abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:35:52 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56081380
http://www.rtl.nl/(/actue(...)ers_film_kabinet.xml
quote:
llen

Wilders zal de film waarschijnlijk volgende week lanceren. Hij is een fel tegenstander van de Koran, en zal mogelijk voor moslims beledigend met het heilige boek omgaan. Het kabinet is bang dat de film zal leiden tot rellen, vlagverbrandingen en boycots. Alle gemeenten zijn eind vorig jaar al per brief ingelicht over de kwestie, en de politie bereidt zich voor op ongeregeldheden.
Alles leuk en aardig natuurlijk, maar ik dacht dat onze Geert er toch eentje was van 'eigen verantwoordelijkheid' en meer van dat soort kreten? Nah, 't lijkt me vrij duidelijk dat --als zijn film resulteert in een boycot en de bijbehorende economische schade -- dat die dan bij hem gedeclareerd wordt. Lijkt me niet meer dan eerlijk.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:47:06 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56081779
Geert zal het weer gooien op vrijheid van meningsuiting en dat hij volledig in zijn recht staat, en dat het niet zijn schuld is dat die moslims zo 'overdreven' reageren etc.

Tja... (!)
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:51:33 #3
137831 RPD
'Forget about it'
pi_56081954
geert is niet aansprakelijk want hij is een volksvertegenwoordiger, gekozen door het volk dus, dus die 600.000 nederlanders die hem gekozen hebben zijn ook verantwoordelijk voor zijn gedrag...
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:52:53 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56081982
In Nederland hebben we ook nog zo iets als vrijheid van menings uiting en dat is een heel belangrijk goed.

Ook al doen mensen zoals Wilders daar ondoordachte dingen mee
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:52:58 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_56081987
boycot is een vorm van markt bescherming tegen concurenten uit een bepaalde groep
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:57:58 #6
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56082128
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:51 schreef RPD het volgende:
geert is niet aansprakelijk want hij is een volksvertegenwoordiger, gekozen door het volk dus, dus die 600.000 nederlanders die hem gekozen hebben zijn ook verantwoordelijk voor zijn gedrag...
Oh, dat lijkt me ook prima. Tenslotte denk ik niet dat werknemers van exportbedrijven 't een fijn plan vinden om in de WW te komen door wat een gek met mal haar roept
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56082141
Als hier moslims zijn die menen dat ze moeten gaan rellen voor zoiets dan hoop je toch dat die lui direct het land uitgeflikkerd worden. Weg met dat dubbele paspoort en oprotten.
Als er een film over het christendom gemaakt zou worden was er niks aan de hand, maar omdat het weer over moslims gaat moeten we maar allemaal onze kop in het zand steken en voorzichtig zijn.
De hele nederlandse politiek is onderhand bang geworden van dat geloof.
Kijk maar eens hoe er wordt omgegaan met de problemen in slotervaart, geen arrestaties en de mensen krijgen geen schade vergoed. En hoe ze omgaan met nederlanders die een struik in de fik staken bij een moskee. Die lui worden wel zo ver mogelijk vervolgd.
Dat zijn Nederlanders en dan durven ze opeens wel, lekker makkelijk.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_56082142
Maar voor moslims is aankijken al beledigend
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:58:44 #9
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56082163
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:52 schreef kless het volgende:
boycot is een vorm van markt bescherming tegen concurenten uit een bepaalde groep
Misschien moet je je schoolboekjes wat beter doornemen.
pi_56082193
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef Bloemkool het volgende:
Als hier moslims zijn die menen dat ze moeten gaan rellen voor zoiets dan hoop je toch dat die lui direct het land uitgeflikkerd worden. Weg met dat dubbele paspoort en oprotten.
Als er een film over het christendom gemaakt zou worden was er niks aan de hand, maar omdat het weer over moslims gaat moeten we maar allemaal onze kop in het zand steken en voorzichtig zijn.
Kijk maar eens hoe er wordt omgegaan met de problemen in slotervaart, geen arrestaties en de mensen krijgen geen schade vergoed. En hoe ze omgaan met nederlanders die een struik in de fik staken bij een moskee. Die lui worden wel zo ver mogelijk vervolgd.
100% eens
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:00:24 #11
41885 kless
pi_56082210
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef gronk het volgende:

[..]

Misschien moet je je schoolboekjes wat beter doornemen.
ik neem jou product niet omdat blablabla
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_56082709
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:47 schreef Yi-Long het volgende:
Geert zal het weer gooien op vrijheid van meningsuiting en dat hij volledig in zijn recht staat, en dat het niet zijn schuld is dat die moslims zo 'overdreven' reageren etc.

Tja... (!)
en zo is het ook
pi_56083330
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:52 schreef Martijn_77 het volgende:
In Nederland hebben we ook nog zo iets als vrijheid van menings uiting en dat is een heel belangrijk goed.

Ook al doen mensen zoals Wilders daar ondoordachte dingen mee
Laten we dan ook meteen alle handel met China opschorten. Deal?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:38:43 #14
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56083381
Als een meisje provocerend in een kort rokje rondloopt en ze wordt verkracht. Is het dan haar eigen schuld? In sommige Islamitische landen wel.

Wilders doet niets verkeerds. Als een ander daarna besluit hem daarvoor te willen straffen, dan is het niet zijn schuld. Gelukkig is het nog niet zo triest met Nederland gesteld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Gabry op 16-01-2008 20:59:33 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:42:16 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_56083485
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:15 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

en zo is het ook
Tja... maar hij draagt de gevolgen van zijn acties niet. Dat is de maatschappij.
Hij wint er alleen maar mee wanneer hij de boel lekker tegen elkaar opstookt. Wordt ie lekker popi van.
pi_56084051
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef Bloemkool het volgende:
Weet je wel wat een boycot is ?

Iedereen heeft een recht op vrije meningsuiting, maar het topic gaat erover dat de inwoners van islamitische landen wellicht besluiten om geen Nederlandse tulpen meer te importeren en de sjeiks van Dubai wellicht geen nederlands baggerbedrijf inhuren. Dat is een boycot, heeft niets te maken met hetgeen wat jij hierop doelt.

Terzijde daarvan denk ik dat het filmpje zelf geen enorm probleem is, sterker nog ik heb wel ergere filmpjes over de koran gezien op internet ( Erger in de zin van geen argumentatie, maar alleen beschieten/verschuren/beplassen van een koran ) .. Het probleem bij het 'filmpje' is de media aandacht. Daarnaast denk ik dat het beter is om zelf eens een keer het boek te lezen, ipv uit te gaan van de mening van GW.. Die is ieder inmiddels wel bekend.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:00:47 #17
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_56084166
Was die Deense cartoonist aansprakelijk voor de schade?

Maargoed, ik snap werkelijk waar niet waarom wij de ellende moeten dragen van 1 clown in zijn persoonlijke strijd tegen de koran.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:01:55 #18
41885 kless
pi_56084194
[quote]Op woensdag 16 januari 2008 20:57 schreef Darrus het volgende:

[..]

http://www.thefreedictionary.com/boycott

een andere bron
iGEM
pi_56084458
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:47 schreef Yi-Long het volgende:
Tja... (!)
Dat zou dan ook feitelijk zo zijn ja, een heel land boycotten omdat iemand aan de andere kant van de wereld iets onaardigs over je zegt.

pi_56084487
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:00 schreef ShaoliN het volgende:
Was die Deense cartoonist aansprakelijk voor de schade?

Maargoed, ik snap werkelijk waar niet waarom wij de ellende moeten dragen van 1 clown in zijn persoonlijke strijd tegen de koran.
Nee, natuurlijk niet
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:16:46 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_56084729
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:10 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet
Precies. Waarom Wilders dan wel?
pi_56084753
"Eigen verantwoordelijkheid is geen leuze".
pi_56084830
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:16 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Precies. Waarom Wilders dan wel?
Wilders ook niet
pi_56084904
Kunnen we ook alvast een paar honderd mensen uitzoeken die zichzelf geheel vrijwillig willen laten opblazen, gewoon omdat ze zo vierkant achter Wilders en zijn versie van de vrijheid van meningsuiting staan en het de gevolgen waard vinden ? Dat scheelt weer onnodige slachtoffers onder de mensen die hem een complete debiel vinden namelijk.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:21:29 #25
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_56084911
Wat een onzin.
Iedere religieuze vráágt erom belachelijk gemaakt te worden. Dat geldt voor moslims net zo.
Ik vind Geert een kortzichtige, angstige, vervelende man. Maar een kritische film over de islam moet hij natuurlijk gewoon kunnen maken, als hij dat wil.
Dat verandert alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')