Mijn buik lijkt trouwens weer de afgelopen dagen(!) lekker te zijn door gegroeid! Kan dat zo hard gaan?
Ik hoor het nu ook van vriendlief die het nu echt opvalt dat ik toch wel een aardig buikje nu heb, en ook m'n beste vriendin zei het gisteren. Maar het idee dat daar een kleine in zit van 20 cm als ik alle mailtjes en info mag geloven blijft toch wel vreemd, maar dan klopt het wel dat die buik zo hard groeit

Ik ben overigens nog niet bang voor de bevalling; heb er alle vertrouwen in dat ik het goed ga afbrengen. Alleen zwangerschapscursus twijfel ik nog erg over; ik wil wel leren puffen, en ook graag samen met mijn vriend, vooral voor hem zodat hij weet wat hij kan doen, maar alle tierelantijntjes eromheen hoeven van mij niet zo.
Ik heb al een beetje een voorproefje gehad door weeenachtige buikpijnen te hebben gehad als gevolg van de colitus ulcerosa, en heb het vermogen ontwikkelt daar doorheen te kunnen ademen en te kunnen ontspannen om zo de ergste pijn op te vangen (het op handen en knieen verhaal was me dan ook niet vreemd, heej dat deed ik ook als ik het zo moeilijk had met m'n buik).
Het zal echt niet hetzelfde zijn, wat me steeds ook wordt ingepeperd door vrouwen die wel bekend zijn met bevallen maar niet met de ziekte, maar ik denk wel degelijk dat het handig is om niet in paniek te hoeven schieten van pijn, want dat ben ik inmiddels gewend om mee om te gaan. En klinkt vreemd, maar ik heb zelf verlossingen gedaan, nou is dat bij een dier anders dan bij een mens, maar het principe is hetzelfde. Dus ik kijk er ook nog eens van die kant tegenaan.
Als alles goed gaat heb ik er dus alle vertrouwen in, maargoed; kan altijd zijn dat het toch niet helemaal gat zoals het zou moeten gaan, tjah daar ben ik dan ook niet bedacht op, maar dan vertrouw ik op de mensen die me dan gaan helpen.
(Ben overigens wel ooit panisch geweest voor bevallen toen ik jonger was. Dat ik echt zoiets had van kinderen wil ik wel, maar ik ga niet bevallen! Dan maar adopteren!).
Ohw, en de man van m'n beste vriendin, en ook haar oudste zijn er heilig van overtuigd dat we een dochtertje krijgen. Jeej, dat zijn er weer 2 stemmen bij voor de meisjeskant, de jongetjeskant had zowieso al teveel stemmen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae