abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:26:32 #201
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56772311
Je kan zelfs nog overwegen om de boog eerst glad te stuccen, suuske.
Daar hebben wij ook nog over nagedacht, maar vonden de baksteen toch beter passen.

Wat leuk, dat je na al die jaren op het idee wordt gebracht
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:36:27 #202
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56907474
Vandaag hebben we een streep kunnen trekken door onze plannen voor buiten.

We zijn bij de gemeente geweest, om te bespreken wat de te volgen procedure is voor het verplaatsen van deze schuur, naar een plek achterin de tuin.

Kort samengevat: het is mogelijk volgens een standaard bouwprocedure, inclusief tekeningen van architekt, bladiebladie bla, kosten ¤ 1.000 tot ¤ 1.500.
De standaard procedure schrijft voor dat de nieuwe plek overal 3 meter van de burengrens ligt. Wil je hem strakker naast de grens leggen, komen er aanvullende procedures. Kosten: ca. ¤ 1.500-¤ 2.000.
En dan moet je de schuur zelf nog verplaatsen of afbreken/herbouwen.

Doen we dus niet.

We gaan nu plannen maken om de schuur en alles eromheen op te leuken. Nu we geen kosten zullen hebben voor het verplaatsen, kunnen we dat geld gebruiken om een mooiere trap (naar de zijkant) te laten bouwen, al dan niet met balkonnetje of zo.

Aan de ene kant zijn we wel teleurgesteld, aan de andere kant is het wel een enorme uitdaging om er iets van te maken vanaf de plek waar hij nu staat.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 februari 2008 @ 15:43:17 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56907650
Jee, wat kost dat een hoop geld Mag je hem ook niet vervangen door iets anders, dat gunstiger van vorm of afmetingen is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 16:57:45 #204
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_56909180
Is het geen optie om van de schuur bijv. een overdekt terras te maken? Daar is vast wel iets gezelligs van te maken als je 1 wand openhaalt en er lantaarns in ophangt en wat meubeltjes in zet.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:43:30 #205
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56910062
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:43 schreef Rewimo het volgende:
Jee, wat kost dat een hoop geld Mag je hem ook niet vervangen door iets anders, dat gunstiger van vorm of afmetingen is?
Vervangen mag wel, maar het zijn niet de vorm of de afmeting die ons nu storen, maar de plaats.
En daarbij is deze schuur prima, het zou zonde zijn om 'm te slopen.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 22 februari 2008 @ 17:46:45 #206
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56910115
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:57 schreef Muis006 het volgende:
Is het geen optie om van de schuur bijv. een overdekt terras te maken? Daar is vast wel iets gezelligs van te maken als je 1 wand openhaalt en er lantaarns in ophangt en wat meubeltjes in zet.
Dat is helaas geen optie.
In de schuur moeten de motoren van mijn man komen te staan, en hij moet als motor-knutsel-ruimte dienen.

Mijn zus had al geopperd om er een soort Amerikaanse porch (spelling?) van hout vóór te maken, en die te betrekken met/richting huis. Als we die porch dan verhogen, hebben we vanuit de openslaande ramen van de woonkamer gelijk openslaande deuren gemaakt. Geen gek idee. Komt op de lijst van mogelijkheden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56910891
Ik zie geen foto's alleen maar kruisjes hoe kan dat?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:18:38 #208
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56911974
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:24 schreef Chanty27 het volgende:
Ik zie geen foto's alleen maar kruisjes hoe kan dat?
Hm ik meende dat ik de broken links deels had aangepast. Ik kan de post niet meer editten helaas.

Alle foto's kun je in elk geval hier ook vinden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56912625
Dank je
Het is in iedergeval een prachtig huis
pi_56922195
waarom stoort de schuur waar die nu staat/ is toch lekker handig als je manneke aan zijn motoren wil sleutelen, moet hij niet eerst door de hele tuin heen ?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:00:38 #211
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56922343
Omdat hij heel dicht op het huis staat, en je er deels tegenaan kijkt vanuit de woonkamer.
Hij beneemt ons het zicht naar de "linkherhelft" van de tuin/het uitzicht.
... ♥ ik mis je ♥
pi_57081384
Weeral een tijdje geleden dat hier nog een update is geweest fluf

Kom eens foto's showen
pi_57100441
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:36 schreef phluphy het volgende:
Aan de ene kant zijn we wel teleurgesteld, aan de andere kant is het wel een enorme uitdaging om er iets van te maken vanaf de plek waar hij nu staat.
Ik vind het zo leuk om je/jullie positieve instelling te lezen! Ik kan me goed voorstellen dat +/-3000 euro voor je uberhaupt mag beginnen wel erg veel van het goede is.

Volgens mij is het idd een (leuke) uitdaging. Misschien de schuur wit net als het huis of juist donkergroen en veel potten of bloembakken, of juist iets met een klimplant. Ik zie in ieder geval wel potentie!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  maandag 3 maart 2008 @ 09:46:52 #214
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57120994
Pluphy hoe is het met je en je kasteel update
  maandag 3 maart 2008 @ 16:40:47 #215
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_57129568
Jaja, ik weet het. Kon er niks aan doen, ik lag een week in het ziekenhuis. Ik moet helaas nog even rustig aan doen en over een paar weken heb ik weer een operatie, dus het zal allemaal even wat langzamer gaan.

Manlief werkt wel door zo nu en dan, dus er gebeurt in elk geval iets.

En verder hebben we onze plannen weer eens veranderd. We gaan tóch nu al voor een nieuwe keuken. Oftewel, de binnenkant van het huis krijgt toch de voorkeur voor wat betreft de grotere investeringen.
Heb er veel zin in!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 3 maart 2008 @ 22:15:44 #216
61800 Rottdog
pi_57137699
Beterschap wieffie

Ben benieuwd wat het gaat worden
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:44:06 #217
63722 z80
I fink you freaky
pi_57401277
Als jullie nog wat grote/dure bouwmarkt artikelen nodig hebben.
praktiker heeft deze week weer 20% korting op alles.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 16 maart 2008 @ 13:54:34 #218
61800 Rottdog
pi_57412004
Lieve Pluph alvast sterkte voor deze komende week
  zondag 27 april 2008 @ 20:59:37 #219
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58346318
Hoog tijd voor een update.

Wat hebben we de afgelopen maanden verder nog gedaan:

De oude kachel, met superlelijke en logge ombouw, is gesloopt en vervangen. Het hele traject hiervan kun je lezen en zien in dit topic.
Een beknopte samenvatting:

Voor en na:

Inmiddels is de muur ook opnieuw behangen, ik ben alleen vergeten hier een foto van te maken.

Verder is de meeste tijd opgegaan aan snoei- en opruimwerkzaamheden in de tuin. Een gigantische vlinderstruik en forsythia zijn helemaal gesnoeid. De grootste klus waren de bramenstruiken, die nét achter onze tuin groeien, maar wel helemaal vertakken in o.a. onze kersenboom en laurierstruiken.

Vóór:

Tijdens:

Na:

(detail van de bloeiende kersenboom)

Het meeste snoeiafval is door een houtshredder gegaan en ligt klaar om in de compostbakken gedaan te worden, die bijna af zijn.

De schuur gaat definitief verdwijnen. De motoren en fietsen gaan in het tuinhuis opgeslagen worden, en de kelder zou dan kunnen gaan dienen als klusruimte. Helaas had de kelder geen ingang, behalve een totaal verrot luik.

Deze foto laat de situatie van het steegje zien zoals het was toen we het huis kochten:

Het luik staat open, om in de kelder te komen moet je je langs een rioolbuis wringen om een half trapje naar beneden te vinden....

We hebben aan onze buurvrouw, die het steegje met ons deelt, gevraagd of we de trap naar haar kelder zouden mogen gebruiken om van daaruit een ingang naar ons kelder te maken. Dit was o.k., dus hebben we een plaatselijke aannemer in de arm genomen. Met als resultaat:

De klus viel helaas een beetje tegen. Na het wegsnijden van de muur waar de deur moest komen, bleek dat er geen goede dragende muur was waar het 'dak' op zou moeten gaan leunen. Er moest dus een stuk extra weggegraven worden en nieuwe muurtjes gemetseld. Maar het resultaat is prima.
Leuk detail: de ingang is vrij laag, en door de afwijkende hoogte moesten er 2 treden uit de deur gezaagd worden om 'm open te kunnen maken.

Op de foto is goed te zien dat de muur aan deze kant van het huis in slechte staat is. Hier beginnen we zo snel mogelijk aan.

Momenteel zijn we bezig met project "voordeur". Een gigantische klus, om deze mooie oude deur weer in zijn waarde te herstellen. Voor- en na foto's volgen zodra het klaar is (hopelijk volgend weekend).
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 april 2008 @ 21:14:42 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58346626
Wauw, die ingang naar de kelder is wel opgeknapt zo! Je moet zeker nog wel bukken om onder die buis door te komen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:47:33 #221
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58441433
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:14 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, die ingang naar de kelder is wel opgeknapt zo! Je moet zeker nog wel bukken om onder die buis door te komen?
Ligt eraan hoe groot je bent hé Hij zit nog wel een beetje in de weg ja, maar het gaat al vele malen makkelijker dat eerst!
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 25 mei 2008 @ 14:47:58 #222
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58898505
Updates geplaatst in nieuw topic, om de foto's te kunnen fixen:
phluphy heeft een huis gevonden! Part Three.
... ♥ ik mis je ♥
  Hoofdredactie Fotografie zondag 25 mei 2008 @ 16:28:27 #223
95752 crew  Chell
Kluns
pi_58900786
Verder in deel drie dus, voor de overzichtelijkheid gaat deze op slot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')