemaakt van Henk de Vries.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Carpaccio gemaakt van Henk de Vries.
dan begin je met bakjes chips en nootjes, daarna stap je over op blokjes kaas (met spul erop als je echt sjiek wil doen) en asperges met ham en augurken met salami eromheen en plakjes komkommer, daarna serveer je kipdrumstickjes of tv stickjes en gehaktballetjes.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:11 schreef Curiosity het volgende:
Ik denk dat de meeste het verkeerd begrijpen, ikzelf vind die hapjes ook niet fout, maar overal om je heen zie je op feestjes de meest luxe en extravagante hapjes.
De gewone bitterbal verdwijnt een beetje.
Ik wil juist de draak steken met al dat luxe gedoe en terug naar de basis.
Gewoon leuke, simpele maar lekkere hapjes.
vlaggetjequote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:56 schreef Tezz het volgende:
En vooral ook bij de kringloopwinkel van die oranje/groene/bruine schaaltjes kopen he! Oh ja, en overal een prikkertje met een vlaggetje insteken!
Ja en dan nog met een vork van die streepjes er in maken.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:10 schreef ennuik het volgende:
Van huzarensalade een halve bol maken, flink veel slasaus er over een een beetje paprikapoeder voor de "kleur", tomaatjes en augurkjes er naast en klaar! Bij voorkeur op een zilverkleurige schaal!
Dan moet je het wel als toetje doen natuurlijk, mosterd na de maaltijd enzulksquote:Op zondag 20 januari 2008 13:38 schreef Vork het volgende:
Ik zou ook een grote bak mosterd neerzetten. Overal kan mosterd bij
Holy crap dat heb ik vroeger in groep 3 ofzo nog gedaan als traktatie op schoolquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
oeh oeh,er schiet me iets geweldigs te binnen
een halve meloen inpakken in aluminiumfolie, grote satéprikkers volprikken met stukjes kaas, zilveruitjes en knakworstjes, en al die prikkers in die meloen steken![]()
preciesquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:00 schreef beelz het volgende:
[..]
Holy crap dat heb ik vroeger in groep 3 ofzo nog gedaan als traktatie op school
Ik heb dus eigenlijk best zin om weer zoiets te maken. Eigenlijk krijg ik enorm zin in zulke 'foute' hapjes te maken en daar een feest omheen te bouwenquote:
ik voel een meet aankomenquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:12 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik heb dus eigenlijk best zin om weer zoiets te maken. Eigenlijk krijg ik enorm zin in zulke 'foute' hapjes te maken en daar een feest omheen te bouwen
Plan de meet en ik zal er zijnquote:
Bij ons werd de meloen vervangen door een groene kool ofzo, lekker cheapo weer.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
oeh oeh,er schiet me iets geweldigs te binnen
een halve meloen inpakken in aluminiumfolie, grote satéprikkers volprikken met stukjes kaas, zilveruitjes en knakworstjes, en al die prikkers in die meloen steken![]()
Ik ookquote:
Oh mên... mijn hele Nederlandse familie serveert dat nog altijd op verjaardagen...quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef BBQ-kip het volgende:
Inclusief de "bowl", de zelfgemaakte huzarensalade uit een teil, gevulde eieren en asperges uit blik met een plakje ham eromheen
Niks mis meequote:Op maandag 28 januari 2008 04:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Oh mên... mijn hele Nederlandse familie serveert dat nog altijd op verjaardagen...![]()
Bowl, kaasblokjes, ananas, zilveruitjes, augurk met boterhamworst. Inclusief (vlaggetjes)prikkers!
Niet te vergeten het "kaasplankje" met brie, camembert en paturain en een bak melbatoastjes ernaast.
Oh ja, ook nog zalm- en eiersalade (moeders maakt het nog steeds zelf)...
Ik heb een hele foute, oer-Hollandse (maar heel lieve) familie!
maar dan wel bugles uit een doos en zonder rare smaakjesquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:12 schreef Oceanonix het volgende:
bugles met kaasspread uit een tube.........
Ik vind het best wel vreemd dat mensen dit topic zo serieus nemen, ik heb al 2 keer gezegd, dat fout tussen aanhalingstekens staat.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:22 schreef Hardrebel het volgende:
Maar wat is er FOUT aan deze dingen..
Blijft zo'n autist wel stilliggen als ie in ham gerold wordt?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:29 schreef S_oepstengel het volgende:
Gevulde tomaat
Kleine asperger gerold in een plakje ham
hahaha, idd, maar ik begrijp precies wat ts bedoeld, ik ga dr ff over nadenken!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:31 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Voelen zich denk ik nu heel wat mensen op hun pik getrapt
Oh ja bowl, veel fouter dan dat wordt het nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:56 schreef BBQ-kip het volgende:
"bowl"
*hapquote:Op maandag 28 januari 2008 12:26 schreef Taurus het volgende:
Die glazen met sigaretten zijn leuk ja![]()
Ik vind dit allemaal overigens wel degelijk 'foute' hapjes
Het is cheap en makkelijk, en nogal Hollands.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:49 schreef Unique06 het volgende:
Of het fout is geen idee maar mijn oma serveerd altijd dadels met kruidenkaas erin...
En schijnen mensen te zijn die dit lekker vinden, zelf vind ik het![]()
Maar misschien leuk onder het motto 'fout' hapje.
Dat lijkt me nu echt serieus superlekker.quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:49 schreef Unique06 het volgende:
Of het fout is geen idee maar mijn oma serveerd altijd dadels met kruidenkaas erin...
En schijnen mensen te zijn die dit lekker vinden, zelf vind ik het![]()
Maar misschien leuk onder het motto 'fout' hapje.
Okay, wat ga je in juni dan serveren?quote:Op maandag 28 januari 2008 11:38 schreef Curiosity het volgende:
Ik vind het best wel vreemd dat mensen dit topic zo serieus nemen, ik heb al 2 keer gezegd, dat fout tussen aanhalingstekens staat.
Maar de meerderheid begrijpt de insteek gelukkig wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |