Of gewoon aanpassen, natuurlijk:quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:54 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dan zal ie de grondwet moeten verscheuren
http://www.crooksandliars(...)-based-constitution/quote:“I have opponents in this race who do not want to change the Constitution. But I believe it’s a lot easier to change the Constitution than it would be to change the word of the living God. And thats what we need to do is amend the Constitution so it’s in God’s standards rather than trying to change God’s standards so it lines up with some contemporary view of how we treat each other and how we treat the family.”
Dus jij bent zo onverschillig dat het je niks kan schelen zolang je er zelf geen last van hebt?quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar waarom dat 'we'?
Wij Nederlanders zullen daar toch niks van merken?
Mwa, niet echt. Kwestie van achterlijk tegenover iets minder achterlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:56 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Makkelijk![]()
Je kan de doodstraf daar nooit krijgen voor het al dan niet aanhangen van een geloof.
Of een doodstraf te verdedigen is bij misdrijven is een heel ander verhaal.
Nouja niet zo letterlijk, ik dacht meer "het lijkt de middeleeuwen wel", dus dat "we", daar weet ik verder ook niks van.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar waarom dat 'we'?
Wij Nederlanders zullen daar toch niks van merken?
Ik bedoel de OP van de TS.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nouja niet zo letterlijk, ik dacht meer "het lijkt de middeleeuwen wel", dus dat "we", daar weet ik verder ook niks van.
Dat kan ie proberen en dat zal hem dan vervolgens niet lukkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of gewoon aanpassen, natuurlijk:
[..]
http://www.crooksandliars(...)-based-constitution/
En hij heeft een adviseur die van mening is dat er voor elke moskee een politieagent moet staan.
Ik heb zelf niet bepaald het gevoel dat 'we' in de middeleeuwen terecht komen als ze in Iran geloofsafvalligen gaan vervolgen. Dat geldt eerder voor hun.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:57 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dus jij bent zo onverschillig dat het je niks kan schelen zolang je er zelf geen last van hebt?![]()
idd achterlijk en iets minder achterlijk, geen vergelijking dusquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mwa, niet echt. Kwestie van achterlijk tegenover iets minder achterlijk.
Daar is het al veel te laat voor, als je een beetje reëel bent. De kant die Iran opgaat, is alleen maar extremistischer. Diplomatie, voor zover aanwezig, is voor Iran alleen een middel om processen te frustreren. Mensenrechten worden in Iran al jarenlang op grove wijze geschonden en in plaats dat het de goede kant opgaat, wordt het alleen erger.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:52 schreef Monidique het volgende:
Ik hoop snel genoeg. Maar heeft "de wereld" wel het lef om diplomatieke relaties te beginnen met Iran?
Nee, hoor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar is het al veel te laat voor, als je een beetje reëel bent.
Laten de Iraniërs dat lekker zelf doen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag is wanneer de wereld Iran bevrijdt van de fundamentalisten die de bevolking op steeds ernstiger wijze onderdrukken.
Onderbouw dit eens dan. Waaruit leid jij af dat diplomatie of druk van buitenaf werkt? Iran wordt alleen maar fundamentalistischer en lijkt steeds meer op een islam-dictatuur.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:13 schreef Monidique het volgende:
Nee, hoor.
En als de Iraniërs nu eens niet bij machte zijn om zelf die vuist te maken? Waarom denk je dat je overal in Europa zo veel Iraanse vluchtelingen tegenkomt? Hoe ver mag een regime gaan met het schenden van mensenrechten voordat de buitenwereld ingrijpt? Hoeveel doden moeten er eerst vallen? Duizend? Honderdduizend? Een miljoen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten de Iraniërs dat lekker zelf doen.
Ik wil niet kinderachtig klinken, maar het is natuurlijk een zelfde soort uitspraak als van jou. 'Het is te laat' versus 'het is niet te laat'. Oftewel, het is nogal vreemd om van mij meer te verwachten dan van jezelf. En het is niet "Iran" dat wat dan ook wordt, het zijn de radicale facties die ogenschijnlijk meer macht krijgen, een subtiel verschil. O ja, en dat terwijl er geen diplomatie was.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
Onderbouw dit eens dan. Waaruit leid jij af dat diplomatie of druk van buitenaf werkt? Iran wordt alleen maar fundamentalistischer en lijkt steeds meer op een islam-dictatuur.
Het vervelende is dat ze dat exporteren dmv bomaanslagen, moefti's, imams, boycotten, fathwa's en meer van die ongein.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:12 schreef De_Ananas het volgende:
Wat hebben wij ermee te maken? Hebben wij er last van?
Laat ze lekker hun eigen wetten bepalen daar
Tot ze het daar zelf zat zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:23 schreef Elfletterig het volgende:
En als de Iraniërs nu eens niet bij machte zijn om zelf die vuist te maken? Waarom denk je dat je overal in Europa zo veel Iraanse vluchtelingen tegenkomt? Hoe ver mag een regime gaan met het schenden van mensenrechten voordat de buitenwereld ingrijpt? Hoeveel doden moeten er eerst vallen? Duizend? Honderdduizend? Een miljoen?
Onzin, in Saudi-Arabie is de situatie een stuk erger dan in Iran maar daar wordt niet over gerept...quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
De vraag is wanneer de wereld Iran bevrijdt van de fundamentalisten die de bevolking op steeds ernstiger wijze onderdrukken.
Iran heeft geen doodstraf op excommunicatie geëxporteerd naar Nederland of Europa, zeker niet middels bomaanslagen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Het vervelende is dat ze dat exporteren dmv bomaanslagen
Iran heeft geen moefti's, als ik het goed heb.quote:moefti's
Iran kent geen imams, afgezonderd van de heilige, historische imams. Wederdom, als ik het goed hebt, maar misschien dat voorgangers in een moskee in Iran ook imams worden genoemd, ik weet het eigenlijk niet.quote:imams
Ik voer echter een aantal argumenten aan waarom ik meen dat het te laat is voor dipliomatie, terwijl jij alleen "nee hoor" zegt. Verder begrijp ik niet echt wat je nu probeert te zeggen. Fundamentalistische geestelijken hebben Iran in hun macht, momenteel. Mensenrechten worden op grove wijze geschonden, verkiezingen zijn een schijnvertoning, omdat elke vorm van hervorming wordt tegengehouden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:26 schreef Monidique het volgende:
Ik wil niet kinderachtig klinken, maar het is natuurlijk een zelfde soort uitspraak als van jou. 'Het is te laat' versus 'het is niet te laat'. Oftewel, het is nogal vreemd om van mij meer te verwachten dan van jezelf. En het is niet "Iran" dat wat dan ook wordt, het zijn de radicale facties die ogenschijnlijk meer macht krijgen, een subtiel verschil. O ja, en dat terwijl er geen diplomatie was.
Goh, je hebt vandaag het worod Moefti gelezen en nu pas je het overal toe? Misschien inlezen enzo?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ze dat exporteren dmv bomaanslagen, moefti's, imams, boycotten, fathwa's en meer van die ongein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |