4 man in een A4 is nooit leuk. Misschien dat de station anders is, maar ik neem aan dat hier niet meer beenruimte inzit...quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:04 schreef joeltje het volgende:
Volvo is zo groot...
Ik heb hiervoor de V70 gereden, en moet eerlijk bekennen dat buiten een verhuizing, die ruimte niet gebruikt wordt. Ik heb echt plenty aan de avant A4, ook met een drie weken durende vakantie met de auto. Da's 1 keer per jaar, en dan gooi ik er een ski-box op. De 1 -weekse wintersport met drie vrienden gaat allemaal in de wagen. (en da's altijd leuk door duitsland [afbeelding] )
Geen van beide is er nog.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:26 schreef Sloper het volgende:
[..]
De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....
ik moet nog even rijden in de Volvo en voor het idee in de kale 5quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:34 schreef joeltje het volgende:
[..]
Nog een beetje puzzelen om ook die 35 E op te maken
Ben je d'r nou uit dan?
Daar heb je gelijk in. Dat zei de Volvo dealer ook al. Ik heb overigens geen tijd gevonden vandaag. Ik denk dat ik je raad maar eens ga opvolgenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:48 schreef Repeat het volgende:
Je moet gewoon een dag met die auto's gaan rijden, doordeweeks ofzo of in het weekend een uitje met de familie. Krijg je tenminste een realistische indruk over hoe hij rijdt in dagelijks verkeer ipv een stukje rijden en dan geforceerd zwakke en sterke punten zoeken.
Hoe zit dit eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:05 schreef Tha_wrecka het volgende:
Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
Je betaald de bijtelling over de aankoop waardequote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:31 schreef j3r het volgende:
[..]
Hoe zit dit eigenlijk?
De auto is 55k waard, je krijgt ´m mee voor 42k. Maar het is lease zeg je.
Is de auto dan ook zakelijk en betaal je dan ook bijtelling?
Dan betaal je die bijtelling toch over de catalogus waarde. Oftewel over de 55k.
Klopt dat?
Het verschil wat je omschrijft vind ik echt te groot. Dat moet ik eerst zien voordat ik het kan geloven.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:05 schreef Tha_wrecka het volgende:
Ik heb wel gekozen voor de Audi A4 (avant). daar zit momenteel een hoop korting op... auto was 55.000 eur, heb hem voor 42.000 gekregenuiteindelijk (lease). niet verkeerd... Heb wel Leer, navi, park distance etc... geen verkeerde keuze dus..
Dat is dus niet het geval.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je betaald de bijtelling over de aankoop waarde
dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:52 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval.
Mijn leasebak (Honda Accord sport, eigenlijk alleen Xenon en trekhaak oogden nuttig als extra optie) heb ik besteld zonder opties, maar door langere levertijd van 3+ maanden kwam de dealer aanzetten met eenzelfde auto met xenon-verlichting. Deze kreeg ik er gratis bij, maar de waarde waarop de bijtelling berekend wordt is wel met 1.100 euro verhoogd. Qua afdracht aan leasekosten kost me dat geen 1100/48 per maand extra, maar qua bijtelling dus wel.
Het 13k gratis opties neem ik met een korreltje zout overigens
Je krijgt korting op je leaseprijs, maar echt niet op je bijtelling hoor. Daar is de site van de belastingdienst heel duidelijk in. CATALOGUSwaarde.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
Sportief genoeg van de dealer - ik heb zelfs 15 euro/maand korting gekregen op mijn leasebedrag omdat er tegen de 'centrale' prijs bij ze ingekocht is, bovendien is de berekening aangepast door de leasemaatschappij en dus niet door de dealer.quote:Op zondag 27 januari 2008 09:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
dat is dan niet zo sportief van de dealer. Voor de belastingdienst moet je bedrijf de "aankoop facturen" bewaren. Is een kopie van hetgeen je leasebedrijf ook heeft.
Wij hebben ooit in een grote batch 10% korting gekregen op Audi en VW (gezien het grote aantal)
en dis korting is over de catalogus waarde van de auto afgetrokken en dat bedrag betaald men aan bijtelling bij ons
Ha ha, nee ik laat toch ALTIJD de type aanduiding verwijderen. Kenners de het willen weten, weten het toch wel. Die kunnen alleen nog twijfelen tussen de 325d en de 330dquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
De 520D kan ik alleen in de corporate uitvoering rijden. Dus kaal en geknepenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:25 schreef Hyperdude het volgende:
330D Touring weegt exact hetzelfde als een 520D Touring; 1575 KG Maar je krijgt er wel 2 cylinders bij.
Heb je die 520D nog gereden; lijkt mij beter dan je aan de hand van het typelplaatje achterop zou verwachten.
Maar 330D is nog steeds 1 van de beste diesels natuurlijk.
ha ha heb ik niet..quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:09 schreef fathank het volgende:
500 nm...je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat je je caravan niet kan trekken
Het zal een 330D Executive worden. Ik heb niet zoveel budget meer over voor veel opties. Er komen wel de heerlijke sportstoelen in met elektrische wangen, radio met Ipod bediening op het stuur, donkere ramen voor ons zoontje en dikke wielenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:28 schreef invine het volgende:
330d is een mooie auto, je gaat voor touring ofniet? Wat voor opties neem je erop danzo'n 330d lijkt mij in ieder geval heerlijk rijden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |