abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56137268
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:11 schreef phluphy het volgende:
Wat een tempo nog steeds! Tof, dat je zoveel hulp hebt.

Ik schrik wel van je to-do lijst. Hoe lang denk je hierover te gaan doen
Ik hoop het weekend van 1 maart over te gaan Dat het nu zo snel gaat is wel mooi maar dat komt vooral omdat ik vrij ben geweest. Maandag tot en met donderdag moet ik gewoon weer werken. Vanaf dan neem ik lange weekenden van vrijdag tot en met maandag.

Stucer gaat aan de slag (en daar moet dus alles voor voorbereid zijn!) op 4 februari. Die week erna komt de keuken. Daarna wordt de vloer gelegd beneden en boven. Daarna is het afwerken geblazen. Ik denk dat 1 of 2 maart wel realistisch is.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:00:10 #52
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56138327
Dat lijkt wel haalbaar inderdaad. Ik was even bang dat je "over een week" zou zeggen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56139370
Het sloopwerk vordert in elk geval vlotjes. Hopelijk gaat dat met het opbouwen net zo.

Je hebt idd een behoorlijke to do lijst maar vele handen maken licht werk dus ik denk zomaar dat het wel goed gaat komen met dat huisje van jou.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_56150627
Leuk zeg, zo'n klustopic! Ik zit nog niet zo lang op Fok. Wij zijn ook bezig met het kopen van ons eerste huis, dus ik ga dit topic zeker in de gaten houden! Ook erg leerzaam om het allemaal te zien zo en wat je zoal kunt tegenkomen

Ik houd het topic in de gaten!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:14:40 #55
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56151668
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 12:14 schreef Colin1985 het volgende:
Leuk zeg, zo'n klustopic! Ik zit nog niet zo lang op Fok. Wij zijn ook bezig met het kopen van ons eerste huis, dus ik ga dit topic zeker in de gaten houden! Ook erg leerzaam om het allemaal te zien zo en wat je zoal kunt tegenkomen
Dan is dit topic: Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 8 misschien ook wat voor jou!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56151761
Het vliegt eruit. Wat bezielde de mensen voor je om een muurtje tussen de woonkamer en de keuken te maken? :S tevens tvp
pi_56202993
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:00 schreef phluphy het volgende:
Dat lijkt wel haalbaar inderdaad. Ik was even bang dat je "over een week" zou zeggen.
pi_56203039
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:20 schreef BabblingBrook het volgende:
Het vliegt eruit. Wat bezielde de mensen voor je om een muurtje tussen de woonkamer en de keuken te maken? :S tevens tvp
Dit muurtje was ooit een echte muur. Vroeger waren het een aparte kamer, aparte keuken en nog een hal. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe klein en bekrompen dat moet zijn geweest
pi_56203289
Update:

Zaterdag zijn alle tegels en al het laminaat beneden eruit gegaan. De ondervloer ligt er nu nog maar die laat ik mooi liggen tot de stucer klaar is. Alleen in de keuken zijn de houten balken zichtbaar. Ook hebben we zondag alle leidingen (ja ook hier weer hele vreemde constructies) in kaart gebracht. Ik weet nu ook waarom het zo lang duurt voor je beneden warm water hebt (terwijl de ketel er recht boven zit op zolder).

We hebben ook de keuken afgetekend op de muur Heel vreemd, dat geeft ineens een gevoel van.. hier ga ik straks koken etc

Ook het houten balken plafond in de keuken is in mindere staat. Op 1 of andere manier hebben ze alle balken door de midden gezaagd en weer vastgezet Hier ga ik dus nieuwe voor bestellen die wel uit 1 stuk bestaan.

Toen hoorde we zondagmiddag ineens water druppelen.. wij het geluid volgen.. en ja hoor

Water lekt uit de wc

Wat blijkt.. een slangetje zat een beetje los... ineens blijkbaar.. En wat hebben de installateurs van het toilet gedaan.. Normaal kan je die spoelknop eraf halen en daarachter het kraantje afsluiten (zit een gaatje voor om het kraantje doorheen te bouwen) maar die hebben ze achter het reservoir laten zitten waardoor we een deel weg hebben moeten zagen

Manmanman wat een prutsers zijn er in dit huis bezig geweest

Deze week ben ik helaas weer gewoon aan het werk en zal het iets minder hard gaan. Wel vandaag een telefoontje gehad dat de keuken 13 februari geleverd gaat worden. De stucer staat 1 februari op de stoep. Woensdag gaan paps en ik inventariseren wat we aan buizen, koppelingen, hout, schroeven, etc, etc nodig hebben en dat gaan we vrijdag halen. Zaterdag gaan we aan de slag om in de keuken alle leidingen te gaan verleggen.

Owja.. op de slaapkamer wil ik een mooie kastenwand maken. Hier ben ik nog druk voor aan het zoeken enzo

Al met al vind ik het best opschieten Ik zie mezelf er ondertussen al wonen
  maandag 21 januari 2008 @ 18:20:08 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56204322
Goeie genade wat een klus. Het wordt steeds erger! (In de zin van méér).
Ik zou al helemaal wanhopig zijn geworden, maar ja, nu ben ik ook geen klusser. Knap hoor, hoe jullie het allemaal aanpakken.
Jammer dat je nu niet meer zo zult opschieten!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56204800
quote:
Op maandag 21 januari 2008 18:20 schreef phluphy het volgende:
Goeie genade wat een klus. Het wordt steeds erger! (In de zin van méér).
Ik zou al helemaal wanhopig zijn geworden, maar ja, nu ben ik ook geen klusser. Knap hoor, hoe jullie het allemaal aanpakken.
Jammer dat je nu niet meer zo zult opschieten!
Het wordt idd steeds een beetje meer. Zal dus goed het budget in de gaten moeten houden om nog uit te komen Maar dat zal wel lukken.. al kom je altijd geld tekort

Ik ben zelf ook geen enorme klusser (wel sloper ) maar ben blij met pa en oom die erg bekwaam zijn. Als alles gestuct is en de keuken zit er in zal het echt al een ander gezicht zijn. Helaas duurt dat nog wel tot 17 februari minimaal (de keuken dan).
pi_56206627
tegenvaller, je zult vast nog meer van dit soort onzin tegenkomen, als prutsers eenmaal aan klussen in huis beginnen...
behoorlijk balen dus.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_56218966
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:51 schreef Dash-X het volgende:
Nou toen even de meterkast grondig bekeken.. En natuurlijk geconstateerd dat het echt een enorm zooitje is. Voor d kenners (vonkie) onder ons :

[ afbeelding ]
Is dat nou een krachtgroep die ze gebruikt hebben in plaats van drie afzonderlijke groepen?

De blauwe draden samen in een wikki-wakki lasklem en op de aardrail? Één woord: Nee.
quote:
... Het vreemde is ook dat in die doos 3 blauwe draden uitkomen..
Volgens mij hebben ze om kosten te besparen maar gewoon 1 kleur installatiedraad gebruikt.

Het beste is dus alles verwijderen, en vanaf de meterkast opnieuw op te bouwen.

En natuurlijk gelijk in de groepenkast aardlekautomaten nemen en een hoofdschakelaar, en al het schakelmateriaal geaard .
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:29:57 #64
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_56222692
Mijn god, wat een werk! Wanneer denk je dat je alles gaat afronden? Mooi om te zien hoe alles vordert . Vooral die open haard die nu weg is is een hele verandering...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_56230544
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 11:04 schreef naaa het volgende:

[..]

Is dat nou een krachtgroep die ze gebruikt hebben in plaats van drie afzonderlijke groepen?

De blauwe draden samen in een wikki-wakki lasklem en op de aardrail? Één woord: Nee.
[..]

Volgens mij hebben ze om kosten te besparen maar gewoon 1 kleur installatiedraad gebruikt.

Het beste is dus alles verwijderen, en vanaf de meterkast opnieuw op te bouwen.

En natuurlijk gelijk in de groepenkast aardlekautomaten nemen en een hoofdschakelaar, en al het schakelmateriaal geaard .
We gaan inderdaad wel wat veranderen hoor Of het een krachtgroep is weet ik niet (te weinig verstand van) maar het zijn 3 groepen op 1 schakelaar zegmaar

Er zijn ook wel bruine draden gebruikt. Kom ze in ieder geval wel tegen. Behalve in 1 doos in het plafond. 3 Blauwe en 1 bruine geloof ik...
pi_56230963
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn god, wat een werk! Wanneer denk je dat je alles gaat afronden? Mooi om te zien hoe alles vordert . Vooral die open haard die nu weg is is een hele verandering...
Ik hoop op 1 maart te verhuizen Moet ook wel lukken denkik. Dan zal ik misschien nog wat kleine dingetjes moeten doen maar dan staat de keuken en is alles gestuct. Ook ligt de vloer er dan beneden en boven en is de badkamer klaar. Dat is voor mij genoeg om er in te trekken. Vertraging zou weinig uitmaken in princiepe.. woon nu nog thuis
pi_56287111
Nou deze hele week verder niets meer gedaan. Morgen ben ik weer vrij en ga de laatste dingen slopen (plinten, plafond overloop, restjes van de oude muren in de slaapkamer). Pa gaat de electra in kaart brengen en kijken wat we aan buizen etc nodig hebben voor het verleggen van de keuken.

Trouwens vanavond het nieuwe badkamermeubel besteld

pi_56292372
Man, wat zal 1 maart er aan dit tempo vlug zijn Of heb je niet de indruk dat de tijd gewoon vliegt?
Mooi badkamermeubel trouwens Helemaal mijn stijl: sober en rechtlijnig
pi_56292833
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 08:15 schreef leonieke het volgende:
Man, wat zal 1 maart er aan dit tempo vlug zijn Of heb je niet de indruk dat de tijd gewoon vliegt?
Mooi badkamermeubel trouwens Helemaal mijn stijl: sober en rechtlijnig
Het is nog een hele maand maar er gebeurd wel veel binnenkort. Vanaf 1 februari komt de stucer en 13 februari komt de keuken. de 2 of 3 weken daarna zijn de afwerking. Desnoods ga ik er later in. Maarja.. als eenmaal alles bewoonbaar is wil je er toch graag in

Ja mooi en redelijk betaalbaar meubel. Heb bij andere zaken rondgeneusd maar die waren allemaal bijna 2 keer zo duur als dit meubel. Ok wilde ik liever een dubbele maar heb toch maar gekozen voor het praktische. Als hij breder was geweest had ik me badkamer niet meer normaal in kunnen komen en dat vind ik dan ook weer zonde.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:19:02 #70
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_56295269
quote:
Jolene! zegt:
hey Fe2O3
Anthony - Blue back && shoulders, we had fun last night zegt:
Middag
Jolene! zegt:
kun je me heeeeeeeeeeeeel ff een pleziertje doen?
Jolene! zegt:
heel kleintje
Hmmm ?
Jolene! zegt:
Dash's eerste woning en verbouwing
Jolene! zegt:
in deze draad
Jolene! zegt:
onderaan
Jolene! zegt:
laat die kerel een badkamermeubel zien dattie heeft besteld
Jolene! zegt:
en je ziet de halve folder
Jolene! zegt:
nou wil ik weten WAAR hij die besteld heeft
...
Jolene! zegt:
als jij dat ff namens mij zou kunnen vragen, ben ik je zeer erkentelijk
Das de praxis of gamma of formido folder
Jolene! zegt:
formido...
Volgens mij formido, heb ze daar vorige week nog gezien
Jolene! zegt:
die andere heb ik al gecheckt en zijn het niet
Dus de Formido Dash-X ? ^^

Edit: Dat zeg ik, gamma

[ Bericht 3% gewijzigd door Fe2O3 op 25-01-2008 11:26:03 ]
Dum de dum
pi_56295511
Gamma denk ik!
pi_56298974
www.gamma.com/folder.html, pagina 12, links bovenaan.
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_56307476
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Dus de Formido Dash-X ? ^^

Edit: Dat zeg ik, gamma
Gamma idd die kerel
pi_56307635
Vandaag weer een hoop gedaan.

-alle plinten door het hele huis zijn eruit
-radiator beneden bij de keuken is pleitos
-bijna alle deurlijsten zijn eraf (soms wel 3 op elkaar getimmerd )
-alle restjes hout van de muur in de slaapkamer zijn weg
-Houten plafond op de overloop is grotendeels eruit
-opnieuw een uitgebreide inventaris gemaakt met prio's omdat er nog heel wat prio1's zijn omdat de stucer komt over een week
-veel spul ingeslagen waaronder een plintboiler, rolgordijn voor de badkamer, fittinkjes etc voor het leidingwerk

Morgen hebben we een jarige in huis en om 4 uur komt iedereen. Heb dus maar een half dagje. Onderanderen gaan we nog 2 binnendeuren bestellen (cando manchester) en het laminaat halen (in de aanbieding ).
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:55:47 #75
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56390913
En Dashke, hoe vordert ge?
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')