abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:36:15 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56096419
Dit topic gaat niet over ijsberen overigens, maar over evolutie.
Sommige mensen stellen dat evolutie een toevallig gebeuren is, maar als je kijkt naar hoe dieren defensieve middelen hebben zou je daar toch aan gaan twijfelen, hoe kan een camouflage zich vormen in de tekening op het lichaam van een dier? Is daar niet een intelligente communicatie tussen de code van dat dier zijn dna en de omgeving voor nodig? Hoe gaat dit in zijn werk, wat beslist dit?
Neem nu dit mooie dier als voorbeeld:
Een wit vosje dat in de wintertijd een sneeuwwitte vacht heeft, en in de zomertijd een bruine.
Dit kun je niet met een druk op de knop veranderen maar is een volledig automatisch proces, dat wel leuk en grappig kan lijken maar als je erover nadenkt bewijst het dat evolutie veel sneller werkt dan de reguliere wetenschap voorstelt (in een tijdspan van duizenden tot miljoenen jaren)
Dit model van evolutie (wat ik zelf instant evolutie noem) gebruik ik eigenlijk al langer maar dit is de eerste keer dat ik er bij stil sta dat dit te bewijzen valt dmv camouflage bij dieren.
Er zijn ook genoeg insecten en reptielen die ongelovelijk intelligente camouflages bezitten, maar ook dieren die zelfs zodanig gecamoufleerd zijn dat ze niet te onderschijden zijn van de natuur, neem de wandelende tak, of de zee annemoon. Nu vraag ik me wel af of dit een bewuste actie is van het dier, of dat mischien het dna zelf bewust is van zijn/haar omgeving.

Wat denken jullie?

[ Bericht 3% gewijzigd door BaajGuardian op 17-01-2008 11:21:48 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_56096516
Ik weet niet in hoeverre dergelijke processen numeriek zijn te simuleren, maar waarom zou je een bewustzijn introduceren als je het ook met een algoritme kunt beschrijven ? Dan zou je elk algoritmisch proces aan een bewustzijn kunnen koppelen, en daar schiet je naar mijn idee niks mee op.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:48:05 #3
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_56096750
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Nu vraag ik me wel af of dit een bewuste actie is van het dier, of dat mischien het dna zelf bewust is van zijn/haar omgeving.

Wat denken jullie?
Ik denk dat je twee processen door elkaar haalt; evolutie en verandering van een individu. Dat je bruin wordt in de zon heeft niks met evolutie te maken, het systeem waardoor je bruin wordt is echter een product van evolutie. Dat poolvossen van kleur veranderen is een reactie op externe (verandering van milieu) en interne (hormonale bioklok) prikkels en is geen cyclische evolutie oid, net zo min dat van rups naar vlinder evolutie is.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_56096799
quote:
Dit topic gaat niet over ijsberen overigens, maar over evolutie.
Sommige mensen stellen dat evolutie een toevallig gebeuren is, maar als je kijkt naar hoe dieren defensieve middelen hebben zou je daar toch aan gaan twijfelen, hoe kan een camouflage zich vormen in de tekening op het lichaam van een dier? Is daar niet een intelligente communicatie tussen de code van dat dier zijn dna en de omgeving voor nodig? Hoe gaat dit in zijn werk, wat beslist dit?
Neem nu dit mooie dier als voorbeeld:
[..]

Een wit vosje dat in de wintertijd een sneeuwwitte vacht heeft, en in de zomertijd een bruine.
Dit kun je niet met een druk op de knop veranderen maar is een volledig automatisch proces, dat wel leuk en grappig kan lijken maar als je erover nadenkt bewijst het dat evolutie veel sneller werkt dan de reguliere wetenschap voorstelt (in een tijdspan van duizenden tot miljoenen jaren)
Dit model van evolutie (wat ik zelf instant evolutie noem) gebruik ik eigenlijk al langer maar dit is de eerste keer dat ik er bij stil sta dat dit te bewijzen valt dmv camouflage bij dieren.
Er zijn ook genoeg insecten en reptielen die ongelovelijk intelligente camouflages bezitten, maar ook dieren die zelfs zodanig gecamoufleerd zijn dat ze niet te onderschijden zijn van de natuur, neem de wandelende tak, of de zee annemoon. Nu vraag ik me wel af of dit een bewuste actie is van het dier, of dat mischien het dna zelf bewust is van zijn/haar omgeving.

Wat denken jullie?
Je bedoelt dat het vosje zich in de lente gaat evolueren en in de zomer helemaal geevolueerd is? Zo ja, dan wil ik hier niet op in gaan.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:54:11 #5
3767 Herald
Come get some
pi_56096901
quote:
Sommige mensen stellen dat evolutie een toevallig gebeuren is, maar als je kijkt naar hoe dieren defensieve middelen hebben zou je daar toch aan gaan twijfelen
Dat evolutie als toeval wordt gezien bedoelen ze dan niet het onstaan van het leven en niet de ontwikkeling daarvan? De evolutie van een soort is altijd gelijk aan de evolutie van zijn omgeving, dus dat is geen toeval.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_56096907
kdenk dat ze et mooi vinden. want vrouwen die doen make up op en ze vindenh et mooi en waarom een ijsbeer niet? hij vindt gewoon die kleur mooi en het paste bij de dneeuw.
pwnd jo
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:57:28 #7
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_56096984
Bijna vergeten: hier staan wat links mbt info over evolutie.
pi_56097016
Ik wil hier graag even een tvp plaatsen, dus bij deze sorry voor de topicvervuiling.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_56097069
Als je een ijsbeer in een paarse kamer zet dan zal hij niet opeens paars worden.
Dus zo snel is die evolutie niet.
pi_56097212
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef Godlike02 het volgende:
Als je een ijsbeer in een paarse kamer zet dan zal hij niet opeens paars worden.
Kameleonnen doen het, de reden dat men het van ijsberen nog niet weet is omdat ze te groot en gevaarlijk zijn om in een paars hok te zetten.
pi_56097260
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:06 schreef Xith het volgende:

[..]

Kameleonnen doen het, de reden dat men het van ijsberen nog niet weet is omdat ze te groot en gevaarlijk zijn om in een paars hok te zetten.
En als ze het al doen dan zullen ze zo goed gecamoufleerd zijn dat men denkt dat ze ontsnapt zijn...
pi_56097284
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:08 schreef Xith het volgende:

[..]

En als ze het al doen dan zullen ze zo goed gecamoufleerd zijn dat men denkt dat ze ontsnapt zijn...
pi_56097303
quote:
Waarom zijn ijsberen wit.
IJsberen zijn niet wit!
quote:
De huid is zwart, ook naakte delen als de neus en de lippen. De haren in de vacht zijn niet wit, maar doorzichtig en hol. De kleur van de vacht is, afhankelijk van de tijd van het jaar, lichtval en de hoeveelheid vuil in de vacht, gelig wit tot vuilgrijs.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 januari 2008 @ 11:09:34 #14
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_56097306
Lees eens de bijbel BG dan word je vanzelf meer duidelijk
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:23:22 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56097694
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:01 schreef Godlike02 het volgende:
Nou dat weet je niet.
Mischien moet iemand maar eens een experiment houden waarin het dagverblijf van de ijsberen paars geverft wordt.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:24:37 #16
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56097728
Ijsberen en witte vosjes zijn trouwens niet de main voorbeelden he, insecten en reptielen maar ook zeediertjes etc wilen nogal eens bizarre camouflages hebben, sommige dieren zelfs niet enkel camouflage maar ook hun lichaam in de vorm van hun omgeving, wat ik me dus afvraag en de stelling is, is in hoeverre dit intelligent is, want toeval kan het niet zijn.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:24:59 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56097741
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:09 schreef paultjuhhh het volgende:
Lees eens de bijbel BG dan word je vanzelf meer duidelijk
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:25:49 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56097761
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:09 schreef NED het volgende:

[..]

IJsberen zijn niet wit!
[..]

wit
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 17 januari 2008 @ 11:28:25 #19
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_56097827
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:24 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jaaa daar schrik je van he
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:28:31 #20
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56097831
Nee - toeval is het zeker niet Baaj. Natuurlijke selectie heet dat. Opgegeten worden als je minder op een takje lijkt dan een ander dier, beter je nageslacht kunnen voeden omdat je opgaat in je omgeving.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_56097865
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou dat weet je niet.
Mischien moet iemand maar eens een experiment houden waarin het dagverblijf van de ijsberen paars geverft wordt.
Je bent uniek.
Daar heeft vast nog nooit iemand aan gedacht.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:31:17 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56097902
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:29 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Je bent uniek.
Daar heeft vast nog nooit iemand aan gedacht.
Briljant man. Ik wil ijsberen met een fucking bloemetjespatroon.
Siamo Tutti Antifascisti!
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:31:28 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56097909
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wit
Nee, dat lijkt enkel wit door lichtval, NED heeft gelijk, ijsberen zijn zwart, enkel de beharing is doozichtig, waardoor het wit kan lijken.

puh!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56097958
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:28 schreef wijsneus het volgende:
Nee - toeval is het zeker niet Baaj. Natuurlijke selectie heet dat. Opgegeten worden als je minder op een takje lijkt dan een ander dier, beter je nageslacht kunnen voeden omdat je opgaat in je omgeving.
Daar gaat het hier niet om, het gaat hier erom dat tot nu toe wetenschappers altijd claimden dat evolutie een tijdsbestek van duizenden, zo niet miljoenen jaren heeft. Echter, zoals BG slim aangeeft, kan evolutie ook heel kort duren, een matter of months. Vosjes die van kleur veranderen om zo beter in de omgeving te passen (=meer kans op overleven en dus evolutie!!!), herten die hun gewei wisselen tijdens het jaar seizoen zodat ze niet gejaagd worden (jagers willen die stoere geweien hebben), rupsen die meer kans hebben te overleven als ze kunnen vliegen en dus binnen een paar weken evolueren tot vlinders... enzovoorts enzovoorts.
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:33:36 #25
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_56097966
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Ijsberen en witte vosjes zijn trouwens niet de main voorbeelden he, insecten en reptielen maar ook zeediertjes etc wilen nogal eens bizarre camouflages hebben, sommige dieren zelfs niet enkel camouflage maar ook hun lichaam in de vorm van hun omgeving, wat ik me dus afvraag en de stelling is, is in hoeverre dit intelligent is, want toeval kan het niet zijn.
Het is ook geen toeval, het is natuurlijke selectie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')