Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn standaard bij de meeste grote detacheerders, en 2350 bruto met 2 jaar ervaring is niet weinig, maar ik denk dat hij meer kan krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:18 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Kijk eens naar je secundaire voorwaarden.
En kijkend naar je werkervaring mag je zeker niet klagen.
hiervoor in de woningbouwsector (geen ICT-functie) verdiende ik zonder werkervaring 2150 bruto met 21 jaarquote:Op woensdag 17 september 2008 10:27 schreef Robsterr het volgende:
[..]
Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn standaard bij de meeste grote detacheerders, en 2350 bruto met 2 jaar ervaring is niet weinig, maar ik denk dat hij meer kan krijgen.
Ik klaag ook niet. Maar ik ben wel aan het rondkijken/ informeren wat andere bedrijven te bieden hebben (en daarbij sowieso niet kijkend naar alleen de salaris. Bij mijn huidige bedrijf heb ik wel een groeiplan met promotiemomenten (mits doelen behaald), dus ik kan ongeveer wel schatten waar ik over een jaarte of 3-5 sta.quote:Op woensdag 17 september 2008 10:18 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Kijk eens naar je secundaire voorwaarden.
En kijkend naar je werkervaring mag je zeker niet klagen.
Als je jezelf verhuurt voor een uurtarief van zeg 100/uur zit je op ruim 150k / jaar. Daar zit dan natuurlijk wel alles in: vakantie, auto, pensioen, verzekeringen, laptop ...quote:Op woensdag 17 september 2008 08:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als je de volgende keer nou eens NUCHTER gaat reageren? Aan de andere kant, je bent zo wel vermakelijk.
Daar heb je op zich wel gelijk in. Ik ben zelf in de toekomst ook van plan om mijzelf te verhuren. Maar is het neit handiger om eerst je kennis in een specifiek vakgebied uit te diepen, contacten op te bouwen ed binnen een degelijke detacheringsbureau?quote:Op woensdag 17 september 2008 11:52 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Als je jezelf verhuurt voor een uurtarief van zeg 100/uur zit je op ruim 150k / jaar. Daar zit dan natuurlijk wel alles in: vakantie, auto, pensioen, verzekeringen, laptop ...
Ik denk dat velen van jullie die voor detacheerders werken daardoor behoorlijk uitgebuit worden. Nou zal een junior niet voor 100/uur verhuurd kunnen worden, maar minder dan zeg 50/uur lijkt me sterk.
Lijkt me inderdaad heel verstandig. Je hebt namelijk helemaal niets om op terug te vallen en dat heb je in het geval van een detacheringsbureau wel. Tevens hebben die voldoende reserves om onverwachte zaken op te kunnen vangen. Het is niet zo zwart-wit als: ik verhuur mij vandaag en dan krijg ik vanzelf meer geld, de rest verandert niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:59 schreef OGUZHAN_NL het volgende:
[..]
Daar heb je op zich wel gelijk in. Ik ben zelf in de toekomst ook van plan om mijzelf te verhuren. Maar is het neit handiger om eerst je kennis in een specifiek vakgebied uit te diepen, contacten op te bouwen ed binnen een degelijke detacheringsbureau?
Eventueel nadat je jezelf voldoende hebt ontwikkeld, dan pas te denken aan een freelance leven?
Een programeur, dba, systeembeheerder of tester die 100 per uur kan vragen, komt niet zoveel voor. Dat likt alleen de mensen die heel goed zijn in iets waar veel meer vraag naar is dan aanbod (dus nog meer dan in het het algemene tekort binnen de IT). Dus totdat jij aannemelijk kan maken dat dit jouw wel lukt, ga ik ervan uit dat je nog niet helemaal de uurtarieven kent. Juniors kosten in sommige gevallen maar 40 Euro per uur toen ik het laatst de tarieven eens naging trouwens...komt ook vaak omdat de detacheerders die goedkoop wegzetten zodat ze tenminste werkervaring krijgen! Dan kun je er later beter op verdienen namelijkquote:Op woensdag 17 september 2008 11:52 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Als je jezelf verhuurt voor een uurtarief van zeg 100/uur zit je op ruim 150k / jaar. Daar zit dan natuurlijk wel alles in: vakantie, auto, pensioen, verzekeringen, laptop ...
Ik denk dat velen van jullie die voor detacheerders werken daardoor behoorlijk uitgebuit worden. Nou zal een junior niet voor 100/uur verhuurd kunnen worden, maar minder dan zeg 50/uur lijkt me sterk.
een externe SAPper met 4 jaar werkervaring kost al gauw 120/130 euro per uur hoor...quote:Op woensdag 17 september 2008 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Een programeur, dba, systeembeheerder of tester die 100 per uur kan vragen, komt niet zoveel voor. Dat likt alleen de mensen die heel goed zijn in iets waar veel meer vraag naar is dan aanbod (dus nog meer dan in het het algemene tekort binnen de IT). Dus totdat jij aannemelijk kan maken dat dit jouw wel lukt, ga ik ervan uit dat je nog niet helemaal de uurtarieven kent. Juniors kosten in sommige gevallen maar 40 Euro per uur toen ik het laatst de tarieven eens naging trouwens...komt ook vaak omdat de detacheerders die goedkoop wegzetten zodat ze tenminste werkervaring krijgen! Dan kun je er later beter op verdienen namelijk![]()
Je wordt bij een detacheerder best wel een beetje uitgebuit, maar zo erg als jij het nu maakt niet hoor.
Psst (spamquote:Op woensdag 17 september 2008 11:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
zie dat je ook tester bent, waar? (PM lukte niet, is dat soms stuk?)
3 jaar werkervaring -> 2200 euroquote:Op donderdag 18 september 2008 02:25 schreef VinnieJones het volgende:
ik snap niet dat ik als MBO'er meer verdien dan mensen met een HBO opleiding.![]()
MBO - ICT NIV 3
25 jaar
3 jaar werkervaring - ICT helpdesk intern
2200 Bruto per maand
En nog ben ik niet tevreden.
Binnenkort nieuwe contract besprekingen
Ik weet niet hoor, maar tegenwoordig starten de HBO-ers al op 2200, over het algemeen.quote:Op donderdag 18 september 2008 02:25 schreef VinnieJones het volgende:
ik snap niet dat ik als MBO'er meer verdien dan mensen met een HBO opleiding.![]()
MBO - ICT NIV 3
25 jaar
3 jaar werkervaring - ICT helpdesk intern
2200 Bruto per maand
En nog ben ik niet tevreden.
Binnenkort nieuwe contract besprekingen
holy shit.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:41 schreef goldrushed2 het volgende:
Leeftijd: 30
Opleiding: MBO TI / HBO BI
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Logica
Huidige functie: Competence lead (semi management)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
GSM: Declareren
Auto: ja / 700 pm
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Ziektekosten (+partner) opleidingsbudget,
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 5600,- + E90,- netto onkostenvergoeding
Goodbye Logica!!!!!!
6 jaar werkervaring is al aardig wat, is daarom ook niet te vergelijken met HBO-ers zonder werkervaring die gewoon onderaan de ladder beginnen. Jij zal een aantal stappen overslaan en met een hoger basissalaris beginnenquote:Op donderdag 18 september 2008 11:56 schreef VinnieJones het volgende:
Als ik mijn HBO (duaal) af heb ( 3 years to go)begin ik pas te praten als het bedrag 3k of hoger is. Maar goed tot die tijd heb ik ook weer 6 jaar werkervaring .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |