Nu mijn versie, waarin ik de vorige delen wil ontkrachten.quote:Ten eerste: Kinderen hebben geen humor. Kinderhumor is gewoon van een belabberd, zielig en betreurenswaardig niveau. En toch word je geacht mee te lachen.
Ten tweede: Ze zijn vervelend in de supermarkt. Iedereen die wel eens winkelt, heeft geen verdere uitleg nodig.
Ten derde: Kinderen zijn egocentrisch, ze beschouwen zichzelf als het middelpunt van het universum. Hebben sommige volwassenen overigens ook last van.
Punt vier: Kinderen kosten je een rib uit het lijf. Kleren waar ze om de haverklap uitgroeien en die ook nog eens van een duur merk moeten zijn, een fiets, een brommer en eigen computer. Het Nederlandse Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting rekende ooit uit dat één kind ongeveer 18% van het netto-inkomen kost, twee kinderen 26% en drie 33%.
Nummer vijf: Vriendschappen gaan vaak ten onder als er kinderen zijn gekomen. Alles draait om de pasgeboren koter(s).
Ten zesde: Kinderen nemen je identiteit af. Het leven draait om hen.
Punt zeven: Kinderen zijn niet enkel puur, eerlijk en onschuldig, maar ook wreed, berekenend en soms kwaadaardig.
Ten achtste: Kinderen zijn slecht voor dieren. Kinderen gooien met stokken naar honden, aaien goudvissen, smakken een konijn op de grond en leggen een katje in de poppenwieg.
Nummer negen: Ze verpesten het interieur. Je dure bankstel wordt door hen vakkundig ten gronde gericht.
En tenslotte punt tien: Kinderen smijten zo je goed bedoelde opvoeding overboord. Ze gaan aan de zuip, drugs, komen met een verkeerde vriend(in) thuis of belanden op het politiebureau.
Kort samen gevat, kinderen zijn niet altijd leuk, en natuurlijk heeft iedere ouder wel eens van pfffffff ik wou nu echt het kind even achter het behang plakken maar gelukkig wegen de leuke dingen veel meer dan de minder leuke dingen.... alleen helaas is het een trend om de minder leuke dingen te onthouden en de leuke dingen te vergeten.quote:Ten eerste: Kinderen hebben humor, ze zien het leuke van de kleine dingen in die wij helaas niet meer waarderen doordat we verwend zijn of bepaalde ideeen zijn ontgroeid.
Ten tweede: Winkelen met kinderen is heerlijk, je kunt lekker ouhoeren in de supermarkt. Oftewel je boodschappen doen en te gelijk heerlijk ontspannen. Iedereen die winkelt en niet houdt van ouhoeren heeft een probleem (haats? last van PMS?)
Ten derde: Kinderen zijn verdomd sociaal en denken vaak aan anderen? eigen voorbeeld dat mijn kind altijd vraagt of ik wat wil drinken en dat doe ik niet zo vaak als hij. Hadden volwassenen maar vaker het idee om te delen.
Punt vier: Kinderen kosten een hoop maar leveren veel meer op dan het kost en natuurlijk zijn er genoeg mensen die een financiele waarde aan kinderen hechten, maar deze moet ik teleurstellen want wat is belangrijker? geld of plezier?
Nummer vijf: Je maakt meer vrienden met kinderen, aangezien kinderen ook met andere kinderen willen omgaan moet jij ook socialer worden en is het gemakkelijker om contact te leggen met andere mensen. Aahhhh wat een schattig kindje
Ten zesde: Kinderen leren jezelf kennen, want je kind heeft je nodig, en aangezien een kind niet zoveel kan moet jij veel kunnen. Door de jaren heen leer je jezelf kennen en weet je wat je wel kunt en niet kunt.
Punt zeven: Kinderen zijn net zoals volwassenen, je weet vaak niet wat je met ze aanmoet en of dat ze de waarheid spreken of niet. Helaas geld dat nog meer voor volwassenen aangezien volwassenen meer mensen oplichten, verneuken, verlochelen en ga zo maar door. Maar je weet wat je aan je kind hebt en dat weet je vaak niet van je vrienden.
Ten achtste: Kinderen zijn erg sociaal en willen hun tijd graag besteden aan dieren, natuurlijk doen ze een dier ook wel eens pijn maar een kind zal NOOIT de bedoeling hebben om een dier pijn te doen tenzij ze door andere mensen op deze gedachten zijn gekomen. Een kind zal dan ook nooit een dier zomaar achter laten op een rare plaats met de bedoeling het dier kwijt te raken op wat voor manier dan ook.
