abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56063462
Had Chelsea nog interesse in De Guzman?
pi_56063464
Slechte TT. Je eigen speler afzeiken.

Overigens, mochten jullie nog interesse hebben in Engelaar, Ajax heeft zich officieel gemeld voor hem.
pi_56063466
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoezo realistisch zijn? Jij zegt nu al dat er belangrijke spelers blessures krijgen in de 2de seizoenshelft. Hoe kom je daar bij? Gewoon dikke bullshit.
Alleen de Kuijt's in de voetbalwereld houden een heel seizoen vol, zeker met die kut-playoffs er nog bij. Het verschil Makaay - Mols is te groot om het een paar wedstrijden zonder Makaay te moeten stellen.
pi_56063473
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:37 schreef Cyberia18 het volgende:
Vandaag nog strik erom .
pi_56063481
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:37 schreef Cyberia18 het volgende:
Niet aan de orde op dit moment.
pi_56063485
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:38 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Vandaag nog strik erom .
7 miljoen dan maar?
pi_56063495
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:38 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niet aan de orde op dit moment.
Hmm oke.
pi_56063497
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:38 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

7 miljoen dan maar?
10.
pi_56063500
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:37 schreef patrickt37 het volgende:
Slechte TT. Je eigen speler afzeiken.

Overigens, mochten jullie nog interesse hebben in Engelaar, Ajax heeft zich officieel gemeld voor hem.
Hoezo spelers afzeiken? Lee moet nog een hoop leren.

Engelaar is niet nodig bij ons. En bij Ajax voorzie ik ook geen basisplaats voor hem.
pi_56063513
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Engelaar is niet nodig bij ons.
Engelaar is juist het type speler dat bij ons ontbreekt.
pi_56063518
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:39 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

10.
Vooruit. Het is Chelsea
pi_56063538
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:38 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Vandaag nog strik erom .
Eerst aankopen als Makaay en Gio bekritiseren, en nu je grootste talent willen verkopen
Jij bent echt zo'n van wedstrijd naar wedstrijd denker. Als een speler één wedstrijd niet goed speelt maar meteen verkopen.
Nee zo komt Feyenoord er wel bovenop
pi_56063547
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoezo spelers afzeiken? Lee moet nog een hoop leren.

Engelaar is niet nodig bij ons. En bij Ajax voorzie ik ook geen basisplaats voor hem.
In het Feyenoord topic is toch nogal eens zijn naam gevallen dat het een welkome speler zou zijn.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:42:29 #15
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_56063563
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:39 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

10.

Een van de compleetste talenten die ik heb zien voetballen in Nederland en jij doet hem voor 10 miljoen weg.

En Lee. Hij heeft de kwaliteiten maar heeft een boel tijd nodig om van de onbetwiste vedette in Korea naar een volwaardig teamspeler te transformeren. Ik zie het niet meer gebeuren. Die is weer weg deze zomer.
pi_56063586
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Een van de compleetste talenten die ik heb zien voetballen in Nederland en jij doet hem voor 10 miljoen weg. .
Ik vind Affelay toch echt veel completer.
pi_56063589
quote:

[..]

En Lee. Hij heeft de kwaliteiten maar heeft een boel tijd nodig om van de onbetwiste vedette in Korea naar een volwaardig teamspeler te transformeren. Ik zie het niet meer gebeuren. Die is weer weg deze zomer.
Gewoon per helicopter weer terugsturen.
pi_56063604
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:41 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

In het Feyenoord topic is toch nogal eens zijn naam gevallen dat het een welkome speler zou zijn.
Ik vind hem iets te aanvallend. Daar hebben we in Bruins, Hofs en de Guzman al genoeg spelers van.
pi_56063634
Veel Feyenoord-specials dit jaar
quote:
In de luiers onder de tap

Door PAUL VAN DEN BOSCH

ROTTERDAM-ZUID - Op zaterdag 19 juli bestaat Feyenoord 100 jaar. Deze krant zal elke woensdag op geheel eigen wijze de roemruchte én roerige historie van de Rotterdamse club belichten. Aflevering 1: hoe het allemaal begon. Ofwel: hoe heette dat café nou toch?

In de Oranjeboomstraat, ooit het kloppende hart van Rotterdam-Zuid, zijn een paar café’s. Café Stadion Zuid bijvoorbeeld, nummer 313. Veel Feyenoord-stickers boven een treurige deurpost.

Sla de hoek om bij de Damstraat, rij honderd meter rechtuit, naar de hoek met de Persoonshaven en je bent, zonder het je eigenlijk goed te realiseren, op historische grond.

Op die hoek Damstraat/Persoonshaven richtte een aantal enthousiaste straatvoetballers op 19 juli 1907 in een café de voetbalclub op die later Feyenoord zou worden.

Dat café is er niet meer. Daar staat een waarschijnlijk bij een stadsrenovatie neergezet flat. Op de begaande grond een centrum voor kinderopvang, Mamies.

Dáár zat dat café. Opvang van drinkebroers of van kinderen - klein verschil, maar het blijft opvang.

Citaat uit ‘Topclub Feyenoord, Jaarboek nummer één’, uitgegeven in 1970, geschreven door clubadministrateur Phida Wolff: ,,In café Keijzer, op de hoek van de Persoonsdam, werd het boorlingske in een eerste luier gewikkeld en kreeg het, in navolging van de buurtkerk, het koninklijke predikaat Wilhelmina.’’

Niks geen Feyenoord nog in 1908.

Feyenoord geboren in café, maar was het De Vereeniging of Keijzer?

Andere bronnen schrijven echter over Café De Vereeniging, eigendom van uitbater Jac. Keizer. Geen Café Keijzer. In het kader van geschiedschrijving - laten we het jubileumjaar 2008 wel nauwgezet beginnen - is dat belangrijk.

Werd Feyenoord nou geboren in De Vereeniging of Café Keijzer?

Henk van der Stoep, de clubarchivaris van Feyenoord op Varkenoord, brandt er zijn vingers niet aan. ,,Ik kom het beide tegen. In de ene publicatie wordt de club opgericht in De Vereeniging, in de andere in Keijzer,’’ zegt hij. ,,Wat ik wel weet, is dat het betreffende café in handen was van een meneer Keijzer. Daar zit ’m de spraakverwarring wellicht in. Bel maar eens met Jan Oudenaarden, de schrijver en geschiedschrijver. Als er één is die het moet weten, is hij het.’’

En Oudenaarden weet het. Hij zegt het zelfs 100 procent zeker te weten, ‘want zo moeilijk is het niet.’

,,Deze vraag is al zo ontzettend oud. Van de jubileumboeken moet je het niet hebben. De redacteur van het eerste boek, het bestuurslid L.A. Heesakker, had het in 1933 al verkeerd en daarna hebben velen dat klakkeloos overgenomen. Mijn familie ging vroeger ook wel naar, laten we zeggen, Café Tom. Dan heette dat niet zo, maar was het een bijnaam. Vanwege de eigenaar. Dit was De Vereeniging van Jac. Keizer. Blijkbaar bijgenaamd Café Keizer.’’

Maar hoe weet jij het nu zo zeker?

Oudenaarden: ,,Gewoon opgezocht in de adresboeken van 1908. Geen discussie meer mogelijk.’’

Conclusie: Feyenoord zag - als Wilhelmina, net als de koningin en de kerk om de hoek - op 19 juli 1908 het levenslicht in Café De Vereeniging, met dubbel e. Eigendom van Jac. Keizer, blijkbaar zonder j.

Genealogisch onderzoek heeft uitgewezen dat Feyenoord vanaf de geboorte een volksclub is geweest. Kon natuurlijk niet anders op de linkeroever van de Maas, waar Rotterdammers van de andere kant van de brug op neerkeken.

Het was een club van bootwerkers, lassers, branders en klinkers. Nieuwe Rotterdammers, die niet zelden de armoede op het platteland waren ontvlucht. De aanleg van de Nieuwe Waterweg, in de tweede helft van de negentiende eeuw, had vooral ook aantrekkingskracht op West-Brabanders.

Over de band tussen Feyenoord en Rotterdam-Zuid, vroeger en nu, maar ook over de tegenstelling tussen de club en de rest van de stad, komen we dit jaar nog uitgebreid terug in deze verhalenserie.

Geschiedschrijver Oudenaarden heeft nog wel een suggestie voor de bakermat van de club, aan de Persoonshaven. ,,Daar herinnert nu niets aan dc oprichting. Ik heb de deelgemeente Feyenoord voorgesteld om er een plaquette op te hangen. Híer is Feyenoord geboren, in die trant. Nee, de deelgemeente heeft nog geen ja gezegd.’’

VOLGENDE WEEK: HET FEYENOORD-GEVOEL

Bron: Algemeen Dagblad
Iedere week een special dus ter ere van het 100 jarige bestaan van onze club.

Niet vergeten vanavond (woensdag) in Profiel 'Feyenoord voor het leven' op tv!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_56063636
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

3 schoppen verkopen in het begin van de wedstrijd en het mannetje is zo bang als een mak lammetje.
Feyenoord had hem Zaterdag kei hard aan moeten pakken. In zo'n wedstrijd zie je maar weer eens wat we missen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:46:12 #21
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_56063643
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Afellay is een wonderkind ja. Alleen raakt hij al geblesseerd aan zijn enkel als hij valt op zijn heup ofzo en mist zodoende op zijn minst 1/3 van het seizoen. De Guzman verbaast me juist fysiek, krijgt soms enorme aanslagen te verduren, maar staat gelijk weer op.
pi_56063649
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Eerst aankopen als Makaay en Gio bekritiseren, en nu je grootste talent willen verkopen
Jij denkt ook nogal simpel he? Ik bekritiseer de aankopen opzich niet (integendeel, geweldige aankopen) in bekritiseer alleen hun rendement op langere termijn door het ontbreken van invallers van een beetje niveau.
quote:
Jij bent echt zo'n van wedstrijd naar wedstrijd denker. Als een speler één wedstrijd niet goed speelt maar meteen verkopen.
Nee zo komt Feyenoord er wel bovenop
Onzin, de Guzman speelt redelijk, maar hij is zeker misbaar. Is dit seizoen 1 wedstrijd beslissend geweest, en dat is eigenlijk te weinig.

Ik zou hem graag 'inwisselen' voor 2 andere type spelers, die misschien een klein beetje minder technisch zijn maar wel kunnen bikkelen.
pi_56063684
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 00:46 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Jij denkt ook nogal simpel he? Ik bekritiseer de aankopen opzich niet (integendeel, geweldige aankopen) in bekritiseer alleen hun rendement op langere termijn door het ontbreken van invallers van een beetje niveau.
De Guzman heeft juist wel rendement op lange termijn maar die wil je dan wel weer weg hebben
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:48:29 #24
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56063693
Als we een keer de beker kunnen winnen, dan is het dit jaar wel...
pi_56063697
quote:

[..]

Een van de compleetste talenten die ik heb zien voetballen in Nederland en jij doet hem voor 10 miljoen weg.
Ik vind hem een klein beetje overschat eerlijk gezegd, het hele probleem is dat ie eigenlijk geen talent genoemd meer mag worden met zoveel ervaring. Het is een zeer redelijke speler, maar geen topper die je over 2 jaar voor 20 miljoen verkoopt aan AC Milan.

Bruins vind ik trouwens een groter talent, al heeft die een flinke terugval momenteel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')