onvoldoende saldo?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:40 schreef vw_caddy het volgende:
Heeft Credit Europe iedere avond een dagafsluiting ofzo? Wilde gisteravond geld overboeken, wilde niet. Nu wil het alweer niet.
Ja dat klopt, en dat zegt de website ook als je het probeert... Dit vind ik het grootste nadeel van deze bank!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:40 schreef vw_caddy het volgende:
Heeft Credit Europe iedere avond een dagafsluiting ofzo? Wilde gisteravond geld overboeken, wilde niet. Nu wil het alweer niet.
Is zo'n bank dan een bank waar je regelmatig transacties wil doen? Het lijkt mij meer iets voor spaargeld tegen een hoge rente wegzetten (geen betaalrekening) en dan hoef je er niet vaak bij, vrijwel nooit eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja dat klopt, en dat zegt de website ook als je het probeert... Dit vind ik het grootste nadeel van deze bank!
Dat idee heb ik ook inderdaad.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is zo'n bank dan een bank waar je regelmatig transacties wil doen? Het lijkt mij meer iets voor spaargeld tegen een hoge rente wegzetten (geen betaalrekening) en dan hoef je er niet vaak bij, vrijwel nooit eigenlijk.
Wat denk je dat mensen hier doen?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:10 schreef Corvidae het volgende:
Wat zijn de voor- en nadelen van een internetspaarrekening bij de kleinere banken? (e.g. AKbank) Heeft er iemand ervaring met de kleinere banken die hogere rentepercentages geven doormiddel van een internetspaarekening?
Eerder was het volgens mij nooit een probleem 's avonds, nu wel.....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja dat klopt, en dat zegt de website ook als je het probeert... Dit vind ik het grootste nadeel van deze bank!
Zover als jij ga ik iig niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:29 schreef Wexy het volgende:
Ben ik te veel op aan het letten en zal het aan het eind van het jaar wel kloppen wat er allemaal gebeurd?
Of moet ik dit in de gaten gaan houden?
Ik had gisteravond weinig te doen geloof ik.. heb het in 1 uurtje gemaakt... zal niet vertellen tot welke datum ik al berekend hebquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:37 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Zover als jij ga ik iig niet.Reken aan het eind van het jaar even uit wat je rente moet zijn en je weet of het klopt.
Dan deel je 4.5% door 365, maar eigenlijk moet je de 365ste (of 366ste in een schrikkeljaar) machtswortel uit 4.5% nemen = 1.000120272% en dat is dan 0.66 per dag (en dan elke dag ietsje meer).quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:29 schreef Wexy het volgende:
Bij een huidig saldo van 5490 tegenover 4.5% rente zou ik afgerond 0.68 per dag moeten krijgen.
Dat is toch als ze de rente ook daadwerkelijk per dag uit zouden betalen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan deel je 4.5% door 365, maar eigenlijk moet je de 365ste (of 366ste in een schrikkeljaar) machtswortel uit 4.5% nemen = 1.000120272% en dat is dan 0.66 per dag (en dan elke dag ietsje meer).
Dat verklaart het verschil natuurlijk niet met CEB, want zo kom je nog iets lager uit ipv hoger.
Maar ze rekenen wel evenredig met hoe lang het geld erop staat, want je krijgt niet die 4.5% over het bedrag wat er aan het einde van het jaar op staat (niet dat je dat denkt), dus rekenen ze per dag met die 365ste machtswortel, anders zou je te hoog uitkomen als je 't deelt door 365.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:35 schreef Wexy het volgende:
Dat is toch als ze de rente ook daadwerkelijk per dag uit zouden betalen?
Dat je rente op rente moet gaan berekenen?
CEB betaalt de rente pas aan het eind van het jaar uit dus doet in de tussentijd niets met 'de opgebouwde rente tot nu toe' in het jaar zelf.
jij hebt mn excelblad gekregen.. daarop is volgens jou dus een ander eindrentebedrag uitgerekend dan dat ik daadwerkelijk zou krijgen...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar ze rekenen wel evenredig met hoe lang het geld erop staat, want je krijgt niet die 4.5% over het bedrag wat er aan het einde van het jaar op staat (niet dat je dat denkt), dus rekenen ze per dag met die 365ste machtswortel, anders zou je te hoog uitkomen als je 't deelt door 365.
Ja, dat is te hoog. Stel dat je het hele jaar die 5490 euro er op hebt staan. Dan heb je dus 5737 aan het einde van het jaar en dus 247 euro rente. Maar stel dat je halverwege het jaar je rekening opheft, hoeveel rente krijg je dan nog bijgeschreven? De helft is 123.50, maar je staat dan op 122.17 rente (5612.17 totaal). Je hebt na 1 dag al rente en krijgt steeds rente op rente, althans, zo zou het moeten gaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 00:49 schreef Wexy het volgende:
jij hebt mn excelblad gekregen.. daarop is volgens jou dus een ander eindrentebedrag uitgerekend dan dat ik daadwerkelijk zou krijgen...
Zie hierboven.quote:ik snap jouw machtswortelverhaal hierin niet eigenlijk om het maar kort door de bocht te zetten....
Als ze net zo werken als bij mij heb je rond 28 februari berichtquote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:55 schreef daNpy het volgende:
Gisteren de brief, mét kopie ID, weer op de post gegaan.
Hopelijk voor eind februari de rekening geopend, heb ik nog 10mnd te sparen
Ik heb zoiets in m'n OpenOffice:quote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:29 schreef Wexy het volgende:
ik heb een andere vraag..
Ik heb een excel bestandje gemaakt met de rente die ik zou moeten krijgen per dag van CEB.
Bij een huidig saldo van 5490 tegenover 4.5% rente zou ik afgerond 0.68 per dag moeten krijgen. Gisteren om deze tijd stond er bij Opgebouwde rente tot op heden 2.21 euro, dit klopt met mijn staatje hoe het tot dusver opgebouwd is.
Vandaag staat er ineens 4.24, terwijl er geen extra geld bij geschreven is oid, volgens excel zou dit 2.89 euro moeten zijn....
Bij mij heet het een excelbestandje...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb zoiets in m'n OpenOffice:
=D16*((1+G16)^(1/365)^H16-1)+beginbedrag
D16=saldo
G16=rentepercentage
H16=aantal dagen sinds beginbedrag=ingangsdatum-"vandaag"
beginbedrag=rentetegoed op het moment dat ik mijn spreadsheet (ja zo heet zo'n ding!) invul
Bankgarantie net als bij ieder andere bank.....quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn dingen als "Credit Europe Termijndeposito"?
Geen nederlandse bankgarantie.. en mn duits is niet goed genoeg om om 3 uur snachts de site door te gaan pluizen naar meer haken en ogen.quote:* Der Sonderzinssatz von 6,00% p.a. effektiv gilt für Guthaben auf dem Advanziakonto für jeden Kunden, der vom 01.02.2008-29.02.2008 ein Konto Online eröffnet. Dieser Zinssatz gilt ebenfalls für alle Kunden, die bis zum 01.02.2008 noch keine Einzahlung auf ihr Advanziakonto getätigt haben. Ab 01.03.2008 erhalten dann diese Kunden den Standardzinssatz von bis auf weiteres 4,70% p.a. effektiv.
Allen anderen Advanziakonten schreiben wir bis auf weiteres 4,70% p.a. effektiv gut.Im übrigen gelten unsere AGB.
nee, nog niet moe genoeg....quote:
Zo betrouwbaar als C.E. zelf lijkt me. Het valt onder de depositogarantieregeling. DNB staat er dus garant voor tot 20.000 euro per spaarder.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hoe betrouwbaar zijn dingen als "Credit Europe Termijndeposito"?
Tuurlijk niet, daarom hebben ze ook die bankgarantie. Om te zorgen dat iedereen bij een willekeurige bank zijn geld dumpt in de hoop dat er minder geld in omloop komt.quote:Op maandag 11 februari 2008 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk je dat de DNB uitkeert als een beetje bank failliet gaat?
De garantie is er dan ook alleen voor banken die het verdienen. Kortom die niet snel omvallen zoals jij dat noemt. Dus dat betekent dat die banken vrijwel niet omvallen als ze die garantie hebben. En als ze dan wel omvallen dan is de DNB best in staat om uit te betalen, geen zorgen.quote:Op maandag 11 februari 2008 01:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja.
Ga eens uitrekenen hoeveel reserves de DNB nodig heeft als een bank met 500.000 rekeningen met gemiddeld 5000 euro omvalt
A gaat dit topic over sparen, niet over beleggen,quote:Op maandag 11 februari 2008 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het beste je geld beleggen bij een financieel sterke bank als je bang bent dat je geld kwijt kan raken
Van der Hoop kon schijnbaar ook niet failliet volgens jou
Nee klopt ik snap er helemaal niets vanquote:Op maandag 11 februari 2008 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En je begrijpt er echt niks van als je denkt dat de DNB meervoudige miljarden kan uitbetalen
De expert.quote:Op maandag 11 februari 2008 10:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het beste je geld beleggen bij een financieel sterke bank als je bang bent dat je geld kwijt kan raken
Van der Hoop kon schijnbaar ook niet failliet volgens jou
Vandaag, 15-2, de AK welkomsbrief ontvangen, waarin mijn AK rekeningnummer wordt vermeld. Over een paar dagen ontvang ik de inlogcode voor de site. Mijn aanvraagperiode heeft dus 2,5 week geduurd. Sneller dan bij CE, en een AK-spaarmapje voor de bankafschriften erbij ontvangen.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:49 schreef Linkpagina het volgende:
Het sparen bij een 'buitenlandse bank' gaat goed, dus ik ga een 2e spaarrekening openen bij de AK Bank. De aanvraag gaat morgenochtend op de post. Voor de AK Bank gekozen omdat die de hoogste rente nu heeft (4,55%), bij een mutatie 1x per maand een afschrift stuurt en je een eigen rekeningnummer geeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |