Ehm, ik was zelfstanding ondernemer. Ik werk nu al een aantal jaar bij een Amerikaanse organisatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:14 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook ja.. Heb je een dergelijk leasebedrag te besteden, volgens profiel is TS zelfstandig ondernemer, en dan ga je hier op een forum vragen wat je moet doen.![]()
Een Volvo V70 die rijdt als een Amerikaan? Kan me er weinig bij voorstellen eerlijk gezegd, hoe kom je aan die info TS? Dus bel gewoon dealers in de buurt op en ga als de bliksem rijden in die hokken, dan weet je tenminste waar je over praat. Daarna kun je kijken welke opties overblijven en kun je met de prijs- en accessoirelijst in de hand het totaalpakket gaan vergelijken.
[..]
Is het nou zo behelpen in dat ding dan? Of heb je echt maar nét voldoende budget om een auto in die klasse te rijden, zodat je daarom de meest kale uitvoering moet nemen met de meest lichte motor? Eventueel kun je ook voor een benzine-uitvoering gaan, dat scheelt waarschijnlijk in de aanschafprijs. Daarvoor in de plaats kun je wellicht een luxere uitrusting kiezen.
Ps: neem liever de 2,7 of 3,0 TDI ipv de 2,5. Die schijnen goedkoper te zijn in onderhoud
Audi vind ik een nette bak. BMW is na 4 jaar odinair en heeft altijd aparte lui achter het wiel en een Volvo is burgelijk.. Zo -> alle voor oordelen voorbij en klaar..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef XL het volgende:
De Audi wil je niet dood in gevonden worden. Punt. De BMW wil je full options... dus in de drie serie. De drie touring met dikke diesel is onwijs vet, maar heeft net zo weinig ruimte als de sedan. De Volvo V70 is mooi, maar niet half zo mooi als en bij mijn leasemaatschappij minder voordelig dan de veel gavere nieuwe Volvo XC70.
Tadaa, keuze gemaakt. Geen dank.
Skoda, Peugot, Volkswagen is alleen leuk als je op lage bijtelling kickt.
Als je uit een Audi komt rijdt een Volvo als een traktor. Dat is waar. BMW is pas na 8 jaar ordinair. De eerste periode na lease is hij nog steeds te duur als 'turkenbak'. Dat die BMW's er nog enigzins jong uitzien was gewoon het goede design destijds.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:21 schreef draaijer het volgende:
[..]
Audi vind ik een nette bak. BMW is na 4 jaar odinair en heeft altijd aparte lui achter het wiel en een Volvo is burgelijk.. Zo -> alle voor oordelen voorbij en klaar..
XC70 is helaas te duur. Vind het best een aardige bak, maar het evenwichtspunt is te hoog
Xenon had ik er ook graag opgehad inderdaadquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik hou wel van wat luxe.. ha ha ha iedereen die ik spreek vindt de nieuwe kont minder mooi. Ik vind 'm echt veel mooier. Ook met die ledjes.. yum yum
Ik wil gewoon graag weer xenon
Tevens wil ik leer en mijn schatje verwarming. Dus ik denk de 2.4D summum mijn voorkeur geniet. Maar die is volgens mij net Euro 5, per maand te duur
Ok, duidelijk!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ehm, ik was zelfstanding ondernemer. Ik werk nu al een aantal jaar bij een Amerikaanse organisatie.
En ja, het budget is zo weinig dat ik maar net genoeg geld heb voor een kale 5 of A6.
Het bedrag is Euro 1290,- per maand incl brandstof
35k per jaar en een contract van 4 jaar
benzine is leuk voor de bijtelling, maar dan kan je echt geen 6-cilinder rijden kan ik je melden.
Hoe kom je nou aan een 2.5 Tdi. Volgens mij heeft de A4 alleen een 2.7 en een 3.0 Tdi als 6 cilinders
Als je bijstelt naar een klasse lager moet je natuurlijk wel de uitgeruste BMW 3 een kans geven tegen je geliefde Audi.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:51 schreef draaijer het volgende:
Hmm, vandaag heb ik proefgereden in de Nieuwe Audi A4 2.7 TDi met automaat.. Dat is toch eigenlijk wel een vreselijk lekkere bak. Xenon, leer, navi, achteruit rij camera etc.. Echt helemaal klaar.
Ik heb een klein uurtje in gereden, maar ik moet zeggen die rijdt eigenlijk heeeeeel erg lekker. Het geluid van de 6-cilinder is erg mooi. Hij is stiller dan mijn vorige A4 benzine..
Bevalt er goed, maar ik moet nog even wennen aan de afmetingen. Ik had de V70 als voorkeur in mijn hoofd.. Hmm nu nog maar even de V70 proberen
Wat is er mis met audi dan? als ik vrij mocht kiezen uit deze 3 merken nam ik zeker de audi.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef XL het volgende:
De Audi wil je niet dood in gevonden worden. Punt.
same here.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:43 schreef floris.exe het volgende:
Ik zou voor de Volvo gaan of de Audi gaan.
Tsja, gewoon een Saab kopen dusquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Iedereen heeft al een Passat.. Dat is voor mij nog een reden om het niet te doen
Ha ha, een Saab heb ik gehad. Maar sinds het moment dat het een halve Opel is, ben ik er klaar meequote:
Een collega van mij heeft de 325D touring. Wij zijn hier met z'n 2en mee naar Frankfurt gereden naar de IAA. Ik moet zeggen de motor is echt FANTASTISCH. Alleen is de BMW in de kofferbak echt niet om aan te zien. Door de achterwiel aandrijving is die zoo kleinquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:12 schreef XL het volgende:
[..]
Als je bijstelt naar een klasse lager moet je natuurlijk wel de uitgeruste BMW 3 een kans geven tegen je geliefde Audi.
Klopt, maar de Pro-Line past er niet in.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:00 schreef Mikkie het volgende:
Een A6 2.0 TDI Pro-Line is toch niet slecht aangekleed?
Daarnaast is de nieuwe A4 natuurlijk wel supergaaf. En mocht dat niet doorgaan, voor de Volvo gaan.
Audi mist emotie in zijn rijgedrag. Het is gewoon een dure opel. Het summum van gemiddeld. De berijders van audi's zijn de leasers die niet om auto's geven. Die nemen de audi omdat hij op dit moment hip is. Dat krijgt audi voor elkaar met het goede design, maar dat is ook het enige dat ze bij audi goed doen.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:36 schreef gias het volgende:
[..]
Wat is er mis met audi dan? als ik vrij mocht kiezen uit deze 3 merken nam ik zeker de audi.
Maar als ik op gezin zou kijken zou ik gaan voor de volvo. Nummer 1 in veiligheid.
Ach gelukkig is dat maar een bescheiden mening en vind een ervaart een ieder dat weer anders.quote:Op zondag 20 januari 2008 09:14 schreef XL het volgende:
[..]
Audi mist emotie in zijn rijgedrag. Het is gewoon een dure opel. Het summum van gemiddeld. De berijders van audi's zijn de leasers die niet om auto's geven. Die nemen de audi omdat hij op dit moment hip is. Dat krijgt audi voor elkaar met het goede design, maar dat is ook het enige dat ze bij audi goed doen.
Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat een BMW-motor veel lomper is dan een audi. Bovendien maakt die achterwielaandrijving je auto onmiskenbaar een stuk meer een rijdersauto dan de voorwielaangedreven auto's. De quattro's van Audi zijn dan wel weer alleraardigst in rijgedrag. In BMW's met x-Drive heb ik nog niet gereden.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ach gelukkig is dat maar een bescheiden mening en vind een ervaart een ieder dat weer anders.
Zo vind ik dat hetzelfde van BMW en mis ik daar elke vorm van emotie en kan het merk mij dan ook niet in de verste verte bekoren.
Zo heeft een ieder wel zijn voors en tegens op bepaalde merken.
Niet ontkennen, wel verafschuwen. Ik vind het helemaal niks.quote:Op zondag 20 januari 2008 15:42 schreef XL het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat een BMW-motor veel lomper is dan een audi. Bovendien maakt die achterwielaandrijving je auto onmiskenbaar een stuk meer een rijdersauto dan de voorwielaangedreven auto's. De quattro's van Audi zijn dan wel weer alleraardigst in rijgedrag. In BMW's met x-Drive heb ik nog niet gereden.
Dat dacht ik ook al, erg mooie kar en daar kun je voor de leaseprijs van TS een volgehangen topversie station van kopen...quote:Op zondag 20 januari 2008 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Dikke Mondeo als leasewagen is helemaal nog niet zo gek.
En die rijd ik, en past makkelijk met twee koters. Voor die twee vakanties per jaar, neem ik de box op het dak wel...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Passat vind ik echt een vreselijke bak.
Kaal en foei lelijk van binnen en hij zit voor geen meter. Je zit super hoog en met 4 personen in Duitsland over de snelweg is het een zwalk bak blegh.
A4 vind ik wel mooi. Xenon met ledjes en een 6-cilinder.. Maar is wel een heel stuk kleiner dan de V70
Klopt, maar de 2.7 kan je van 190 naar 220 pk chjppenquote:Op maandag 21 januari 2008 17:13 schreef ManInLove het volgende:
Als je vnl in Nederland rijdt, is de 2.0 TDi ook een optie. Je kunt de 140pk versie zelfs met behoud van garantie laten chiptunen tot 170 pk...
Deze Mondeo is idd een mooie bak, maar het blijft een Ford. Dusquote:Op maandag 21 januari 2008 01:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al, erg mooie kar en daar kun je voor de leaseprijs van TS een volgehangen topversie station van kopen...
Alleen is het wellicht wel een doorsnee bak waar over een tijdje half goed vertegenwoordigend Nederland in rond rijdt...
Hoe zit dat eigenlijk?quote:Op maandag 21 januari 2008 20:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Deze Mondeo is idd een mooie bak, maar het blijft een Ford. Dus
De 5 cilinder turbo in de ford is idd van Volvo, maar dat maakt van een Ford nog geen Volvo.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk?
Hebben Volvo V70 en Ford Mondeo dezelfde motoren en onderstel?
Als ik op carbase kijk lijkt het wel verrekte veel op elkaar; iig. de motoren.
Mag ook wel. ¤35K ipv. ¤45K is idd. een paar treden lager.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
De 5 cilinder turbo in de ford is idd van Volvo, maar dat maakt van een Ford nog geen Volvo.
Ik vind een Ford toch een aantal treden lager staan.
Ben ik helemaal met je eens.. Prima familie bak.. Ziet er goed uit, maar ik ben een proleet in hart en nieren en dus kan ik gewoon niet in een Ford gaan rijden ha ha haquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mag ook wel. ¤35K ipv. ¤45K is idd. een paar treden lager.![]()
Die Mondeo is, denk ik, geen slechte tweedehands particuliere koop over een paar jaar.
Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:24 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens.. Prima familie bak.. Ziet er goed uit, maar ik ben een proleet in hart en nieren en dus kan ik gewoon niet in een Ford gaan rijden ha ha ha
Indeedquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt.
Dat is dan helemaal net-niet zegmaar...wel een duur model, maar eigenlijk niet kunnen betalen..weet niet wat ik erger vind eigenlijk
True true, mede het bovengenoemde overweeg ik ook om die beide auto's NIET te kiezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:30 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Zo'n proleet ben je niet als je een kale 5-serie of A6 overweegt.
Dat is dan helemaal net-niet zegmaar...wel een duur model, maar eigenlijk niet kunnen betalen..weet niet wat ik erger vind eigenlijk
Chip mag niet, maar wat niet mag is wel heel erg leuk.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:47 schreef Sloper het volgende:
Nieuwe A4 2.7TDI met wat meuk(sowieso quattro met dat koppel) erop, niet meer over nadenken![]()
Kan ja altijd nog een lekkere chip erin laten zetten
![]()
Als het tussen die 2 zou gaan, zou ik waarschijnlijk voor de V70 gaan. Die heb ik gevoelsmatig hoger in rang staan (qua status enzo dan).quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
True true, mede het bovengenoemde overweeg ik ook om die beide auto's NIET te kiezen.
De Volvo V70 is nagenoeg helemaal compleet. Leer, elek. stoelen, parkeersensoren bla bla bla
De A4 2.7 Tdi, kan met een Pro Line pakket.. Dus Xenon en nog wat gadgets.
Mij hoor je niet klagen hoor.
Ik heb een tijdje in een A6 2.7TDI, zonder quattro gereden. En die kwam eigenlijk echt tractie tekort. Het TC-lampje draaide echt overuren als je een beetje rap optrok of door de bocht ging. Kan je niet ipv leer, de quattro nemen?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:55 schreef draaijer het volgende:
Leuk de 2.7 TDi automaat kan met Pro Line en volledig leerDan hebben we nog ca. Euro 35 per maand over
Nog een beetje puzzelen om ook die 35 E op te makenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:55 schreef draaijer het volgende:
Leuk de 2.7 TDi automaat kan met Pro Line en volledig leerDan hebben we nog ca. Euro 35 per maand over
Die is er (nog) niet voor de nieuwe A4.quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:10 schreef Sloper het volgende:
overigens is een 2.0TDI 170pk quattro ook niet behelpen hoor....
De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:13 schreef M5 het volgende:
[..]
Die is er (nog) niet voor de nieuwe A4.
Geen 170 pk 2.0 TDI, en dus ook niet i.cm. quattroquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:26 schreef Sloper het volgende:
[..]
De 2.0TDI 170pk? Of de quattro? Volgens mij issie dr zo gewoon al....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |