FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Peugeot 203 U8 (1950)
MaddoxXdinsdag 15 januari 2008 @ 20:49
Nou, omdat dit een project is van mijn broer (waar ik ook bij geholpen heb haha ) en hij wou graag wat deeltjes op internet hebben staan maak ik voor hem even een topic over z'n auto die hij gerestaureerd heeft.

Het project zelf heeft hem ongeveer 2 jaar geduurd.
Ik ga niet alle foto's in 1 post proppen dus ik zal het topic geleidelijk gaan vol maken met foto's. ( heb er toch 500)

Auto is m'n broer wezen halen in Frankrijk. Hij was van jongs af aan al gek op deze auto's en uiteindelijk heeft hij er dus een gekocht

* De auto heeft hij opnieuw laten spuiten, zandstralen etc. omdat hijzelf op dat moment er geen ruimte en spullen voor had. Echter alle andere dingen en de verdere restauratie is door hem zelf gedaan.

Ik begin gewoon met de plaatjes van wat het in het begin is geweest.. ik ga natuurlijk niet de eerste post het eind resultaat al posten

De auto:




Binnenkant:




Motor:



Wat andere:






Volgende set foto's zullen de foto's van het spuiten etc. zijn
spanishgirldinsdag 15 januari 2008 @ 21:01
Leuk, ben benieuwd naar hoe mooi hij geworden is
pfefferkatzedinsdag 15 januari 2008 @ 21:20
Kosten?
JK1982dinsdag 15 januari 2008 @ 22:15
Nou, kom op met die foto's! Hij is toch al klaar?

Of moeten we de laatste foto's over 2 jaar verwachten?
MaddoxXdinsdag 15 januari 2008 @ 22:17
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:20 schreef RacerDKB het volgende:
Kosten?
Genoeg nee ook weer niet torenhoge kosten.. maar genoeg
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:15 schreef JK1982 het volgende:
Nou, kom op met die foto's! Hij is toch al klaar?

Of moeten we de laatste foto's over 2 jaar verwachten?
Rustig aan ik ga niet alles in 1 dag posten das ook weer zo
Boswachterdinsdag 15 januari 2008 @ 23:56
Ik ben zeer benieuwd!
Oosthoekwoensdag 16 januari 2008 @ 01:36
Ik zou nog niet aan zo'n krot beginnen al was het 't laatste wat ik zou doen. Maar ieder z'n meug! Toch leuk om te zien dat mensen er de moeite voor nemen.
Darkomenwoensdag 16 januari 2008 @ 11:03
Geweldig dat jullie deze restaureren! Ik neem aan dat jullie wel bekend zijn met peugeotforum.nl, de site voor klassieken peugeots?
Jimmiewoensdag 16 januari 2008 @ 12:00
tvp'tje
Alexxxxxwoensdag 16 januari 2008 @ 12:09
Gaaf
jitzzzzewoensdag 16 januari 2008 @ 12:27
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaaf
Lausteenwoensdag 16 januari 2008 @ 15:22
tvp!
Quint24woensdag 16 januari 2008 @ 15:50
Ben benieuwd hoe hij is geworden
Maar het is echt tof dat jullie hem hebben op geknapt
MaddoxXwoensdag 16 januari 2008 @ 16:12
Kzal straks ens de foto's uploaden van het spuiten etc.
ben nu op stage/werk dus kan niet bij de foto's op het moment.
Malle_beerwoensdag 16 januari 2008 @ 18:48
tee to the vee naar de pee
MaddoxXwoensdag 16 januari 2008 @ 19:05
Hier nog een keer de auto van voren:


Zijkant:


Nieuwe set foto's:









MaddoxXwoensdag 16 januari 2008 @ 19:08
En nog een paar :




Henk-Bwoensdag 16 januari 2008 @ 19:13
Leuk man !!

TVP!
Athmozzwoensdag 16 januari 2008 @ 19:17
tvp, altijd mooi om dergelijke projectjes te zien!

(maar wel een zeer rare auto om gek van te zijn)
sander89woensdag 16 januari 2008 @ 19:20
tvp
wouter37woensdag 16 januari 2008 @ 20:29
leuk topic !!

Ga ik volgen
PeuRacdonderdag 17 januari 2008 @ 21:48
Wow, ziet er strak uit, dit is zo te zien de 1e laag lak, om duidelijk te krijgen waar gelast/plamuurt moet worden?
Annedonderdag 17 januari 2008 @ 21:50
tvp.
Tjabbovrijdag 18 januari 2008 @ 10:58
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:50 schreef ijsmeis het volgende:
tvp.
MaddoxXmaandag 21 januari 2008 @ 13:48
Straks post ik wel weer wat fotos als ik thuis ben =)
tupolev141maandag 21 januari 2008 @ 15:05
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:48 schreef PeuRac het volgende:
Wow, ziet er strak uit, dit is zo te zien de 1e laag lak, om duidelijk te krijgen waar gelast/plamuurt moet worden?
Kan je dat es even uitleggen voor de leek Peu? Bedoel je dat je anders door de algemene roest de gaten niet meer ziet? Gevoelsmatig vind ik het gek om een auto te spuiten en dan pas te kijken waar je moet lassen.
vannellemaandag 21 januari 2008 @ 16:12
Dat van dat lassen snap ik ook niet, dat van dat plamuren wel.
Als je er een laklaag op doet en je gaat schuren gaat op de ene plek wel de lak er af en op dat ene plekje niet........moet wel een deukje zijn dus: plamuren.
PeuRacmaandag 21 januari 2008 @ 23:22
Zoals jullie het zelf al zeggen. Er is dan beter te zien waar de lak niet helemaal correct van vorm is. Op blank metaal is dat heel lastig te zien, omdat er op zichzelf vaak al kleur verschillen en reflecties in zitten. Dus spuiten ze er een onderlaag op. dan is er beter te zien wat goed en slecht is en waar de deukjes/puntjes zitten. Deze kunnen dan makkelijker afgewerkt worden.

Dit kan desnoods nog worden herhaalt. Ook zorgt dit voor een extra laag lak, wat altijd beter is voor het behoud van de carosserie.
MaddoxXdinsdag 22 januari 2008 @ 17:25
Het betreft idd de eerste laklaag. (overlasbare primer) Na het lassen wordt op die plekken opnieuw primer aangebracht. Daarna een andere laklaag dan plamuren en dan nog een laklaag en daarop de echte kleur. De roest en het vuil zjin verwijderd door het zandstralen (zie boven).

Het dashboard is ook met de eerste laklaag behandeld.
Straks zal ik nog even foto's poste
Turquaz52woensdag 23 januari 2008 @ 21:04
Te Volgen Peugeot
eer-ikwoensdag 23 januari 2008 @ 21:17
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:48 schreef MaddoxX het volgende:
Straks post ik wel weer wat fotos als ik thuis ben =)
't is inmiddels alweer 2 dagen verder...
MaddoxXwoensdag 23 januari 2008 @ 21:57
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 21:17 schreef eer-ik het volgende:

[..]

't is inmiddels alweer 2 dagen verder...
Je wilt niet weten hoe moe ik ben de afgelopen dagen
anyways over 10 min staan ze er =) + 15 stuks weer
MaddoxXwoensdag 23 januari 2008 @ 22:01




























vannellewoensdag 23 januari 2008 @ 22:46
Wat ik me nou afvraag, is dat plaatwerk nog gewoon te koop?
jitzzzzedonderdag 24 januari 2008 @ 09:49
Zaten die lelijke driekhoekige wielkasten al in de wagen?
BOKAdonderdag 24 januari 2008 @ 11:46
tvp
Bigsdonderdag 24 januari 2008 @ 11:50
Flink project, ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt
ASromadonderdag 24 januari 2008 @ 20:45
erg leuk project om te volgen dit
xxJeroenxxdonderdag 24 januari 2008 @ 22:56
Hallo allemaal,

dat plaatwerk is niet meer te koop het is allemaal nagemaakt met het oude model ernaast, wat betreft de wielkasten achter....... als de auto beladen is moeten de wielen in die wielkasten. (auto kan 1000kg laden)
heeft geen normale vering maar bladveren voor en achter!!
tong_pohdonderdag 24 januari 2008 @ 23:58
Schaamteloze tvp. ben benieuwd hoe hij geworden is.
xxJeroenxxzaterdag 26 januari 2008 @ 11:47
er gaan weer foto's komen!!
lipjezaterdag 26 januari 2008 @ 12:18
vast wel.

Prachtig project.
Twanstrazaterdag 26 januari 2008 @ 12:56
tvp
Acrylzaterdag 26 januari 2008 @ 23:57
vetjes
tvp
Mikkiezondag 27 januari 2008 @ 00:40
Netjes hoor

Allemaal basistechniek natuurlijk (althans, dat denk ik ), maar ga er maar eens aan staan...pfff.
RaZZlezondag 27 januari 2008 @ 01:30
Heel gaaf! Hulde!

(tvp)
xxJeroenxxzondag 27 januari 2008 @ 15:45
yep, allemaal basistechniek, de auto is 60 jaar oud. ik weet zeker als je hem goed behandeld dat ie het weer een jaartje of 100 doet.
bijna alles wat stuk gaat kun je repareren aan deze auto.
eer-ikzondag 27 januari 2008 @ 15:48
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:45 schreef xxJeroenxx het volgende:
yep, allemaal basistechniek, de auto is 60 jaar oud. ik weet zeker als je hem goed behandeld dat ie het weer een jaartje of 100 doet.
bijna alles wat stuk gaat kun je repareren aan deze auto.
Heb ik ook bij eend, ding is wel wat minder oud dan dit ding, maar loopt wel nog steeds als een zonnetje
patje74maandag 28 januari 2008 @ 11:40
Net werk! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Vraagje, wat voor banden zitten er eigenlijk om?
xxJeroenxxmaandag 28 januari 2008 @ 12:00
Dezelfde als jou HY 17x400 ik heb vorig jaar nog 2 nieuwe kunnen krijgen de andere 3 heb ik 2ehands gekocht bij een bandenspecialist.
Ben er maar zuinig op het zal nog even duren voor ze ze weer gaan maken en reken dan ook maar op een prijs van 200 euro per stuk.
patje74maandag 28 januari 2008 @ 12:19
Ik heb ook een stel jonge gebruikte banden kunnen bemachtigen, als deze banden af zijn ga ik over op 19x400 welke wel nieuwe verkrijgbaar zijn. O.a. dunlop maakt die nog. In mijn gefal kunnen ze zonder probleem om de 17-velg worden geplaatst.
Het heeft wel iets zwaarder stuurwerk tot gevolg, maar ook een iets hogere topsnelheid, waarvan ik nog steeds niet weet hoe hoog die is.

Maareh, een prachtig projekt man! Succes!!!
SteveBallmerwoensdag 13 februari 2008 @ 17:41
Waar blijft de rest van die foto's?
MaddoxXdonderdag 14 februari 2008 @ 00:05
Weinig op fok laatste tijd geen tijd etc. post ze wel een x
vlugdonderdag 14 februari 2008 @ 19:56
leuk project
SteveBallmerdonderdag 14 februari 2008 @ 19:58
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:05 schreef MaddoxX het volgende:
post ze wel een x
Beetje rap graag anders verlies ik de interesse.
jojomen4zaterdag 16 februari 2008 @ 15:55
Mooi project.
MaddoxXzaterdag 16 februari 2008 @ 19:47
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:58 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Beetje rap graag anders verlies ik de interesse.
Denk je nou echt dat ik ze nu hierdoor sneller ga posten
MaddoxXmaandag 25 februari 2008 @ 19:14




























































jojomen4maandag 25 februari 2008 @ 19:41
Teleurstellend resultaat.
Turquaz52maandag 25 februari 2008 @ 19:46
liquid-orangemaandag 25 februari 2008 @ 20:08
Nice. Hij is erg mooi geworden.
Hoe kan het dat ie een oltimer kenteken heeft, hij was toch geimporteerd, dan zou er een nieuw kenteken op moeten zitten.
Jimmiemaandag 25 februari 2008 @ 20:42
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:08 schreef liquid-orange het volgende:
Nice. Hij is erg mooi geworden.
Hoe kan het dat ie een oltimer kenteken heeft, hij was toch geimporteerd, dan zou er een nieuw kenteken op moeten zitten.
Auto's van voor 1 januari '78 mogen een blauw kenteken dragen (ook als deze geimporteerd zijn).

Waarom vinden sommige mensen het resultaat teleurstellend? Dat ding is compleet als nieuw (al moet de bekleding misschien nog gedaan worden). Erg gaaf geworden en leuk met de originele kleur

Al ontgaat me nog steeds waarom je een bestelbusje zou redden en niet een oude mooie Peug uit die tijd
BOKAmaandag 25 februari 2008 @ 20:44
Hoe rijdt dit ding eigenlijk?
UncleFunkdinsdag 26 februari 2008 @ 09:56
Die wagen is hartstikke mooi geworden! De kleur vind ik trouwens maar niks, maar goed, dat is smaak. Wat rijdt zo'n ding nou, 1 op 10?
Twanstradinsdag 26 februari 2008 @ 10:56
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:56 schreef UncleFunk het volgende:
Die wagen is hartstikke mooi geworden! De kleur vind ik trouwens maar niks, maar goed, dat is smaak. Wat rijdt zo'n ding nou, 1 op 10?
1 op 10! Ik denk eerder 1 op 6.
Metro2005dinsdag 26 februari 2008 @ 13:14
Wauw. hij is echt heel erg gaaf geworden zeg. Denk dat ie nog mooier is dan toen ie van de band kwam rollen
Tjabbodinsdag 26 februari 2008 @ 16:29
Het resultaat is erg mooi. gaaf gedaan hoor.

Jammer dat het alleen foto's neerplempen en klaar is. had wel graag een leuk verhaaltje er bij gelezen over wat er allemaal goed/slecht/leuk/mis ging.

veel plezier met je ride
xxJeroenxxdonderdag 28 februari 2008 @ 20:34
Hij loopt 1 op 10 maar moet nog goed afgesteld worden daarna denk ik 1 op 12. Maar ik heb m loodvrij gemaakt. Wat betreft de kleur...... het is de orriginele kleur en ik vind m mooi Het interieur moet ik ook nog doen, stoelen bekleden, deurpanelen en de huif achter erop. Maar dat is wat voor de zomer als het lekker warm is.
Het rijden gaat goed loopt 120 max!! en de vering is heel erg stug.
en b.t.w. de mensjes wat hem niet mooi vinden.... we gaan niet allemaal in een getuned speelgoedautotje rijden.
xxJeroenxxdonderdag 28 februari 2008 @ 20:42
ohhh ja het kenteken.... hij stond eerst op frans kenteken, ma na de invoer kun je bij auto voor 1978 gewoon een oldtimerkenteken aanvragen. euuh waarom red ik een bestelwagentje????? nou heel simpel ik hou niet zo van oldtimers maar dit model dat was het helemaal voor mij.
Dualdudedonderdag 28 februari 2008 @ 20:58
Mooi zeg! Grondig aangepakt ook!
WalkingDisasterdonderdag 28 februari 2008 @ 21:12
Ik, hou absoluut niet van dit soort auto's, maar deze is erg mooi gedaan

Hulde!
Turquaz52donderdag 28 februari 2008 @ 22:58
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:34 schreef xxJeroenxx het volgende:
Hij loopt 1 op 10 maar moet nog goed afgesteld worden daarna denk ik 1 op 12. Maar ik heb m loodvrij gemaakt. Wat betreft de kleur...... het is de orriginele kleur en ik vind m mooi Het interieur moet ik ook nog doen, stoelen bekleden, deurpanelen en de huif achter erop. Maar dat is wat voor de zomer als het lekker warm is.
Het rijden gaat goed loopt 120 max!! en de vering is heel erg stug.
en b.t.w. de mensjes wat hem niet mooi vinden.... we gaan niet allemaal in een getuned speelgoedautotje rijden.
en hoeveel PK? (serieus)

het viel alleen tegen omdat je meteen alles zo poste.. wij verwachte meer foto's.. (fotogeile mensenl @ Fok!PTA hea?)...
Meer progress foto's bedoel ik danne hea?
jojomen4donderdag 28 februari 2008 @ 23:00
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:34 schreef xxJeroenxx het volgende:

en b.t.w. de mensjes wat hem niet mooi vinden.... we gaan niet allemaal in een getuned speelgoedautotje rijden.
Dus als iemand zegt dat die hem niet mooi vind ga jij er gelijk vanuit dat die mensen getuned-de speelgoedautotjes willen zien? Beetje beperkte gedachte.

Ik vind juist dat de auto er in de huidige staat als een plastic speelgoedauto uitziet. Hij had van mij een veel ruwere uitstraling mogen krijgen. Als ik dan ook naar de eerste foto's in dit topic kijk krijg ik de indruk dat je het exterieur beter had kunnen laten in de staat waarin je hem kocht. Dan was die tenminste nog cool geweest.
invinedonderdag 28 februari 2008 @ 23:06
Ik houd totaal niet van oldtimers maar deze is wel heel netjes gedaan! Klasse! En nu zo mooi houden!
xxJeroenxxdinsdag 4 maart 2008 @ 08:15
40 pk
DonJamesdinsdag 4 maart 2008 @ 10:02
Laat je niet gek maken, ik vind hem prachtig geworden! Ook bedrijfsauto's verdienen een mooie restauratie mensen, anders zijn ze over een aantal jaar allemaal verdwenen.
-VnCnT-dinsdag 4 maart 2008 @ 12:53
Mooi stukje vakmanschap!

Heel netjes geworden!

Heb je ook foto's van de andere schoonheden op de achtergrond? Ik zie 2 Karmann Ghia's, een Ponton, Sambabus en een Panoramabus...

Meer een VW liefhebber?
hamkaastostidinsdag 4 maart 2008 @ 13:34
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:00 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Dus als iemand zegt dat die hem niet mooi vind ga jij er gelijk vanuit dat die mensen getuned-de speelgoedautotjes willen zien? Beetje beperkte gedachte.
quote:
Dan was die tenminste nog cool geweest.
patje74woensdag 5 maart 2008 @ 21:42
Mooi werk hoor, top! Ook de kleur staat erg goed. Het is en blijft een feest om in zo'n wagen te rijden. Veel plezier van al dat werk!!!
Stalimaandag 30 juni 2008 @ 20:14
He wat een gaaf topic....
Kwam hier door Dirkh's weblog over TS, maar dit is wel een hele mooie wagen zeg. Prachtig.
peuswoensdag 12 november 2008 @ 22:12
prachtig nu nog een echte cavas huif geen kunstof dat maakt deze auto