abonnement Unibet Coolblue
pi_56059765
Al een hele poos was ik aan het rondkijken naar een eigen plekje. Sinds huren net zo duur is ben ik opzoek gegaan naar een betaalbare koopwoning met genoeg ruimte en in een

redelijke tot goede buurt. Na een jaar koekeloeren heb ik meerdere huizen bekeken en was mijn oog gevallen op een leuke woning uit 1933 waar nog wel het nodige aan geklust

moest worden.

Na een moeizame onderhandelingsperiode heb ik het huis (dat al leeg stond) voor een leuk prijsje kunnen kopen. Meteen bij de hypotheek een bouwdepot meegefinanciert. Vandaag

(15-01-2008) was het dan zo ver, naar de notaris om alles te tekenen en de sleutels in ontvangst te nemen.

De foto's van de makelaar:

De voorkant buiten



De achterkant buiten



De voorkant binnen beneden





De achterkant binnen beneden





De slaapkamer (van 2 kamers 1 gemaakt)





De werkkamer



De badkamer




Dit is de staat waarin ik het gekocht heb en er gaat een hoop aan gebeuren.

Onderanderen vandaag begonnen aan de sloop van de keuken (nog geen foto's van). Ook is de kast die ze gebouwd hebben in de hal aan de voorkant eruit. En ook heeft de mamma van

Dash het behang in de slaapkamer er afgehaald (de eerste lagen iig, voor de resten gaan we nog even stomen). Zelf heb ik op de slaapkamer nog een begin gemaakt met het eruit

rammen van de muurtjes





Goedzo mam!



Ook heb ik ondertussen een keuken gekocht met alles erop en eraan. Deze gaat in week 7 geleverd worden. Daarvoor moet het raam aan de achterkant deels weggewerkt worden, alle

leidingen worden verlegd, electra worden aangepakt (er is nu wel 1 hele groep...) en moet alles gestuct zijn beneden.



Dit is hoe de indeling uiteindelijk ongeveer moet gaan worden. Over de eettafel positie twijfel ik nog. De tekening is ondertussen wel een beetje aangepast. Die zal ik

binnenkort wel eens updaten.

Dit voor nu, morgen weer hard aan de slag
pi_56059947
Leuk hè, zo'n eerste dag?

Je zal wel goed slapen straks!

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe huis en veel plezier met het klussen en inrichten. Ik ga dit topic zeker volgen want ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Het huis ziet er nu in ieder geval al leuk uit, daar is zeker iets heel erg moois van te maken!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:29:21 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56060021
Jaha! Het Dash topic! Nogmaals gefeliciteerd!
En wat ben je voortvarend van start gegaan!!!

Heel veel succes en plezier met klussen. Ook voor je mams. Zet'm op, Dash-mum!!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56060109
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:26 schreef Sleeve het volgende:
Leuk hè, zo'n eerste dag?

Je zal wel goed slapen straks!

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe huis en veel plezier met het klussen en inrichten. Ik ga dit topic zeker volgen want ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Het huis ziet er nu in ieder geval al leuk uit, daar is zeker iets heel erg moois van te maken!
Zeker, echt het gevoel dat ik nu eindelijk een huisje heb. Slapen gaat ook zeker lukken. Heb spierpijn aan alle kanten en dat zal morgen ook nog wel zijn gok ik We gaan gewoon flink door en ik zie het allemaal wel goed terecht komen. In mijn hoofd kan ik me het nieuwe huis al helemaal visualiseren
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:33:25 #5
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_56060132
leuk een nieuw klustopic! Succes ermee!
pi_56060164
Wat een leuke keuken!!

Leuk huis, ziet er echt netjes uit!
Lekker begin ook, wat ga je met die 2 kamers doen? Weer netjes 2 van maken of echt 1maar dan zonder muurtjes?
Screw them.
We're going home.
pi_56060168
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:29 schreef phluphy het volgende:
Jaha! Het Dash topic! Nogmaals gefeliciteerd!
En wat ben je voortvarend van start gegaan!!!

Heel veel succes en plezier met klussen. Ook voor je mams. Zet'm op, Dash-mum!!
Dankjewelll
Ben inderdaad meteen na de notaris om gaan kleden en heb de auto vol met spul geladen. Bijna alles wat nodig is staat nu in het huis
pi_56060198
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:33 schreef becky27 het volgende:
leuk een nieuw klustopic! Succes ermee!
Thnx
pi_56060272
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:34 schreef CarOnline het volgende:
Wat een leuke keuken!!

Leuk huis, ziet er echt netjes uit!
Lekker begin ook, wat ga je met die 2 kamers doen? Weer netjes 2 van maken of echt 1maar dan zonder muurtjes?
Vind je? Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost Niets dan lof over de keukenboer trouwens. Had eerst een ander ontwerp maar wilde de keuken zo min mogelijk de kamer in laten komen omdat het maar een klein huisje is. Vandaar de aanpassing. Alles zit erin wat erin moet, maar heb niet zoveel kastruimte over

Welke 2 kamers bedoel je? Die slaapkamers? (die ben ik al aan het slopen op de foto's eronder namelijk Als je de woonkamer/keuken bedoelt, die muur gaat er (als het goed is) compleet uit.
pi_56060425
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:38 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Vind je? Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost Niets dan lof over de keukenboer trouwens. Had eerst een ander ontwerp maar wilde de keuken zo min mogelijk de kamer in laten komen omdat het maar een klein huisje is. Vandaar de aanpassing. Alles zit erin wat erin moet, maar heb niet zoveel kastruimte over

Welke 2 kamers bedoel je? Die slaapkamers? (die ben ik al aan het slopen op de foto's eronder namelijk Als je de woonkamer/keuken bedoelt, die muur gaat er (als het goed is) compleet uit.
Oja, bloed zweet en tranen... ander onderwerp dan maar?

Ja die slaapkamers bedoel ik. Ik zag dat je het eruit aan het slopen was maar t kon toch zijn dat je ze weer netjes terug plaatst? Omdat het zo half / half was
Screw them.
We're going home.
pi_56060578
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:44 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Oja, bloed zweet en tranen... ander onderwerp dan maar?

Ja die slaapkamers bedoel ik. Ik zag dat je het eruit aan het slopen was maar t kon toch zijn dat je ze weer netjes terug plaatst? Omdat het zo half / half was
Had inderdaad gekund Had ik even niet bij stil gestaan. Maar het wordt dus gewoon een huisbreede slaapkamer Hier heb ik voor gekozen omdat de kamers eigenlijk net te smal zijn voor een 2 persoons bed. Ik hou van ruimte en overzichtelijkheid. Zodoende helemaal openbreken
pi_56060863
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:50 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Had inderdaad gekund Had ik even niet bij stil gestaan. Maar het wordt dus gewoon een huisbreede slaapkamer Hier heb ik voor gekozen omdat de kamers eigenlijk net te smal zijn voor een 2 persoons bed. Ik hou van ruimte en overzichtelijkheid. Zodoende helemaal openbreken
Ahhh, nou ben benieuwd!
Screw them.
We're going home.
pi_56067667
Gefeliciteerd!!! En succes met klussen
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_56067782
Hier ook nogmaals gefeliciteerd

Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Je bent iig hard op weg
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 16 januari 2008 @ 13:23:35 #15
95752 crew  Chell
Kluns
pi_56071691
Gefeliciteerd me je nieuwe huisje! Ziet er leuk uit, ben benieuwd hoe het straks wordt!
pi_56071822
Gefeliciteerd Dash-X, nog wel veel klussen maar er zit genoeg potentie in .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:19:03 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56076387
Nou, hij zal zo onderhand wel klaar zijn met alle klussen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56079082
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:19 schreef phluphy het volgende:
Nou, hij zal zo onderhand wel klaar zijn met alle klussen.
Ow?

Voor vandaag wel ja
pi_56079292
Vandaag weer lekker aan het werk geweest. Beetje uitgeslapen en om half 10 weer aan het werk gegaan.

Als eerste het muurtje tussen woonkamer en keuken weggehaald. Als het goed is gaat het andere gedeelte ook nog hoor





Begonnen met het deel boven de keukenkastjes eens te slopen om te zien wat er onder vandaan komt.



En dan kan je weer wat bijschrijven op je lijstje



Aan de linker kant zie je de buis van de openhaard lopen. Vrijdag komt m'n oom om te kijken hoe we deze het beste weg kunnen halen zodat niet de hele schoorsteen ook meteen mee naar beneden komt



Toen naar boven om het plafond van de badkamer eruit te breken. De gipsplaten waren niet de groene (vochtbestendig) waardoor ik een golvend plafond had



Toen kwam ik er ook achter waarom er nog louvre deurtjes op de zolder lagen



Hierna nog even wat balken van het oude slaapkamermuurtje weggehaald. Wat een ruimte en wat een licht



En wat een uitzicht



Jaja het is echt van mij



Tot zo ver mijn verslag van mijn werkzaamheden van vandaag
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 16 januari 2008 @ 18:22:12 #20
95752 crew  Chell
Kluns
pi_56079486
Je bent flink aan het slopen
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:45:32 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56080019
Raak je niet ontmoedigd, als je van die tegenvallers tegenkomt? Ik vind wel dat je het keurig aanpakt allemaal. En wat een heerlijk ruime en lichte slaapkamer inderdaad!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56081479
Ik vind het een erg leuk huisje

En als je eenmaal gaat klussen kom je volgens mij altijd van die tegenvallers tegen Maar ja, als je eenmaal bezig bent wil je het wel meteen goed doen.
Goed bezig Dash
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56085730
Je lekker op dreef Dash.

Het is idd wat Snoopy zegt, als je eenmaal aan de gang gaat kom je altijd wel tegenvallers tegen maar uiteindelijk komt daar altijd wel weer een oplossing voor.

Hou ons vooral op de hoogte van de verdere vorderingen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:21:40 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_56094874
Wat een leuk topic, ff een tvp van mij. Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_56095951
Waar is dat als ik vragen mag? Ziet er bekend uit.
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')