Wat een mongool ben jij. Er zijn zelden rellen, en dan nog: dat heeft er niks mee te maken. Bij een concert waar 50.000 man komen is ook politie noodzakelijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Prima, zolang de josti's in het stadion dan maar wel daar dingen slopen en elkaar de hersens inslaan en ze met hun klauwen van de spullen in de openbare ruimte afblijven. De kans dat de gemiddelde stadionbezoeker dit kan acht ik echter vrij klein, aangezien het IQ in die groep wel erg laag ligt.
Wellicht is er bij concerten wat politie nodig om het verkeer te regelen. Daar hebben ze dan ook een speciale afdeling voor: de verkeerspolitie. Ik heb echter nog nooit politieagenten bij concerten gezien die tegen relschoppers optreden of ME'ers die bushokjesvernielers in elkaar knuppelen. Dingen die ik helaas maar al te vaak heb gezien bij voetbalwedstrijden.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:46 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat een mongool ben jij. Er zijn zelden rellen, en dan nog: dat heeft er niks mee te maken. Bij een concert waar 50.000 man komen is ook politie noodzakelijk.
Niet persoonlijk, maar ik zie ze regelmatig op tv en ik zit ook wel eens met ze in de trein. Ik moet zeggen dat ik wel eens slimmere mensen heb gezien/gehoord.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
De andere stadionbezoekers ken je wel allemaal?
Mensen die af en toe eens ongenuanceerd generaliseren moeten er zijn, zodat mensen als jij ze daarop kunnen wijzen om zich zodoende ook voor vijf minuten eens superieur te voelen.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja lekker generaliseren, dat is inderdaad een waardevolle verrijking van dit forum
Bij voetbalwedstrijden is de politie er ook hoofdzakelijk om het verkeer te regelen.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wellicht is er bij concerten wat politie nodig om het verkeer te regelen. Daar hebben ze dan ook een speciale afdeling voor: de verkeerspolitie. Ik heb echter nog nooit politieagenten bij concerten gezien die tegen relschoppers optreden of ME'ers die bushokjesvernielers in elkaar knuppelen. Dingen die ik helaas maar al te vaak heb gezien bij voetbalwedstrijden.
Je vergelijking slaat dus werkelijk nergens op; het gaat totaal mank.
Leg het nog maar eens uit; want ik kan onderstaande links niet rijmen met jouw stelling dat het hooguit een keer of 4 per jaar fout gaat:quote:Op maandag 28 januari 2008 19:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er gebeurd dus weleens wat, maar dat is hooguit een keer of 4 per jaar dat het echt misgaat en dus niet iedere week.
Dat ik dat nog moet uitleggen eigenlijk.![]()
Ik fiets elke zondag langs Galgenwaard. Vooral als FC Utrecht thuisspeelt is dat aardig irritant vanwege al die lui die op het fietspad staan. Oftewel, je hebt het wederom bij het verkeerde eind.quote:Als je nooit in een stadion komt, of uberhaupt in de buurt van een stadion zeg dan niets.![]()
Mijn uitspraken zijn gebaseerd op bovenstaande artikelen. Ik lijk beter te weten wat er speelt dan jij.quote:Het hoogste woord hebben en een uitgesproken mening hebben is allemaal prima maar zorg dan wel dat je die ergens op basseerd en weet wat er speelt.
Mijn mening vertegenwoordigen en opkomen voor de politie. Ik snap dat je het vervelend vindt als mensen andere meningen hebben dan jij, maar probeer er eens mee te leven. In andere voetbaltopics zul je me inderdaad nooit zien.quote:Als je trouwens zo'n voetbal-hater bent wat doe je dan nog in dit topic.
quote:Op maandag 28 januari 2008 19:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, maar ik zie ze regelmatig op tv en ik zit ook wel eens met ze in de trein. Ik moet zeggen dat ik wel eens slimmere mensen heb gezien/gehoord.
Ik zie ook dagelijks kut-Marokkaantjes met bondkraag rondhangen in de stadquote:Op maandag 28 januari 2008 19:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet persoonlijk, maar ik zie ze regelmatig op tv en ik zit ook wel eens met ze in de trein. Ik moet zeggen dat ik wel eens slimmere mensen heb gezien/gehoord.
Niet per definitie...quote:Op maandag 28 januari 2008 22:51 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ik zie ook dagelijks kut-Marokkaantjes met bondkraag rondhangen in de stad. Wil dat zeggen dat alle Marokkanen per definitie crimineel zijn?
Ja, en verder wordt er natuurlijk niet gegeneraliseerd in dit topic, ook vooral niet over de politiequote:Op maandag 28 januari 2008 20:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]![]()
Vooral door blijven gaan met dat generaliseren.
Even een verhaaltje of de Nederlandse politie:quote:Op maandag 28 januari 2008 23:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en verder wordt er natuurlijk niet gegeneraliseerd in dit topic, ook vooral niet over de politie![]()
Vooral door blijven gaan met eenzijdig, selectief en hypocriet commentaar leveren.
![]()
Ik ben blij dat je door hebt dat je onzin lult.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, en verder wordt er natuurlijk niet gegeneraliseerd in dit topic, ook vooral niet over de politie![]()
quote:Actievoerende politieagenten boos op FC Groningen
De sympathie voor FC Groningen heeft bij de politie in Groningen een gevoelige knauw gekregen. De reden zijn verwikkelingen in de aanloop naar vakbondsacties van de agenten vorige week woensdag bij de Euroborg. De politiebonden deelden voorafgaande aan de wedstrijd tegen NEC Nijmegen rond het stadion flyers aan het publiek uit. Aanvankelijk wilden de agenten dit in goede harmonie met FC Groningen regelen, maar de club muntte niet uit in behulpzaamheid. In kringen van het actiecomité in Groningen valt te beluisteren dat de clubleiding voortdurend barričres opwierp om de actie tot een succes te maken.
"Er waren bezwaren tegen de flyers omdat ze rotzooi rond het stadion zouden veroorzaken", zegt een van de actievoerende agenten. FC Groningen wilde eventueel accepteren dat de flyers na afloop van de wedstrijd zouden worden uitgedeeld. "Dan heeft zo’n actie geen zin. We zouden ook in een van de ruimtes van de Euroborg koffie kunnen drinken, maar ook dat ging niet door."
"FC Groningen wilde niet dat wij voor de wedstrijd de flyers uitdeelden. De mensen konden er propjes van maken en op het veld gooien. Toen was plotseling het argument dat de flyers in brand gestoken konden worden", vervolgt een lid van het actiecomité. Onder de actievoerende agenten is onbegrip en boosheid over de houding van de voetbalclub. "Ze zijn blijkbaar vergeten dat de Groninger politie al die jaren in het Oosterparkstadion mede heeft gezorgd dat wedstrijd konden worden gespeeld."
De handelwijze van FC Groningen staat in schril contrast met de ontvangst twee dagen later bij de voetbalclub Veendam. De agenten kregen alle medewerking en mochten zelfs in sponsorruimtes hun boodschap uitdragen en discussiëren met bezoekers van de wedstrijd tegen ADO Den Haag. Mocht half februari (17 februari) nog geen overeenstemming zijn bereikt over een nieuwe politie-CAO dan gaan in Groningen nu al stemmen op om de politiebegeleiding van de thuiswedstrijd tegen AZ op te schorten.
"Het is een officiële risicowedstrijd dus dan kan de burgemeester besluiten of hij een dergelijk duel wel zonder politie-inzet wil. FC Groningen heeft dat aan zichzelf te danken door zo kinderachtig te doen", verwoordt een van de actievoerders. De directie van FC Groningen was gisteren niet in de gelegenheid te reageren. Volgens woordvoerder Richard van Elsacker heeft het management van de club het te druk met alle transferperikelen. (bron: DvhN, Menno Hoexum)
10 supporters opgepakt bij Ajax- Feyenoord, dat is minder dan op een gemiddelde uitgaansavond in Amsterdamquote:Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leg het nog maar eens uit; want ik kan onderstaande links niet rijmen met jouw stelling dat het hooguit een keer of 4 per jaar fout gaat:
4 februari 2007: Ajax - Feyenoord
4 februari 2007: IJsselmeervogels - Quick Boys
22 april 2007: ADO Den Haag - FC Groningen
7 mei 2007: Huldiging Ajax
22 mei 2007: Jong Oranje - Jong Marokko
21 juli 2007: Go Ahead Eagles - Ajax
30 september 2007: Go Ahead Eagles - FC Zwolle
4 oktober 2007: Ajax - Dinamo Zagreb
23 oktober 2007: Ajax - NEC
11 november 2007: FC Den Bosch - ADO Den Haag
[..]
Over generaliseren gesproken, huilie.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:02 schreef Luni het volgende:
[..]
Even een verhaaltje of de Nederlandse politie:
Ik werk in een groot kantoorpand met 1000 man, naast ons is een pand in aanbouw, wat veel parkeeroverlast geeft in de omgeving, ze staan bij ons voor de deur, en de inrit van de parkeergarage kunnen we met moeite inkomen. We hebben meerdere malen geklaagd, komt er zo'n agentje en die zegt doodleuk dat ze niet schrijven omdat ze bang zijn dedat ze de hele bouw op der dak krijgen. Voor zulke gasten kan ik geen respect hebben hoor.
Huiliequote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:02 schreef Luni het volgende:
[..]
Even een verhaaltje of de Nederlandse politie:
Ik werk in een groot kantoorpand met 1000 man, naast ons is een pand in aanbouw, wat veel parkeeroverlast geeft in de omgeving, ze staan bij ons voor de deur, en de inrit van de parkeergarage kunnen we met moeite inkomen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over generaliseren gesproken, huilie.
Ik heb ook niet respect voor elke agent in Nederland, maar zeker wel voor degenen die voor een hongerloontje zich elke zondag moeten verweren tegen scheldende, trappende, stompende, met stenen gooiende, politiepaarden mishandelende voetbalidioten. Als ze willen staken gaan ze maar lekker hun gang, vooral tijdens voetbalwedstrijden.
In het stadion lopen praktisch geen politie, maar stewards die de orde handhaven en indien noodzakelijk treed de politie op, en wat al eerder genemd is op een gemiddelde uitgaansavonds in elke willekeurige stad is het elke week raak, in de stadions en rondom het voetbal gebeurd lang niet zo veel meer als in de 80er en 90er jaren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over generaliseren gesproken, huilie.
Ik heb ook niet respect voor elke agent in Nederland, maar zeker wel voor degenen die voor een hongerloontje zich elke zondag moeten verweren tegen scheldende, trappende, stompende, met stenen gooiende, politiepaarden mishandelende voetbalidioten. Als ze willen staken gaan ze maar lekker hun gang, vooral tijdens voetbalwedstrijden.
Hoho, hier generaliseer ik toch echt niet. Ik heb het over de rellende voetbalsupporter, niet over de mensen die gewoon naar het stadion gaan en zich gedragen. Begrijpend lezen is niet jouw sterkste punt merk ik.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ach waarom hap ik eigenlijk ook..
Ownee, laten we voor het gemak maar even de huldiging van Ajax vergeten, vorig jaar en het jaar daarvoor. Of die grote veldslag tussen Ajax en Feyenoord "fans". Ja, dat zie ik ook elke week in de stad als ik uitgaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:38 schreef Luni het volgende:
[..]
In het stadion lopen praktisch geen politie, maar stewards die de orde handhaven en indien noodzakelijk treed de politie op, en wat al eerder genemd is op een gemiddelde uitgaansavonds in elke willekeurige stad is het elke week raak, in de stadions en rondom het voetbal gebeurd lang niet zo veel meer als in de 80er en 90er jaren.
Huldiging van Feyenoord was een slagveld vele malen groter, maar het aantal mensen dat opgepakt is , want een seizoenskaart of clubcard had van Feyenoord was minimaal..................quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ownee, laten we voor het gemak maar even de huldiging van Ajax vergeten, vorig jaar en het jaar daarvoor. Of die grote veldslag tussen Ajax en Feyenoord "fans". Ja, dat zie ik ook elke week in de stad als ik uitga.
Elke zondagquote:Ik heb ook niet respect voor elke agent in Nederland, maar zeker wel voor degenen die voor een hongerloontje zich elke zondag moeten verweren tegen scheldende, trappende, stompende, met stenen gooiende, politiepaarden mishandelende voetbalidioten.
Mama mama, ze staan op het fietspad! De belhamels! Schorem!quote:Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef Nielsch het volgende:
Ik fiets elke zondag langs Galgenwaard. Vooral als FC Utrecht thuisspeelt is dat aardig irritant vanwege al die lui die op het fietspad staan. Oftewel, je hebt het wederom bij het verkeerde eind.
quote:Politieacties wedstrijden eredivisie opgeschort
LEUSDEN - De politiebonden ACP en ANPV schorten de voorgenomen politieacties die zijn gericht tegen voetbalwedstrijden uit de eredivisie op. Dat liet ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp dinsdag weten.
Deze ,,publieksonvriendelijke'' protesten zijn in de koelkast gezet, om te kijken of de bemiddelingspoging in het cao-conflict tussen politiepersoneel en minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) enig positief effect heeft. De overige acties, zoals woensdag bij de parketpolitie bij een aantal gerechtsgebouwen, gaan volgens Van de Kamp gewoon door.
(ANP)
Laten we hopen van wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:34 schreef Luni het volgende:
ajax - Feyenoord in gevaar door nieuwe politie acties
Dit weekend staan in de Eredivisie ajax - Feyenoord en Az - Psv op het programma. Deze zouden door de acties dan mogelijk worden afgelast zoals eerder gebeurde rondom ajax - Psv en Feyenoord - Az. Of de acties daadwerkelijk doorgaan is nog niet bekend
Het lukt aardig moet ik zeggenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:17 schreef Luni het volgende:
[..]
Maar met jou is toch niet normaal te discussďeren jij hebt gewoon een hekel aan voetbal en komt hier de boel opnaaien.
150% van weinig is nog nie veelquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:12 schreef Erasmusch het volgende:
Op zondag bij bv een Feyenoord-Excelsior krijgen ze 150% toch?
dan hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen, of dachten ze dat ze rijk werden als ze in zo een pak gingen lopen?quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
150% van weinig is nog nie veel
Zal de UEFA leuk vindenquote:Politie gaat met acties tot het uiterste
Door PETER GROENENDIJK en PETER DE KNEGT
De politievakbonden ACP en ANPV werken achter de schermen aan ‘keiharde acties’ als de minister eind deze week niet alsnog met een aanvaardbaar cao-bod op de proppen komt. De politie dreigt met een algehele boycot van begeleiding bij risicowedstrijden in het betaalde voetbal. Ook de inzet bij UEFA-duels blijft dan achterwege.
Verder willen de bonden assistentie weigeren bij grote publieksevenementen als zwemkampioenschappen en Koninginnedag. De bonden gaan tot het uiterste van wat wettelijk mag. ,,Onze huisadvocaten onderzoeken de juridische mogelijkheden van de acties,’’ zegt ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp.
,,Het zal er hard aan toe gaan. Of het publiek dat nou leuk vindt of niet.’’ Ook de ANPV vreest dat ‘landelijk massale acties niet zijn te voorkomen’. ,,Wij denken ook dat wij daar nu voldoende draagvlak bij het publiek voor hebben,’’ zegt Henk Jooren van de ANPV. De NPB komt morgen met de uitslag van de ledenstemming.
De ACP verwierp vorige week het eindbod van minister Ter Horst. Zij stelde een loonsverhoging van 10 procent over drie jaar in het vooruitzicht. In december ontstond veel rumoer over stakingsacties bij de politie, waardoor de voetbalwedstrijden Ajax-PSV en Feyenoord-AZ niet doorgingen.
Inderdaad, hadden ze maar een vak moeten leren.quote:Op woensdag 30 januari 2008 02:19 schreef patrickt37 het volgende:
Al dat gezeik over salaris.
quote:Wij denken ook dat wij daar nu voldoende draagvlak bij het publiek voor hebben,’’ zegt Henk Jooren van de ANPV
vind jequote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:38 schreef VoreG het volgende:
Volgens mij gaan ze nog staken als ze 100% loonsverhoging krijgen. Er ligt een uitstekend bod op tafel...
Nou Henk, dat denk ik niet.......quote:,,Het zal er hard aan toe gaan. Of het publiek de politie dat nou leuk vindt of niet.’’
Wij denken ook dat wij daar nu voldoende draagvlak bij het publiek voor hebben,’’ zegt Henk Jooren van de ANPV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |