abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56296511
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:06:49 #127
53151 T42
Pinball Wizard
pi_56296547
ik heb in me kever een rook machine ingebouwd in de uitlaat op koelvloeistof (stinkt lekker)
dus als er bij mij (vooral bmw's) te dicht achter hangt effe drukken en weg is hij!
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 12:08:29 #128
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56296593
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:05 schreef Athmozz het volgende:
gaten op het linkervak? ben ik nog nooit tegen gekomen (en ik zit altijd op het linkervak als ik ergens rij)
Ik heb ze gezien en gevoelt in belgie
pi_56297569
Ja wie niet

Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 13:40:20 #130
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_56298622
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
Ja wie niet

Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
Jij schavuit
pi_56300757
Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:

  • Ik probeer altijd 2 seconden afstand te houden, ongeacht de snelheid. Dit vind ik voor mezelf, en voor mijn eventuele passagiers prettiger (ik merk, dat als ik bij iemand in de auto zit die kort op de voorligger zit, vanzelf mee ga "remmen" )


  • Nadeel van die 2 seconden afstand houden is dat er soms nog wel eens mensen zijn die hun auto er precies tussen flikkeren (geen ander woord voor), zodat jij weer gas los kan laten / remmen kunt, + bijbehorende kettingreactie achter je. Dat plekje is niet bedoeld om er even lekker tussen te gaan, "mijn veiligheid, wat doe je!! "

    Dus.
  • Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
    Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
      Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 17:00:00 #132
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_56302640
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 15:23 schreef Foozy het volgende:
    Rijd eigenlijk niet zo super veel op de snelweg, maar:

  • Ik probeer altijd 2 seconden afstand te houden, ongeacht de snelheid. Dit vind ik voor mezelf, en voor mijn eventuele passagiers prettiger (ik merk, dat als ik bij iemand in de auto zit die kort op de voorligger zit, vanzelf mee ga "remmen" )


  • Nadeel van die 2 seconden afstand houden is dat er soms nog wel eens mensen zijn die hun auto er precies tussen flikkeren (geen ander woord voor), zodat jij weer gas los kan laten / remmen kunt, + bijbehorende kettingreactie achter je. Dat plekje is niet bedoeld om er even lekker tussen te gaan, "mijn veiligheid, wat doe je!! "

    Dus.
  • Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil
      vrijdag 25 januari 2008 @ 17:51:06 #133
    53151 T42
    Pinball Wizard
    pi_56303661
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 17:00 schreef jitzzzze het volgende:

    [..]

    Daarom hou ik 1,5 seconde afstand, dan kan er niemand tussen, maar sta ik wel op tijd stil
    ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg
    pi_56305667
    Waar denk je dat deze voor zijn
      vrijdag 25 januari 2008 @ 23:34:29 #135
    53151 T42
    Pinball Wizard
    pi_56311280
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 19:23 schreef Stefan740 het volgende:
    Waar denk je dat deze voor zijn
    [ afbeelding ]
    meisjes lampen!


    pi_56312633
    Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom
      Moderator zondag 27 januari 2008 @ 21:39:08 #137
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_56349160
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 17:51 schreef T42 het volgende:

    [..]

    ik zet gewoon me verkeerd afgestelde bermlampen aan dan is de voorligger die er tussen propt ook zo weer weg
    Maar ik heb dus geen bumper met een hele stadionverlichtings-set
      zondag 27 januari 2008 @ 22:20:54 #138
    39732 Mr.Zed
    Ik besluit niets te beslissen.
    pi_56350486
    Zelf zal ik nooit bumperkleven...
    Rechts inhalen daarentegen vind ik ronduit leuk.
    Als iemand op een driebaansweg onnodig op de middelste baan rijd, ga ik er links langs ipv rechts.
    Soms begrijpen ze het en zie ik dan in mijn spiegel dat ze zelf ook naar rechts gaan, maar er zijn echt van die koeien die dan nog stoïcijns op die 2e baan blijven.

    Word er bij mij gekleefd?
    Terugschakelen en koppeling los...
    Hij denkt dat mijn remlichten het niet doen en houd wel wat meer afstand.
    Laatst zat er een bumperklevende motor achter me, terwijl het regende.
    De beste man had geluk dat ik zelf een motorrijder ben... heb maar niet teruggeschakeld.
    Bij hem heb ik echter wel mezelf hardop afgevraagd waar die $%&#&% mee bezig was.

    Op het moment dat ik om wat voor reden dan ook tot stilstand kom, klapt zo iemand in mijn kofferbak.
    Het ergste is dan nog dat ik de eerste ben die zijn beschadigde lijf te zien krijgt en daar heb ik nou net geen zin in.

    Bumperklevers, rijd jezelf gerust dood, maar niet op mijn kofferbak, aub.
    Kunst zonder trein.
      zondag 27 januari 2008 @ 22:22:45 #139
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_56350549
    Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn'
    Signature.
      Moderator zondag 27 januari 2008 @ 22:24:41 #140
    39093 crew  jitzzzze
    Banaan in je oor
    pi_56350604
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef eer-ik het volgende:
    Ik denk idd wel dat een doorgewinterde bumperklever 'denkt dat je remlichten kapot zijn'
    Ze zijn alledrie stuk Hoe groot is die kans?
    pi_56351236
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:24 schreef jitzzzze het volgende:

    [..]

    Ze zijn alledrie stuk Hoe groot is die kans?
    Mwah, ist een peugeot?
    pi_56351428
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:48 schreef Accordtje het volgende:

    [..]

    Mwah, ist een peugeot?


    Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
    pi_56351765
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:54 schreef Athmozz het volgende:

    [..]



    Bij recente wagens kan het natuurlijk zijn dat het gewoon cruisecontrol met afstandsregeling is, die dingen rijden ook vrij dicht op de voorganger.
    Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
      zondag 27 januari 2008 @ 23:12:04 #144
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_56351852
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:

    [..]

    Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
    *bestelt optie.
    Signature.
    pi_56355630
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:07 schreef Accordtje het volgende:

    [..]

    Schitterend systeem is dat, dat stoort namelijk de lasergun dacht ik...
    Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...

    Laserjammers zijn zogeheten garage-deur openers. Werken op dezelfde frequentie en kunnen het soms mogelijk maken om een lasrgun straal te signaleren. Je zult vervolgens zelf moeten gaan remmen. Wat effectiever is, is zorgen dat je auto geen reflecterende onderdelen heeft.. maakt het een stuk moeilijker dat de politieagent je kan afschieten..

    even OT. Bumperkleven is slecht, eensch, levensgevaarlijk. Maar als je niet door wilt rijden, geen haast hebt of gewoon niet harder durft dan 120 (daar waar het kan). Heb je wat mij betreft niets te zoeken op links behalve zo snel mogelijk iemand ff inhalen. Ik ben voor minimumsnelheden per rijbaan, met verkeersintensiteit camera's en vervolgens ook gewoon 5 eur per te langzaam gereden kilometer. Volgens mij is dat de manier om files te verminderen... Doorrijden of anders betalen (volgens mij heeft nog geen minister dat ooit zo bekeken)

    Duitsers waarschuwen overigens niet voor niets voor auto's met een NL-sticker erop. NL betekend iets als "Nür links".
    pi_56356497
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 08:48 schreef SuperFrank het volgende:

    [..]

    Neuj, die "recente" autows waaronder de nieuwe mercedus S-klasse.. maken gebruik van radar om snelheid van voorganger te bepalen en daarop bij te remmen of gas te geven om de ingestelde afstand te behouden. Heel apart gevoel...
    Oke, ja ik weet niet precies hoe dat tegenwoordig zit. Weet alleen dat de huidige Honda Accord nog wel adaptive cruise control heeft en dat die als het aanstaat de lasergun stoort.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:11:15 #147
    45722 Dromer
    Zo veel letters Zo weinig ruim
    pi_56356825
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 00:55 schreef Stefan740 het volgende:
    Oke meisjes lampen op een dikke wagen, liever dan andersom
    whehehe die zit.
    I am just a dreamer, but you are just a dream
      maandag 28 januari 2008 @ 10:54:31 #148
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_56357674
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 09:34 schreef TR08 het volgende:
    Oh en nog wat: Het knipperen is dus prima als in een waarschuwing van "he kijk ik kom eraan". Niet als in "ik wil 180 en tyf jij even snel op". Als ik 125 rijd, jij 180 en jij verwacht cq eist met je geknipper dat ik maar even een klein gaatje tussen vrachtwagens in duik heb je pech.
    Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?

    Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren?
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      maandag 28 januari 2008 @ 10:59:35 #149
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_56357780
    quote:
    Op vrijdag 25 januari 2008 12:48 schreef Stefan740 het volgende:
    Ja wie niet

    Wat ik wel vaak doe is als er rechts ruimte komt schuif ik alvast iets dichter tegen de auto voor me aan, snapt ie misschien dat ie op moet rotten
    Dat doe ik ook nog wel eens. Bumperkleven niet, is me te gevaarlijk en het niet waard. Maar zo gauw ik een gat zie heb ik nog wel de neiging om m'n auto wat meer naar m'n voorgangen te laten rollen en wat verder naar de linkerkant, zie het als een soort extra trigger om zsm op te tiefen
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
      maandag 28 januari 2008 @ 18:23:23 #150
    14320 TR08
    Verschijnt direct onder je ...
    pi_56366951
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef Mikkie het volgende:

    [..]

    Probleem is alleen, hoe herken je dat? Aan de lengte van de knipper?

    Als ik echt haast heb zet ik ook m'n knipperlicht aan en als ik van ver aan kom doe ik een hele korte knipper met m'n groot licht, maar dat is niet altijd voldoende. Bij de bestuurders voor wie het wel voldoende is steek ik meestal nog even een handje op als bedankje op het moment dat ik er voorbij ga. Maar wie weet of zij het ook zo interpreteren?
    Korte knippers van grote afstand beschouw ik als de "positieve" knipper, mits ik niemand voor me heb. Als ik mensen voor me heb, of zelf aan het inhalen ben en iemand zet vrij lang zijn groot licht aan ben ik er snel klaar mee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')