Voelen zich denk ik nu heel wat mensen op hun pik getraptquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:29 schreef Adelante het volgende:
die "foute" hapjes uit de OP kom ik op menig feestje nog tegen anders...
Bitterballen zijn op feestjes altijd een slecht idee. Bij een vriend van me hangen de bitterballen van oud en nieuw 2006 nogsteeds aan de muurquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Een grote bowl met vruchtenpunch, plakjes leverworst, plakjes droge worst.
En voor de warme snack: bitterballen.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:38 schreef Adelante het volgende:
of een stuk ei in rookvlees gewikkeld
da's toch gewoon lekker?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:18 schreef Curiosity het volgende:
Mijn man wordt in Juni 40, ik wil dan zgn "foute "hapjes serveren.
Wat zijn nu echt hapjes uit de jaren 70, die nu eigenlijk niet meer kunnen.
Zelf had ik al bedacht, gevulde eieren, kaas met zilveruitje, knakworstjes.
Wie heeft er ook nog leuke tips en eventueel recepten.
Hehe dat hebben ze sowieso hier in Zwolle wel. Kom daar net vandaan en heb goed gelachen om die magnetronkookboeken met bruine kaft en een blij kijkende hippie op de voorkantquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:10 schreef Vork het volgende:
Je zou eventueel ook kunnen kijken bij een kringloopwinkel ofzo of ze daar tussen alle "gerechten uit de mikrogolfoven" boeken van de jaren '80 geen echte ouderwetsche half vergane kookboeken uit de jaren '70 hebben staan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:06 schreef -_Tommy_- het volgende:
kroosjes bloemkool en stukken wortel
Hapjes:quote:Wat dronken we in de jaren ‘70…
Drankjes van toen waren o.a. 'Snor', een soort Cola met een schuimkraag. De jongeren dronken Sneeuwwitje, (bier met 7-up) later in de jaren 70 verworden tot Shandy. Rose, toen al hip, nu weer in. ‘Oud Bruin’ (bier) werd ook gedronken. Het drankje om zelf te mixen was Spoetnik. Neem een glas met 3 scheppen Suiker, scheut koffiemelk en dan overgieten met limonadesiroop (oftewel bulk) met een beetje 7-up. Verder werd ontdekt dat het Hollandse biertje niet alleen goed drinkbaar was, want ook als haar shampoo voldeed het prima!
quote:Hapjes uit de jaren 70…
In het begin van de jaren 70 maakte Nederland kennis met de 'Kiwi' en sneden we kaas in blokjes (met een uitje of stukje fruit op een cocktailprikker) Ook werd het Chinees restaurant, (wat in ieder stad of dorp in opmars was) graag bezocht.
In dat geval:quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:11 schreef Curiosity het volgende:
Ik denk dat de meeste het verkeerd begrijpen, ikzelf vind die hapjes ook niet fout, maar overal om je heen zie je op feestjes de meest luxe en extravagante hapjes.
De gewone bitterbal verdwijnt een beetje.
Ik wil juist de draak steken met al dat luxe gedoe en terug naar de basis.
Gewoon leuke, simpele maar lekkere hapjes.
Yep, toastjes met Henk de Vries waren helemaal hip in de jaren 70.quote:
Wat was dat dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:21 schreef beelz het volgende:
[..]
Yep, toastjes met Henk de Vries waren helemaal hip in de jaren 70.
Carpaccio gemaakt van Henk de Vries.quote:
Dat had ik op mijn verjaardag al, moet niet steeds hetzelfde doen tochquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:37 schreef Ps2K het volgende:
Gedroogde schapescrotum op een bedje van ruccola met een stukje tomaat
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Carpaccio gemaakt van Henk de Vries.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:24 schreef beelz het volgende:
[..]
Carpaccio gemaakt van Henk de Vries.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |