abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56092492
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:06 schreef Hereco het volgende:

[..]

Als er rellen uitbreken is nogsteeds iets anders dan als je je mening geeft volgens mij. Daar komt bij dat Wilders nogsteeds geen moord heeft gepleegd of ook maar een iets fysieks bij een Moslim heeft gedaan. Dat kan je alleen helaas niet andersom zeggen...
Mja, gedeeltelijk mee eens. Maar bedenk je ook dat veel Moslims niet in dezelfde positie zitten als Wilders. Ze vormen een minderheidsgroep in ons land en hebben geen voet tussen de deur binnen de politiek, zoals Wilders dat heeft. Ze hebben dus ook niet de mogelijkheden die hij heeft.

Stel je voor dat je tot zo'n minderheidsgroep behoort. Je behoort niet tot een van de rotte appels, maar wordt wel als zodanig aangekeken. Nu komt daar ook nog zo'n politicus uit den Haag, die jou over een kam scheert met een aantal extremisten die toevallig hetzelfde geloof aanhangen als jij. Dat terwijl je je al onheus bejegend voelt door je landgenoten. Nu komt deze zelfde politicus ook nog met allerlei maatregelen die in jouw ogen onrechtvaardig zijn.

Als het aan deze politicus ligt werkt het straks als volgt: als het kind van je Nederlandse buren iets uitvreet krijgt deze een boete, op zijn hoogst een paar dagen cel. Maar als jouw kind iets uitvreet mag hij meteen het land uit, en jij en je gezin mogen mee.

Ja, dan zou ik ook gefrustreerd worden. Maar IK heb geen macht om er iets aan te veranderen. Want nogmaals: ik behoor tot een minderheidsgroep, en wordt door de meerderheid van het land met de nek aangekeken. Kortom: als je voortdurend onder druk gezet wordt, maar niet met gelijke middelen kunt reageren, dan kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk terug zult vallen op geweld.

Voordat mensen nu meteen gaan schreeuwen: nee, dat praat het niet goed. Maar het geeft wel aan dat Wilders met zijn manier van politiek bedrijven geweld juist in de hand werkt, in plaats van het bestrijd.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 17 januari 2008 @ 01:14:30 #77
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56092528
Origineel topic.
pi_56092654
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mja, gedeeltelijk mee eens. Maar bedenk je ook dat veel Moslims niet in dezelfde positie zitten als Wilders. Ze vormen een minderheidsgroep in ons land en hebben geen voet tussen de deur binnen de politiek, zoals Wilders dat heeft. Ze hebben dus ook niet de mogelijkheden die hij heeft.

Stel je voor dat je tot zo'n minderheidsgroep behoort. Je behoort niet tot een van de rotte appels, maar wordt wel als zodanig aangekeken. Nu komt daar ook nog zo'n politicus uit den Haag, die jou over een kam scheert met een aantal extremisten die toevallig hetzelfde geloof aanhangen als jij. Dat terwijl je je al onheus bejegend voelt door je landgenoten. Nu komt deze zelfde politicus ook nog met allerlei maatregelen die in jouw ogen onrechtvaardig zijn.

Als het aan deze politicus ligt werkt het straks als volgt: als het kind van je Nederlandse buren iets uitvreet krijgt deze een boete, op zijn hoogst een paar dagen cel. Maar als jouw kind iets uitvreet mag hij meteen het land uit, en jij en je gezin mogen mee.

Ja, dan zou ik ook gefrustreerd worden. Maar IK heb geen macht om er iets aan te veranderen. Want nogmaals: ik behoor tot een minderheidsgroep, en wordt door de meerderheid van het land met de nek aangekeken. Kortom: als je voortdurend onder druk gezet wordt, maar niet met gelijke middelen kunt reageren, dan kan ik me voorstellen dat je uiteindelijk terug zult vallen op geweld.

Voordat mensen nu meteen gaan schreeuwen: nee, dat praat het niet goed. Maar het geeft wel aan dat Wilders met zijn manier van politiek bedrijven geweld juist in de hand werkt, in plaats van het bestrijd.

Het lijkt wel of je hier een keuze moet maken: of je mening geven en ja, dan vraag je er zelf om als mensen je dood willen, of je moet gewoon je mond houden en er gebeurd niets met je.
Het komt er dus op neer dat Wilders gewoon zijn mening niet meer mag geven? En als hij dat dan toch doet, eigen schuld dat mensen zich gaan opblazen etc.
En trouwens, als alle minderheden in Nederland zich zouden moeten opblazen, waarom doen alleen de moslims dit dan? Dit komt doordat zij denken dat alle ongelovige maar dood moeten. Terwijl zij ondertussen wel degene zijn die naar ons land komen, omdat wij het beter voor elkaar hebben. Blijf dan gewoon weg!
pi_56092738
quote:
Dat is helemaal niet m'n punt, de manier waarop hij het ''bestrijdt'', zoals jij dat noemt, werkt niet. Kijk bijvoorbeeld naar Theo van Gogh, die is ook vermoord vanwege een film. Feit is nou eenmaal dat er een aantal moslims bestaat, ook in dit land, waar niet normaal mee te praten valt. Om ze dan ook nog eens te gaan provoceren, dan roep je het over jezelf af. Als hij straks vermoord wordt, is dat z'n eigen schuld, maar erger zou zijn als onschuldige burgers hier het slachtoffer van worden.
Dus moeten we maar crimineel gedrag tolereren omdat jij bang bent dat zij anders nog ergere dingen gaan doen? Sorry hoor, maar als er met moslims niet te praten valt en ze zich niet kunnen aanpassen aan onze regels, dan is er maar 1 oplossing: alles moet weg!
quote:
Wilders is ook een minderheid: 1 persoon tegen een hele groep waar ook nog Nederlanders bij zitten. Verder worden die moslims prima vertegenwoordigd door een partij als de PvdA. Altijd weer dat slachtofferrol gejank.
quote:
En terecht. Want mijn Nederlandse buren doen zoiets niet met de gedachte en intentie dat Nederlanders een stelletje roze varkens zijn die zoveel mogelijk dwars gezeten moeten worden.

En over gelijke middelen gesproken: je kan naar de rechter. Net als ieder ander.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_56092846
Geen commentaar meer van de bomenknuffelaars?
pi_56092850
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:36 schreef Neuralnet het volgende:
Dus moeten we maar crimineel gedrag tolereren omdat jij bang bent dat zij anders nog ergere dingen gaan doen? Sorry hoor, maar als er met moslims niet te praten valt en ze zich niet kunnen aanpassen aan onze regels, dan is er maar 1 oplossing: alles moet weg!
Natuurlijk niet, en eventuele Moslims die naar aanleiding van een film gaan rellen moeten gewoon keihard aangepakt worden. Maar het bewust provoceren wat Wilders doet valt ook niet goed te praten. In feite is het gewoon bijzonder kinderachtig gedrag.
quote:
Wilders is ook een minderheid: 1 persoon tegen een hele groep waar ook nog Nederlanders bij zitten. Verder worden die moslims prima vertegenwoordigd door een partij als de PvdA. Altijd weer dat slachtofferrol gejank.
Wilders is niet 1 persoon. Hij en zijn partij hebben meerdere kamerzetels. Dat betekent dat hij een mandaat heeft van ettelijke 100.000en burgers. En als je denkt dat ik Moslims in een slachtofferrol probeer te zetten dan heb je mijn punt gemist. Maar goed, blijkbaar is iedere nuance die je aanbrengt al 'slachtoffer gejank'.
quote:
En terecht. Want mijn Nederlandse buren doen zoiets niet met de gedachte en intentie dat Nederlanders een stelletje roze varkens zijn die zoveel mogelijk dwars gezeten moeten worden.

En over gelijke middelen gesproken: je kan naar de rechter. Net als ieder ander.
Nou, mijn Islamitische vrienden anders ook niet. Dat is echter wel het beeld wat Wilders en de media van ze neerzetten. Ik vind dat niet rechtvaardig, en afbreuk doen aan hun persoon. Mijn vrienden zijn heel normale mensen, net als ik, die niets te maken hebben met extremisten. Toch is men van mening dat mijn vrienden anders moeten worden behandeld dan ik, een autochtone Nederlander, enkel en alleen omdat ze iets anders geloven dan ik.

By all means, pak alle extremisten kei en keihard aan. Maar niet zoals Wilders doet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 17 januari 2008 @ 01:58:22 #82
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_56092864
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:36 schreef Neuralnet het volgende:
Nee hoor, er valt NIET mee te praten. IN HET FAKKING GEHEEL NIET. Geen idee wat ik eraan kan doen.

. Koppige kaaskoppen met een plaat voor hun kop.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_56092904
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:

Natuurlijk niet, en eventuele Moslims die naar aanleiding van een film gaan rellen moeten gewoon keihard aangepakt worden. Maar het bewust provoceren wat Wilders doet valt ook niet goed te praten. In feite is het gewoon bijzonder kinderachtig gedrag.
[..]
Eventuele moslims? Ik weet wel zeker dat ze gaan rellen, want ze pakken elke gelegenheid aan die er is om te rellen. Wat Wilders doet is niet kinderlijk gedrag, maar is laten zien wat zijn kijk op deze samenleving is. Dat is niet bewust provoceren, maar je mening geven.
quote:
Wilders is niet 1 persoon. Hij en zijn partij hebben meerdere kamerzetels. Dat betekent dat hij een mandaat heeft van ettelijke 100.000en burgers. En als je denkt dat ik Moslims in een slachtofferrol probeer te zetten dan heb je mijn punt gemist. Maar goed, blijkbaar is iedere nuance die je aanbrengt al 'slachtoffer gejank'.
[..]
Het feit alleen al dat Wilders meerdere zetels heeft is al een teken. Is dat niet het hele doel van een democratie?
Over het slachtoffergejank, zie hieronder
quote:
Nou, mijn Islamitische vrienden anders ook niet. Dat is echter wel het beeld wat Wilders en de media van ze neerzetten. Ik vind dat niet rechtvaardig, en afbreuk doen aan hun persoon. Mijn vrienden zijn heel normale mensen, net als ik, die niets te maken hebben met extremisten. Toch is men van mening dat mijn vrienden anders moeten worden behandeld dan ik, een autochtone Nederlander, enkel en alleen omdat ze iets anders geloven dan ik.

By all means, pak alle extremisten kei en keihard aan. Maar niet zoals Wilders doet.
Dus, even samengevat, je moet die moslims vriendelijk vragen of ze er mee op willen houden en als ze dat niet doen, tsja, niets aan te doen...

Even een kort verhaal om mijn punt te verduidelijke en te laten zien dat moslims wel van de slachtofferrol houden. Tijd gelegen in het nieuws, neem aan dat iedereen het verhaal kent, even in het kort:
Moslim jongen rijdt op de stoep op scooter, Nederlandse jongen zegt er wat van. Moslim slaat Nederlandse jongen dood. Vader van moslim jongen komt op tv: ja, hij beledigde mijn zoon toch? Dan mag hij toch slaan?!

In een fatsoenlijke cultuur gebeuren dit soort dingen niet.
pi_56093327
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:04 schreef Joran-Joran het volgende:
Wat gaat er toch in godsnaam mis in dat botte hoofd van die man? Denkt hij nou echt dat haatdragende films bijdragen aan veiligere samenleving?

Geert Wilders
Denk jij nu echt dat moslims bijdragen aan een veilige samenleving ?
Nee dus....
  Trouwste user 2022 donderdag 17 januari 2008 @ 05:41:30 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_56093328
Ik zie hem nu. Trieste man. Kees van Kooten was hem al voor met wethouder Hekking

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 17 januari 2008 @ 05:43:10 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_56093329
Og nee ik bedoel de ex woordvoerder van de politie. Da's iemand anders.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 17 januari 2008 @ 05:44:26 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_56093332
Klaas Wilting.

Kwam even niet op zijn naam.

pi_56093457
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:20 schreef Koploperkopper het volgende:
Die man maakt natuurlijk wel een gigantisch punt als hij z'n film uitbrengt, en er ontstaan rellen over.
Wat een domme reacties(niet alleen deze hoor)
Dit is hetzelfde als naar een kroeg gaan en voor een stel Lonsdalers gaan staan en zeggen dat het dikke homo's zijn.

Gewoon provoceren, dat is wat Wilders wilt en wat Wilders ook doet.
pi_56094589
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 22:55 schreef zhe-devilll het volgende:
Even een vraagje
Waarom misdragen de marokkaanse jongeren zich alleen in ons land, en bv niet Duitsland oid

En zit daar niet meteen de oplossing van het probleem?
Omdat Duitsland de dingen voor mekaar heeft, en strak regeert.

-economie
-vreemdelingenbeleid
-misdaad
-politie

enkele voorbeelden die daar allemaal strak zijn geregeld, en hier NIET
Lucidity4All
pi_56094774
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 07:01 schreef Remzz het volgende:
Gewoon provoceren, dat is wat Wilders wilt en wat Wilders ook doet.
Tja, het is voor moslims al provocerend als ergens in een backwater in Denemarken een cartoon wordt getekend met Mohammed's gezicht erop. Wedden dat orthodoxe moslims onze media afstruinen op zoek naar beledigingen, om vervolgens steun te zoeken bij 'lotgenoten' zodat ze eens flink het Westen kunnen pesten?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:35:01 #91
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56095167
Op sommige punten kan ik het best met Wilders eens zijn, maar sommige dingen ben ik het ook totaal niet mee eens. Ik wil die film op zich best zien, zoveel zal het niet voorstellen. Ik heb ook (delen van) Submission (of hoe heette dat ding) gezien en ik vond het een bijzonder wazige en totaal niet te volgen film.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:35:48 #92
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56095193
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:17 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Tja, het is voor moslims al provocerend als ergens in een backwater in Denemarken een cartoon wordt getekend met Mohammed's gezicht erop. Wedden dat orthodoxe moslims onze media afstruinen op zoek naar beledigingen, om vervolgens steun te zoeken bij 'lotgenoten' zodat ze eens flink het Westen kunnen pesten?
Sommige mensen grijpen nu eenmaal elk excuus aan om een rel te trappen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56095210
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 01:03 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Marokanen weten wat Duitsers kunnen doen met ongewenste elementen
Sehr fout.
pi_56095296
Ziet er nou niemand in wat Wilders echt voor ogen heeft met die "film"?

Die hele flim hoeft er niet te komen om Wilders' punt te bewijzen. Alles wat de niet gematigde moslim niet aanstaat dient met bloed vergieten bestreden te worden.

Als hier iemand iets niet gewelddadigs aankondigt, of zegt is het voor hen toch gerechtvaardigd om al met aanslagen en "parijs" te dreigen.

En dat wil WIlders laten zien. En verdomme, het is nog waar ook! ze prediken tolerantie tov Moslims, maar alles tegen Moslims moet dood...

Noem het provoceren, uitlokken, whatever. Ik noem het "zie je wel" .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56095303
Ik verdenk Wilders er nog steeds van dat ie net zo lang blijft provoceren en schoppen tot ie een keer wordt vermoord door een moslim. Gewoon om een statement te maken.
pi_56095640
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:41 schreef Kaneelthee het volgende:
Ik verdenk Wilders er nog steeds van dat ie net zo lang blijft provoceren en schoppen tot ie een keer wordt vermoord door een moslim. Gewoon om een statement te maken.
zegt meer over de moslimgemeenschap dan over Wilders, dus een statement maakt hij zeker.
Lucidity4All
pi_56095688
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 09:59 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

zegt meer over de moslimgemeenschap dan over Wilders, dus een statement maakt hij zeker.
Dat zeg ik dus.

Je kan hoog en laag springen maar in de beschaafde wereld doen woorden geen pijn, maar de Moslim wil toch woorden (in dit geval beelden) met fysiek geweld bestrijden.

En dat primitieve gedrag wil Wilders aan de oogklepperaars laten zien, en dat lukt hem wonderwel, niemand kon nog ontkennen dat geweld de oplossing voor al hun ongenoegen is .
Get woke, go broke!
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:03:14 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56095705
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus.

Je kan hoog en laag springen maar in de beschaafde wereld doen woorden geen pijn, maar de Moslim wil toch woorden (in dit geval beelden) met fysiek geweld bestrijden.

En dat primitieve gedrag wil Wilders aan de oogklepperaars laten zien, en dat lukt hem wonderwel, niemand kon nog ontkennen dat geweld de oplossing voor al hun ongenoegen is .
de Moslim?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56095727
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus.

Men ziet het wel (Wilders is aardig in het nieuws de laatste tijd), alleen ze willen het niet zien of ze begrijpen het niet. Als je die ingezonden stukken van gefrustreerde pubers ook leest in de Sp!ts 's morgens, heerlijk.
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:04:30 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56095730
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:03 schreef Re het volgende:

[..]

de Moslim?
jaja, mierenneuken, je weet best dat ik *zucht* "niet-ellukuh-moslim" bedoel.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')