Nummer negen: Ze laten je huis leven, hoevaak kom je wel niet bij mensen over de vloer die geen kinderen hebben en hun hele huis spik en span hebben opgeruimd!? dat noem je toch niet leven? als je leeft mag het af en toe best een zootje zijn!. Dit is trouwens ook beter voor je afweer systeem, schone huizen bevatten niet veel ziekte kiemen waardoor je imuumsysteem ook niet meer stoffen gaat ontwikkelen om je daar tegen te beschermen.
En tenslotte punt tien: Ze zeggen wel eens dat een kind wordt zoals zijn opvoeding hem heeft geleerd en natuurlijk kun je nooit een kind maken zoals JIJ wilt, aangezien jij ook niet bent geworden zoals je ouders het had gewild (niet persoonlijk). Iedereen is uniek en ongeacht je opvoeding kan iedereen de verkeerde beslissing maken, dit heeft met zoveel zaken te maken en niet alleen met opvoeding. Een kind maakt een lever voller en een stuk waardevoller dan een leven zonder kind.
Nee daar komen ze uit, toch??quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Janetje het volgende:
Ik vind ze nogsteeds kut.
Joah, en dat hoeft van mij ook al niet.quote:
De vorige delen zijn natuurlijk niet te ontkrachten omdat dit natuurlijk puur een gevoels/persoons kwestie is. Je kan nog zoveel "leuke" dingen aankaarten, maar mij krijg je daar niet mee overtuigd.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:27 schreef Chandler het volgende:
Nu mijn versie, waarin ik de vorige delen wil ontkrachten.
volgens mij hebben ze daar geen redenen meer nodigquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:35 schreef HeatWave het volgende:
---.OUD
De vraag is dan alleen aan wie dat ligt: je kinderen of jou. Ík heb wel zo'n vermoeden.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:29 schreef henkway het volgende:
fijn voor jouw, de mijne zijn groot en alleen de eerste vier jaar zijn leuk, de rest is slaaf van je kinderen in alle opzichten
Het leuke aan dit soort argumenten is altijd dat ze nooit in het echt voorbij komen maar wel een stempel op OUD drukken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:57 schreef DarkElf het volgende:
En kom er maar weer in hoor!
De Ouders die gaan roepen dat "je dat nu wel allemaal zegt dat kinderen niet leuk zijn, maar wacht maar! Over een paar jaar...... "
Zeg maar al de standaard dooddoeners van mensen met kinderen... die er vanuit gaan dat Iederéén kinderen wilt hebben (oh nee krijgen natuurlijk ) op den duur
Oh jawel hoor. Dat kreeg ik een paar weken geleden nog te horen van een vriendin van vrienden van me. Zaten we ergens te eten, vroeg ze of ik dat mormel op schoot wilde. Op de vriendelijke 'nee bedankt' kreeg ik én een vreemde blik en de 'ahhh.. over een paar jaartjes, als je mijn leeftijd hebt dan wil jij er ook een hoor."quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het leuke aan dit soort argumenten is altijd dat ze nooit in het echt voorbij komen
Oh jee, bron? Link??quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het leuke aan dit soort argumenten is altijd dat ze nooit in het echt voorbij komen maar wel een stempel op OUD drukken.
Onzin dus, of anders: bron, link?
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:04 schreef Janetje het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Dat kreeg ik een paar weken geleden nog te horen van een vriendin van vrienden van me. Zaten we ergens te eten, vroeg ze of ik dat mormel op schoot wilde. Op de vriendelijke 'nee bedankt' kreeg ik én een vreemde blik en de 'ahhh.. over een paar jaartjes, als je mijn leeftijd hebt dan wil jij er ook een hoor."
En de beroemde "Ja, dat ik geen kinderen wou, zei ik op jouw leeftijd ook."
Ik was een ongelukje. Als m'n moeder mazzel had gehad was ik er niet geweest. Had ik ook prima gevonden overigens.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:06 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Voor diegene die kinderen niet leuk vinden..
Als jullie ouders dat toen ook dachten waren jullie niet geboren.
Heb nog eens een gesprek hierover met hen. Blijf je dan nog bij je standpunt, dan vind ik het ok!
Wat is dat nou weer voor een kulargument? Omdat mijn ouders vroeger in een sloot sprongen, moet ik het nu ook doen?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:06 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Voor diegene die kinderen niet leuk vinden..
Als jullie ouders dat toen ook dachten waren jullie niet geboren.
Heb nog eens een gesprek hierover met hen. Blijf je dan nog bij je standpunt, dan vind ik het ok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |