abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61696851
ach, ik klaag sowieso niet eigenlijk.. maargoed, het zijn maar bijbaantjes.. kan ook voor een appel en een ei in de horeca gaan werken, dus dit verdient naar verhouding zeer goed én ik leer er ook nog 's wat van:)
Ja doei.
pi_61696864
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:18 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Kijk eens naar je secundaire voorwaarden.

En kijkend naar je werkervaring mag je zeker niet klagen.
Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn standaard bij de meeste grote detacheerders, en 2350 bruto met 2 jaar ervaring is niet weinig, maar ik denk dat hij meer kan krijgen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61696906
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:27 schreef Robsterr het volgende:

[..]

Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn standaard bij de meeste grote detacheerders, en 2350 bruto met 2 jaar ervaring is niet weinig, maar ik denk dat hij meer kan krijgen.
hiervoor in de woningbouwsector (geen ICT-functie) verdiende ik zonder werkervaring 2150 bruto met 21 jaar

zorg dat je in die sector terecht komt, srsly
Ja doei.
pi_61697240
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:18 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Kijk eens naar je secundaire voorwaarden.

En kijkend naar je werkervaring mag je zeker niet klagen.
Ik klaag ook niet. Maar ik ben wel aan het rondkijken/ informeren wat andere bedrijven te bieden hebben (en daarbij sowieso niet kijkend naar alleen de salaris. Bij mijn huidige bedrijf heb ik wel een groeiplan met promotiemomenten (mits doelen behaald), dus ik kan ongeveer wel schatten waar ik over een jaarte of 3-5 sta.

Met de promotie krijg je ook een aantal voordelen, zoals winstuitkering, persoonlijk bonus, grotere auto ed.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:03:06 #205
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_61697577
zie dat je ook tester bent, waar? (PM lukte niet, is dat soms stuk?)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_61698405
Leeftijd: 29
Opleiding: Bedrijfskundige informatica (HBO)
Werkervaring: 2,5 jaar, bij deze werkgever 1 maand
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 14,nogwat
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: veel cursussen, tijd voor tijd, extra bijdrage ziektekostenverzekering
Werkweek: 24 uur
Maand salaris (bruto): 1480 bruto, 1200 netto
Ik klaag niet. Heb heel leuk werk, en lekker dicht bij huis, en goed te combineren met de opvoeding van mijn dochter

[ Bericht 0% gewijzigd door Arizona op 17-09-2008 11:46:42 ]
pi_61698724
quote:
Op woensdag 17 september 2008 08:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als je de volgende keer nou eens NUCHTER gaat reageren? Aan de andere kant, je bent zo wel vermakelijk.
Als je jezelf verhuurt voor een uurtarief van zeg 100/uur zit je op ruim 150k / jaar. Daar zit dan natuurlijk wel alles in: vakantie, auto, pensioen, verzekeringen, laptop ...
Ik denk dat velen van jullie die voor detacheerders werken daardoor behoorlijk uitgebuit worden. Nou zal een junior niet voor 100/uur verhuurd kunnen worden, maar minder dan zeg 50/uur lijkt me sterk.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_61698896
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:52 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Als je jezelf verhuurt voor een uurtarief van zeg 100/uur zit je op ruim 150k / jaar. Daar zit dan natuurlijk wel alles in: vakantie, auto, pensioen, verzekeringen, laptop ...
Ik denk dat velen van jullie die voor detacheerders werken daardoor behoorlijk uitgebuit worden. Nou zal een junior niet voor 100/uur verhuurd kunnen worden, maar minder dan zeg 50/uur lijkt me sterk.
Daar heb je op zich wel gelijk in. Ik ben zelf in de toekomst ook van plan om mijzelf te verhuren. Maar is het neit handiger om eerst je kennis in een specifiek vakgebied uit te diepen, contacten op te bouwen ed binnen een degelijke detacheringsbureau?

Eventueel nadat je jezelf voldoende hebt ontwikkeld, dan pas te denken aan een freelance leven?
pi_61699181
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:59 schreef OGUZHAN_NL het volgende:

[..]

Daar heb je op zich wel gelijk in. Ik ben zelf in de toekomst ook van plan om mijzelf te verhuren. Maar is het neit handiger om eerst je kennis in een specifiek vakgebied uit te diepen, contacten op te bouwen ed binnen een degelijke detacheringsbureau?

Eventueel nadat je jezelf voldoende hebt ontwikkeld, dan pas te denken aan een freelance leven?
Lijkt me inderdaad heel verstandig. Je hebt namelijk helemaal niets om op terug te vallen en dat heb je in het geval van een detacheringsbureau wel. Tevens hebben die voldoende reserves om onverwachte zaken op te kunnen vangen. Het is niet zo zwart-wit als: ik verhuur mij vandaag en dan krijg ik vanzelf meer geld, de rest verandert niet.
Don't let my username fool you...
  woensdag 17 september 2008 @ 12:29:12 #210
153506 Captain_Fabulous
pi_61699500
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:52 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Een programeur, dba, systeembeheerder of tester die 100 per uur kan vragen, komt niet zoveel voor. Dat likt alleen de mensen die heel goed zijn in iets waar veel meer vraag naar is dan aanbod (dus nog meer dan in het het algemene tekort binnen de IT). Dus totdat jij aannemelijk kan maken dat dit jouw wel lukt, ga ik ervan uit dat je nog niet helemaal de uurtarieven kent. Juniors kosten in sommige gevallen maar 40 Euro per uur toen ik het laatst de tarieven eens naging trouwens...komt ook vaak omdat de detacheerders die goedkoop wegzetten zodat ze tenminste werkervaring krijgen! Dan kun je er later beter op verdienen namelijk
Je wordt bij een detacheerder best wel een beetje uitgebuit, maar zo erg als jij het nu maakt niet hoor.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:40:54 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_61699784
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Een programeur, dba, systeembeheerder of tester die 100 per uur kan vragen, komt niet zoveel voor. Dat likt alleen de mensen die heel goed zijn in iets waar veel meer vraag naar is dan aanbod (dus nog meer dan in het het algemene tekort binnen de IT). Dus totdat jij aannemelijk kan maken dat dit jouw wel lukt, ga ik ervan uit dat je nog niet helemaal de uurtarieven kent. Juniors kosten in sommige gevallen maar 40 Euro per uur toen ik het laatst de tarieven eens naging trouwens...komt ook vaak omdat de detacheerders die goedkoop wegzetten zodat ze tenminste werkervaring krijgen! Dan kun je er later beter op verdienen namelijk
Je wordt bij een detacheerder best wel een beetje uitgebuit, maar zo erg als jij het nu maakt niet hoor.
een externe SAPper met 4 jaar werkervaring kost al gauw 120/130 euro per uur hoor...
Bij een detacheringsclub dus.
  woensdag 17 september 2008 @ 12:48:21 #212
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_61699954
Leeftijd: 41
Opleiding: MAVO met daarnaast certificaten voor VNA, ITIL en binnenkort Prince2
Werkervaring: 4 jaar ict, rest onbelangrijk
Werkgever: leasemaatschappij
Huidige functie: 1e lijn service support medewerker (maar ietsmeer senior dan tegenwoordig)
Laptop: nee
Vakantiegeld:ja 8% (is wettelijk dus diegene die dat in een andere post een 13e maand noemde is niet correct)
Vakantiedagen: 28 (nu al ouwe l*lledagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 10% bonus over het totale jaarinkomen
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioenregeling + diverse andere aanbiedingen zoals fietsproject, vakantie's)
Werkweek: net van 40 naar 38 gegaan en het gaat naar 36
Maand salaris(bruto): 2487

Ook zag ik een reactie over voor jezelf werken ipv detachering, die persoon vergeet even dat je nog belasting daarvan moet betalen en alle andere kosten die dubbel zoveel zijn als dat je voor een 'werkgever' zou werken. Je werkgever betaald immers mee aan jouw belastingbijdrage (WAO, WIA en weet ik veel welke belasting er elke maand weer af gaat)
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 17 september 2008 @ 12:51:12 #213
153506 Captain_Fabulous
pi_61699999
SAP is dan ook het duurste wat er op het moment is naar ik weet....ik zal eens even monsterboarden op wat algemenere functies en uurtarieven scannen, ben vandaag toch thuis.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:07:13 #214
153506 Captain_Fabulous
pi_61700304
Een indicatie, gemiddelde tarieven freelance programmeurs, gemeten in 2003

Een beginnende freelancer berekent tarieven tussen de 30 en 45 euro per uur. Een ervaren freelancer berekent tarieven tussen de 45 en 60. Een zeer ervaren freelancer berekent tarieven tussen de 60 en 85 euro. De afgelopen 2 jaren staan de tarieven echter onder druk, omdat de budgetten van de inhurende bedrijven ook onder druk staan. De categorie zeer ervaren freelancers ondervinden daardoor veel concurrentie van de groep beginnende en ervaren freelancers. Noodgedwongen neemt deze groep genoegen met een lager uurtarief om te concurreren. Een klein deel (minder dan de helft) gaat niet mee met de lagere uurtarieven omdat ze bijvoorbeeld een sterk / trouw klantennetwerk hebben opgebouwd en geen problemen hebben om aan werk te komen.

Een paar jaar oud maar ga er niet van uit dat de tarieven in 5 jaar verdubbeld zijn, maar kijk nog wat verder.
pi_61712611
In mijn meest recente klus werd er ¤79,- voor mij betaald, als junior-testcoordinator, en in de klus ervoor ¤69,- als senior tester. Als freelancer onderhandel je daar een tientje bij en draag je ¤15,- af aan koppelbazen. En dit is in het noorden des lands, in het westen moet meer te halen zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_61712812
Ik als feitelijke junior in een tak die niet denderend loopt (BI) wordt ook voor 85-100 weggezet.

Ligt ook net aan het type klant, bij een bank of verzekeraar vinden ze tegenwoordig 50 euro al duur, en bij de overheid kan je zo 100 vragen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
pi_61714852
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
zie dat je ook tester bent, waar? (PM lukte niet, is dat soms stuk?)
Psst (spam ): Softwaretesters verenigt u
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 18 september 2008 @ 02:25:32 #218
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_61722595
ik snap niet dat ik als MBO'er meer verdien dan mensen met een HBO opleiding.

MBO - ICT NIV 3
25 jaar
3 jaar werkervaring - ICT helpdesk intern
2200 Bruto per maand

En nog ben ik niet tevreden.
Binnenkort nieuwe contract besprekingen
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_61724669
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:25 schreef VinnieJones het volgende:

MBO - ICT NIV 3
25 jaar
2200 Bruto per maand

3 jaar werkervaring -> 2200 euro

een hbo'er met 0 jaar verdient ook makkelijk 2200

Hoe kom je erbij dat je meer verdiend dan mensen met een HBO opleiding?
Jan met de Pet
Van de petterflet
pi_61724699
quote:
Op donderdag 18 september 2008 02:25 schreef VinnieJones het volgende:

MBO - ICT NIV 3
25 jaar
2200 Bruto per maand

Ik weet niet hoor, maar tegenwoordig starten de HBO-ers al op 2200, over het algemeen.
  donderdag 18 september 2008 @ 11:56:27 #221
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_61727648
Ik zag hier een paar HBO ers voorbij flitsen die ook rond de 2000-2400 verdienen. Dat vind ik wat aan de magere kant.
Daarnaast zie ik ook in mijn omgeving HBO ers (wel beginnende werkers) voor 2000 bruto werken..

Als ik mijn HBO (duaal) af heb ( 3 years to go) begin ik pas te praten als het bedrag 3k of hoger is. Maar goed tot die tijd heb ik ook weer 6 jaar werkervaring .
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_61728754
Leeftijd: 30
Opleiding: MBO TI / HBO BI
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Logica
Huidige functie: Competence lead (semi management)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
GSM: Declareren
Auto: ja / 700 pm
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Ziektekosten (+partner) opleidingsbudget,
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 5600,- + E90,- netto onkostenvergoeding

Goodbye Logica!!!!!!
  donderdag 18 september 2008 @ 13:26:09 #223
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_61729781
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:41 schreef goldrushed2 het volgende:
Leeftijd: 30
Opleiding: MBO TI / HBO BI
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Logica
Huidige functie: Competence lead (semi management)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
GSM: Declareren
Auto: ja / 700 pm
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Ziektekosten (+partner) opleidingsbudget,
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 5600,- + E90,- netto onkostenvergoeding

Goodbye Logica!!!!!!
holy shit.

pm?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 18 september 2008 @ 14:13:51 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_61731021
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:56 schreef VinnieJones het volgende:
Als ik mijn HBO (duaal) af heb ( 3 years to go) begin ik pas te praten als het bedrag 3k of hoger is. Maar goed tot die tijd heb ik ook weer 6 jaar werkervaring .
6 jaar werkervaring is al aardig wat, is daarom ook niet te vergelijken met HBO-ers zonder werkervaring die gewoon onderaan de ladder beginnen. Jij zal een aantal stappen overslaan en met een hoger basissalaris beginnen
pi_61733891
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:26 schreef avotar het volgende:

[..]

holy shit.

pm?
Yup, en er is nog plaats voor goede mensen ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')