Te laat voor die x% die je gister had verloren ja, maar neit te laat voor die y% die het nog gaat zakken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:43 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
niet als je op langer termijn aan het beleggen bent! en deze verliezen kunnen vrij snel weer terug gewonnen zijn! als je nu nog gaat verkopen ben je gewoon veel te laat!
Sowieso ben je als belegger veels te laat uitgestapt. Deze crisis dateert al van voor de zomer en je kon aan je water aanvoelen dat de grootste klappen nog niet uitgedeeld waren, ook omdat opeens allerlei overheden geld erin gingen pompen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:53 schreef Xith het volgende:
Te laat voor die x% die je gister had verloren ja, maar neit te laat voor die y% die het nog gaat zakken.
Ik verwacht dat de aankomende weken de beurzen licht dalen, om vervolgens te herstellen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Sowieso ben je als belegger veels te laat uitgestapt. Deze crisis dateert al van voor de zomer en je kon aan je water aanvoelen dat de grootste klappen nog niet uitgedeeld waren, ook omdat opeens allerlei overheden geld erin gingen pompen.
Het was voor mij reden om afgelopen zomer gewoon lekker af te wachten met m'n geld op de bank. Dit was zo voorspelbaarIk wacht wel tot de presidentsverkiezingen in de VS. Met een democraat aan de macht komt het wel weer goed.
Neemt niet weg dat je beter nu je verlies kunt pakken denk ik.
Nee. Een verlies van 30% duurt jaren om weer terug te verdienen. En als je dat verlies kunt vermijden, dan verdien je pas echt! Het is nooit te laat om te verkopen, zolang je verwacht dat de beurs blijft zakken moet je dat gewoon doen!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:43 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
niet als je op langer termijn aan het beleggen bent! en deze verliezen kunnen vrij snel weer terug gewonnen zijn! als je nu nog gaat verkopen ben je gewoon veel te laat!
ING gaat het de komende tijd nog zwaar krijgen, let op mijn woorden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:13 schreef Cheiron het volgende:
Ik vraag mij toch erg af tot hoever de beurzen gaan dalen. Met name een aantal Nederlandse financials zijn nu erg goedkoop. Maarja, ik heb ING ook op 12 gezien..
Waarom denk je dat? De US kredietcrisis?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:27 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
ING gaat het de komende tijd nog zwaar krijgen, let op mijn woorden.
Als het goed is heeft ING niet zo veel last van die kredietscrisis (op het gebied van afschrijvingen iig). Vraag mij af waar hij op doelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? De US kredietcrisis?
maar als je die tactiek aan zou houden dan zou je vorige week er al uitgestapt moeten zijn en niet nogmaals de procenten gisteren hebben gepakt!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:53 schreef Xith het volgende:
[..]
Te laat voor die x% die je gister had verloren ja, maar neit te laat voor die y% die het nog gaat zakken.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:54 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als het goed is heeft ING niet zo veel last van die kredietscrisis (op het gebied van afschrijvingen iig). Vraag mij af waar hij op doelt.
ING lijkt me met deze koersdaling een overnamekandidaat te worden voor een oostelijke investeerder, of zie ik dat fout?quote:De bank-verzekeraar kreeg het hard voor de kiezen met door een negatief rapport van JP Morgan Cazenove. Met een koersdaling van 33% in drie maanden is 23 miljard euro aan beurswaarde verdampt.bron iex.nl
Inderdaad, maar het idee van "er is toch al x% weg, ik blijf gewoon stil zitten tijdens het knippen" blijft fout zolang je denkt dat de bers blijft zakken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:59 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
maar als je die tactiek aan zou houden dan zou je vorige week er al uitgestapt moeten zijn en niet nogmaals de procenten gisteren hebben gepakt!
onder welke steen kom jij vandaan gekropen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:54 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Als het goed is heeft ING niet zo veel last van die kredietscrisis (op het gebied van afschrijvingen iig). Vraag mij af waar hij op doelt.
true, maar als je er nu nog in zit dan zit je er al ver in en dan is het in mijn ogen nog steeds beter om de correctie af te wachten en dan opnieuw te gaan opbouwen!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:22 schreef Xith het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het idee van "er is toch al x% weg, ik blijf gewoon stil zitten tijdens het knippen" blijft fout zolang je denkt dat de bers blijft zakken.
Linkse lul.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:51 schreef Chandler het volgende:
Van mij mogen de beurzen vallen. Veel concumenten weten toch al niet meer waar ze geld vandaan moeten halen en ik neem aan dat de meeste wel gestelde mensen hun geld belegd hebben, dus die worden iets minder welgesteld
jaja en jij snapt niet dat er dan veel naar de tering gaat in bijvoorbeeld de pensioen wereld? en bij bedrijven die dan moeten gaan reorganiseren aangezien er dan geen geld is meer is voor bedrijfsvoering enzo?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:51 schreef Chandler het volgende:
Van mij mogen de beurzen vallen. Veel concumenten weten toch al niet meer waar ze geld vandaan moeten halen en ik neem aan dat de meeste wel gestelde mensen hun geld belegd hebben, dus die worden iets minder welgesteld
Je bent nog kortzichtiger dan een strijkplank.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:51 schreef Chandler het volgende:
Gefeliciteerd, ik bied je bij deze alvast de 'stomste-post-2008-award' aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:51 schreef Chandler het volgende:
Does even normaal, jij denkt zeker dat je een pensioen gaat krijgen op je 65ste? grappig... ik verwacht namelijk niets... aangezien de wereld al zo naar de klote is en de fondsen waar het pensioen geld in verstopt zit toch verdwijnen evenals het geld dat er in zatquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:55 schreef -_Tommy_- het volgende:
jaja en jij snapt niet dat er dan veel naar de tering gaat in bijvoorbeeld de pensioen wereld? en bij bedrijven die dan moeten gaan reorganiseren aangezien er dan geen geld is meer is voor bedrijfsvoering enzo?
Als ik 65 word dan is de vergrijzing op z'n top. Laat maar, ik zorg wel voor mezelf.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:11 schreef Chandler het volgende:
Does even normaal, jij denkt zeker dat je een pensioen gaat krijgen op je 65ste? grappig... ik verwacht namelijk niets...
Of je reageert even normaal. Ik heb het over afschrijvingen op risicovolle kredieten. Dat is wat ik heb doorgekregen over de risico's die ING zou lopen op de Amerikaanse kredietenmarkt. Hoef je heus niet te reageren alsof je alle wijsheid in pacht hebt omdat je naar een internetpagina kunt linken.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:28 schreef simmu het volgende:
[..]
onder welke steen kom jij vandaan gekropen?
*alle* banken hebben, of gaan, last krijgen van de kredietcrisis. ook europese banken. Ing zit bv voor een marktaandeel van 2.7% in de asset backed commercial papers. (http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2007/weken_2007/35/0827_1745_kredietcrisis.xml)
ING is wel erg groot om op korte termijn overgenomen te worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:08 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
[..]
ING lijkt me met deze koersdaling een overnamekandidaat te worden voor een oostelijke investeerder, of zie ik dat fout?
uhm, wat denk je dat asset backed commercial papers zijn? en waar die afschrijvingen vandaan komen (hint: check de nieuwe wetgeving in de vs....)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:34 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Of je reageert even normaal. Ik heb het over afschrijvingen op risicovolle kredieten. Dat is wat ik heb doorgekregen over de risico's die ING zou lopen op de Amerikaanse kredietenmarkt. Hoef je heus niet te reageren alsof je alle wijsheid in pacht hebt omdat je naar een internetpagina kunt linken.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:12 schreef simmu het volgende:
[..]
uhm, wat denk je dat asset backed commercial papers zijn? en waar die afschrijvingen vandaan komen (hint: check de nieuwe wetgeving in de vs....)
misschien moest je eerst zelf eens nadenken voordat je iets doms post zonder enige onderbouwing dan ook.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:32 schreef Cheiron het volgende:
[..]Arrogantie is je niet vreemd he.
Overigens wordt in die link van jou nergens het 2.7 percentage gegeven.
Dat wordt hier gebloktquote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het staat ook niet in de tekst maar in een plaatje wat meteen voor je neus verschijnt.
oh, sorry, had niet in de gaten dat het KLB is. kan je niet gewoon in je browser instellen dat je plaatjes wel ziet?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:57 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dat wordt hier geblokt
maar Simmu, ik hoef niet zo grof te reageren, excuus. Maar ik vond je reactie nogal vervelend over komen. Vergeet overigens niet dat je hier in KLB zit en daar geen financiele kennis vereist is.
Werkpc, instellingen zijn mooi grijs.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 14:59 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, sorry, had niet in de gaten dat het KLB is. kan je niet gewoon in je browser instellen dat je plaatjes wel ziet?
Wat zullen de nadelige gevolgen hiervan zijn?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Wauw, 0,75 % renteverlaging. Weet niet of we daar blij mee moeten zijn.
Volgens mij dat de problemen groter zijn dan we nu weten. Anders zullen ze zo'n grote stap niet nemen. Vandaar ook de terughoudende reactie van de beurs op dit moment (denk ik).quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zullen de nadelige gevolgen hiervan zijn?
dollar die valt, ik noem maar iets. inflatie upupup (en met die komende recessie aldaar in het achterhoofd: stagflatie, een combinatie van economische stilstand (stagnatie) met inflatie)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 15:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zullen de nadelige gevolgen hiervan zijn?
Rond 2001, op die 20.17. Maar dat was ongeveer 700 euro, het grote geld heb ik er in 2003 in gestopt, toen hij rond de 15 zat.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:13 schreef -_Tommy_- het volgende:
en voor hoeveel ben je dan ingestapt? en opzich had je wel beter uit kunnen stappen op 19
en gisteren niet gekocht?quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:59 schreef Tecnix het volgende:
verkapt-kijk-mij-eens-een-wanna-bee-belegger-zijn
TS kan er niet mee omgaan, dit had ik je ook wel kunnen vertellenOptijd mijn aandelen verkocht
Gister he een en ander weer gekochtquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
en gisteren niet gekocht?
dan benje toch te laat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |