Tuurlijk niet, iedereen weet dat webapplicaties niet getest hoeven te wordenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:16 schreef beerten het volgende:
Versta je webapllicaties = websites ook als software?
Voeg ze toequote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mis informatie over testmethodieken, risicoanalyses, etc.
Wat doe je nu en wat lijkt je er saai aan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:07 schreef Tinkepink het volgende:
TVP. Mijn man is tester / projectleider en hij vindt dat ik me snel wat testmethodieken eigen moet maken omdat ik volgens hem de ideale tester ben. Ik heb zelf mijn twijfels overigens. Het werk lijkt mij nogal saaaai.
Ik ben geen tester, ik zou een opdracht gever kunnen zijn. Mijn afdeling test wel, maar slechts acceptatie testen. Uitgebreide risico analyses en dergelijke worden er niet gemaakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Voeg ze toe.
Ik heb er weinig over te zeggen, wat ik aan testmethodieken geleerd heb, heb ik nooit toegepast zien worden en wat ik toegepast heb zien worden zijn dermate verminkte versies van de erbij genoemde techniek dat het label een schuilvlag is. Misschien zegt dat ook wel wat.
Risicoanalyses hou ik me altijd verre van: ik schets de scenario's en de alternatieven, en zorg dat er iemand boven me zit die een testplan schrijft / de business achter de broek mag zitten.
Acceptatietesten zegt niet zoveel - er zijn een heel aantal, zeer verschillende acceptatietesten. Bedoel je de gebruikersacceptatietest?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben geen tester, ik zou een opdracht gever kunnen zijn. Mijn afdeling test wel, maar slechts acceptatie testen. Uitgebreide risico analyses en dergelijke worden er niet gemaakt.
Mijn klus was het samenvoegen van klanten & systemen van twee grote banken tot een nieuwe grote Nederlandse bankquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:29 schreef Lariekoek het volgende:
* Lariekoek meldt.
Nu bezig met het opsplitsen van een voormalig grote Nederlandse bank.
Was?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn klus was het samenvoegen van klanten & systemen van twee grote banken tot een nieuwe grote Nederlandse bank. Wat het bedrijfsleven ook uitvreet - het moet getest worden
.
functioneel en gebruikerstests. Maar de nadruk ligt op functioneel. Anyway, slechts een deel van de werkzaamheden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Acceptatietesten zegt niet zoveel - er zijn een heel aantal, zeer verschillende acceptatietesten. Bedoel je de gebruikersacceptatietest?
Als laatste opdracht heb ik een gebruikersacceptatietest gecoordineerd. Met echte gebruikers als testers - geen spoor van theoretische kennis of zelfs maar aanleg voor testen. Maar het was wel leuk. Gewoonlijk -en bij voorkeur- ben ik functioneel tester.
Tegenwoordig zeg ik wel eens gekscherend dat ik volgens de methode-Karel Appel test. "Ik rotzooi maar wat aan".quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Voeg ze toe.
Ik heb er weinig over te zeggen, wat ik aan testmethodieken geleerd heb, heb ik nooit toegepast zien worden en wat ik toegepast heb zien worden zijn dermate verminkte versies van de erbij genoemde techniek dat het label een schuilvlag is. Misschien zegt dat ook wel wat.
Ja, dat zijn dingen die ik ook altijd uitbesteed aan anderen. De meeste testers willen uiteindelijk toch testcoördinator/-manager worden, dus er is altijd wel een slachtoffer daarvoor te vinden.quote:Risicoanalyses hou ik me altijd verre van: ik schets de scenario's en de alternatieven, en zorg dat er iemand boven me zit die een testplan schrijft / de business achter de broek mag zitten.
Werk zat, klus is nog niet af, maar ik heb genoeg geld verdiend om een paar maand andere dingen te doen. Dus doe ik datquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Was?
Als jij die Belgisch-Nederlandse bank bedoelt plus die ene uit Amsterdam & Rotterdam dan is er toch nog werk zat?
Ga ik onthouden als antwoord op de JBFquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:03 schreef freako het volgende:
[..]
Tegenwoordig zeg ik wel eens gekscherend dat ik volgens de methode-Karel Appel test. "Ik rotzooi maar wat aan".
Jaquote:[..]
Ja, dat zijn dingen die ik ook altijd uitbesteed aan anderen. De meeste testers willen uiteindelijk toch testcoördinator/-manager worden, dus er is altijd wel een slachtoffer daarvoor te vinden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |