abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56110914

Welkom in de Apple Slowchat.
Welkom in de Apple SC, de verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

Apple Producten:

Randapparatuur:
Airport Express
Airport Extreme
Displays
Keyboard
Mighty Mouse

Desktop computers:
Mac Pro
Mac Mini
iMac

Laptops
MacBook
MacBook Air
MacBook Pro

Servers
Xserve
Xserve RAID

Personal Audio & Telefonie
iPod Shuffle
iPod Nano
iPod Classic
iPod Touch
iPhone

Software
OSX Leopard
iLife
iWork

Handige Links

Stores
Official NL store
Mac Stuff

Fanboy Communities
OneMoreThing.nl
Mac Freak

How-To Macbook Upgraden
Macbook Upgrade

Voor de nieuwe Apple gebruiker
Mac Miep
MacInstruct

iPhone
Bitch!

De code voor de OP vind je hier.
pi_56110956
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:12 schreef Kadiladio het volgende:

[..]

Dus omdat dit probleem niet opgelost kan worden moet ik maar een kabel aanleggen van de zolder naar beneden? Die is gek.

En ben ik de enige? Google voor de lol nou gewoon even op Airport kernel panic azureus/transmission en je komt er achter dat ik niet de enige ben.

Het gaat mij er meer om dat Apple hoog van de toren blaast dat hun OS oh zo geweldig is, en niets andsers doet dan Vista bashen. Daar word ik onderhand een beetje zat van. Laat ze een beetje vaart maken met een hotfix ofzo.
Het is een fout van OS X ja, maar als je Azureus gebruikt verdien je het eigenlijk ook wel om problemen te krijgen. Wat is dat een log, traag en bloated schijtprogramma.

Gebruik gewoon Transmission, de nieuwste versies zijn perfect.
pi_56111200
tvp & sepo.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:47:38 #4
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_56111229
Thipo.
pi_56111252
quadpo
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
  Admin donderdag 17 januari 2008 @ 19:49:07 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56111266
En nog steeds staat de boel hier over te pompen. Wat is het toch vervelend om je Mac niet te kunnen gebruiken. Hell, wat is het vervelend om er 2 te hebben en ze allebei niet te kunnen gebruiken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:50:17 #7
13783 Anthraxx
pi_56111299
Ik ken het.
pi_56111352
Hopla!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_56111391
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:50 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ken het.
ikke niet mn macbookje doet het nog steeds heerlijk
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
  donderdag 17 januari 2008 @ 19:54:55 #10
13783 Anthraxx
pi_56111409
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:53 schreef donderopman het volgende:

[..]

ikke niet mn macbookje doet het nog steeds heerlijk
Ik doelde meer op het verdoemd worden tot een andere PC omdat vriendinlief de Mac wilt gebruiken. Meestal zat ik op mijn iBook te werken.

En nu zit ik vooral op mijn MBP te werken en zij op mijn iMac.
pi_56111596
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 19:37 schreef Wallinator het volgende:

Gebruik gewoon Transmission, de nieuwste versies zijn perfect.
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.
Had iets te maken met bepaalde waarden ofzo. Ze zullen nu waarschijnlijk wat laten testen met de vorige/nieuwe voor ze iets releasen.

Maar inderdaad, de enige Azureus die ik er ooit op heb gehad heeft ook nooit gewerkt hier...
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:07:39 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56111728
Poepiedoe.
Ik ga naar huis.
  Admin donderdag 17 januari 2008 @ 20:10:12 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56111800
Okay, weer mislukt. Fuck it. Ik doe het wel op de Windows manier: zelf alles opnieuw instellen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56111843
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:10 schreef Breuls het volgende:
Okay, weer mislukt. Fuck it. Ik doe het wel op de Windows manier: zelf alles opnieuw instellen.
Achja, 't heeft zijn voordelen. Als je OSX eropnieuw opgooit kan je alles wat je niet nodig hebben weglaten.
Niet iedereen heeft 12 printers van allerlei merken in huis etc.

Vreemd dat 't niet lukt, nog nooit gehoord...
pi_56111881
Heb trouwens de vorige iPhoto eropgegooid, jammer dat Time Machine die niet ondersteunt. Vind 't wel netjes hoe TM met Adresboek en Mail samenwerkt.

iTunes heeft ook geen TM backup besides de map in Muziek trouwens.

[ Bericht 20% gewijzigd door tony_clifton- op 17-01-2008 20:23:19 ]
  Admin donderdag 17 januari 2008 @ 20:37:14 #16
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56112423
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:11 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Achja, 't heeft zijn voordelen. Als je OSX eropnieuw opgooit kan je alles wat je niet nodig hebben weglaten.
Niet iedereen heeft 12 printers van allerlei merken in huis etc.

Vreemd dat 't niet lukt, nog nooit gehoord...
Mja, de reden dat ik mijn Time Machine backup niet vertrouwde is omdat ik niet geloof dat die alle data bevat, mede doordat die af en toe een kopieerfoutje rapporteert. Misschien is de HD van mijn oude MBP wel niet helemaal gezond, geen idee..

Overigens zit ik me rot te zoeken hoe ik het trackpad zo instel als ik gewend ben. Ik kan nergens de optie vinden om met twee vingers tegelijk te kunnen tikken voor het contextmenu. Op mijn oude MBP gebruik ik het constant, hier kan ik het niet eens aanzetten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:38:01 #17
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56112440
Vraagje voor de experts. Heb zo'n 2 jaar geleje m'n iBook G4 gekocht die nu wel heel oud lijkt met al die nieuwe dingen ze Apple telkens uitbrengt.

Ik wil over een lange tijd een vaste computer kopen, en ik zat te denken aan dat kleine grijze doosje van Apple. Nu zie ik dat die zonder scherm verkocht wordt. Ik heb 2 vragen.

1. Heeft zo'n scherm van Apple (wat los te verkrijgen is) extra mogelijkheden t.o.v. een normaal monitor die ook op "normale-windows" computers aan te sluiten is? Of zou uiterlijk voor de meeste kopers de doorslag zijn?

2. Dat kleine kistje kost volgens mij zo'n 800 euro. Nu vraag ik me af of je dan een klein beestje hebt dat sterk genoeg is voor de gemiddelde thuis gebruiker, die zo'n 6 programma'tjes tegelijk aan heeft staan (Internet, Torrent en nog wat flauwekul), of is het dan beter om die grote grijze kist te nemen van 2600 euro?

Die laatste vraag stel ik omdat als ik nu zo'n 6 programma's open heb staan op m'n G4 ik soms dat gekleurde cirkeltje tevoorschijn zie komen, en ik wil met een computer werken die nooit "naar adem moet happen".

BvD.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  FOK!fotograaf donderdag 17 januari 2008 @ 20:39:12 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56112459
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor Breuls en Xil en alle ander niet zo veel postende Apple-SC usertjes..
[ link | afbeelding ]

Blijft leuke deal
Heb je ook oplossing voor mijn "niet uit sleep willen komen" probleem?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:41:53 #19
13783 Anthraxx
pi_56112503
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:38 schreef jojomen4 het volgende:
Vraagje voor de experts. Heb zo'n 2 jaar geleje m'n iBook G4 gekocht die nu wel heel oud lijkt met al die nieuwe dingen ze Apple telkens uitbrengt.

Ik wil over een lange tijd een vaste computer kopen, en ik zat te denken aan dat kleine grijze doosje van Apple. Nu zie ik dat die zonder scherm verkocht wordt. Ik heb 2 vragen.

1. Heeft zo'n scherm van Apple (wat los te verkrijgen is) extra mogelijkheden t.o.v. een normaal monitor die ook op "normale-windows" computers aan te sluiten is? Of zou uiterlijk voor de meeste kopers de doorslag zijn?

2. Dat kleine kistje kost volgens mij zo'n 800 euro. Nu vraag ik me af of je dan een klein beestje hebt dat sterk genoeg is voor de gemiddelde thuis gebruiker, die zo'n 6 programma'tjes tegelijk aan heeft staan (Internet, Torrent en nog wat flauwekul), of is het dan beter om die grote grijze kist te nemen van 2600 euro?

Die laatste vraag stel ik omdat als ik nu zo'n 6 programma's open heb staan op m'n G4 ik soms dat gekleurde cirkeltje tevoorschijn zie komen, en ik wil met een computer werken die nooit "naar adem moet happen".

BvD.
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?

2. Waarom de keus tussen een mini of een pro? Als je toch al een scherm moet kopen, dan kun je net zo goed voor die totaal prijs een iMac kopen. Daar kun je aardig mee uit de voeten. Op een luxer model zou je eventueel nog kunnen gamen.
De Mini werkt prima voor huis tuin en keuken gebruik, maar het is wel een instap model. Mijn oude Mini G4 was net zo snel als mijn iBook G4 toendertijd, en toch merkte ik dat de iBook (gevoelsmatig) sneller was. Dat zal vast hier ook wel het geval zijn. Mocht je voor de mini gaan zorg dan wel dat je er minstens 1 Gb instopt. Dat vind OSX wat toffer.
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:51:25 #20
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56112737
Apple Vriendjes!
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  Redactie Games donderdag 17 januari 2008 @ 20:52:04 #21
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_56112756
Voor de Designers en Fotografen hier, welk kleuren profiel gebruiken jullie op de Mac?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:55:01 #22
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56112828
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 20:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?

2. Waarom de keus tussen een mini of een pro? Als je toch al een scherm moet kopen, dan kun je net zo goed voor die totaal prijs een iMac kopen. Daar kun je aardig mee uit de voeten. Op een luxer model zou je eventueel nog kunnen gamen.
De Mini werkt prima voor huis tuin en keuken gebruik, maar het is wel een instap model. Mijn oude Mini G4 was net zo snel als mijn iBook G4 toendertijd, en toch merkte ik dat de iBook (gevoelsmatig) sneller was. Dat zal vast hier ook wel het geval zijn. Mocht je voor de mini gaan zorg dan wel dat je er minstens 1 Gb instopt. Dat vind OSX wat toffer.
Dank.

De Mac mini is dus ongeveer even krachtig als de iMac?

Een reden om de mini te kopen met scherm is dat ik over een aantal jaar alleen een nieuwe "mini" kan halen, en niet voor een nieuw scherm hoef te betalen. Maargoed, het is nog even voordat het zover is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:00:11 #23
13783 Anthraxx
pi_56112924
De Mac Mini is niet even krachtig als een iMac. De Mac Mini is bedoeld als instap model. De iMac is bedoeld voor de wat krachtigere 'huisgebruiker', die nog wel eens een filmpje wilt overzetten op een PC, bewerken en op DVD branden. De Mac Mini is juist bedoeld om mensen die Apple nog niet kennen tegen een, in verhouding, lage prijs kennis te laten maken met Mac OSX en Apple. De hardware is minder qua specificaties dan een iMac bijvoorbeeld.
Zie het maar als je iBook en de Powerbook toendertijd. De powerbook was krachtiger.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:03:35 #24
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56112992
Nogmaals dank. Dan is de mini idd niks voor mij. Past zo'n grote iMac in een normale handbagage als ik hem in de states of Hong Kong zou kopen? Neem aan dat die beugel los wordt geleverd.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:05:01 #25
13783 Anthraxx
pi_56113014
Nou, nee, denk het niet. Mijn iMac was nogal zwaar en groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')